eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › USŁUGI I ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE WYNIKAJĄCE Z KODEKSU PRACY

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-27

Toruń: USŁUGI I ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE WYNIKAJĄCE Z KODEKSU PRACY
Numer ogłoszenia: 322516 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4620 , ul. Okólna 37, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 653 36 94, faks 56 653 36 60.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.12wog.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGI I ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE WYNIKAJĄCE Z KODEKSU PRACY.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest - wykonywanie usług i świadczeń zdrowotnych wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, wynikających z kodeksu pracy na rzecz kadry i pracowników zatrudnionych w 12 Wojskowym Oddziale Gospodarczym (12 WOG) w Toruniu oraz kadry i pracowników zatrudnionych w jednostkach i instytucjach na jego zaopatrzeniu. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług i świadczeń zdrowotnych w zakresie: 1) wykonywania badań profilaktycznych wstępnych, okresowych i kontrolnych dla osób przyjmowanych do pracy i pracowników, 2) wykonywania badań celowych w razie stwierdzenia choroby zawodowej u pracownika zatrudnionego u Zamawiającego lub w podległej jednostce, 3) prowadzenie dyspanseryzacji w ramach corocznych badań profilaktycznych żołnierzy zawodowych oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie niektórych świadczeń zdrowotnych przysługujących żołnierzom zawodowym (Dz. U. 2011 Nr 8 poz. 36), 4) uczestniczenia lekarza w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy, powołanej przez Zamawiającego, 5) współdziałania z Zamawiającym w procesach rozpoznawania i oceny czynników występujących w środowisku pracy oraz sposobów wykonywania pracy, mogących mieć ujemny wpływ na zdrowie, 6) współdziałania z Zamawiającym w procesach rozpoznawania i oceny ryzyka zawodowego w środowisku pracy oraz informowanie jego pracowników o możliwości wystąpienia niekorzystnych skutków zdrowotnych będących jego następstwem, 7) udzielania porad z zakresu organizacji pracy, ergonomii, fizjologii i psychologii pracy na bazie danych medycyny pracy, 8) wykonywania badań lekarskich do celów sanitarno - epidemiologicznych..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania profilaktycznych badań lekarskich zgodnie z ustawą z dnia 27.06.1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz.U. 2014r. poz. 1184 j.t.), Kodeksem Pracy i przepisów wydanych na ich podstawie, Rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30.05.1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie Pracy (Dz.U. Nr 69 poz. 332 z późn. zm.). Spełnienie warunku ocenione zostanie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 4 do SIWZ) oraz dokumentu o którym mowa w rozdziale IX ust. 1 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od określania szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnienie warunku ocenione zostanie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje bazą lokalową gwarantującą pełen zakres usług medycznych spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.06.2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. 2012 r., nr 123, poz. 739). Spełnienie warunku ocenione zostanie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia (zał. nr 2.1 do formularza ofertowego).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi wymagane uprawnienia, o których mowa w ustawie o służbie medycyny pracy (Dz. U. z 2014 r., poz.1184 j.t.) oraz rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami. Spełnienie warunku ocenione zostanie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.(zał. nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia (zał. nr 2.2. do formularza ofertowego).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od określania szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnienie warunku ocenione zostanie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - dostępność lekarzy w jednym miejscu - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Zakres przewidywanych istotnych zmian oraz warunki tych zmian: 2.1. zmiany Odbiorcy lub miejsca wykonywania usługi zgodnie ze wskazaniem właściwej instytucji wojskowej, wynikającej z potrzeb Sił Zbrojnych RP; 2.2. zmiany zakresu świadczenia, a tym samym ilości przewidzianych w ofercie, jednak bez zmiany wartości umowy, wynikającej z potrzeb Sił Zbrojnych RP; 2.3. zmiany numeru konta, adresu firmy w przypadku poinformowania Zamawiającego pisemnie o zaistniałej zmianie; 2.4. zmiany podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy (jeśli Wykonawca wskaże podwykonawcę), pod warunkiem, że Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu nie powoływał się na potencjał tego podwykonawcy. W przypadku powołania się na potencjał tego podwykonawcy, kolejny podwykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające spełnianie warunków w zakresie wymaganym od Wykonawcy, pod rygorem nie wyrażenia przez Zamawiającego zgody na zmianę podwykonawcy; 2.5. Wysokości podatku VAT w zakresie przedmiotu zamówienia w wypadku ustawowych zmian w tym zakresie. Zmiana ta wymaga zachowania formy pisemnej (aneks) oraz pisemnego wniosku jednej ze Stron o zmianę wraz z uzasadnieniem. 2.6. Wykazane w formularzu ofertowym (stanowiącym załącznik nr 1) ilości badań każdego rodzaju, zostały określone szacunkowo na podstawie danych z ostatnich 12 m-cy w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Rodzaje i liczba badań mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę tym samym oświadczając, że nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian rodzajowych i ilościowych w trakcie realizacji umowy. W przypadku realizacji badań nieujętych w formularzu ofertowym podstawą rozliczeń będą ceny z aktualnego cennika usług Wykonawcy. 2.7. W przypadkach, o których mowa powyżej wartością końcową umowy będzie wartość faktycznie zrealizowanych dostaw na dzień 31.12.2017 r. w ramach tejże umowy. 3. Zgodnie z art. 142 ust. 5 ustawy zamawiający przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmian: 3.1. Stawki podatku od towarów i usług, 3.2. Wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3.3. Zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. Ad. 3.1) Wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w § 2 umowy będzie waloryzowane w trakcie obowiązywania umowy, w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT, jeżeli podatek zostanie zmieniony w okresie 12 kolejnych miesięcy realizacji umowy co najmniej o 2% od daty rozpoczęcia umowy. Warunkiem dokonania waloryzacji będzie skierowanie do zamawiającego pisemnego wniosku wykonawcy zawierającego uzasadnienie i szczegółowy sposób wyliczenia nowych cen. Waloryzacja będzie mogła nastąpić po upływie miesiąca od dnia wprowadzenia nowych stawek podatku od towarów i usług. Ad. 3.2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w części stanowiącej koszty ponoszone na wynagrodzenia zatrudnionych w ramach umowy o pracę pracowników (dotyczy umów pracowników z minimalnym wynagrodzeniem), w okresie obowiązywania umowy. W przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, wysokość wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmianie w odpowiedniej pozycji kalkulacji stawki za 1 roboczogodzinę z zastrzeżeniem, że powyższa zmiana uwzględniać będzie wyłącznie wzrost wynagrodzenia w stosunku do osób realizujących zadania przedmiotu niniejszej umowy zatrudnionych na podstawie umowy o pracę z ustalonym minimalnym wynagrodzeniem. Wskutek przeprowadzonej waloryzacji wartość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie od 1 dnia miesiąca następującego po miesiącu podpisania aneksu. W opisanym przypadku Wykonawca jest zobowiązany do wystąpienia z wnioskiem do Zamawiającego z określeniem uzasadnienia zmiany, propozycji zmiany wynagrodzenia oraz wskazania wpływu zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. i minimalnym wynagrodzeniu za pracę na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zamawiający w terminie 21 dni roboczych od daty otrzymania kompletu dokumentów od Wykonawcy rozpatrzy wniosek o zmianę. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń do propozycji Wykonawcy w zakresie zmian wysokości ceny umowy, stanowisko Zamawiającego będzie w tej mierze ostateczne. Ad.2.3) W przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniu i wysokości składek określonych w pkt 3 w stosunku do osób realizujących zadania przedmiotu niniejszej umowy wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy ulegnie zmianie w odpowiedniej pozycji kalkulacji stawki za 1 roboczogodzinę jako podstawy ustalenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia. Podstawę zmiany wysokości wynagrodzenia stanowić będzie zaakceptowany przez zamawiającego wniosek Wykonawcy zawierający szczegółowe analityczne kalkulacje stawki roboczogodziny uwzględnieniem zmian jak wyżej. Uzasadnione zastrzeżenia i zmiany Zamawiającego do tak przedłożonych kalkulacji będą wiązały strony w przedmiocie ustalenia obowiązującej stawki roboczogodziny. - zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zostaną wprowadzone do umowy stron w formie aneksu jako obowiązujące od pierwszego dnia miesiąca po zawarciu aneksu;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.12wog.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 12 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY UL. OKÓLNA 37, 87-100 TORUŃ faks +48 261 43 36 60,.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.12.2015 godzina 10:30, miejsce: 12 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY 87 - 100 Toruń ul. Okólna 37 Kancelaria Jawna (bud. nr 97 pok. nr 11). lub przesłać pocztą na adres Zamawiającego.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługi i świadczenia zdrowotne wynikające z kodeksu pracy wykonywane w miejscowości Toruń, na rzecz 12 WOG w Toruniu oraz poniższych jednostek i instytucji pozostających na jej zaopatrzeniu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługi i świadczenia zdrowotne wynikające z kodeksu pracy wykonywane w miejscowości Toruń, na rzecz 12 WOG w Toruniu oraz poniższych jednostek i instytucji pozostających na jej zaopatrzeniu: 1. Centrum Szkolenia Artylerii i Uzbrojenia w Toruniu 2. Radiowe Centrum RWŁ Bydgoszcz (Toruń Chorągiewka) 3. Wojskowa Komenda Uzupełnień Toruń 4. 6 Samodzielny Oddział Geograficzny w Toruniu (JW 1440) 5. Parafia Wojskowa Toruń 6. Orkiestra Wojskowa Toruń 7. Prawosławna Parafia Wojskowa Ciechocinek 8. Archiwum Wojskowe Toruń 9. Komórka Wewnętrzna zamiejscowa OŻW Bydgoszcz Placówka w Toruniu 10. Delegatura Wojskowej Komendy Transportu Gdańsk 11. Skład nr 1 1 RBLog (JW 4224) 12. Skład nr 2 1 RBLog (JW 4224) 13. Warsztaty Techniki Lotniczej (JW 4224) 14. Węzeł Łączności Toruń 15. Wojskowa Pracownia Psychologiczna we Włocławku 16. Wojskowa Komenda Uzupełnień Włocławek.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. dostępność lekarzy w jednym miejscu - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługi i świadczenia zdrowotne wynikające z kodeksu pracy wykonywane w miejscowości Inowrocław, na rzecz 12 WOG w Toruniu oraz poniższych jednostek i instytucji pozostających na jej zaopatrzeniu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługi i świadczenia zdrowotne wynikające z kodeksu pracy wykonywane w miejscowości Inowrocław, na rzecz 12 WOG w Toruniu oraz poniższych jednostek i instytucji pozostających na jej zaopatrzeniu: 1. 2 Pułk Inżynieryjny Inowrocław (JW 1523) 2. Dowództwo 1 Brygady Lotnictwa Wojsk Lądowych Inowrocław (JW 1984) 3. 56 Baza Lotnicza Inowrocław (JW 1641) 4. Komórka Wewnętrzna zamiejscowa OŻW Bydgoszcz Placówka w Inowrocławiu 5. Wojskowa Komenda Uzupełnień Inowrocław 6. Węzeł Łączności Inowrocław.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.