eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świnoujście › Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry i pracowników wojska Komendy Portu Wojennego Świnoujście oraz dla kadry i pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu Komendy Portu Wojennego Świnoujście

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-27

Świnoujście: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry i pracowników wojska Komendy Portu Wojennego Świnoujście oraz dla kadry i pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu Komendy Portu Wojennego Świnoujście
Numer ogłoszenia: 322166 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Portu Wojennego , ul. Steyera 28, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie, tel. 261-242581, faks 261-242309.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpws.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Obrona Narodowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry i pracowników wojska Komendy Portu Wojennego Świnoujście oraz dla kadry i pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu Komendy Portu Wojennego Świnoujście.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry i pracowników wojska Komendy Portu Wojennego Świnoujście oraz dla kadry i pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu Komendy Portu Wojennego Świnoujście z podziałem na zadania: Zadanie nr 1 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście. Zadanie nr 2 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry i pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu gospodarczym KPW Świnoujście - rejon Dziwnów. Zadanie nr 3 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (badania lekarskie kierowców). Zadanie nr 4 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (psychotesty kierowców). Zadanie nr 5 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (badanie kału i WR) Zadanie nr 6 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Dziwnów (badania lekarskie kierowców). Zadanie nr 7 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry oraz pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Dziwnów (psychotesty kierowców). Zadanie nr 8 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry oraz pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (dotyczy osób zatrzymanych). Zadanie nr 9 - Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry oraz pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Dziwnów (dotyczy osób zatrzymanych)..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu umieszczonego w Formularzu ofertowym. KONSORCJUM - w/w dokument składa co najmniej jeden z członków

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu umieszczonego w Formularzu ofertowym. KONSORCJUM - w/w dokument składa co najmniej jeden z członków

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu umieszczonego w Formularzu ofertowym. KONSORCJUM - w/w dokument składa co najmniej jeden z członków

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu umieszczonego w Formularzu ofertowym. KONSORCJUM - w/w dokument składa co najmniej jeden z członków

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu umieszczonego w Formularzu ofertowym. KONSORCJUM - w/w dokument składa co najmniej jeden z członków

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pozostałe dokumenty składające się na ofertę: 1) wypełniony Formularz ofertowy, o treści zgodnej ze wzorem określonym wg załącznika nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo (jeżeli takie występuje), 3) oświadczenie Wykonawcy wg załącznika nr 3 do SIWZ wskazujące części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom; 4) w przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów innych podmiotów - pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: 1) cena umowna może ulec zmianie tylko i wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT od terminu wprowadzenia tych zmian, 2) zmniejszenia usług w stosunku do ich ilości i wartości przyjętych w zestawieniach o których mowa w § 4 ust. 1 umowy, w sytuacjach uzasadnionych ważnymi powodami, a w szczególności zmniejszeniem się stanu osobowego. Zamawiający nie ponosi konsekwencji finansowych zmniejszenia ilości i wartości badań przyjętych w umowie w granicach do 30%, 3) zmniejszenia lub zwiększenia ilości poszczególnych badań w ramach kwoty określonej w niniejszej umowie., 4) zmiany osób reprezentujących Wykonawcę i Zamawiającego z przyczyn losowych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kpws.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: KOMENDA PORTU WOJENNEGO W ŚWINOUJŚCIU ul. Steyera 28 72-600 Świnoujście.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.12.2015 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego budynek Nr 34 - sztab KPW, pok. 13,.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Jednocześnie Zamawiający informuje, że Biuro Przepustek nie jest miejscem składania ofert ani żadnych innych dokumentów związanych z niniejszym postępowaniem przetargowym. UWAGA!!! W przypadku dostarczenia oferty przesyłką kurierską kopertę należy zaadresować w następujący sposób: KANCELARIA JAWNA KOMENDY PORTU WOJENNEGO 2. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego: 1. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum), o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp - Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, która będzie załącznikiem do umowy w sprawie przedmiotu zamówienia; 2. w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorców w formie spółki cywilnej Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu umowy tej spółki, która będzie załącznikiem do umowy w sprawie przedmiotu zamówienia. ul. Steyera 28 72-600 Świnoujście.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry i pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu gospodarczym KPW Świnoujście - rejon Dziwnów..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (badania lekarskie kierowców)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (psychotesty kierowców)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska KPW Świnoujście oraz z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (badanie kału i WR).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry, pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Dziwnów (badania lekarskie kierowców)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry oraz pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Dziwnów (psychotesty kierowców)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry oraz pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Świnoujście (dotyczy osób zatrzymanych)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Usługi medyczne w zakresie medycyny pracy dla kadry oraz pracowników wojska z jednostek będących na zaopatrzeniu KPW Świnoujście - rejon Dziwnów (dotyczy osób zatrzymanych)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania usług, których szczegółowe wykazy są zawarte w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.