eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siewierz › Odbudowa ściany południowej Zamku w Siewierzu w ramach programu naprawczego usterek do Etapu III zrealizowanego w 2009 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-12

Siewierz: Odbudowa ściany południowej Zamku w Siewierzu w ramach programu naprawczego usterek do Etapu III zrealizowanego w 2009 roku
Numer ogłoszenia: 32114 - 2016; data zamieszczenia: 12.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Siewierz , ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz, woj. śląskie, tel. 0326499471, 6499400, faks 032 6499402.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa ściany południowej Zamku w Siewierzu w ramach programu naprawczego usterek do Etapu III zrealizowanego w 2009 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbudowa ściany południowej Zamku Biskupów Krakowskich w Siewierzu, polegająca na rozebraniu i ponownej rekonstrukcji odtworzonej w 2009 r. części ściany południowej, wykonanej niezgodnie z warunkami wskazanymi w projekcie budowlano-wykonawczym z 2008 r. 2. Rozbiórką należy objąć partie muru wzniesione w 2009 r., wykonane wadliwie. Należy założyć jak największy odzysk materiału o dobrych parametrach technicznych, pozwalających na ponowne użycie kamienia i cegły, po ich posegregowaniu i oczyszczeniu. 3. Szczegółowy zakres robót naprawczych został określony w projekcie budowlano-wykonawczym Odbudowa południowej ściany Zamku w Siewierzu z czerwca 2008 r. sporządzonym przez firmę ARKONA, w Decyzji nr 400.2014 Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 17.04.2014 r., w Pozwoleniu Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 2176.2014 z dnia 24 września 2014 r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku nieruchomym oraz w Programie naprawczym usterek do Etapu III, zrealizowanego w 2009 r. na Zamku w Siewierzu - odbudowa ściany południowej z września 2014 r., sporządzonym przez firmę ARKONA, zatwierdzonym Decyzją Starosty Będzińskiego nr 1054.2014 z dnia 14.10.2014 r. o pozwoleniu na budowę. 4. Rekonstrukcji ściany południowej należy dokonać z zachowaniem elementów i detali architektonicznych ujętych w dokumentacji projektowej oraz w projekcie zamiennym zakotwienia wieńca, z zachowaniem sposobu prowadzenia muru - analogicznie do oryginalnych murów na pełnym przekroju z użyciem zaprawy cementowo-wapiennej do związania muru od wewnątrz, z użyciem środków do spoinowania firmy Remmers lub równoważnych, środków do hydrofobizacji firmy Remmers lub równoważnych, użyciem na koronie muru szlamu uszczelniającego, przykrytego co najmniej dwiema warstwami kamienia. 5. Na wykonanie przedmiotu zamówienia składają się w szczególności następujące roboty: a. Rozbiórka wadliwie wykonanej w 2009 r. części muru ściany południowej Zamku z segregacją i odzyskiem 70 procent materiału kamiennego i ceglanego, b. Rekonstrukcja muru: Ustawienie rusztowań, Demontaż krat w oknach górnej kondygnacji ściany południowej, Rozbiórka środkowej części muru kamiennego i ceglanego ściany południowej począwszy od korony murów do posadowienia (blachy ołowianej oddzielającej stary mur od nowego), także pod wieńcem oraz fragmentu górnej części ścianki działowej, z zachowaniem wcześniej istniejącej części ściany południowej od frontu, z zachowaniem wykonanego poprzednio wieńca żelbetowego oraz z zachowaniem dolnej części ściany działowej, do ok. 2 m nad poziomem terenu, Oczyszczenie skrajów muru po rozbiórce z pyłów kamienno-cementowych, piasku i ziemi miękkimi szczotkami stalowymi oraz spłukanie powierzchni wodą, Rekonstrukcja rozebranych części ściany wraz ze spoinowaniem muru, Do odbudowy ściany należy zastosować kamień i cegłę pochodzące w maksymalnej ilości z odzysku oraz sezonowany lub rozbiórkowy kamień wapienny pochodzący z okolicznych budynków lub kamionek; kamień nie może odbiegać kolorystycznie od koloru kamienia fragmentów istniejących ściany; należy unikać stosowania szerokich spoin stosując wtykanie drobnego kamienia; do murowania i uzupełnienia ubytków, można użyć tradycyjnej zaprawy cementowo-wapiennej M7 z dodatkiem w zwieńczeniu muru środków uplastyczniających Mörteldicht MD III lub równoważnych; c. Odtworzenie zawartych w ścianie elementów architektonicznych wskazanych w pierwotnym projekcie budowlanym: przemurowanie wątku ceglanego z dobraniem pierwotnego budulca z odzysku lub zlecenie wykonania nowych cegieł wg oryginalnego wzoru; stosować cegłę o wymiarach gotyckich; ubytki w cegłach można uzupełnić kitami dopasowanymi kolorystycznie zaprawą Restauriermörtel SK firmy REMMERS lub równoważną; odtworzenie okien ściany I i II kondygnacji poprzez analogiczne powielenie istniejących, w układzie i liczbie według rycin z XIX w.; drugie okno II kondygnacji - patrząc od strony zachodniej, zrekonstruowane w postaci niszy widocznej od wewnątrz zamku, zamurowane od strony zewnętrznej; renowacja reliktu drugiego - licząc od strony zachodniej okna III kondygnacji i odtworzenie fragmentu podokiennika a także fragmentu ceglanego nadproża w postaci łuku; uczytelnienie reliktu gotyckiej bramy na podstawie istniejącej ryciny z 1859 roku, zarysowanie jej pierwotnej formy poprzez zastosowanie kamienia wapiennego o nieco mniejszych wymiarach od kamienia otaczającego, tworzącego ścianę, jak symboliczne zaznaczenie nadproża bramnego cegłą gotycką. Materiały należy odpowiednio dobrać pod względem koloru i formatu koloru i formatu (kamień wapienny sezonowany lub rozbiórkowy); rekonstrukcja ściany działowej po stronie wewnętrznej muru; d. Odtworzenie i ochrona korony murów: Przemurowanie korony w zwieńczeniu muru, na wysokości ok. 0,5m należy wykonać na tradycyjnej zaprawie cementowo-wapiennej M7 z dodatkiem środków uplastyczniających Mörteldicht MD III lub równoważnych, Hydroizolacja korony murów 2 warstwami szlamu uszczelniającego np. Multi - Baudicht 2K lub równoważnego, pod warstwą ochronną z kamienia, Mocowanie kamieni na koronie murów na zaprawie Multikleber lub równoważnej z uformowaniem spadku na zewnątrz korony, Spoinowanie korony murów - do spoinowania zewnętrznej warstwy spoin zastosować materiał mineralny modyfikowany elastyczną dyspersją epoksydową np. Fugenmőrtel ECC lub równoważną. e. Przegląd nieodbudowywanej części muru ściany południowej od strony zewnętrznej - muru oryginalnego z dużo wcześniej dokonanej rekonstrukcji, usunięcie występujących zaglonień preparatem BFA lub równoważnym, a także usunięcie powstałych wysoleń mechanicznie, natomiast naloty wapienne usunąć chemicznie preparatem Fassadenreiniger-Paste lub równoważnym. Ubytki w wykonanym wcześniej spoinowaniu starego muru uzupełnić zaprawą do naprawy i renowacji podłoży historycznych materiałem Historic Kalkspatzenmörtel lub równoważnym. f. Ponowne wykonanie powierzchniowej hydrofobizacji powierzchni całej ściany południowej preparatem Funcosil WS lub równoważnym. g. Ochrona ściany od zewnątrz przed graffiti preparatem nieszkodliwym dla środowiska Graffiti-Schutz firmy Remmers lub równoważnym. 3. Wykonawca będzie zobowiązany ponadto do: a. urządzenia i oznakowania terenu budowy oraz odpowiedniego jego zabezpieczenia i zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń bhp, wynikających zwłaszcza z prowadzenia robót w obiekcie zabytkowym, udostępnionym do zwiedzania osobom postronnym, b. wykonania robót zabezpieczających i odtworzeniowych, zgodnie z projektem, zwłaszcza zabezpieczenia nawierzchni mostu drewnianego, c. wykonania wszystkich robót towarzyszących, zgodnych z projektem i prawidłową technologią wykonywania robót, d. wykonania ewentualnych przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb budowy oraz ponoszenia kosztów zużycia mediów, e. poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, f. wykonania i stosowania w praktyce zapisów projektu organizacji i technologii robót z uwzględnieniem warunków bhp, g. wykonywania przedmiotu umowy zgodnie z bieżącymi uzgodnieniami z zarządcą Zamku - Dyrektorem Miejsko-Gminnego Centrum Kultury Sportu i Turystyki, h) zabezpieczenia i uporządkowania budowy na czas uroczystości i imprez gminnych mających miejsce na dziedzińcu zamkowym np. Majówka, Dni Siewierza, i. wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz wszystkich badań, prób i pomiarów na każde polecenie inspektora nadzoru inwestorskiego, w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót, j. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, k. dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, l. zapewnienia na budowie uprawnionego nadzoru i dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, m. usuwania na bieżąco z terenu budowy zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, n. uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, o. przywrócenia terenu po wykonywanych robotach przynajmniej do stanu pierwotnego - chyba, że z uzgodnień szczególnych wynika większy zakres odtworzenia), p. przedsięwzięcia wszelkich środków ostrożności niezbędnych dla zachowania materiałów i części uzyskanych z rozbiórki. Wybrane materiały stanowią własność Zamawiającego. Niezależnie od celu, w jakim Zamawiający zamierza użyć rzeczone materiały i części, do których zastrzega on sobie prawo własności, wszelkie koszty poniesione na transport do 5 km, utylizację lub składowanie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego będą pokryte przez Wykonawcę, q. wykonania innych prac, niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 4. Pozostałe warunki zlecenia: a. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy w sporządzeniu oferty i wyliczeniu ceny ryczałtowej. Wykonawca powinien sprawdzić przedmiary z dokumentacją projektową na etapie przygotowania oferty i wycenić wszystkie prace określone w dokumentacji, w tym na rysunkach projektowych. W przypadku wykrycia na etapie przygotowywania oferty niezgodności pomiędzy dokumentacją, a przedmiarami, Wykonawca powinien zwrócić się na piśmie - faksem, drogą elektroniczną do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie. Wykonawca powinien uwzględnić odpowiedzi Zamawiającego i odpowiednio je wycenić. W przypadku gdy Wykonawca nie uwzględni odpowiedzi Zamawiającego, ponosi ryzyko takiego działania i będzie zobowiązany do wykonania wszystkich prac wynikających z odpowiedzi w ramach ceny ryczałtowej. Do dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczy kosztorys ofertowy. b. W trakcie robót Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić materiały do akceptacji inspektorowi nadzoru inwestorskiego na co najmniej 10 dni roboczych przed ich zastosowaniem lub wbudowaniem. c. Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu koordynowania prawidłowego przebiegu prac oraz wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z wytycznymi Zamawiającego i Konserwatora Zabytków. d. Niedopuszczalne jest składowanie materiałów budowlanych, sprzętu oraz inne korzystanie z działek prywatnych bez uprzedniego uzgodnienia z właścicielami nieruchomości warunków wejścia w teren prywatny. e. Wykonawcy w celu prawidłowego przygotowania oferty umożliwia się przeprowadzenie wizji w terenie. Ze względu na specyfikę i charakter robót, wizja lokalna jest wskazana. f. Szczegółowy zakres robót zostanie ujęty w harmonogramie rzeczowym opracowanym na podstawie dokumentacji projektowej, kosztorysu ofertowego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz wytycznych Zamawiającego i będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram do akceptacji w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany aktualizować harmonogram rzeczowy na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni i przedstawiać go Zamawiającemu do akceptacji. Aktualizacja harmonogramu nie wymaga zmiany postanowień umowy w formie aneksu. g. Warunki płatności: wynagrodzenie będzie płatne jednorazowo, przelewem na rachunek Wykonawcy, w terminie 30 dni od daty wpływu faktury do Zamawiającego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach korzystnych dla Zamawiającego dopuszcza się płatności w większej ilości transz. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru robót częściowy lub końcowy podpisany przez Przedstawiciela Zamawiającego oraz oświadczenia podwykonawców i Wykonawcy o bieżącym lub całkowitym rozliczeniu finansowym z podwykonawcami w ramach przedmiotowej inwestycji wraz z dowodami potwierdzającymi zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom. Wykonawca dostarczy również do faktury oświadczenia o pozostałej do zapłaty części lub całości niewymagalnego wynagrodzenia ze wskazaniem jego wysokości oraz terminu wymagalności. 5. Rozwiązania równoważne: a. Materiały budowlane wymienione w dokumentacji projektowej lub przedmiarze robót zostały wskazane do zastosowania przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Decyzji nr 400 2014. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. b. Ilekroć w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej, STWiOR jest mowa o produkcie, materiale czy systemie typu lub np. należy przez to rozumieć produkt, materiał czy system typ, np.:.. taki jak zaproponowany lub inny o standardzie i parametrach technicznych nie gorszych niż zaproponowany. c. Wszystkie użyte w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej, STWiOR znaki handlowe, towarowe, przywołania patentów, nazwy modeli, numery katalogowe służą do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów. Użyte wszelkie nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający traktuje jako informację uściślającą, która została użyta w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. d. Dopuszcza się użycie do realizacji zamówienia produktów równoważnych, w stosunku do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Przez jakość należy rozumieć zapewnienie minimalnych parametrów produktu wskazanego w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej. Wykonawca, który do wyceny przyjmie rozwiązania równoważne jest zobowiązany udowodnić równoważność przyjętych urządzeń, sprzętu i materiałów. W celu potwierdzenia, że oferowane rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej, STWiOR, Wykonawca złoży Szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia równoważnego, w którym dla każdego produktu określi nazwę producenta, typ/model oraz inne cechy produktu pozwalające na jednoznaczną identyfikację zaoferowanego produktu i potwierdzenie zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Niezłożenie takiego wykazu będzie równoznaczne z przyjęciem rozwiązań wskazanych w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej. e. Zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w niniejszej SIWZ za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy Pzp. W przypadku powoływania się na normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym w przywołanych normach, aprobatach, specyfikacjach technicznych i systemach odniesienia, w tym dokumenty równoważne.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie Nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem wadium. 5. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy zdeponować w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz pok. nr 18 za potwierdzeniem odbioru w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 8. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych, b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w niniejszej specyfikacji.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył: co najmniej dwie roboty budowlane tożsame z przedmiotem zamówienia, tj. polegające na wykonaniu robót konserwatorsko-budowlanych przy obiekcie zabytkowym, wpisanym do rejestru zabytków o wartości nie niższej niż 200 000 złotych brutto każda. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda: a) Wykazu robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wg załącznika nr 4 oraz załączeniem: b) dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Uwagi: 1. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane za dowody, o których mowa w pkt b) uznaje się: ­ poświadczenie, ­ inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. 2. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w uwadze nr 1. 3. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa w pkt b) budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, były wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. 4. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować co najmniej: kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i spełnia warunki określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, zmienionej ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów (Dz.U.2015 poz. 1505), tj. posiada w/w uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda: a) Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami wg załącznika nr 5, b) Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wg Załącznika nr 5A. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie roboty budowlane obejmujące wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych tożsamych z przedmiotem zamówienia, tj. polegających na wykonaniu robót konserwatorsko-budowlanych przy obiekcie zabytkowym, wpisanym do rejestru zabytków o wartości nie niższej niż 200 000 złotych brutto każda, dla których Zamawiający wymaga załączenia do oferty dowodów potwierdzających, że zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty wg zał. Nr 1, 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, jeżeli oferta będzie podpisana przez osobę (y) upoważnioną(e) lub w przypadku występowania podmiotów wspólnie w trybie art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg zał. Nr 2, 4. Potwierdzenie wniesienia wadium, 5. Oświadczenie, że Wykonawca należy / nie należy do grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z zapisem art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, wg zał. Nr 6. Oferta podmiotów występujących wspólnie: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami). Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem). 2. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie każdy z Wykonawców musi wykazać, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy, w tym celu każdy z Wykonawców składających wspólną ofertę powinien złożyć osobno dokumenty wymienione w punktach od 5 do 8. Udział podmiotów trzecich: 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać m.in.: dane po zwalające na identyfikację stron, zakres udostępnienia (np: w zakresie wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego), cel i czas udostępnienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Gwarancja - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian w umowie w następującym zakresie: 1. Zmiana osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego na osoby o takich samych kwalifikacjach 2. Uzasadniona zmiana terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy, b) wystąpienie nietypowych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania, c) konieczność wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 Ustawy, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu, d) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla stron, e) wstrzymania przez Zamawiającego lub Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach wykonania robót, które nie wynikają z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy (nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez Wykonawcę). W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, wynikającego z okoliczności wymienionych powyżej, termin może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 3. Zmiana stawki podatku od towarów i usług, z tym, że kwota brutto wynagrodzenia należna Wykonawcy nie może ulec podwyższeniu, a ewentualna zmiana będzie dotyczyła stawki podatku i kwoty netto wynagrodzenia, 4. Poprawa jakości, walorów użytkowych lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu prac lub zmiana technologii, w szczególności na skutek wystąpienia uwarunkowań technicznych odmiennych od opisanych w dokumentacji technicznej

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.siewierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Siewierz, ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Siewierz, ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz, Sekretariat (pokój nr 11).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje: przeprowadzenia aukcji elektronicznej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, zawarcia umowy ramowej, udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia, oraz nie przewiduje ograniczeń ubiegania się o zamówienie publiczne wynikających z art. 29 ust. 4 ustawy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.