eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Knurów › Wykonanie robót dodatkowych związanych z kontraktem W1 zadanie 1.2, polegających na wymianie kanału deszczowego pomiędzy studniami D24 i Istn. KD1 przy ul. Dworcowej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-26

Knurów: Wykonanie robót dodatkowych związanych z kontraktem W1 zadanie 1.2, polegających na wymianie kanału deszczowego pomiędzy studniami D24 i Istn. KD1 przy ul. Dworcowej
Numer ogłoszenia: 320508 - 2014; data zamieszczenia: 26.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji spółka z o.o., ul. Szpitalna 11, 44-194 Knurów, woj. śląskie, tel. 032 3300150, 3300168, faks 032 3300169 , strona internetowa www.pwik.knurow.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: sektor wodny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych związanych z kontraktem W1 zadanie 1.2, polegających na wymianie kanału deszczowego pomiędzy studniami D24 i Istn. KD1 przy ul. Dworcowej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych związanych z kontraktem W1 zadanie 1.2, polegających na wymianie kanału deszczowego pomiędzy studniami D24 i Istn. KD1 przy ul. Dworcowej. Konieczność wykonania ww. prac została stwierdzona w trakcie prowadzenia robót budowlanych związanych z realizacją Projektu pn.: Porządkowanie gospodarki ściekowej Gminy Knurów - budowa i przebudowa systemów kanalizacyjnych - Kontrakt W1 Zadanie 1.2- dokończenie budowy kanalizacji sanitarnej w rejonach EIII-EVI. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Karcie Nadzoru Autorskiego nr KNA 1.2/408/01, której kserokopia została przekazana Wykonawcy. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z ww. Kartą Nadzoru Autorskiego.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 14 tys. euro. Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 b ustawy Prawo zamówień publicznych. Umowa nr JRP/W1/1.2/4/2013 na realizację zamówienia podstawowego została zawarta dnia 05.06.2013 r pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą - Zakład Instalacji Sanitarnych CO ZISCO Franciszek Bandura. Wykonawca został wybrany w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego. Konieczność wybudowania nowego odcinka od D24 do Istn. KD1 wynika z faktu, iż w trakcie czyszczenia kanalizacji deszczowej na odcinku Istn. KD2 - Istn. KD1 w ul. Dworcowej stwierdzono zły stan techniczny kolektora z rur betonowych. Przeprowadzony monitoring oraz wizja na placu budowy wykazały liczne uszkodzenia ścianek rurociągu, przerosty korzeni na około 20 m, jak również całkowitą niedrożność spowodowaną zapadnięciem się kanału na odcinku około 4 m. Stwierdzony techniczny jw. uniemożliwia realizację zadania podstawowego tj. wyczyszczenia odcinka D24 -Istn.KD1 i skierowania ścieków deszczowych z kolektora KD8 do separatora S3-E-IV . Całkowite zamulenie kanału oraz brak włazu do studni D24 uniemożliwiły weryfikację stanu kolektora KD9 na etapie projektowym. W związku z koniecznością skierowania kanalizacji deszczowej z kolektora KD8 poprzez kolektor KD9 do separatora S3-E-IV zaistniała konieczność, potwierdzona przez projektanta w Karcie Nadzoru Autorskiego nr 1.2/408/01, demontażu i wybudowania nowego kanału betonowego DN800 mm na odcinku pomiędzy studniami D24 i Istn. KD1nieobjętego zamówieniem podstawowym. Na podstawie sporządzonych dokumentów należy stwierdzić, że żadna ze stron nie mogła przewidzieć sytuacji opisanej w Protokole Konieczności nr 3/09.2014/RD z dnia 03.09.2014 r. przed zawarciem umowy na wykonanie zamówienia podstawowego. Tym samym spełnione zostały przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 b ustawy PZP. Zasadność wykonania robót dodatkowych wynika z konieczności skierowania ścieków deszczowych z kolektorów KD8 i KD9 do separatora S3-E-IV. Należy stwierdzić, że wykonanie robót dodatkowych będących przedmiotem Protokołu Konieczności nr 3/09.2014/RD jest niezbędne w celu wykonania zamówienia podstawowego zgodnie z dokumentacją projektową. Wykonawca bez wykonania ww. robót dodatkowych nie będzie mógł wykonać zamówienia podstawowego polegającego na skierowaniu kanalizacji deszczowej do separatora S3-E-IV. Wykonanie robót dodatkowych umożliwia wykonanie robót podstawowych polegających na skierowaniu kanalizacji deszczowej z kolektorów KD8 i KD9 do separatora S3-E-IV, nie powodując pogorszenia jakości wykonania i użytkowania. Reasumując zamówienie dodatkowe opisane wyżej : - zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - Zakład Instalacji Sanitarnych i CO ZISCO F. Bandura 43-250 Pawłowice, ul. Mickiewicza 75; - dotyczy robót budowlanych; - nie jest objęte zamówieniem podstawowym; - nie przekraczał łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia stanowi 0,79% zamówienia podstawowego; - jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; - jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia; - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Zakład Instalacji Sanitarnych CO ZISCO Franciszek Bandura, ul. Mickiewicza 75, 43-250 Pawłowice, kraj/woj. śląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.