eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzów › Selektywny odbiór surowców z nieruchomości zabudowanych na terenie Chorzowa w systemie workowym

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-25

Chorzów: Selektywny odbiór surowców z nieruchomości zabudowanych na terenie Chorzowa w systemie workowym
Numer ogłoszenia: 319158 - 2014; data zamieszczenia: 25.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych , Rynek 1, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 32 4165000, faks 32 4165639, 32 4165640.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Selektywny odbiór surowców z nieruchomości zabudowanych na terenie Chorzowa w systemie workowym.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje: W ramach stworzenia warunków szerszego dostępu do segregacji na terenie miasta Chorzów miasto wprowadza system selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych, metali, papieru oraz szkła z zabudowy jednorodzinnej u źródła, w systemie workowym. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wskazania dodatkowych nieruchomości zabudowanych (niekoniecznie jednorodzinnych), które zadeklarują chęć przystąpienia do systemu workowego selektywnej zbiórki (do wskazanego w zamówieniu poziomu 2000 nieruchomości). Przez nieruchomości zabudowane wymienione w tytule przedmiotu zamówienia Zamawiający rozumie: domy jednorodzinne, placówki oświatowe, kamienice, zakłady pracy i inne tego typu nieruchomości, dla których wstawienie pojemników jest niemożliwe ze względów terenowych lub nieuzasadnione ekonomicznie. Surowce wtórne zbierane w sposób selektywny to: papier - worek niebieski, pojemność 0,12 m3, szkło - worek zielony, pojemność 0,08 m3, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale - worek żółty, pojemność 0,12 m3. Surowce wtórne gromadzone będą w workach o pojemności wskazanej przez Zamawiającego. Worki na nieruchomość dostarcza Wykonawca. Częstotliwość odbioru surowców przez Wykonawcę to: w okresie od 01.11.2014 r. do 31.12.2014 r.: raz w miesiącu, w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.: raz na dwa tygodnie. Harmonogram odbioru surowców w obu wymieniowych wyżej okresach ustali Zamawiający i przekaże Wykonawcy. Wykonawca będzie zobowiązany przygotować wyciąg z harmonogramu dla poszczególnych nieruchomości i rozdysponować go do wszystkich nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego. Zakłada się, że worki do segregacji odpadów będą posiadać kolorystykę oraz trwałe i widoczne oznakowanie określające rodzaj gromadzonych odpadów zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Chorzów. Ponadto worki będą opisane nazwą Wykonawcy wraz z jego danymi kontaktowymi oraz nazwą Zamawiającego wraz z jego danymi kontaktowymi: a) kolor niebieski - do zbierania papieru z napisem: PAPIER, b) koloru żółty - do zbierania tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali z napisem: PLASTIK, METAL, OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE, c) kolor zielony - do zbierania szkła kolorowego lub mieszanego z napisem: SZKŁO. Na workach musi się również znaleźć informacja, jakie odpady można wrzucać, a jakich nie, zgodnie z wytycznymi, które przekaże Zamawiający (załącznik nr 6 do SIWZ). Ze względu na czas oczekiwania na dostawę worków z nadrukiem, Zamawiający dopuszcza na pierwszy miesiąc świadczenia usługi worki w odpowiedniej kolorystyce nie zawierające napisów, ale o odpowiedniej grubości, zgodnie z wytycznymi zawartymi w dalszej części SIWZ. W grudniu 2014 r. podczas odbioru odpadów, muszą być już dystrybuowane worki z napisami i o odpowiedniej grubości, zgodnie z wytycznymi w SIWZ. 2. Szczegółowy zakres prac. 1) Przedmiot zbiórki: szkło, makulatura, plastik z metalami oraz odpadami wielomateriałowymi w systemie workowym. 2) Rodzaje worków do selektywnej zbiórki odpadów: a) kolor niebieski do zbierania makulatury - pojemność 120 litrów, b) kolor zielony do zbierania szkła - pojemność 80 litrów, c) kolor żółty do zbierania plastiku, odpadów wielomateriałowych i metali - pojemność 120 litrów. 3) Jeden komplet worków stanowi następujący zestaw worków: po jednej sztuce z każdego koloru worków, czyli jeden worek koloru żółtego, jeden worek koloru zielonego i jeden worek koloru niebieskiego. 4) Każda nieruchomość wskazana przez Zamawiającego w załączniku nr 2a otrzyma jeden komplet worków. 5) Zamawiający dopuszcza możliwość odbioru dodatkowych worków przez mieszkańców w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Bytkowskiej 15 (PSZOK - w godzinach pracy punktu) oraz w Urzędzie Miasta Chorzów, w pokoju nr 28. Wykonawca dostarczy do wymienionych punktów worki do selektywnej zbiórki w ilości wskazanej przez Zamawiającego. Termin dostawy worków wyniesie do 2 dni roboczych od otrzymania informacji o konieczności dostawy drogą mailową lub faxem. Przedsiębiorca prowadzący PSZOK i Zamawiający w Urzędzie Miasta Chorzów prowadzą ewidencję worków wydawanych zgłaszającym się po nie osobom, wraz z adresem nieruchomości, na który zostały wydane oraz ilością wydanych worków z podziałem na poszczególne frakcje. 6) Wykonawca odbierając z nieruchomości worki do segregacji zapełnione surowcami wtórnymi zostawi taką ilość worków i z takiego asortymentu, jaką odebrał. Oznacza to, że odbierając np.: 3 worki żółte, 1 worek zielony i 2 worki niebieskie Wykonawca pozostawi na danej nieruchomości dokładnie taką samą ilość worków pustych w odpowiednim kolorze, czyli zostawi: 3 worki żółte, 1 worek zielony i 2 worki niebieskie. 7) Worki muszą mieć następującą grubość: worek zielony na szkło - grubość minimum 70?m, worek żółty na plastiki, odpady wielomateriałowe oraz metale - grubość minimum 50?m, worek niebieski na papier - grubość minimum 50?m. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kartę specyfikacji produktu - dokument potwierdzający grubość worków. 8) Każdy z worków zostanie oznaczony wyłącznie w następujący sposób: nazwą surowca wtórnego, który będzie zbierany w danym rodzaju worka, wymienionymi rodzajami odpadów, które w worku danego koloru mogą być zbierane oraz tymi, których nie można zbierać do worka danego koloru - informacja, którą Wykonawca umieści na workach stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, nazwą Zamawiającego oraz jego danymi teleadresowymi, nazwą Wykonawcy oraz jego danymi teleadresowymi. 9) Worki dla nieruchomości zabudowanych zabezpiecza Wykonawca i są one jego własnością. 10) Według szacunku Zamawiającego Wykonawca musi zabezpieczyć 60 000 kompletów worków. Definicję kompletu worków zawiera podpunkt nr 3 niniejszego zakresu prac. Wykonawca musi przewidzieć dodatkowe ilości worków dla prawidłowego prowadzenia segregacji przez właścicieli nieruchomości, w tym sytuacje opisane w podpunktach: 6 i 19 niniejszego zakresu prac. Zamawiający przewiduje konieczność zabezpieczenia wzrostu ilości worków o około 15% w czasie trwania umowy bez konieczności zmiany umowy i wynagrodzenia. 11) Wykaz nowych nieruchomości objętych selektywną zbiórką odpadów w systemie workowym Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy na bieżąco (w ciągu 24h od chwili posiadania danej wiedzy): pisemnie - drogą mailową lub faxem. 12) Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć komplety worków do segregacji wraz z harmonogramem do nowo wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości w terminie do 2 dni roboczych od otrzymania informacji. Jeżeli informacja o nowo zgłoszonych nieruchomościach zostanie przekazana w piątek, to Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć komplety worków wraz z harmonogramem do poniedziałku do godz. 15:00. 13) Zamawiający przekaże Wykonawcy harmonogram odbioru surowców wtórnych w systemie workowym na cały okres trwania umowy. 14) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na wszystkie nieruchomości wskazane w załączniku nr 2a do umowy harmonogramu odbioru odpadów sporządzonego na rok 2015 r. w terminie do 05.12.2014 r. 15) Zakres prac: a) sortowanie zebranych odpadów w zakładzie prowadzącym sortownię surowców wtórnych, b) odzysk zebranych odpadów na podstawie stosownych decyzji lub przekazywanie ich do zakładów prowadzących odzysk takich odpadów za kartą przekazania odpadu, c) prowadzenie ewidencji zebranych: szkła, makulatury, plastiku i metali. 16) Wykonawca odbierze wszystkie worki z danej nieruchomości tego samego dnia, jednym transportem, zgodnie z harmonogramem. 17) Wykonawca odbierze worki z surowcami wtórnymi, gdy właściciel nieruchomości pozostawił worki w miejscu ogólnodostępnym, bez konieczności wchodzenia na teren nieruchomości. Właściciele nieruchomości są zobowiązani wystawiać worki przed ogrodzenie posesji. 18) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu adresy nieruchomości, z których właściciele wystawią kolorowe worki zawierające odpady inne, niż przewiduje informacja zamieszczona na worku lub gdy właściciel nieruchomości wystawi inne worki niż systemowe zawierające komunalne odpady zmieszane. W takim przypadku Wykonawca wykona szczegółową dokumentację fotograficzną w taki sposób, aby widoczna była zawartość worka. Wykonawca przekaże Zamawiającemu informację o właścicielach nieruchomości, który nie prowadzą prawidłowej segregacji odpadów drogą mailową najpóźniej następnego dnia po terminie odbioru do godz. 8:00. W takim wypadku Wykonawca nie odbiera worków z nieruchomości. 19) W przypadku wystawienia przez właściciela nieruchomości surowców prawidłowo posegregowanych w innych workach niż systemowe, Wykonawca jest zobowiązany do ich odbioru pod warunkiem, że worki będą przeźroczyste, umożliwiające kontrolę ich zawartości. 20) Za każdy worek niesystemowy z prawidłowo posegregowanymi odpadami Wykonawca przekaże pusty worek systemowy na asortyment, który został odebrany. 3.Informacje dodatkowe 1) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: a) Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, b) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, c) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, d) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, e) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, f) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, g) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, h) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach, i) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów, j) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i odrębnie recykling, k) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, l) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, m) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 2) Wykonawca zobowiązany jest podczas odbioru odpadów do ewidencjonowania ilości i rodzajów odebranych z poszczególnych nieruchomości worków, z rozbiciem na poszczególne frakcje (kolory worków) - zgodnie ze wzorem sprawozdania stanowiącego załącznik nr 2b do umowy, której wzór jest załącznikiem nr 7 do SIWZ. 3) Surowce wtórne zebrane od właścicieli nieruchomości Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi, recyklingowi) zgodnie z ustawą o odpadach. 4) Rozdział IV pkt 2.3 SIWZ określa minimalne wyposażenie w sprzęt, którego Wykonawca będzie zobowiązany używać podczas realizacji zamówienia. Wykonawca zapewni, że wszystkie pojazdy i urządzenia wymagane w rozdziale IV pkt 2.3 SIWZ będą utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. Pojazdy muszą być poddawane regularnemu myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności i udostępnić je na wniosek Zamawiającemu. Pojazdy muszą być: a) wyposażone w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie danych o położeniu samochodu oraz ich weryfikację, b) wyposażone w narzędzia bądź urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu w przypadku zalegania na ziemi surowców wtórnych, c) trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy. 5) Baza magazynowo-transportowa musi odpowiadać zapisom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013.122). 6) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych, o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 7) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie ww. sprawozdania w terminie. 8) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia lub ponoszenia kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości 50% zamówienia podstawowego, o których mowa w artykule 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp , polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Ustala się wadium w wysokości 10.000,00 zł. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski Katowice 75 1050 1214 1000 0010 0000 3671 6. Wadium wniesione w pieniądzu będzie uznane przez zamawiającego za wniesione prawidłowo tylko po wpłynięciu żądanej kwoty na wskazane konto w terminie określonym w pkt. 2 7. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy zdeponować w Kasie Urzędu Miasta pok. 102 w formie oryginału dokumentu przed upływem terminu określonego w pkt. 2. 8. Kserokopię dokumentu, o którym mowa w pkt. 7 potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę wraz z datą potwierdzenia, zaleca się załączyć do pozostałych dokumentów ofertowych. 9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z przepisami art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którzy złożą oferty bez wniesionego wadium będą wykluczeni z postępowania, a ich oferta będzie odrzucona. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, tj.: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą : 1. oświadczenie (załącznik nr 1 do SIWZ), 2. aktualne zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ, na podstawie ustawy o odpadach, 3. wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Prezydenta Miasta Chorzów, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę w zakresie odbierania odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości zabudowanych o wartości min. 100 000,00 zł brutto (w przypadku, gdy usługa jest w trakcie realizacji (nie została wykonana) do dnia upływu składania ofert, zrealizowany zakres usług musi wynosić co najmniej 100 000,00 zł brutto), 2.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ; Pod pojęciem głównych usług zamawiający rozumie usługę w przedmiocie jw., w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia. b). oświadczenie (załącznik nr 1do SIWZ). Dowodami, o których mowa w punkcie a) są: 1) poświadczenie w przypadku podmiotów innych niż zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy Pzp, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1) Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wskaże, iż posiada dostęp do narzędzi, wyposażenia, urządzeń na czas realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami tj.: 1) co najmniej 1 pojazdu małogabarytowego do 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu przystosowanego do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe 2) co najmniej 1 pojazdu przystosowanego do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. W przypadku samochodu otwartego, bezwzględnie musi być wyposażony w zabezpieczenia typu plandeka, siatka itp. umożliwiające zabezpieczenie transportowanego ładunku przez rozwianiem, wysypaniem lub niekontrolowanym wydostaniem się odpadów z auta 3) bazy magazynowo-transportowej zgodnej z zapisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013.122). Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą a). Wykaz narzędzi, wyposażenia i urządzeń niezbędnych do realizacji zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, b). oświadczenie (załącznik nr 1 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonego oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca winien przedstawić opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument - aktualny na dzień składania ofert - potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 100.000,00 zł. 2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie (załącznik nr 1 do SIWZ) oraz: a) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, wraz z załączeniem dowodów opłacenia należnych składek. b) oświadczenie (załącznik nr 1) W przypadku gdy z treści polisy nie wynika, że została opłacona, należy dołączyć do oferty dowód jej opłacenia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz ofertowy . Uwaga: w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (podpisana przez każdego z wykonawców lub pełnomocnika). 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 1 SIWZ ( w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy składają łącznie). 3. Stosowne pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zamieszczonego dokumentu. Pełnomocnictwo do reprezentowania danego podmiotu w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego powinno zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie wskazujące, że osoba występująca w imieniu tych podmiotów jest upoważniona do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5.Wykaz informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które wykonawca pragnie zastrzec przed dostępem dla innych uczestników postępowania z podaniem podstawy prawnej. 6. Oświadczenie Wykonawcy dotyczące części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom lub podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp ( jeżeli dotyczy). W przypadku braku informacji zamawiający uzna, że wykonawca zamierza wykonać zamówienie samodzielnie. 7. W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest w takiej sytuacji udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1) Zmiana terminu wykonania umowy może nastąpić w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń zewnętrznych, obiektywnie niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, które zasadniczo i istotnie uniemożliwiają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy, których nie można było przewidzieć i których Zamawiający i/lub Wykonawca nie mogli zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać, b) działania osób trzecich albo innych zdarzeń, które uniemożliwiają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy w terminie lub mogących negatywnie wpłynąć na jakość wykonywanych usług, c) wstrzymania usług lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 2) Inne zmiany: a) w przypadku zmiany stawki VAT, b) przekształcenie firmy Wykonawcy lub zmiana nazwy firmy Wykonawcy, c) zmiana realizacji przedmiotu umowy na skutek wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, d) zmiana danych związanych ze zmianami administracyjno - organizacyjno-prawnymi (np. zmiana nr rachunku bankowego), e) zmiana harmonogramu odbioru surowców w workach. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnie sporządzonego aneksu, podpisanego przez obie Strony umowy pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chorzow.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Chorzów, 41-500 Chorzów, Rynek 1, Biuro Zamówień Publicznych, pokój 237/IIp..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.10.2014 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Chorzów, 41-500 Chorzów, Rynek 1, Biuro Zamówień Publicznych, pokój 237/IIp..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.