eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Świadczenie usług pogrzebowych na Gminy Miasta Częstochowy

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-24

Częstochowa: Świadczenie usług pogrzebowych na Gminy Miasta Częstochowy
Numer ogłoszenia: 316348 - 2015; data zamieszczenia: 24.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 37 24 200, faks 34 37 24 250.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.czestochowa.um.gov.pl/category/zamowienia-publiczne/aktualne/przetargi/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pogrzebowych na Gminy Miasta Częstochowy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pogrzebowych osobom zmarłym z terenu Gminy Miasta Częstochowy, którym Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie zobowiązany jest zapewnić sprawienie pogrzebu, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 15 i art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (j.t. Dz U. 2015 r. poz. 163). Sprawienie pogrzebu winno odbywać się z poszanowaniem godności osób zmarłych i ich rodzin, oraz zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (j.t. Dz. U. z 2011 r., nr 118, poz. 687 z późn. zm.) oraz z przyjętymi w tym zakresie normami. Miejscem pochówku osób zmarłych będzie Cmentarz Komunalny w Częstochowie. Szacunkowa liczba pochówków została określona w zestawieniu kosztów zadania. Ze względu na charakter zamówienia Zamawiający nie jest w stanie określić szczegółowo ilości minimalnej pochówków, a wartość maksymalna opiera się na średniej ilości zrealizowanych pochówków w latach poprzednich. Zakres czynności składających się na wykonanie usługi pogrzebowej obejmuje w szczególności: odbiór i przewóz zwłok z miejsca wskazanego przez Zamawiającego do chłodni; załatwienie w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności związanych ze zgonem i pogrzebem w urzędach i na cmentarzu (w tym uzyskanie aktu zgonu); przechowywanie zwłok w chłodni (w razie konieczności); zakup lub wykonanie trumny drewnianej o odpowiedniej wielkości lub w przypadku kremacji zwłok - najtańszej urny kremacyjnej; przygotowanie zwłok do pochówku, w tym umycie i ubranie w powierzoną odzież i obuwie oraz ułożenie w trumnie lub złożenie prochów w urnie. W przypadku braku odzieży i obuwia, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie ubranie w rozmiarze właściwym dla osoby zmarłej, w tym: dla kobiet: sukienka (kostium), koszula (bluzka), bielizna, rajstopy, obuwie; dla mężczyzn: garnitur, koszula, bielizna, skarpety, obuwie; dla noworodka: becik; dla płodu (zarodka): okrycie lniane; w przypadkach osób zmarłych na choroby zakaźne, szczątków ludzkich itp. - przeprowadzenie procedury zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi; transport zwłok z chłodni do miejsca pochówku na cmentarz (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. z dnia 31 grudnia 2007 r. nr 249, poz.1866 z późn. zm.); pochowanie zwłok, w tym: wykupienie miejsca na cmentarzu, wystawienie trumny ze zwłokami w Domu Pogrzebowym (Kaplicy przycmentarnej) na Cmentarzu Komunalnym w Częstochowie lub innym cmentarzu położonym w obrębie Gminy Miasta Częstochowy, właściwym ze względu na miejsce sprawienia pochówku, na 1 godzinę przed planowanym pogrzebem, kondukt żałobny z udziałem asysty, prowadzony z krzyżem lub innym atrybutem, zgodnym z wyznaniem zmarłego, ceremonię pogrzebową z zabezpieczoną posługą religijną (zgodnie z wyznaniem zmarłego), wykopanie, zasypanie i usypanie grobu wraz z wywiezieniem nadmiaru ziemi pozostałej po usypaniu mogiły, umieszczenie trumny lub urny w grobie; ustawienie na mogile krzyża lub innego akcentu nagrobnego, zgodnie z wyznaniem zmarłego wraz z imienną tabliczką nagrobną bądź tabliczką z napisem NN. W przypadku ustalenia tożsamości zwłok osoby pochowanej uprzednio jako NN, Wykonawca ma obowiązek bezpłatnie wymienić tabliczkę nagrobną na imienną, położenie na grobie wiązanki pogrzebowej zrobionej z kwiatów sztucznych (co najmniej 5 sztuk, dopuszczalne kolory: biały, czerwony i żółty) na zielonym, świerkowym stroiku z szarfą żałobną o długości co najmniej 60 cm, rozwieszenie nekrologów w terminie co najmniej 24 godziny przed planowanym pogrzebem, w miejscu zamieszkania lub pobytu zmarłego (jeśli adres był znany), a także: na bramie cmentarza, na filarze przy skrzyżowaniu ul. Kilińskiego z al. N.M.P. oraz przy wejściu na ul. Wały Dwernickiego od strony al. N.M.P., zabranie zwłok powinno nastąpić w ciągu 4 godzin od daty przekazania zlecenia przez Zamawiającego faksem lub drogą elektroniczną. Pochówek powinien odbyć się niezwłocznie i nie później niż w terminie do 3 dni od daty otrzymania zlecenia. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z siedziby Zamawiającego oryginału zlecenia dokonania pochówku wraz z pozostałymi dokumentami najpóźniej w dniu pogrzebu, a jeżeli pogrzeb odbędzie się w dniu wolnym od pracy - w następnym dniu roboczym. Ze względu na przedmiot zamówienia wymagane jest, aby Wykonawca świadczył usługi całodobowo również w dni wolne od pracy. Wykonawca ma obowiązek na co najmniej 24 godziny przed powiadomić Zamawiającego o  terminie (data, godzina) i miejscu wykonania pochówku. W przypadku czynności składających się na wykonanie usługi pogrzebowej wynikających z cennika obowiązującego na terenie cmentarza, Zamawiający będzie refundował poniesione przez Wykonawcę opłaty, po przedstawieniu rachunków dołączonych do wystawionej faktury VAT. Zamawiający na życzenie rodziny dopuszcza możliwość dokonania pochówku (również przez spopielenie) na cmentarzu innym niż Cmentarz Komunalny w Częstochowie, położonym w obrębie Gminy Miasta Częstochowy, pod warunkiem, że złożenie zwłok następuje w grobie rodzinnym (opłata za udostępnienie miejsca poniesiona przez rodzinę zmarłego). W takim przypadku Wykonawca winien dokonać rozliczenia według rzeczywiście poniesionych kosztów (na podstawie cennika opłat obowiązującego na terenie cmentarza właściwego ze względu na miejsce sprawienia pochówku) i taką wycenę przedstawić Zamawiającemu (kserokopię rachunków/faktur w załączeniu). Ewentualna dopłata do ceny ofertowej będzie rozliczana pomiędzy Wykonawcą a rodziną zmarłego. W przypadku, gdy koszty rzeczywiste pochówku są niższe niż cena ofertowa, rozliczenie pochówku (pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą) następuje według faktycznie poniesionych kosztów.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na zwiększeniu ilości wykonanych pochówków na obszarze Gminy Miasta Częstochowy

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.37.00.00 - Usługi pogrzebowe i podobne 98.37.11.00 - Usługi cmentarne oraz kremacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, wykonał bądź wykonuje co najmniej 1 usługę o tematyce będącej przedmiotem postępowania lub podobnej, o wartości nie mniejszej niż 80.000,00 zł brutto, z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana należycie, tzw. list referencyjny lub inny dokument potwierdzający, iż usługa została wykonana należycie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna na warunek za spełniony na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o posiadaniu specjalistycznego środka transportu dostępnego Wykonawcy w celu wykonania zamówienia - załącznik nr 8 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ; zestawienie kosztów zadania - załącznik nr 2 do SIWZ; oryginał pełnomocnictwa (lub kserokopia potwierdzona notarialnie) potwierdzającego uprawnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy lub z przepisów prawa;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin płatności - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

zmiana cennika opłat obowiązujących na terenie Cmentarza Komunalnego w Częstochowie - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia za usługi wykonywane zgodnie z ww. cennikiem; zmiana obowiązującej stawki podatku VAT - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku VAT; zmiana lub wycofanie podwykonawcy - w uzasadnionych przypadkach, za pisemną zgodą Zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mops.czestochowa.um.gov.pl/category/zamowienia-publiczne/aktualne/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2 42-217 Częstochowa (I piętro, pok. 13).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.12.2015 godzina 13:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2 42-217 Częstochowa (I piętro, sala nr 14).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących przy wykonywaniu zamówienia, zatrudniona była na umowę o pracę co najmniej 1 osoba bezrobotna na podstawie skierowania z właściwego urzędu pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2015 r. poz. 149) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy, określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wyżej wskazana osoba bezrobotna powinna być zatrudniona nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.