eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tuchów › Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową chodnika przy ulicy Leśnej w Tuchowie - drodze powiatowej 1399K Lubinka - Rychwałd - Tuchów obejmujący odcinek w km 11+971,64 - 12+162,00:



Ogłoszenie z dnia 2016-09-30

Ogłoszenie nr 316067 - 2016 z dnia 2016-09-30 r.

Tuchów: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową chodnika przy ulicy Leśnej w Tuchowie - drodze powiatowej 1399K Lubinka - Rychwałd - Tuchów obejmujący odcinek w km 11+971,64 - 12+162,00:
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

tak

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tuchów, krajowy numer identyfikacyjny 52780700000, ul. ul. Rynek  1, 33170   Tuchów, woj. małopolskie, państwo , tel. 0146525218 w. 12, e-mail ug@tuchow.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.tuchow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
www.tuchow.BIP Tuchow/Zamówienia publiczne+ogłoszenia/


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.tuchow.BIP Tuchow/Zamówienia publiczne+ogłoszenia/


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie
Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres
Nie


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Tak - składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pcztowego, w rozumieiu ustawy z dnia 23.11.2002 r. - Prawo pocztowe (Dz. U poz 1529, oraz z 2015 r. poz 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. 13. Ofertę wraz ze wszystkimi załącznikami należy umieścić w zamkniętej kopercie. Kopertę należy zaadresować (dokładna nazwa i adres Zamawiającego) oraz opisać według poniższego wzoru: Wykonanie robót budowlanych związanych z projektem pn. "Budowa chodnika przy ulicy Leśnej w Tuchowie - ETAP 1" Nie otwierać przed godziną 10.30 dnia 17.10.2016 r. Kopertę należy również opatrzyć dokładną nazwą i adresem Wykonawcy. Kopertę opisaną w powyższy sposób należy zapakować w drugą kopertę, którą należy zaadresować (dokładna nazwa i adres Zamawiającego) oraz opisać według poniższego wzoru: Wykonanie robót budowlanych związanych z projektem pn. "Budowa chodnika przy ulicy Leśnej w Tuchowie - ETAP 1" Na drugiej kopercie nie należy zamieszczać nazwy i adresu Wykonawcy.
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową chodnika przy ulicy Leśnej w Tuchowie - drodze powiatowej 1399K Lubinka - Rychwałd - Tuchów obejmujący odcinek w km 11+971,64 - 12+162,00:
Numer referencyjny: ZP-271-6/2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową chodnika przy ulicy Leśnej w Tuchowie - drodze powiatowej 1399K Lubinka - Rychwałd - Tuchów obejmujący odcinek w km 11+971,64 - 12+162,00 w zakresie: I. Roboty przygotowawcze : 1. Roboty pomiarowe - geodezja w ilości 190 mb II. Roboty rozbiórkowe : 1.e Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej o grubości do 15 cm w ilości 514 m2 2. Cięcie nawierzchni z mas mineralno - asfaltowych na głębokość 5 cm - w ilości 233 mb 3. rozebranie przepustów rurowych o śr. 40 cm pod zjazdami w ilośći 42 mb 4. rozebranie przepustów rurowych - ścianki czołowe i ławy betonowe w ilości 4 m3 5. rozebranie nawierzchni z betonu gr.15 cm - zjazdy , w ilości 13 m2 6. ręczne rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej nieregularnej o wys. 8 cm na podsypce piaskowej w ilości 54 m2 7. ręczne rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej niereularnej o wys. 8 cm na podsypce piaskowej z kostki betonowej - do ponownego wbudowania w ilości 65 m2 8. mechaniczne rozebranie nawierzchni z tłucznia kamiennego o grubości 15 cm - zjazdy w ilości 35,20 m2 9. mechaniczne rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych o gr. 3 cm - przekopy w ilości 26 m2 10. mechaniczne rozebranie podbudowy z mas mineralno - bitumicznych o grubości 4 cm w ilości 26 m2 11. rozebranie krawężników betonowych 20x30 na podsypce cementowo- piaskowej w ilości 41 mb 12. pionowe znaki drogowe - zdjęcie znaków lub drogowskazów - do ponownego wbudowania w ilości 1 szt. 13. wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowawczym w ilości 21 m3 III. Roboty ziemne : 1. roboty ziemne wykonywane koparkami z transportem urobku do 1 km w ilości 3 m3 2. roboty ziemne wykonywane koparkami z transportem urobku - pod poszerzenie jezdni w ilości 157 m3 3. roboty ziemne wykonywane koparkami z transportem urobku - pod kanalizację w ilości 236 m3 4. nakłady uzupełniające w ilości 396 m3 5. formowanie i zagęszczanie nasypów o wysokości 3,0m - w ilości 280 m3 IV. Elementy ulic: 1. Ława pod krawężniki, obrzeża betonowa z oporem w ilości 43,77 m3 2. krawężniki betonowe wystające o wym. 15x30 na podsypce cementowo - piaskowej w ilości 203 mb 3. obrzeża betonowe o wym. 30x8 cm na podsypce cementowo - piaskowej w ilości 307 mb 4. ścieki uliczne z kostki betonowej 8 cm - 2 rzędy w ilości 125,5 m2 V. Nawierzchnia chodnika : 1. mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w ilości 315 m2 2. warstwy odcinające zagęszczane mechanicznie o grubości 10 cm w ilości 315 m2 3. podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa dolna o grubości 15 cm w ilości 315 m2 4. podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa dolna na zjazdach o gr.25 cm w ilości 72 m2 5. nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o gr. 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej w ilości 243 m2 6. nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej na zjazdach w ilości 72 m2 VI. Nawierzchnie bitumiczne poszerzenie + masowanie przekopów 1. podbudowy betonowe o gr. 10 cm w ilości 444 m2 2. podbudowa z kruszywa łąmanego - warstwa dolna o grubości 15 cm w ilości 202 m2 3. podbudowa z kruszywa łąmanego - warstwa dolna o grubości 20 cm w ilości 202 m2 4. oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych w ilości 202 m2 5. skropienie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową w ilości 606 m2 6. podbudowy z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych o grubości 6 cm w ilości 202 m2 7. nawierzchnie z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych o gr. 6 cm (warstwa wiążąca) w ilości 202 m2 8. nawierzchnie z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych o gr. 6 cm (warstwa ścieralna) w ilości 202 m2 VII. Kanalizacja deszczowa : 1. kanały z rur PCV łączonych na wcisk o śr. zewn. 200 mm w ilości 8 m 2. kanały z rur PCV łączonych na wcisk o śr. zewn. 315 mm w ilości 180 m 3. kanały z rur PCV łączonych na wcisk o śr. zewn. 400 mm w ilości 10 m 4. umocnienie pionowych ścian wykopów o głębokości do 3 m w ilości 120 m2 5. studnie rewizyjne kręgów betonowych o śr. 1000 mm głębokość 2 m - 5 studni 6. studnie rewizyjne kręgów betonowych o śr. 1000 mm głębokość 2,5 m - 3 studnie 7. studzienki ściekowe uliczne betonowe o śr. 500 mm z osadnikiem bez syfonu - 5 szt 8. ściany oporowe żelbetowe o wys. do 3 ,0 m - wlot kolektora DN400 w ilości 0,88 m3 9. podłoża pod kanały - zasyp i obsyp z piasku rur kanalizacyjnych w ilości 180 m3 10. rurociągi drenarskie o śr. 16, 0 cm układane ręcznie o gł.Dn160 w ilości 180 m 11. podłoża pod kanały - obsyp drenu żwirem gr.10 cm w ilości 36 m3 12. warstwa wzmacniająca z geowłókniny o szr.5,0 m w ilości 360 m2 13. próba wodna szczelności kanałów rurowych o śr. nominalnej 300 mm dla średnicy 315 mm VIII. Zjazdy - dowiązania : 1. ręczne profilowanie i zagęszczanie podłoża w ilości 65 m2 2. nawierzchnia z tłucznia kamiennego o gr. 10 cm w ilości 65 m2 3. nawierzchnie z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce cementowo- piaskowej - kostka z rozbiórki istniejących zjazdów w ilości 65 m2 IX. Roboty wykończeniowe : 1. Humusowanie skarp z obsianiem w ilości 400 m2 2. pionowe znaki drogowe - słupki z rur stalowych w ilości 3 szt 3. pionowe znaki drogowe - znaki zakazu, nakazu , ostrzegawcze i informacyjne w ilości 2 szt. 4. oznakowanie poziome jezdni farbą chlorokauczukową w ilości 10 m2 5. poręcze ochronne sztywne w ilości 3 mb 6. ułożenie rur osłonowych z PCW o śr. do 140 mm - zabezpieczenie gazociągu w ilosci 4 mb 7. ułożenie rur osłonowych z PCW o śr. Do 140 mm - zabezpieczenie wodociągu w ilości 4 mb X. Poszerzenie + nawierzchnia - ul. Brzozówki 1. cięcie nawierzchni z mas mineralno - asfaltowych na głębokość 5 cm w ilości 50 m 2. roboty ziemne wykonywane koparkami w ilości 22,75 m2 3. podbudowy betonowe gr. 10 cm w ilości 22,75 m2 4. podbudowa z kruszywa łamanego w ilości 22,75 m2 5. oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych w ilości 45,5 m2 6. skropienie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową w ilości 68,25 m2 7. nawierzchnie z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych (warstwa wiążaca) o grubości 6 cm w ilości 22,75 m2 8. nawierzchnie z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych (warstwa ścieralna) o grubości 4 cm w ilości 214 m2 KODY CPV: 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233300-2 Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego 45233140-2 Roboty drogowe 45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45233260-9 Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych 45112700-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu 1.Zakres robót winien być wykonany w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, dla tego typu robót, łącznie z robotami towarzyszącymi, oraz na warunkach określonych w projekcie umowy. 2.Wykonawca robót budowlanych przy składaniu i wycenie ofert winien uwzględnić specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. 3.Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej, oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4.Wykonawca zapewni materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty, certyfikaty dopuszczające ich do stosowania oraz gwarancje na wszystkie zamontowane urządzenia. Transport materiałów na plac budowy (miejsce wbudowania), oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania obciążają wykonawcę robót. 5.Użyte materiały powinny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, 6.Użyte materiały winne posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniających sprawność eksploatacyjną. 7.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów (śmieci, gruzu, itp.) zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, oraz udokumentowania tych czynności na każdorazowe żądanie Zamawiającego. 8.Prace budowlane należy realizować z uwzględnieniem przepisów BHP i szczególnego zabezpieczenia robót. 9.Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z wymienionymi warunkami technicznymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 10.Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 11.Wykonawca zobowiązany jest umieścić tablice informacyjne i ostrzegawcze w miejscu prowadzenia robót, 12.Wykonawca zobowiązany jest właściwie zabezpieczyć i oznakować teren budowy - prowadzonych prac budowlanych. 13.Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe i wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia placu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót). 14.Wymaga się aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik budowy był obecny cały czas na budowie w trakcie wykonywania wszelkich prac budowlanych. 15.Zamawiający zastrzega, że wbudowane materiały i urządzenia muszą odpowiadać wymaganiom zawartym w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, posiadać atesty i certyfikaty bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami. 16.Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji obejmującej komplet wszystkich dokumentów wymaganych przepisami prawa i postanowieniami zawartej umowy, a w szczególności: okosztorys powykonawczy z uwzględnieniem nazw materiałów, odokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie zastosowanych wyrobów i materiałów budowlanych. oatesty i certyfikaty zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną wbudowanych materiałów, oprzekazaną dokumentację techniczną 17.Dokumentacja, o której mowa w pkt. 19 winna być przekazana wraz z pismem dotyczącym gotowości do odbioru końcowego. 18.Wykonawca przed zgłoszeniem zadania do odbioru końcowego musi na własny koszt dokonać odbiorów technicznych o których mowa w pkt. 19. 19.Koszty powyższych odbiorów należy doliczyć do kosztów realizacji zadania, objętych ofertą. 20.Reklamacje dotyczące stwierdzonych usterek i wad załatwiane będą z należytą starannością w terminie 14 dni od daty ich zgłoszenia. 21.Okresy gwarancji udzielone przez podwykonawców muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez wykonawcę. 22.Okresy gwarancji na wszystkie pozostałe elementy niewchodzące w zakres opisany powyżej, a składające się na odbiór całości zamówienia, odpowiadają co najmniej okresowi gwarancji udzielanemu prze "Wystawców gwarancji" i wykonawcę. Wszystkie karty i warunki gwarancji, w tym gwarancja na wykonanie przedmiotu zamówienia będą przekazane łącznie z dokumentacją, o której mowa w pkt. 19 i dołączone do protokołu odbioru końcowego robót.

II.5) Główny kod CPV: 45111200-0
Dodatkowe kody CPV:45112700-2, 45233290-8, 45233260-9, 45233220-7, 45232410-9, 45233140-2, 45233300-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 30/11/2016


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 250 000,00 PLN.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.Doświadczenia: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w sposób należyty, zrealizowali (prawidłowo ukończyli) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - minimum 2 zamówienia polegające na budowie, przebudowie lub remoncie chodników, parkingów, miejsc postojowych o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 PLN brutto każda, W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o zamówienie Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z tych wykonawców wykaże się wykonaniem min. 2 zamówień spełniających opisane wyżej warunki. W przypadku polegania przez wykonawcę na doświadczeniu innego podmiotu na zasadach określonych w pkt VI.3 SIWZ Zamawiający wymagana, aby przynajmniej jeden z innych podmiotów wykazał się wykonaniem min. 2 zamówień spełniających opisane wyżej warunki. 2.Dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował: - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń z minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym, jako kierownik budowy w tym doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania wykonaniem przynajmniej jednej roboty budowlanej wskazanej w pkt VI.1.1 SIWZ. Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2015 poz. 290.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dwuetapowo: 1.Każdy z wykonawców składających ofertę, w celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia zobowiązany będzie załączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Oświadczenie to dotyczy: oWykonawcy lub wykonawców składających wspólną ofertę, oInnego podmiotu udostępniającego wykonawcy swoje zasoby. 2.Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w pkt XIV SIWZ, przed udzieleniem zamówienia i przed formalnym wyborem oferty najkorzystniejszej, zostanie wezwany przez Zamawiającego do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia wskazanych w pkt VII.2 SIWZ oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia. 2.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (dotyczy pkt VII.1.2 SIWZ) wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia otrzymania wezwania: W zakresie warunku dotyczącego doświadczenia: 1.Dowodów określających, czy roboty wskazane w wykazie doświadczenia (załącznik nr 2 do załącznika nr 2 do SIWZ) zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj.: 1.Referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane. 2.Oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać referencji bądź innych dokumentów. 2.W zakresie warunku dotyczącego dysponowania potencjałem ekonomicznym: 1.Opłaconej polisy a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż równowartość 250.000,00 PLN; 3.W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami innych pod-miotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający wymaga złożenia dokumentów określających w szczególności: oZakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, oSposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, oZakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia oCzy inny podmiot, w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą. Informacje wskazane powyżej mogą być zawarte w zobowiązaniu, o którym mowa powyżej. Dokumenty stanowiące dowód, że wykonawca będzie dysponował zasobami innego podmiotu winny zostać załączone do oferty. 4.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia: 1.zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument po-twierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podat-kowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymiodsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 5.Jeżeli Wykonawca lub inny podmiot ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 6.Wymagania, co do formy dokumentów i oświadczeń dotyczących spełnienia warunków udziału w postępowaniu; 1.Oświadczenie, o którym mowa w pkt VII.1.1 (oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ) winno być złożone w oryginale, 2.W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia powinno być przedłożone w oryginale. 3.Pozostałe dokumenty wskazane w części VII powinny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca lub podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4.Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy oraz zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy , przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz.U. z 2015 r. poz. 184,1618 i 1634 ) według wzoru stanowiącego Formularz Nr 2. Wraz z złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o zamówienie publiczne.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.W celu spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy Zamawiający żąda przedłożenia następującego oświadczenia podpisanego przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy: - oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. 2.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (dotyczy pkt VII.1.2 SIWZ) wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia otrzymania wezwania: a. W zakresie warunku dotyczącego doświadczenia: Dowodów określających, czy roboty wskazane w wykazie doświadczenia (załącznik nr 2 do załącznika nr 2 do SIWZ) zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj.: b. Referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane. c.Oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać referencji bądź innych dokumentów. 3.W zakresie warunku dotyczącego dysponowania potencjałem ekonomicznym: 1.Opłaconej polisy a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż równowartość 250.000,00 PLN;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia: 1.zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument po-twierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podat-kowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 5.Jeżeli Wykonawca lub inny podmiot ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

nie


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
gwarancja40


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Nie otyczy

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Nie dotyczy

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

1.Wzór obowiązującej umowy przedstawiony jest w załączniku nr 3 do SIWZ. 2.Zmiany umowy dopuszczalne są na warunkach określonych w art. 144 ustawy Pzp. 3.Zamawiający przewiduje m.in. możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru oferty, w zakresie terminów jej wykonania lub w zakresie robót, w następujących okolicznościach: - wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy - w zakresie dostosowania postanowień umowy do zmiany przepisów prawa; - wystąpienia siły wyższej (Siła wyższa - zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych) - w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych; - wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie w terminie robót budowlanych - w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych; - wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów, w zakresie dostosowania do celu zmiany; - wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy, o ile nie będą wynikać z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - w zakresie dostosowania umowy do tych zmian; - zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych; -zmiany zastosowanych materiałów, urządzeń i technologii wykonania przedstawionych w ofercie przetargowej (roboty zamienne), pod warunkiem że zmiany te będą bardziej korzystne dla Zamawiającego i nie wpływają na prawidłowość wykonania przedmiotu zamówienia. Okoliczności, w których dopuszcza się zmiany zastosowanych materiałów, urządzeń i technologii wykonania to przykładowo: 1.okoliczności powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; 2.okoliczności powodujące poprawę parametrów technicznych; 3okoliczności wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny, lub zmiany obowiązujących przepisów; Zmiany, o których mowa powyżej nie będą stanowić istotnej zmiany zawartej umowy i nie wymagają aneksu do umowy w sytuacji, gdy z punktu widzenia przedmiotu zamówienia mają charakter nieistotny. - ograniczenie zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy techniczne i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy.


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

1.Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zwanego dalej Zabezpieczeniem, w wysokości 5% wartości (ceny) oferty brutto. 2.Zabezpieczenie należy wnieść najpóźniej w dniu zawarcia umowy w pełnej wysokości. 3.Zabezpieczenie może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6 ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4.Zgodnie z art. 148 ust 2 Ustawy Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w następujących formach : a)w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; b)przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego; c)przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów 5.Zabezpieczenie w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bieczu - Filia Tuchów Nr 75 8627 0001 2023 9000 2645 0004. 6.Wniesienie Zabezpieczenia w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie i wysokości określonej w pkt. 2 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7.Zabezpieczenie wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w postaci oryginału dokumentu w pokoju nr 24 znajdującego się przy ulicy Jana Pawła II 4, u osoby merytorycznie odpowiedzialnej za realizacje projektu. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 8.W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany zabezpieczenia na jedną lub kilka z ww. form zabezpieczenia 9.Zmiana formy zabezpieczenia musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. 10.Sposób zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy przedstawiony jest we wzorze umowy (załącznik 9 do SIWZ). 11.Jeżeli Zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Opis jw.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 17/10/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Językpolski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.