eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nasielsk › Pełnienie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Jackowie Włościańskim gm. Nasielsk

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-05

Nasielsk: Pełnienie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Jackowie Włościańskim gm. Nasielsk
Numer ogłoszenia: 313974 - 2013; data zamieszczenia: 05.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nasielsk , ul. Elektronowa 3, 05-190 Nasielsk, woj. mazowieckie, tel. 023 6933000, faks 023 6912470.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.nasielsk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Jackowie Włościańskim gm. Nasielsk.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Jackowie Włościańskim gm. Nasielsk w technologii pionowych filtrów otwartych w branżach: sanitarnej, budowlanej i elektrycznej. Dokumentacja techniczna, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót dotyczące zakresu robót zawieszona jest na stronie www.umnasielsk.bip.org.pl w zakładce: Przetargi - przetarg nieograniczony na: Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Jackowie Włościańskim gm. Nasielsk W ramach pełnienia funkcji inspektora nadzoru do zadań wykonawcy należy: a) nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi, sanitarnymi i elektrycznymi, prowadzony będzie przez zespół inspektorów, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia wymagane przez ustawę Prawo budowlane; b) reprezentowanie inwestora na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, c) współpraca z kierownikiem budowy oraz kierownikami robót w pełnym zakresie realizacji robót i przestrzegania zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, d) współpracę z nadzorem autorskim, rozwiązywanie problemów technicznych, wyjaśnianie wątpliwości i zastrzeżeń do projektu, wprowadzanie zmian nie powodujących zwiększenia wynagrodzenia dla wykonawcy robót budowlanych - nie mających wpływu na zasadnicze rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i nie powodujących pogorszenia użyteczności obiektu, e) udział w pracach komisji rozruchowej potwierdzającej osiągnięcie wymaganej jakości wody i prawidłowej pracy SUW, f) pobyty na budowie inspektorów nadzoru, zgodnie z branżą wykonywania robót, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, (nie rzadziej niż 1 razy w tygodniu, a w miarę potrzeb częściej bądź na każde wezwanie Zamawiającego), weryfikacja realizacji inwestycji w zakresie zgodności z p.t., zasadami sztuki budowlanej i zastosowanych rozwiązań technologicznych; g) sprawdzanie obmiarów robót i kosztorysów powykonawczych/różnicowych w zakresie ilości robót, norm, cen oraz pod względem rachunkowym - w terminie nie dłuższym niż 5 dni od daty przekazania tych kosztorysów przez Wykonawcę robót oraz przekazywanie sprawdzonych kosztorysów Kierownikowi Budowy. h) organizowanie roboczych narad koordynacyjnych w sprawie prowadzonych robót z udziałem Zamawiającego i wszystkich niezbędnych stron oraz sporządzanie protokołów z narad; i) rozliczanie wykonawców z realizacji robót, sprawdzanie i potwierdzanie kalkulacji szczegółowych, kosztorysów częściowych do faktur; j) opiniowanie wniosków na roboty dodatkowe i zamienne wraz ze sprawdzaniem stosownych kosztorysów; k) przygotowanie oraz udział w odbiorach częściowych i w końcowym oraz podlegających zakryciu lub zanikających; l) sprawdzanie zgodności rozliczanych robót z zawartą z Wykonawcą robót umową, m) w przypadku zgłoszenia przez Użytkownika usterek w okresie gwarancyjnym, Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego udziału w przeglądzie oraz nadzór nad prawidłowością usunięcia usterek; n) przekazanie Zamawiającemu zaakceptowanych dokumentów z odbiorów częściowych, prób, atestów na wbudowane materiały i nadzór nad naniesieniem w dokumentacji projektowej przez projektanta i kierownika budowy zmian i uzupełnień, wynikłych w trakcie realizacji; o) w razie konieczności wykonania robót dodatkowych, określenie szacunkowej wartości robót oraz sprawdzenie kosztorysu ofertowego; p) prowadzenie i kontrola rozliczeń budowy, q) pełnienie nadzoru nad wykonaniem dokumentacji powykonawczej; r) Inspektorzy nadzoru będą uczestniczyć w odbiorze od Wykonawcy robót budowlanych urządzeń SUW przewidzianych do powtórnego wbudowania zgodnie z pt. s) wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej z realizacji budowy w wersji elektronicznej. t) wykonywanie innych obowiązków Inspektora Nadzoru inwestorskiego wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane. u) Inspektor Nadzoru branży sanitarnej koordynował będzie działania pozostałych inspektorów nadzoru, Na zadanie inwestycyjne pn. Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Jackowie Włościańskim gm. Nasielsk składają się: A. Roboty budowlane 1. Wykonanie fundamentów żelbetowych pod nowe filtry 2. Wymiana istniejącego oblicowania ścian na glazurę 3. Uzupełnienie tynków ścian kat. III 4. Rozbiórka istniejącej posadzki z cegły klinkierowej 5. Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej z folii polietylenowej 6. Wykonanie poziomej izolacji przeciwdźwiękowej ze styropianu na sucho 7. Wykonanie posadzki cementowej zatartej na ostro grub. 6 cm zbrojona siatką stalową 8. Wykonanie posadzki z płytek gres 9. Wymiana przykrycia kanałów z blachy z obramowaniem z kątownika 10. Malowanie pomieszczeń farbą emulsyjną - ściany i sufity 11. Odgrzybianie powierzchni ścian i sufitów 12. Malowanie farbą olejną tynków oraz powierzchni metalowych (ściany, ślusarka) 13. Dostawa i montaż podestów i konstrukcji pomostów z profili stalowych kwasoodpornych 14. Dostawa i montaż pomostów z blach aluminiowych żeberkowych 15. Termomodernizacja stropodachu poprzez ocieplenie wełną mineralną twardą obróbek blacharskich 16. Ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem z tynkiem akrylowym w technologii lekko mokrej 17. Oblicowanie cokołów płytkami klinkierowymi 18. Wymiana istniejącej stolarki okiennej na rozwieralno - uchylne PCV B. Montaż urządzeń technologicznych 1. demontaż istniejących aeratorów i filtrów odżelaziaczy i odmanganiaczy 2. demontaż istniejących rurociągów stalowych 3. montaż zbiorników pionowych kontaktowych Dn 2500 i H całkowite 7200 mm ze stali nierdzewnej V=3503 m3 każdy 4. filtry pionowe kontaktowe I 0 z płuczką wodno powietrzną ze stali nierdzewnej 5. filtr pionowy popłuczyn kontaktowy ze stali nierdzewnej 6. zbiornik pośredni Dn 1500 H całkowita 6000 mm ze stali nierdzewnej 7. zbiornik filtratu popłuczyn ze stali nierdzewnej Dn 1000 H całkowite 5600 mm 8. sprężarka śrubowa z osuszaczem ziębniczym Q 53,64 m3 9. pompa II0 LP 100 - 200/210 z przetwornicą częstotliwości (rosnąca prędkość obrotowa i wydajność pompy) 10. zestaw pomp pośrednich Q 0÷355 m3/h Hp 26÷6 m N 3×5,5 kW 11. pompa dozująca podchloryn sodu ze zbiornikiem o pojemności 60 L 12. montaż rurociągów technologicznych ze stali nierdzewnej 13. montaż armatury sterującej z napędem ręcznym lub pneumatycznym 14. montaż przepływomierza elektromagnetycznego 15. montaż armatury ze stali nierdzewnej w wykonaniu warsztatowym 16. ustawienie filtrów II0 uzyskanych z demontażu 6 szt. o powierzchni filtracji pojedynczego filtra 4,9 m2 z uprzednim oczyszczeniu do trzeciego stopnia czystości i malowaniem farbami chlorokauczukowymi 17. wymiana wyposażenia urządzeń wod - kan 18. wykonanie wentylacji mechanicznej z montażem anemostatów 19. wykonanie wentylacji grawitacyjnej z wyprowadzeniem ponad dach 20. podłączenie istniejących urządzeń do projektowanej instalacji technologicznej 21. próby szczelności i rozruch urządzeń technologicznych - zgodnie z pt. 22. Dostarczone urządzenia powinny być zunifikowane z pochodzącymi z demontażu i przeznaczonymi do dalszego użytkowania. C. Montaż i wymiana instalacji elektrycznych 1. wymiana istniejącej instalacji elektrycznej w pomieszczeniach 2. wymiana rozdzielnic sterująco - zasilających 3. wymiana układów i linii zasilania urządzeń technologicznych z podłączeniem wszystkich urządzeń (projektowanych i istniejących I i II 0) 4. montaż ochrony przepięciowej wewnętrznej 5. montaż instalacji suchobiegów w studniach Nr 1, 2 i 3, CL1-3. D. MONITORING Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również zapewnienie zdalnego monitoringu parametrów wszystkich punktów pomiarowych. Wykonawca musi zapewnić zdalną komunikację z tworzonym systemem wizualizacji i monitoringu danych na stanowisku komputerowym. Zamawiający oczekuje rozwiązania polegającego na dostarczeniu rutera 3G/4G obsługującego połączenia VPN PPTP oraz DynDNS wraz z anteną zewnętrzną zapewniającą jak najlepszy sygnał sieci komórkowej. Wykonawca skonfiguruje połączenie internetowe, jak i kanał VPN i DynDNS oraz klienta VPN na komputerze Zamawiającego. Ruter musi zapewnić automatyczne i realizowane zaraz po włączeniu urządzenia połączenie z internetem. Ruter ma być tak skonfigurowany, że w przypadku zerwania połączenia 3G/4G ruter automatycznie spowoduje podjęcie próby przywrócenia połączenia 3G/4G aż do skutku. Ruter musi być wyposażony w min. 4 porty RJ45 100/100 MB i łączność WiFi min. 802.11n. Minimalne wymagania w zakresie specyfikacji elementów wymaganych do skonfigurowania stanowiska komputerowego przedstawiono w STWiORB Wymagania Szczegółowe WS.08.00 Budynek SUW - Instalacje elektryczne...

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dwukrotnie pełnił funkcję Inspektora Nadzoru inwestorskiego nad inwestycją polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji stacji uzdatniania wody w tym co najmniej jedną w technologii uzdatniania złoża w pionowych filtrach otwartych o wydajności układu co najmniej 250 m3/h. W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje spełnienie powyższego warunku polegając na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, warunek zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli zostanie wykazane uczestnictwo tego podmiotu w realizacji zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje: - osobą (inspektor robót sanitarnych), która posiada uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadać doświadczenie przy budowie, przebudowie, modernizacji lub remoncie co najmniej 2 stacji uzdatniania wody o wydajności min. 250 m3/h w tym co naj mniej 1 w technologii pionowych filtrów otwartych. Inspektor nadzoru branży sanitarnej będzie koordynował działania pozostałych inspektorów, - osobą (inspektorem nadzoru robót budowlanych) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - osobą (inspektorem robót elektrycznych) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz AKPiA posiadającą doświadczenie przy realizacji co najmniej 2 Stacji Uzdatniania Wody.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz oferty (wzór wykazu stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) 2. upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umnasielsk.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Nasielsk, ul. Elektronowa 3, 05-190 Nasielsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Nasielsk, ul. Elektronowa 3, 05-190 Nasielsk, Biuro Obsługi Klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: PROJEKT DOFINANSOWANY W RAMACH DZIAŁANIA PODSTAWOWE USŁUGI DLA GOSPODARKI I LUDNOŚCI WIEJSKIEJ OBJĘTEGO PROW NA LATA 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.