eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakopane › BZP.271.71.2015 Wykonanie projektów zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Jagiellońska, Antałówka w Zakopanem, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru urbanistycznego nazwanegoKuźnice w Zakopanem, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Polana Szymoszkowa.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-19

Zakopane: BZP.271.71.2015 Wykonanie projektów zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Jagiellońska, Antałówka w Zakopanem, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru urbanistycznego nazwanego: Kuźnice w Zakopanem, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Polana Szymoszkowa.
Numer ogłoszenia: 312312 - 2015; data zamieszczenia: 19.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Zakopane , ul. T. Kościuszki 13, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 018 2020448, faks 018 2020448.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.zakopane.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BZP.271.71.2015 Wykonanie projektów zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Jagiellońska, Antałówka w Zakopanem, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru urbanistycznego nazwanego: Kuźnice w Zakopanem, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Polana Szymoszkowa..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Jagiellońska, Antałówka w Zakopanem przyjętego Uchwałą nr XLVII/702/09 z dnia 10 grudnia 2009 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. Nr 61, poz. 385 z dnia 8 marca 2010 r.), zmienionego uchwałą nr LIX/948/2010 z dnia 9 września 2010 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. Nr 504, poz. 3765 z dnia 29 września 2010 r.), dla obszaru określonego w załączniku graficznym nr 1 do Uchwały Rady Miasta Zakopane w sprawie przystąpienia do zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Jagiellońska, Antałówka w Zakopanem Nr VIII/99/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r. Powierzchnia zmienianej części graficznej planu wynosi około 0,62 ha. Zakres zmiany części tekstowej zgodnie z opisem Uchwały. 2) Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru urbanistycznego nazwanego: Kuźnice w Zakopanem, przyjętego uchwałą nr XLVII/701/2009 z dnia 10 grudnia 2009 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. Nr 60, poz. 384. z dnia 8 marca 2010 r.), dla obszaru określonego w załączniku graficznym nr 1 do Uchwały Rady Miasta Zakopane w sprawie przystąpienia do zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru urbanistycznego nazwanego: KUŹNICE w Zakopanem Nr X/143/2015 z dnia 25 czerwca 2015 r. Powierzchnia zmienianej części graficznej planu wynosi około 5,18 ha. Zakres zmiany części tekstowej zgodnie z opisem Uchwały. 3) Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Polana Szymoszkowa przyjętego uchwałą Rady Miasta Zakopane Nr LVIII/925/2010 z dnia 29 lipca 2010 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2010r, nr 441 , poz. 3242) zmienionego uchwałą Nr XLIV/587/2013 z dnia 25 lipca 2013 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2013r, poz. 4926), dla obszaru określonego w załączniku graficznym nr 1 do Uchwały Rady Miasta Zakopane w sprawie przystąpienia do zmiany Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Polana Szymoszkowa w Zakopanem Nr XII/181/2015 z dnia 03 września 2015 r. Powierzchnia zmienianej części graficznej planu wynosi około 0,10 ha. Zakres zmiany części tekstowej zgodnie z opisem Uchwały. - zwanych w treści umowy projektem planu oraz wykonania czynności związanych ze sporządzeniem tych planów według procedur i problematyki określonej w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199 t. j. z późn. zm.), a także innymi przepisami odrębnymi. Projekt planu składać się będzie z części tekstowej i graficznej, prognozy oddziaływania na środowisko, prognozy skutków finansowych uchwalenia planu dla każdego planu. 3.1. Zakres projektu planu powinien zostać sporządzony w sposób zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1587). 3.2. W zakres zamówienia wchodzi wykonanie przez Wykonawcę wszystkich wskazanych w w pkt.3 opracowań, uczestniczenie w czynnościach oraz przygotowanie pism i opracowań szczegółowo określonych w harmonogramie prac i płatności stanowiącym załącznik nr 2 do umowy oraz wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane w umowie i specyfikacji, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz innych przepisach prawa, w tym uchwalonych po dniu podpisania umowy, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia. 3.3. Wykonawca ma wykonać projekty planów i opracowań w tradycyjnej formie maszynopisu i planszowych rysunków oraz cyfrowej. Część cyfrowa, graficzna ma być sporządzona, jako zapis w formie umożliwiającej odczytanie i wydrukowanie każdego ze zbioru elementów określonej grupy tematycznej (niezależne pliki) oddzielnie lub kilku plików razem z zachowaniem założonej kolejności ich wyświetlania. Opracowanie cyfrowe, graficzne winno być dostarczone w programie, który umożliwia wymianę danych w standardach GIS. Projekt planu zgodnie z § 3. ust.1. Rozporządzenia z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych (Dz. U. z 2011 r. Nr 289, poz 1699) winien być sporządzony w formacie XML z uwzględnieniem specyfiki programu. W przypadku zmiany zapisów powyższego rozporządzenia w trakcie sporządzania projektu planu, Wykonawca uwzględni te zmiany w sporządzanym projekcie planu. 3.4. Potwierdzeniem wykonania zamówienia jest przekazanie planu końcowym protokołem zdawczo - odbiorczym, w następującej formie: 1) analogowej (papierowej) planu , w tym: a. 1 egz. rysunku planu w kolorze, stanowiący załącznik do uchwały w sprawie uchwalenia planu jako odpowiednio oprawionej mapy ściennej na twardym podkładzie, sporządzony w skali zgodnej ze skalą rysunku zmienianego planu, b. 6 egz. rysunku planu w kolorze, stanowiący załącznik do uchwały w sprawie uchwalenia planu, w formie luźnej sporządzonych w skali zgodnej ze skalą rysunku zmienianego planu, c. 2 oprawione egz. wydruku uchwały w formacie XML w sprawie uchwalenia planu, d. 2 oprawione egz. prognozy oddziaływania na środowisko, z rysunkiem, 2) Cyfrowej, w tym: a) 1 egz. płyt CD zawierające materiały wymienione w ust 1, 3) 1 Teczki w twardej okładce, zawierającej oprawione opracowania: a) w formie analogowej 1 egz. tekstu w formacie XML i rysunku planu stanowiący załącznik do uchwały w sprawie uchwalenia planu w kolorze, w formie luźnej sporządzony w skali zgodnej ze skalą rysunku zmienianego planu, b) w formie analogowej 1 oprawiony egz. prognozy oddziaływania na środowisko, z rysunkiem, c) 1 egz. płyt CD zawierającej w formie cyfrowej wymienione w niniejszym punkcie materiały. 4) 1 egzemplarz dokumentacji formalno - prawnej (oryginał ). 3.5 Zamawiający wymaga aby wykonawca udzielił rękojmi i gwarancji za wady nie krótszych niż 5 lat. 3.6. Uchwały Rady Miasta Zakopane znajdują się na stronie www.zakopane.eu w zakładce Rada Miasta - Uchwały Rady Miasta..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.41.00.00 - Usługi planowania przestrzennego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przetargowe w wysokości 500,00 zł( słownie: pięćset złotych) 11.1. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 11.1.1. pieniądzu; 11.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 11.1.3. gwarancjach bankowych; 11.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 11.1.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz.1804). 11.2. Wadium przetargowe w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Urzędu Miasta Zakopane w PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85124047481111000048718666 Wadium ma znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 14 grudnia 2015 r. do godz. 12°° Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału, najpóźniej w terminie składania ofert tj. 14 grudnia 2015r. do godz. 12°° w Biurze ds. zamówień publicznych pok. nr 8 (parter). UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty. 11.3. ZWROT WADIUM : 11.3.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem ,że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo zamówień publicznych lub informacji o tym ,ze nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11.3.2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 11.3.3. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę którym zwrócono wadium na podstawie ust.1 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.3.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11.3.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca ,którego oferta została wybrana: 11.3.5.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 11.3.5.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 11.3.5.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał miejscowe plany zagospodarowania lub ich zmiany, które zostały zatwierdzone i opublikowane na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z 2003 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 199 t. j. z późn. zm.), w ilości co najmniej 3 plany lub ich zmiany w granicach administracyjnych miasta w skali 1:2000 lub 1:1000 o min. powierzchni 0,1 ha każdy plan lub jego zmiana, wartość zamówienia minimum 6.000 zł brutto każdy plan lub jego zmiana- potwierdzone dowodami ,że świadczone usługi zostały prawidłowo wykonane. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony druk oferty stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej siwz. Wypełniony Harmonogram Prac i Płatności stanowiący załącznik do wzoru umowy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres rękojmi i gwarancji za wady przedmiotu - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W związku z art. 144 Ustawy Zamawiający informuje, że zmiana postanowień zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług- wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zakopane.eu pod linkiem Zamówienia publiczne postępowania poniżej wartości art.11.8
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Planowania Przestrzennego Urząd Miasta Zakopane ul. Kościuszki 13 34-500 Zakopane..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.12.2015 godzina 12:00, miejsce: Biuro ds zamówień publicznych pok 8 Urząd Miasta Zakopane ul. Kościuszki 13 34-500 Zakopane.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.