eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Wykonanie konserwacji wielkoformatowego obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie, Wilhelma von Lindenschmit mł., ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-11

Wrocław: Wykonanie konserwacji wielkoformatowego obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie, Wilhelma von Lindenschmit mł., ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu
Numer ogłoszenia: 31114 - 2016; data zamieszczenia: 11.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Narodowe we Wrocławiu , Pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3435643, 3433308, faks 071 3725159.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnwr.art.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie konserwacji wielkoformatowego obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie, Wilhelma von Lindenschmit mł., ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pełnej konserwacji obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie Wilhelma von Lindenschmit mł. ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu (nr MNWr VIII-683, wymiary: 410cm x 610 cm) do ekspozycji przygotowanej w Zamku Książ przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu. Obraz nie posiada krosna. Wykonanie kompletnej konstrukcji krosna zostanie zlecone na koszt i staraniem Zamawiającego. 2. Zakres usługi obejmuje min.: 1) Prace konserwatorskie i rekonstrukcyjne wieloformatowego obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu, prowadzone na podstawie szczegółowego Programu prac konserwatorskich. 2) Przedstawienie wyników specjalistycznych badań technologicznych przed rozpoczęciem prac konserwatorskich 3) Wykonanie szczegółowego Programu prac konserwatorskich i przekazanie Zamawiającemu do zatwierdzenia w ciągu 14 dni od dnia podpisania Umowy. 4) Przygotowanie harmonogramu prac konserwatorskich w porozumieniu z Zamawiającym. 5) Pakowanie i rozpakowywanie obrazu pod nadzorem Głównego Konserwatora Muzeum Narodowego we Wrocławiu. 6) Specjalistyczny transport z Muzeum Narodowego we Wrocławiu do pracowni wykonawcy oraz z pracowni do Zamku Książ. Wszystkie kwestie z tym związane podlegają Wykonawcy. 7) Opracowanie dokumentacji powykonawczej. 3. Szczegółowy Program prac konserwatorskich zostanie przygotowany przez Wykonawcę na podstawie Wstępnego Programu prac konserwatorskich opracowanego przez głównego konserwatora Muzeum Narodowego we Wrocławiu i będzie stanowił rozwinięcie prac tam opisanych, w następującym zakresie: 1) Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej stanu zachowania (opisowej i fotograficznej) 2) Pobranie próbek do badań specjalistycznych (pigmenty, zaprawa, spoiwo) 3) Oczyszczenie powierzchni obrazu z zabrudzeń 4) Ewentualne usunięcie pożółkłego werniksu i przemalowań/retuszy 5) Podklejenie odspojeń zaprawy i warstwy malarskiej 6) Oczyszczenie odwrocia z zabrudzeń powierzchniowych 7) Usunięcie wtórnych nawarstwień z odwrocia 8) Sklejenie rozdarć i wklejenie protez w ubytki podłoża płóciennego 9) Ewentualne wzmocnienie sklejeń podobrazia 10) Wykonanie dublażu z uwzględnieniem przynajmniej 15cm krajek 11) Uzupełnienie ubytków warstwy zaprawy 12) Naciągnięcie na krosna 13) Położenie werniksu retuszerskiego 14) Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej (retusz naśladowczy) 15) Werniksowanie końcowe 16) Opracowanie dokumentacji powykonawczej. 4. Zamawiający udostępnia dokumentację fotograficzną obrazu, stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Konserwacje należy przeprowadzić w pracowni konserwatorskiej dysponującej odpowiednim metrażem i stołem dublażowym. 6.Zamawiający planuje, aby Wykonawca zrealizował końcową część prac konserwatorskich w pomieszczeniu w Zamku Książ, które odpowiednio wyposażone stanie się otwartą dla publiczności pracownią konserwatorską. Koszty związane z odpowiednim wyposażeniem pomieszczeń oraz koszty związane z dojazdem konserwatorów i ich pobytem w Zamku Książ (z wyjątkiem transportu obrazu z pracowni do Zamku Książ) koszty pokryje Zarządca Zamku Książ na podstawie odrębnej Umowy pomiędzy Zamawiającym a Zarządcą Zamku Książ. Zamawiający przedstawi szczegóły na etapie realizacji. 7. Warunkiem podpisania Umowy i przekazania obrazu pt. Alaryk w Rzymie do konserwacji przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu, jako jego właściciela, jest zaakceptowanie i podpisanie przez obie strony Umowy użyczenia do konserwacji, która będzie stanowiła załącznik nr 1 umowy i szczegółowo opisuje przedmiot zamówienia, warunki i zobowiązania (Biorącego do używania) czyli Wykonawcy oraz wymagania (Użyczającego) tj. Zamawiającego. Wzór Umowy użyczenia stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. 8. Nadzór konserwatorski będzie sprawowała komisja konserwatorska powołana przez Zamawiającego; istnieje możliwość udzielania indywidualnych konsultacji przez Komisję, w przypadkach szczególnie trudnych. 9. Wykonawca będzie działał w sposób zapewniający profesjonalną i kompetentną realizację zamówienia, zgodnie z obowiązującym prawem i wytycznymi. Prace powinny być wykonane z należytą starannością i terminowo. 10. Na każde żądanie Zamawiającego lub osoby wyznaczonej przez niego Wykonawca winien przedstawić bieżący zakres prac, materiały użyte do konserwacji jak również wskazać osoby, które wykonują prace konserwatorskie przy obiekcie. 11. Wykonawca będzie zobowiązany posiadać przez cały okres wykonywania zamówienia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie obejmującym prace objęte przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 500.000,00 zł. 12. Do oferty należy dołączyć Kosztorys prac konserwatorskich olejnego obrazu Alaryk w Rzymie 13. Udział podwykonawcy: 1) Zamawiający, na podstawie art. 36a ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp, zastrzega obowiązek osobistego wykonania prac konserwatorskich przez wykonawcę ze względu na właściwość świadczenia i charakterystykę przedmiotu zamówienia, które cechuje wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, oraz wymogi jakie musi w związku z tym spełnić wykonawca - dyplomowany konserwator dzieł sztuki z doświadczeniem, który zapewni osiągnięcie efektu wymaganego przez zamawiającego, polegającego na zabezpieczeniu i utrwaleniu substancji zabytku muzealnego, zahamowanie procesów jego destrukcji oraz wyeksponowanie wartości artystycznych i estetycznych zabytku (w tym, uzupełnienie i odtworzenie jego części), w taki sposób, aby możliwa była jego ekspozycja. 2) Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie (wzór formularza- Załącznik nr 2) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (z wyjątkiem prac konserwatorskich, które jako części kluczowe zamówienia muszą być wykonane osobiście), a w przypadku gdy wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, również wskazania nazw (firm) tych podwykonawców. Brak informacji oznaczać będzie, że Wykonawca samodzielnie zrealizuje całe zamówienie. 1) Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia wykonawca zmieni lub zrezygnuje z podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 14. Gwarancja - Wykonawca udzieli gwarancji zgodnie ze wskazaniem w formularzu ofertowym na wykonanie konserwacji obrazu. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się z dniem podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy. 15. Pozostałe warunki podano w Załączniku nr 1 SIWZ - Wzorze umowy..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.12.20 - Usługi ochrony eksponatów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.07.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Załącznika nr 3 do SIWZ. Ocena (weryfikacja) spełnienia przez Wykonawcę przedstawionego powyżej warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia wg formuły: spełnia-nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usługi konserwacji, z których każda polega na wykonaniu konserwacji zabytków ruchomych wpisanych do inwentarza muzealnego lub rejestru zabytków, wykonanych na płótnie w technice olejnej, o łącznej wartości wykonanych usług minimum 200 000,00 zł brutto. Powyższy warunek udziału dot. posiadania wiedzy i doświadczenia powinien wynikać z załączonego wykazu wykonanych głównych usług - a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - wg wzoru załącznika nr 6 SIWZ, oraz powinien być potwierdzony dowodami, że wyżej wymienione usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, opisanych w Dziale VI SIWZ tj. oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Pzp, wykazu głównych usług (wzór załącznik nr 6 do SIWZ) oraz dowodów wskazujących, że wskazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty, wg formuły: spełnia-nie spełnia. Zamawiający, w przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymogi określone przez Zamawiającego w warunku określonym powyżej w pkt. 2). UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Załącznika nr 3 do SIWZ. Ocena (weryfikacja) spełnienia przez Wykonawcę przedstawionego powyżej warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia wg formuły: spełnia-nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje zespołem konserwatorów, złożonym z minimum 2 osób, z których każda spełnia poniższe wymogi i posiada: a) tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych w zakresie specjalności Konserwacja i Restauracja Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej, b) co najmniej 5-cio letnie doświadczenie w prowadzeniu prac konserwatorskich przy obiektach malarskich, w tym wykonaniu co najmniej 2 (dwóch) usług konserwacji obrazu wielkoformatowego o powierzchni minimum 12m2. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, opisanych w Dziale VI SIWZ tj. oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Pzp, wykazu osób (wzór załącznik nr 7 do SIWZ), wg formuły: spełnia-nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • . Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę w wysokości minimum 500 000,00 zł. Ocena (weryfikacja) spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej i finansowej będzie dokonana na podstawie wymaganych dokumentów, opisanych w Dziale VI SIWZ (ust.1 pkt. 5) wg formuły: spełnia-nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca winien wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usługi konserwacji, z których każda polega na wykonaniu konserwacji zabytków ruchomych wpisanych do inwentarza muzealnego lub rejestru zabytków, wykonanych na płótnie w technice olejnej, o łącznej wartości wykonanych usług minimum 200 000,00 zł brutto. Powyższy warunek udziału dot. posiadania wiedzy i doświadczenia powinien wynikać z załączonego wykazu wykonanych głównych usług - a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - wg wzoru załącznika nr 6 SIWZ, oraz powinien być potwierdzony dowodami, że wyżej wymienione usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie. Za główne usługi uznaje się dostawy niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w dziale V ust. 1 pkt. 2. SIWZ. Dowodami określającymi czy usługi główne w w/w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie są: a) Poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) Oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W przypadku złożenia własnego oświadczenia, przedstawia uzasadnienie braku możliwości uzyskania poświadczenia. c) W przypadku, gdy Zamawiający tj. Muzeum Narodowe we Wrocławiu jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej w pkt. 3), zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. d) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia lub innego dokumentu wynika, ze zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (dokument w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, z którego wynikać będzie jednoznacznie: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa - pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii oraz podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Gwarancja - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany Umowy zostały określone w załączniku nr 1 do SIWZ - Wzorze Umowy w następujący sposób: 1. Zmiany i uzupełnienia postanowień niniejszej umowy mogą być dokonywane w granicach określonych w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający przewiduje i dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w oparciu o art.144 Prawa zamówień publicznych w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie: 1) Zmiana stawki urzędowej podatku VAT, przy czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto, kwota netto pozostaje bez zmian. 2) Zmiana konserwatorów - osób, wskazanych do wykonania zamówienia, w sytuacji zaistnienia przypadków i zdarzeń losowych. Wykonawca musi wykazać, że nowy konserwator spełniania warunki w zakresie nie mniejszym niż, wskazany na etapie postępowania, zastąpiony konserwator. Osoba wskazana przez Wykonawcę jako zastępująca musi spełniać odpowiednie wymagania określone w SIWZ. 3) Zmiana terminu realizacji umowy w przypadku: a) zmiany przepisów prawa mających wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy; b) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron i wymagają zmiany warunków wykonania Umowy; c) przestojów i opóźnień powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania zamówienia. Zmiana terminu skutkuje przedłużeniem o okres przestojów i opóźnień; d) realizacji, w drodze odrębnych umów, prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszających konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań; e) zmiana terminu realizacji umowy lub terminów pośrednich, wynikających z harmonogramu, w przypadku konieczności modyfikacji zakresu realizacji Umowy i warunków realizacji; f) zaistnienia przeszkód spowodowanych siłą wyższą tj. zdarzeniem zewnętrznym, niemożliwym do przewidzenia, (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwym do zapobieżenia. Strony za okoliczności siły wyższej uznają min: powódź, huragan lub trąba powietrzna, trzęsienie ziemi, upadek statku powietrznego, pożar, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, strajk ogólnokrajowy lub ogłoszony stan klęski żywiołowej. 4) Wystąpienie potrzeby modyfikacji zakresu świadczenia, a jeżeli te zmiany spowodują konieczność obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy, również obniżenie wynagrodzenia, z zastrzeżeniem że zmiana tego zakresu nie może wykraczać poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, ze względu na: a) przedstawienie przez Wykonawcę Zamawiającemu pisemnej propozycji zmian, która w razie przyjęcia: przyspieszy ukończenie prac, obniży wydatki ponoszone przez Zamawiającego na wykonanie przedmiotu zamówienia, poprawi jakość, sprawność lub zwiększy wartość lub użyteczność ukończonych prac dla Zamawiającego bądź inny sposób będzie korzystna dla Zamawiającego, b) wystąpienia konieczności zmiany zakresu rzeczowego umowy w sytuacji zmiany technologii prowadzenia prac, wynikającej ze stanu zachowania substancji zabytkowej ujawnionej w trakcie realizacji Umowy. 5) Wystąpienie konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie prac konserwatorskich poprzez przesunięcie w czasie, uszczegółowienie spowodowane czynnikami niezależnymi od Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację zamówienia zgodnie z pierwotną wersją harmonogramu, z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego. 6) Zmiany w zakresie podwykonawstwa - gdy zachodzi konieczność zmiany w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą zamawiającego, możliwe jest powierzenie podwykonawcom innego zakresu części zamówienia niż wskazany w ofercie Wykonawcy, a także możliwa jest zmiana podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem art. 36b ustawy Pzp. 7) Zmiany umowy w związku z przekształceniem firmy lub wynikające z następstwa prawnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami; 3. Powyższe zmiany nie mogą prowadzić do podwyższenia ryczałtowego wynagrodzenia Wykonawcy, które jest ustalone w kwocie stałej i niezmiennej, określonej w ofercie i niniejszej Umowie, niezależnie od faktycznego rozmiaru lub kosztów prac. 4. Wszystkie powyższe okoliczności i postanowienia opisane w ust. 2 niniejszego paragrafu stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy, o których mowa powyżej w ust. 2 jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego : 1) opis propozycji zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) opis wpływu zmiany na zakres i termin wykonania Umowy oraz zgoda obu stron wyrażona na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnwr.art.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2016 godzina 09:00, miejsce: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław Sekretariat (pokój nr 12).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.