eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przebudowa poddasza budynku nr 4 Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby Stanowiska Kierowania Komendanta Głównego PSP i Centrum Koordynacji Ratownictwa oraz budowa stacjonarnego agregatu prądotwórczego przy ul. Podchorążych w Warszawie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-18

Warszawa: Przebudowa poddasza budynku nr 4 Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby Stanowiska Kierowania Komendanta Głównego PSP i Centrum Koordynacji Ratownictwa oraz budowa stacjonarnego agregatu prądotwórczego przy ul. Podchorążych w Warszawie
Numer ogłoszenia: 310174 - 2014; data zamieszczenia: 18.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO

I.1) NAZWA I ADRES: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej , ul. Podchorążych 38, 00-463 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5233334, faks 022 5233332.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kgpsp.gov.pl; e-mail zzpub@kgpsp.gov.pl

I.2) RODZAJ: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Przebudowa poddasza budynku nr 4 Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby Stanowiska Kierowania Komendanta Głównego PSP i Centrum Koordynacji Ratownictwa oraz budowa stacjonarnego agregatu prądotwórczego przy ul. Podchorążych w Warszawie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: 1. Przedmiot zamówienia. Roboty polegać będą na adaptacji istniejącego nieużytkowanego poddasza do potrzeb stanowiska kierowania i centrum zarządzania kryzysowego, dostosowania istniejącego budynku do obowiązujących przepisów w tym przeciwpożarowych, budowie stacjonarnego agregatu prądotwórczego dla potrzeb zasilania awaryjnego budynków nr 3 i 4 KG PSP. Roboty budowlane powinny być zrealizowane zgodnie z dokumentacją projektową (projekty budowlane i wykonawcze), specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz pozwoleniem na budowę nr 190/2013 z dnia 14 sierpnia 2013 roku. Niniejsze roboty będą wiązać się z dostępem do informacji niejawnych. Roboty budowlane swym zakresem obejmować będą m.in. roboty rozbiórkowe, konstrukcyjno - budowlane, ciesielskie, wykończeniowe, wykonanie instalacji elektrycznych, awaryjnego zasilania z agregatu prądotwórczego, przebudowy węzła energetycznego, instalacji oddymiania, kontroli dostępu, telewizji przemysłowej, alarmowej, systemu sygnalizacji pożaru, sieci telekomunikacyjnej światłowodowej jednomodowej (FO SM) i wielomodowej (FO MM), wod-kan, hydrantowej, wentylacji i klimatyzacji, c.o., przyłączy teletechnicznych, budowę i rozbudowę kanalizacji teletechnicznych. 2.Specjalności. Zakres robót obejmować będzie roboty budowlane w specjalnościach: - konstrukcyjno - budowlanej, - telekomunikacyjnej - instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowej i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 3. Informacje ogólne dot. niejawności obiektu i ochrony konserwatorskiej. Techniczny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, która składa się z części jawnej i niejawnej obłożonej klauzulą ZASTRZEŻONE i POUFNE. Teren na którym znajduje się obiekt jest objęty ochroną konserwatorską. Teren na którym znajduje się obiekt jest terenem zamkniętym - decyzja nr 10/TZ/05 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 1 czerwca 2005 roku w sprawie zmiany decyzji z dnia 14 stycznia 2002 roku o określeniu terenu zamkniętego.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, których wielkość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówień uzupełniających mogą być roboty budowlane oznaczone kodami CPV wymienionymi w pkt II.1.6 niniejszego ogłoszenia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.21.61.21 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej .

II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł 00/100). Wykonawca wnosi wadium w dowolnym czasie jednak nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). W przypadku, gdy wadium będzie wniesione w formie poręczenia, gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancje i poręczenia muszą zawierać postanowienia gwarantujące wypłatę kwoty wadium, na każde pisemne wezwanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Gwarancje/poręczenia winny być bezwarunkowe i nieodwołalne. Wymagany termin ważności poręczeń, gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej 30 dni, tj. przez pełny okres związania ofertą, przy założeniu że pierwszym dniem obowiązywania gwarancji jest dzień terminu składania ofert. Zamawiający nie dopuszcza innych form wnoszenia wadium. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w Narodowym Banku Polskim, Oddział Okręgowy w Warszawie, nr r-ku: 54 1010 1010 0047 9213 9120 1000. Wadium winno wpłynąć na rachunek bankowy wskazany powyżej, nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty jedną ze wskazanych wyżej form zostanie wykluczony. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający, zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

III.2) ZALICZKI

III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU

  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
    1. Wykonawca musi posiadać świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia, o którym mowa w art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 Nr 182, poz. 1228), potwierdzające pełną zdolność do ochrony informacji niejawnych w zakresie niezbędnym do wykonania zadania (tj. o świadectwo potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli co najmniej poufne lub wyższej). Zamawiający dopuszcza, że Wykonawca dostarczy inny dokument potwierdzający zdolność do ochrony informacji niejawnych w wyżej wymienionym zakresie, nadany zgodnie z ratyfikowaną umową międzynarodową o ochronie informacji niejawnych zawartą pomiędzy Rządem Rzeczpospolitej Polskiej, a rządem kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2. Wszystkie osoby, bezpośrednio zaangażowane w realizację zadania inwestycyjnego, mające mieć dostęp do dokumentacji stanowiącej informacje niejawne, posiadającej nadaną klauzulę tajności, a przede wszystkim kierownik budowy, kierownicy robót, muszą posiadać ważne: a) poświadczenia bezpieczeństwa - dla realizacji zadań wymagających dostępu do dokumentacji oznaczonej klauzulą poufne, b) upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone lub poświadczenia bezpieczeństwa - dla realizacji zadań wymagających dostępu do dokumentacji oznaczonej klauzulą zastrzeżone, c) zaświadczenie potwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Szczegółowe wymagania, związane z ochroną informacji niejawnych, dotyczące osób kierownika budowy i kierowników robót, wymienione są w pkt III.3.5) ogłoszenia. 3. Zgodnie z art. 131g ust. 1 ustawy, wprowadza się następujące wymagania: a) zobowiązanie wykonawcy i podwykonawcy do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w trakcie realizacji zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; b) zobowiązanie Wykonawcy do uzyskania zobowiązania podwykonawcy, któremu zleci podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia, do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w postępowaniu o udzielenie zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; c) zobowiązanie wykonawcy do bezzwłocznego dostarczenia informacji dotyczących nowych podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. Jeżeli Wykonawca powierzy podwykonawcy realizację części zamówienia, która wiąże się z dostępem do informacji niejawnych, podwykonawca, zgodnie z art. 54 ust. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 Nr 182, poz. 1228) , powinien posiadać świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia. W przypadku nieprzedłożenia, wraz z projektem umowy o podwykonawstwo, powyższego dokumentu dotyczącego podwykonawcy, Zamawiający odmówi zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 23 ustawy, dokument o którym mowa w pkt 1 musi posiadać każdy z Wykonawców, bowiem Zamawiający wymaga przedłożenia go w zakresie niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 131e ustawy.
  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
    1. Zamawiający nie ogranicza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom, jednocześnie zobowiązuje Wykonawców do poinformowania podwykonawców, o ciążącym na nich obowiązku ochrony informacji niejawnych, zgodnie z art. 131f ust. 3 ustawy. 2. Ponadto, zgodnie art. 131g ust. 3 ustawy, Zamawiający wymaga: 1) wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani; 2) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia. 3. Zgodnie z art. 131 u. ust. 2 Zamawiający będzie wymagał na etapie składania ofert przedłożenia listy podmiotów, które nie mogą być uznane za podwykonawców, zgodnie z art. 131u. ust. 1.

III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.2) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w powyższym zakresie, spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach spełniania powyższego warunku Wykonawca powinien się wykazać wykonaniem co najmniej: 2 zamówień o podobnym charakterze na wykonanie robót budowlanych, każde w budynku o kubaturze min. 5 000 m3, lub wykonaniem jednego zamówienia o podobnym charakterze na wykonanie robót budowlanych w budynku o kubaturze min. 10 000 m3, w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Za roboty o podobnym charakterze rozumiane są roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie i odbudowie budynków w rozumieniu art. 3 pkt 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623). W celu oceny spełnienia omawianego warunku, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów potwierdzających że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Powyższy wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 6 do wniosku, zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego. Dowodami, o których mowa powyżej są: - poświadczenie; - inne dokumenty jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Dowody powinny potwierdzać prawidłowe wykonanie zakresu robót zgodnego z podaną w pkt 2 definicją. W przypadku gdy roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz Zamawiającego, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W przypadku, gdy wykaz lub dowody będą budziły wątpliwości, lub gdy z poświadczenia lub innego dokumentu będzie wynikało, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający, zastrzega sobie prawo zwrócenia się do właściwego podmiotu, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane lub miało być wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów.

  • III.3.4) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w powyższym zakresie, spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach spełniania powyższego warunku Wykonawca powinien wskazać osoby kierownika budowy i kierowników robót, pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w następujących specjalnościach: - konstrukcyjno - budowlanej, - telekomunikacyjnej, - instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Osoby pełniące funkcję kierownika budowy oraz kierowników robót powinny posiadać uprawnienia budowlane w odpowiedniej (wyżej wymienionej) specjalności, pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz być wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, lub posiadać kwalifikacje równoważne, zdobyte w innych państwach, uznane w myśl art. 12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 z późn. zm.). Ponadto osoby wyznaczone do pełnienia wskazanych powyżej funkcji, z wyjątkiem osoby przeznaczonej do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, powinny posiadać ważne poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub wyższej oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 Nr 182, poz. 1228). Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez jedną osobę funkcji kierownika robót w różnych specjalnościach pod warunkiem posiadania przez nią stosownych uprawnień. W celu oceny spełnienia warunku, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zgodny z wymaganiami Zamawiajacego określonymi powyżej, sporządzony zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 7 do wniosku i jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego, - oświadczenie, że osoby wskazane w wykazie posiadają wymagane uprawnienia, sporządzone zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 8 do wniosku i jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego. Powyższe oświadczenie powinno zawierać potwierdzenie posiadania zarówno uprawnień budowlnaych, jak również uprawnień dotyczacych dostępu do informacji niejawnych.

  • III.3.6) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w powyższym zakresie, spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
      wykonanie co najmniej: 2 zamówień o podobnym charakterze, na wykonanie robót budowlanych, każde w budynku o kubaturze min. 5 000 m3, lub wykonaniem jednego zamówienia o podobnym charakterze na wykonanie robót budowlanych o w budynku o kubaturze min. 10 000 m3, w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Za roboty o podobnym charakterze rozumiane są roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie i odbudowie budynków w rozumieniu art. 3 pkt. 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623).;
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
    • w przypadku zamówień, które wiążą się z przetwarzaniem informacji niejawnych, wymagają do nich dostępu, ich wykorzystania lub je zawierają - dokumenty potwierdzające zdolność wykonawcy do ochrony tych informacji i ich przetwarzania;
    • dowody potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących bezpieczeństwa informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
      Dokument, o którym mowa w art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 nr 182 poz. 1228 z późn. zm.) tj. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia potwierdzające pełną zdolność do ochrony informacji niejawnych w zakresie niezbędnym do wykonania zadania (tj. o klauzuli co najmniej poufne) lub, o ile Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w państwie innym niż Polska, inny dokument potwierdzający taką zdolność, nadany zgodnie z ratyfikowaną umową międzynarodową o ochronie informacji niejawnych zawartą pomiędzy Rządem Rzeczpospolitej Polskiej, a rządem kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W ostatnim przypadku Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów o przedstawienie potwierdzenia odpowiedniości poświadczenia bezpieczeństwa o adekwatnej klauzuli tajności wydanego w innym państwie.;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualne odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków. Wykonawca, który będzie wykazywał spełnienie warunku/warunków udziału w postępowaniu w sposób opisany powyżej, zobowiązany jest dołączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: - pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust 2b ustawy, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. Jeżeli Wykonawca będzie korzystał z zasobów innego podmiotu przy wykazywaniu spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wówczas, zobowiązanie powinno również zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu przedmiotu zamówienia. Jeżeli podmiot udostępniający swoje zasoby będzie brał udział w realizacji przedmiotu zamówienia, to Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z wnioskiem dokumenty, wymienione w pkt III.4.2. niniejszego ogłoszenia, dotyczące tego podmiotu, w tym świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego, zgodnie z wymogami z pkt III.3) ogłoszenia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie zawierające informacje o łącznej kubaturze robót, zgodnych z definicją z pkt III.3.3) ogłoszenia, które wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Powyższe oświadczenie będzie służyło jedynie ustaleniu kolejności Wykonawców w procedurze prekwalifikacji. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do wniosku, dostępny na stronie internetowej Zamawiającego.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

    IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

    Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

    Do składania ofert zostanie zaproszonych 5 Wykonawców, którzy w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełniających warunki określone przez Zamawiającego. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jest zbyt niska (mniej niż 3 Wykonawców), aby zapewnić rzeczywistą konkurencję, Zamawiający może: 1) zawiesić postępowanie i ponownie opublikować ogłoszenie o zamówieniu, określając z zastosowaniem przepisów dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zmówienia, nowy termin składania wniosków. W tym przypadku Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu wszystkich wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze lub drugie ogłoszenie o zamówieniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, albo 2) unieważnić postępowanie i wszcząć nowe postępowanie o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, wpłynie większa od 5 liczba wniosków, spełniających warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający dokonując ich oceny będzie kierował się następującym kryterium: o kolejności wniosków decydować będzie zsumowana kubatura robót wszystkich robót, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zgodnych z definicją z pkt III.3.3), które zostały należycie wykonane. Zamawiający wymaga, aby na potrzeby powyżej opisanej procedury prekwalifikacji Wykonawca sporządził oświadczenie zawierające informacje o łącznej kubaturze opisanych powyżej robót, wzór oświadczenia stanowi zał. nr 9 do wniosku, jest on dostępny na stronie internetowej Zamawiającego. Powyższe oświadczenie będzie służyło jedynie ustaleniu kolejności Wykonawców w procedurze prekwalifikacji, nie będzie natomiast brane pod uwagę przy ocenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia. W przypadku wykazywania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w oparciu o zasoby innych podmiotów Wykonawca nie może w oświadczeniu uwzględniać robót Wykonanych przez te podmioty, oświadczenie może uwzględniać roboty wykonane samodzielnie przez Wykonawcę, bądź roboty wykonane przez konsorcjum, którego Wykonawca był członkiem. Oświadczenie nie podlega procedurze uzupełnień i wyjaśnień z art. 26 ust. 3 i 4 ustawy. W przypadku niezłożenia oświadczenia Zamawiający będzie brał pod uwagę 2 roboty o najwyższej kubaturze spośród robót wskazanych w wykazie robót, składanym na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia (zał. nr 6 do wniosku). Do składania ofert zostanie zaproszonych 5 Wykonawców z największą wykazaną kubaturą robót. W przypadku wykazania w oświadczeniu takiej samej kubatury robót, przez 2 lub więcej Wykonawców, o kolejności decydować będzie robota o największej kubaturze z wykazu robót składanego na potwierdzenie spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień Umowy w stosunku do treści wybranej oferty dotyczące przedmiotu Umowy (w tym ograniczenia zakresu przedmiotowego), sposobu realizacji Umowy oraz terminu realizacji Umowy i terminu płatności, w szczególności w przypadku: 1) uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania Umowy; 2) konieczności zmiany terminu wykonania lub odbioru przedmiotu Umowy, spowodowanej: a) podjęciem przez ZAMAWIAJĄCEGO decyzji o przeprowadzeniu przez osobę trzecią kontroli jakości i sposobu prowadzenia dostawy/usługi/roboty budowlanej, b) utratą lub nie uzyskaniem środków finansowych na realizację części lub całości Umowy; 3) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie robót budowlanych, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron; 4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy, w tym wysokość wynagrodzenia WYKONAWCY; 5) z przyczyn wynikających ze specyfiki działalności ZAMAWIAJĄCEGO; 6) zaistnienia siły wyższej; 7) z przyczyn organizacyjnych ze strony ZAMAWIAJĄCEGO; 8) udzielenia WYKONAWCY zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od których jest uzależniona realizacja przedmiotu Umowy; 9) pozyskania dodatkowych środków finansowych w poszczególnych latach, Strony dopuszczają możliwość aktualizacji harmonogramu robót w danym roku; 2. Zmiany Umowy mogą również nastąpić w następującym zakresie i przypadku: 1) wprowadzenia rozwiązań zamiennych (robót zamiennych) m.in. związanych ze zmianami funkcjonalnymi, aranżacji lub wyposażenia; 2) konieczności wykonania robót budowlanych w sposób odmienny od dokumentacji projektowej, wymuszonych zmianą warunków technicznych ich wykonania, zastosowaniem innej technologii wykonania bądź odmiennych materiałów budowlanych; 3) w sytuacji nie wyłonienia Wykonawcy nadzoru inwestorskiego przed zawarciem Umowy na wykonanie robót budowlanych, termin na przekazanie terenu budowy, a tym samym rozpoczęcia robót budowlanych ulegnie przesunięciu, jednak nie dłużej niż o 6 miesięcy. Termin realizacji I etapu umowy ulegnie przesunięciu do 30 listopada 2015 roku; 4) zaistnienia innych okoliczności niezależnych od woli Stron, których nie można było przewidzieć w dacie podpisania umowy, a mających istotny wpływ na realizację Umowy.

    IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.5.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zostanie przekazana Wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert.

    IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.09.2014 godzina 10:30, miejsce: Biuro Finansów Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, Wydział Zamówień Publicznych, 00-463 Warszawa, ul. Podchorążych 38, budynek nr 4, pokój nr 9.

    IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Warunkiem zawarcia umowy jest dostarczenie, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę nie niższą niż 10 000 000,00 zł (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100). Ubezpieczenie winno być kontynuowane przez Wykonawcę przez cały okres realizacji robót. 2. W przypadku złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału przez konsorcjum, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo wskazujące grupę Wykonawców ubiegających się o wspólne udzielenie zamówienia, a także pełnomocnika uprawnionego do podejmowania oświadczeń woli związanych z udzieleniem zamówienia, w tym do: a) podpisywania wniosku i oferty b) podpisania umowy. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia (art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych) lub ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub uchwałę wspólników wyraźnie określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 Kodeksu cywilnego). Zgodnie z art. 141 ustawy Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3. W przypadku złożenia oferty wspólnej, następujące dokumenty powinny pochodzić, od każdego z podmiotów oddzielnie: dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt III.4.2) niniejszego ogłoszenia (świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego powinno odpowiadać wymaganiom z pkt III.3.2), informacja o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w pkt III.4.6). 4. Zamawiający będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie tego Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana. 5. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winien posiadać formę pisemną i być napisany na maszynie do pisania/ komputerze lub inną trwałą czytelną techniką oraz podpisana przez osobę/osoby fizyczne (Wykonawca) lub jej pełnomocnika/ów lub osoby uprawnione do reprezentacji osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej. Miejsca we wniosku, w których Wykonawca naniósł poprawki winny być podpisane/parafowane przez osobę/osoby podpisujące ofertę. Jeżeli wniosek podpisuje więcej niż jedna osoba, to wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł poprawki powinny być podpisane/parafowane przez te osoby. W przypadku kilku podmiotów składających wspólny wniosek, winien być on podpisany w sposób wskazany w pkt 2, w związku z art. 23 ustawy. Oferta złożona przez spółkę cywilną będzie traktowana jako złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. Pełnomocnictwo oraz Zobowiązanie do udostępnienia swoich zasobów, winno być przedłożone w postaci oryginału. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Wykonawca podpisuje i składa w oryginale tylko dokumenty sporządzone przez siebie. Wniosek podpisany przez osobę/osoby nieuprawnione zostanie uznany za nieważny. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do wniosku dokumenty wskazujące na uprawnienie osoby/osób podpisujących wniosek do jego podpisania, W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną przez notariusza kopię stosownego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo powinno obejmować wyszczególnienie wszystkich czynności, do których jest upoważniony pełnomocnik. Wniosek musi być sporządzony w języku polskim. Wniosek i załączniki do niego sporządzone w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski. Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz załączniki stanowiące wzory niektórych wymaganych przez Zamawiającego dokumentów są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego. Dokumenty wymienione w pkt III.4), które Wykonawca powinien złożyć wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu powinny być zgodne z załącznikami do wniosku, w tym sensie, że powinny zawierać wszystkie informacje określone w załącznikach. Informacja o sposobie płatności: dopuszcza się płatności częściowe w danym roku stanowiące do 40%, i do 80% wartości robót określonym w harmonogramie rzeczowo - finansowym na dany rok, płatne po ich wykonaniu i odbiorze. Płatność za wykonany przedmiot umowy nastąpi przelewem, w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury, na konto w niej wskazane. Podstawę wystawienia faktury stanowić będzie protokół odbioru robót danego etapu lub jego części, podpisany bez zastrzeżeń przez przedstawicieli każdej ze stron.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.