eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Świadczenie usługi ochrony fizycznej mienia, budynków i osób w Prokuraturach okręgu bydgoskiego w okresie od dnia 01.04.2015 roku do dnia 31.03.2016 roku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-05

Bydgoszcz: Świadczenie usługi ochrony fizycznej mienia, budynków i osób w Prokuraturach okręgu bydgoskiego w okresie od dnia 01.04.2015 roku do dnia 31.03.2016 roku
Numer ogłoszenia: 30973 - 2015; data zamieszczenia: 05.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy , ul. Stefana Okrzei 10, 85-317 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 32 33 130, faks 52 32 33 130.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bydgoszcz.po.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi ochrony fizycznej mienia, budynków i osób w Prokuraturach okręgu bydgoskiego w okresie od dnia 01.04.2015 roku do dnia 31.03.2016 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej mienia, budynków i osób, w Prokuraturach okręgu bydgoskiego. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz pracowników ochrony, sprawował stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia składającego się z budynków wskazanych w Załączniku nr 6 do SIWZ, ich pomieszczeń oraz rzeczy i osób znajdujących się w tych pomieszczeniach. Szczegółowy sposób sprawowania ochrony reguluje Załącznik nr 7 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby na terenie miasta Bydgoszczy oraz miast będących siedzibami Prokuratur Rejonowych i ośrodków zamiejscowych Prokuratur Wykonawca zabezpieczył patrol interwencyjny, którego czas dojazdu wyniósłby nie więcej niż 10 minut, liczonych od momentu zgłoszenia telefonicznego. Dodatkowo przedmiotem zamówienia jest tzw. dyżur interwencyjny, polegający na konieczności sprawowania ochrony przez jednego pracownika ochrony, w inne dni lub w innych godzinach niż wskazane w załączniku nr 6 do SIWZ. Liczba godzin ww. dyżuru wynosi łącznie 120 godzin w czasie trwania umowy. Zamawiający zapewni kwalifikowanym pracownikom ochrony fizycznej oraz pracownikom ochrony zatrudnionym przez Wykonawcę możliwość korzystania z linii telefonicznej w celach związanych z wykonywaniem Zamówienia. Zamawiający zobowiąże się także do nie zatrudniania, bez uprzedniego uzgodnienia tego z Wykonawcą, innych przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie usług ochrony mienia, którzy mieliby wykonywać usługi w miejscu wykonania Zamówienia w zakresie tożsamym lub zbliżonym z zakresem usług świadczonych przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad sprawowaniem ochrony. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów, do której personel Wykonawcy wpisywać będzie wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony. W terminie do piątego dnia następującego po miesiącu świadczenia usług, Wykonawca zobowiązany będzie do składania Zamawiającemu książki dyżurów prowadzonej w miesiącu poprzedzającym, celem kontroli. Osobą odpowiedzialną ze strony Zamawiającego za comiesięczny odbiór książki dyżurów jest pani Beata Łangowska. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mienia, brakach w wyposażeniu budynku lub podobnych przypadków wymagających podjęcia działań, należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie pracownika Prokuratury - p. Beatę Łangowską, a w przypadku jej nieobecności p. Filipa Zboińskiego. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.Faktury będą wystawiane przez Wykonawcę do piątego dnia miesiąca następującego po miesiącu świadczenia usług. Płatności dokonywane będą w terminie 30 dni od otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury, przelewem na wskazany w umowie rachunek Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do wystawiania oddzielnej, comiesięcznej faktury VAT za wykonaną usługę ochrony świadczoną dla budynku Sądu Rejonowego w Nakle, na płatnika Sąd Okręgowy w Bydgoszczy. Ponadto faktura VAT wystawiona dla Zamawiającego zawierała będzie ogólną (łączną) kwotę należności dla Wykonawcy za dany miesiąc świadczenia usługi oraz kwoty podane z rozbiciem na poszczególne budynki, o których mowa w załączniku nr 6 do niniejszej SIWZ. Osoba uprawniona do reprezentacji Wykonawcy, przekaże osobie uprawnionej do reprezentacji Zamawiającego, do dnia 27 marca 2015 roku Regulamin działania służby ochrony z podziałem na kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz pracowników ochrony. Po podpisaniu umowy najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi, Wykonawca po uzgodnieniu z Zamawiającym ustali sposób przekazania kluczy i kodów alarmowych do obiektów bez ochrony całodobowej. W obiektach chronionych całodobowo zostanie ustalony sposób przejęcia służby tak by zachować ciągłość świadczenie ochrony. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, w wysokości do 2 % wartości zamówienia podstawowego, polegających na zwiększeniu ilości godzin ochrony. Wykonawca wskaże w ofercie, zgodnie z art. 36b Ustawy, którą część zamówienia powierzy do wykonania podwykonawcom. Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy po wcześniejszym uprzedzeniu Zamawiającego i jego akceptacji. Klauzula społeczna: Wykonawca przy realizacji zamówienia zatrudni co najmniej 2 osoby niepełnosprawne - co oznacza osoby spełniające przesłanki ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Osoby te zostaną zatrudnione u Wykonawcy na okres obowiązywania umowy tj. od dnia 1 kwietnia 2015 roku do dnia 31 marca 2016 roku i będą one brały czynny udział w wykonywaniu przedmiotu zamówienia (znajdą sią w wykazie, o którym mowa w punkcie 5.1.3. ppkt b SIWZ). Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu do dnia 27 marca 2015 roku w oddzielnej kopercie: dokumenty poświadczające niepełnosprawność ww. osób, dokumenty poświadczające fakt zatrudnienia tych osób na okres od dnia 01.04.2015 roku do dnia 31.03.2016 roku. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu, w niżej podanych terminach, ewidencji czasu pracy ww. osób niepełnosprawnych. Ewidencja powinna zawierać wskazanie osoby, dni, w których wykonywała ona pracę, liczbę godzin pracy, a także budynek, w którym praca była świadczona. Terminy składania ewidencji: 31 maj 2015,30 sierpień 2015,29 listopad 2015, 31 marzec 2016.Nie złożenie ewidencji skutkować będzie uznaniem, że Wykonawca nie zatrudnia ww. osób i naliczeniem kary umownej, o której mowa we wzorze umowy. W przypadku rozwiązania umowy z podaną osobą niepełnosprawną lub przez osobę niepełnosprawną, Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić w to miejsce inną osobę niepełnosprawną, tak aby przez cały okres świadczenia usługi, zatrudnione były minimum 2 osoby niepełnosprawne..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, w wysokości do 2 % wartości zamówienia podstawowego, polegających na zwiększeniu ilości godzin ochrony

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.97.14.00 - 73.97.14.00 .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, w zakresie wymaganym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 roku, nr 145, poz. 1221 z późn. zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że wykonał (rozpoczął i zakończył) lub wykonuje (rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej trzy usługi ochrony osób i mienia, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze będącej przedmiotem zamówienia. Poprzez zamówienie o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia należy rozumieć realizację usługi o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto na okres 1 roku świadczenia usługi

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje patrolem interwencyjnym - w skład patrolu wchodzi minimum 1 osoba, na terenie miasta Bydgoszczy oraz miast będących siedzibami Prokuratur Rejonowych i ośrodków zamiejscowych Prokuratur, którego czas dojazdu wyniósłby nie więcej niż 10 minut, liczonych od momentu zgłoszenia telefonicznego. b. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje co najmniej 20 pracownikami ochrony, którzy mają co najmniej 2 - letni staż pracy w przedmiocie ochrony osób i mienia z czego minimum 3 kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, a także co najmniej 2 szefami ochrony (osoby pełniące nadzór) będącymi kwalifikowanymi pracownikami ochrony fizycznej, posiadającymi wykształcenie minimum średnie oraz co najmniej 5 - letni staż pracy w przedmiocie ochrony osób i mienia; pracownicy kwalifikowani powinni być zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Pozostałe osoby niezbędne dla realizacji usługi zatrudnione na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Doświadczenie - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i są dopuszczalne tylko w następujących przypadkach: a. w przypadku zmiany podatku VAT na przedmiot umowy - bez zmian pozostaje stawka netto, natomiast od dnia wejścia w życie nowej stawki podatku VAT, stosuje się stawkę nową

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bydgoszcz.po.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy, ul. Okrzei 10, 85-317 Bydgoszcz, pokój 103.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy, ul. Okrzei 10, 85-317 Bydgoszcz, pokój 103.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.