eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bystrzyca Kłodzka › Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - I etap

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-05

Bystrzyca Kłodzka: Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - I etap
Numer ogłoszenia: 30879 - 2015; data zamieszczenia: 05.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bystrzycaklodzka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - I etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest I etap remontu północnego odcinka murów obronnych obejmujący prace konserwatorskie i roboty budowlane polegające na konstrukcyjnym zabezpieczeniu murów poprzez wykonanie wzmocnienia fundamentów, budowie kamiennej ściany osłonowej oraz wykonaniu prac konserwatorskich zabytkowej struktury, stanowiącej fragment średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej. Prace konserwatorskie i roboty budowlane jak wyżej realizowane będą w Bystrzycy Kłodzkiej w obrębie średniowiecznych murów obronnych wpisanych do rejestru zabytków pod numerem A/2564/638 decyzją z dnia 10.02.1960 r. oraz zlokalizowanych w obszarze historycznego układu urbanistycznego - ośrodek staromiejski Bystrzycy Kłodzkiej - wpisanego do rejestru zabytków decyzją z dnia 25.11.1956 r. pod nr 355. Mury na granicy działek, w wielu miejscach stanowią ściany budynków dz. nr 638/1, 638/2, 639, 624, 623, 620/2, 618, 617, 594, 590; AM 6, obręb: Centrum, Jednostka ewidencyjna 020806_4 Bystrzyca Kłodzka - Obszar Miejski. Zakres robót składających się na przedmiot zamówienia: 1) wykonanie badań petrograficznych, wilgotnościowych, zawartości soli, 2) remont posadowienia muru i wykonanie jego wzmocnienia, 3) przemurowanie ściany fundamentowej łącznie z cokołem, 4) przemurowanie wtórnych uzupełnień przy użyciu kamienia łamanego, 5) konserwacja kamiennego lica muru z rekonstrukcją ubytków i spoin, 6) konserwacja reliktów tynków wapiennych z rekonstrukcją kolorystyki, 7) wykonanie nowych tynków wapiennych, 8) wykonanie ściany osłonowej kamiennej na własnym fundamencie o wątku powtarzającym układ historyczny, 9) ekspozycja reliktów muru miejskiego pełnej szerokości w postaci strzępi, 10) konserwacja i rekonstrukcja ceglanego detalu architektonicznego - otwory okienne, gzyms wieńczący, 11) remont i uzupełnienia elementów metaloplastyki, 12) remont rur spustowych 13) wykonanie kamiennych koryt powierzchniowych, 14) odtworzenie wszystkich nawierzchni po robotach rozkopowych - trawniki, chodnik, 15) roboty wykończeniowe i porządkowe, 16) wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wraz z mapą zasadniczą przez uprawnioną jednostkę, 17) wykonanie i montaż tablicy pamiątkowej z piaskowca, 18) wykonanie opisowo-fotograficznej dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych prac (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej - na nośniku CD). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: 1) Projekt budowlany - Remont murów obronnych: prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego, 57-500 Bystrzyca Kłodzka. Architektura - mgr inż. arch. Joanna Pędrak, Konstrukcja - mgr inż. Piotr Gazda. 2) STWIOR - remont murów obronnych: prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, autor: mgr inż. Piotr Gazda. 3) Program prac konserwatorskich i restauratorskich. Fragment obwarowań miejskich: Baszta Kłodzka, mur przy ul. Wojska Polskiego; Bystrzyca Kłodzka, woj. Dolnośląskie, autor: mgr Jacek Gryczewski - dyplomowany konserwator dzieł sztuki - 2014 r. 4) Pozwolenia na budowę/ prowadzenie robót budowlanych: decyzja nr 8/XII/B/2015 z dnia 02.02.2015 r. - ZPAiB.6740.12.149.2014.AB8. 5) Postanowienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 381/2014 z dnia 20.11.2014 r. - W/N.5142.559.2014.DS. 6) Przedmiar robót - remont murów obronnych: prace konserwatorskie i roboty budowlane.System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, autor: mgr inż. Piotr Gazda. Uwaga: dokumentacja techniczna wymieniona w pkt: 1, 2, 3, została sporządzona dla zakresu większego niż zakres przedmiotowego zamówienia publicznego. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wyłącznie realizacja wyodrębnionego etapu robót a projekt budowlany, program prac konserwatorskich, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót należy czytać tylko w zakresie do wyodrębnionych prac konserwatorskich i robót budowlanych określonych w przedmiarze robót. W przypadku nie uzyskania przez Gminę Bystrzyca Kłodzka akceptacji dofinansowania dla przedmiotowego zadania ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków, zamówienie nie będzie realizowane.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.26.25.10 - Roboty kamieniarskie 45.26.25.20 - Roboty murowe 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 8 500,00 PLN (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu,- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej, Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, lub dołączyć do oferty w taki sposób, aby odłączenie tego dokumentu gwarantowało nienaruszalność oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udowodnił posiadanie doświadczenia zawodowego w wykonaniu roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem i wartością prac konserwatorskich i robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. Wykonawca musi posiadać doświadczenie zawodowe w prowadzeniu prac konserwatorsko - restauratorskich i robót budowlanych przy konserwacji i wzmacnianiu kamiennych obiektów zabytkowych oraz musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie - zrealizował jako Wykonawca prace konserwatorsko - restauratorskie i roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. zrealizował roboty budowlane polegające na wykonaniu co najmniej trzech (3) robót: 1/ co najmniej jednej (1) robocie budowlanej i realizacji konserwatorsko - restauratorskiej przy średniowiecznych obiektach obronnych (mury, wieże, baszty, basteje, zamki itp) wpisanych do rejestru zabytków, 2/ co najmniej dwóch (2) pracach konserwatorskich w zakresie konserwacji kamiennych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków, przy czym minimalna wartość dla każdej z w/w prac musi wynosić 250 000 zł brutto dla każdej z nich. Ocena spełnienia tego warunku, według reguły spełnia/nie spełnia, dokonana zostanie na podstawie treści przedłożonego wykazu wykonanych robót w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego według wzoru określonego w Załączniku Nr 5 do SIWZ oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót (wystawionych przez ich odbiorcę), określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W wykazie należy wskazać jedynie te roboty, które odpowiadają rodzajowo i wartościowo określonym powyżej robotom wykazywanym dla spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia. W wykazie należy wskazać co najmniej trzy (3) roboty spełniające warunek wiedzy i doświadczenia wykonane przez Wykonawcę składającego ofertę. Zamawiający wymaga aby do wykazu załączyć dowody (poświadczenia) do co najmniej trzech powyższych robót. Zamawiający nie wymaga wskazywania w wykazie informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Wykonawca załącza do tego wykazu dowody dotyczące najważniejszych robót, określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, tj. min. 3 poświadczenia lub inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, o którym mowa powyżej. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie były wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania poświadczeń. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego zostały wykonane roboty budowlane lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. Nie załączenie w/w dokumentu będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca załącza do oferty przetargowej Oświadczanie, stanowiące załącznik Nr 2 do SIWZ. Nie załączenie w/w dokumentu będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi dysponować lub będzie dysponował osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym: 1/ osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami ogólnobudowlanymi, tj.: - osobą kierownika budowy, posiadającą właściwe uprawnienia budowlane do kierowania robotami ogólnobudowlanymi, będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, posiadającą opłacone ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności zawodowej, która odbyła co najmniej dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych (zgodnie z Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dn. 27 lipca 2011 r., Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987). Ocena spełnienia tego warunku, według reguły spełnia/nie spełnia, dokonana zostanie na podstawie treści przedłożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczenia, że wskazana osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane. Do oferty należy załączyć min. 1 szt. referencji lub innych dokumentów potwierdzających odbycie praktyki zawodowej w zakresie kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych. Dokumenty te muszą potwierdzać miejsce odbytej praktyki, czas jej trwania, zakres prac realizowanych podczas praktyki zawodowej oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane z należytą starannością i były w sposób prawidłowy kierowane przez wymienioną osobę. Okresy odbytych praktyk nie mogą się nakładać w czasie (każdy miesiąc liczony jest tylko raz). Praktyka powyższa dotyczy całego okresu zawodowego. - osobą uprawnioną do prowadzenia prac konserwatorskich, posiadającą 1) tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 - miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań zabytków lub posiadającą, 2) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie oraz odbytą co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków oraz Wykonawca musi wskazać na podstawę dysponowania tymi osobami. Do oferty należy załączyć min. 1 szt. referencji lub innych dokumentów potwierdzających odbycie praktyki zawodowej, potwierdzających, że osoba uprawniona do prowadzenia prac konserwatorskich odbyła praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań zabytków. Dokumenty te muszą potwierdzać miejsce odbytej praktyki, zakres objęty praktyką zawodową, czas jej trwania, zakres prac realizowanych podczas praktyki zawodowej. Okresy odbytych praktyk nie mogą się nakładać w czasie (każdy miesiąc liczony jest tylko raz). Praktyka powyższa dotyczy całego okresu zawodowego. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy za dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.). Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także posiadanych uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz oświadczenie w zakresie dysponowania tymi osobami - w celu wykazania spełnienia tego warunku Wykonawca załącza do oferty przetargowej Oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 6 do SIWZ. Nie załączenie w/w dokumentu będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. Przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia: 1) oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w/w uprawnień Kierownika budowy oraz zaświadczenia o przynależności tej osoby do właściwej izby samorządu zawodowego, a także oryginału lub kserokopii opłaconego ubezpieczenia tej osoby, jeżeli nie wynika to z zaświadczenia o przynależności do izby samorządu zawodowego, 2) oryginału lub kserokopii dokumentu poświadczającego posiadanie tytułu zawodowego magistra sztuki lub świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo dyplom potwierdzający posiadane kwalifikacje zawodowe w zawodach w zakresie konserwacji i restauracji zabytków, przez osobę uprawnioną do prowadzenia prac konserwatorskich, zgodnie z wymogami określonymi w § 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987). Kserokopie w/w dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez podmioty, których dotyczą te dokumenty w przypadku gdy dokumenty dotyczą podmiotów, z zasobów których korzystać będzie Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, na podstawie art. 26 ust. 2b P.z.p.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający wymaga od Wykonawców przedłożenia wraz z ofertą Oświadczenia stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ. Nie załączenie w/w dokumentu będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany formularz oferty - Załącznik Nr 1 do SIWZ; b) oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907), że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z póź. zm.) - Załącznik Nr 2 do SIWZ, c) upoważnienie do podpisania oferty - Załącznik Nr 3 do SIWZ, d) część zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - Załącznik Nr 9 do SIWZ, e) Wykaz podmiotów, które będą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia - Załącznik Nr 7 i 8 do SIWZ, f) parafowany przez Wykonawcę wzór Umowy stanowiącej Załącznik Nr 11 do SIWZ, g) kosztorys ofertowy (oryginał, podpisany przez Wykonawcę, kosztorys ofertowy z wyszczególnionymi kosztami realizacji (netto i brutto ) zadania winien zawierać stronę tytułową, tabelę elementów scalonych, przedmiar, szczegółową kalkulację zastosowanych cen jednostkowych oraz w załączeniu - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem wg wymagań Ministerstwa Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego).); h) kserokopię dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, i) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców osobno składa dokumenty wymienione w pkt III.6) lit. b) i w pkt III.4.2) i III.4.4) ogłoszenia. Oświadczenia: - oświadczenie odnośnie spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 P.z.p, - oświadczenie odnośnie braku podstaw do wykluczenia, - informacja o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, stanowią oryginały. Zaświadczenia: Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, odpis z właściwego rejestru lub z centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Dokumenty wymienione w pkt. III.6) lit. a), c), d), e), f), g), h), i w pkt III.4.1) ogłoszenia składane są przez Pełnomocnika (Lidera). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera), do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (Liderem). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o realizację zamówienia zobowiązani są przedłożyć Zamawiającemu stosowną umowę podpisaną przez wszystkich partnerów zawierającą w swojej treści co najmniej następujące postanowienia: - zawiązanie porozumienia co najmniej na czas trwania umowy o wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia; - wskazanie Pełnomocnika (Lidera); - zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia. Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowią Załącznik Nr 7 i Załącznik Nr 8 do SIWZ. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19 lutego 2013 r. poz. 231). k) pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeśli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - przedłużenie okresu gwarancji - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany treści niniejszej umowy wymagają po rygorem nieważności zgody obu stron, z zachowaniem formy pisemnej i są dopuszczalne wyłącznie w trybie art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z póź. zm.) 1. Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia. a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy. c) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; d) zmiany spowodowane warunkami terenowymi, a w szczególności odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 1/ O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 2/ Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. 1/ W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 2/ Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. 3/ Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 3. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w godz.: 8:00 - 16:00..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.03.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. H. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1- Biuro Obsługi Klienta.Otwarcie ofert dn. 23.03.2015 r. godz. 10,00, pokój nr 12 UMiG..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie to jest zarekomendowane do udzielenia dotacji ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.