eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skwierzyna › Remont świetlicy wiejskiej wraz z wyposażeniem w miejscowości Krobielewko gm. Skwierzyna

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-15

Skwierzyna: Remont świetlicy wiejskiej wraz z wyposażeniem w miejscowości Krobielewko gm. Skwierzyna
Numer ogłoszenia: 306274 - 2014; data zamieszczenia: 15.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Skwierzynie , ul. Rynek 1, 66-440 Skwierzyna, woj. lubuskie, tel. 095 7 216 529.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.skwierzyna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont świetlicy wiejskiej wraz z wyposażeniem w miejscowości Krobielewko gm. Skwierzyna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu świetlicy wiejskiej wraz z wyposażeniem w miejscowości Krobielewko gm. Skwierzyna. Zakres robót w szczególności dotyczy: wymiany pokrycia dachowego i wzmocnienie konstrukcji więźby dachowej, wymiany podłogi drewnianej poddasza z desek na płyty OSB,docieplenia stropu wełną mineralną (likwidacja polepy) nowych sufitów podwieszanych z płyt g-k,podcięcia ścian zewnętrznych (izolacji poziomej),docieplenia budynku styropianem z elewacją tynków wewnętrznych i posadzki w salce świetlicy, wentylacji grawitacyjnej, budowy komina. Budynek w którym mieści się świetlica parterowy z nieużytkowym poddaszem. Wybudowany przed II wojną światową, konstrukcji tradycyjnej murowanej z więźbą dachową drewnianą. Pomieszczenia świetlicy zajmują cały parter budynku. Powierzchnia zabudowy 124,31 m2 Powierzchnia użytkowa 99,70 m2 Kubatura 565,0 m3 Wysokość pom. świetlicy 2,35 ÷ 2,45 m Stan istniejący Budynek świetlicy użytkowany jest czasowo w zależności od potrzeb mieszkańców wsi, głównie spotkania i imprezy okolicznościowe. Wyremontowano już zaplecze świetlicy: kuchnię, zmywalnię, WC i korytarz. Wykonano nową instalację wod-kan i elektryczną. Ogrzewanie obecnie elektryczne za pomocą przenośnych grzejników. Salka świetlicy zaniedbana remontowo. Na betonowej wylewce położona wykładzina typu linoleum. Na ścianach lamperia w kolorze buraczkowym z wyraźnymi zaciekami-wysoleniami. Tynk na wysokości do ok.1,0m znacznie odspojony od ściany. Stolarka okienna i drzwiowa w całym budynku stosunkowo niedawno wymieniana. Okna PVC białe, drzwi wewnętrzne płytowe w okleinie drewnianej, drzwi zewnętrzne PVC brązowe. Stara i zniszczona dachówka wymaga wymiany. Nieliczne nieszczelności powodują zacieki i zagniwanie konstrukcji drewnianej więźby i stropu. Poddasze nieużytkowe z dostępem drzwiami z zewnątrz budynku. Więźba dachowa o ustroju jętkowym nie wykazuje śladów zniszczenia spowodowanych owadami czy grzybami. Jednak widoczne spękania podłużne krokwi mogą sugerować znaczne osłabienie przekroju. Dlatego nie dozwolone jest użytkowanie poddasza jako siłowni i podwieszania do jętki więźby dachowej worka treningowego - co ma miejsce obecnie. Kanały wentylacyjne pomieszczeń świetlicy mają wyjścia w przestrzeń poddasza. Rynny, rury spustowe i odgrom stosunkowo niedawno wymieniane. Tynk elewacyjny zewnętrzny w kolorze jasnoszarym wykazuje widoczne zawilgocenia i wysolenia oraz odspojenia. Wyposażenie instalacyjne: wody zimnej, kanalizacji sanitarnej, elektryczna. Ocena stanu technicznego Budynek jest w dobrym stanie technicznym i brak jest oznak niewłaściwej pracy układu nośnego. Jedynie więźba dachowa (krokwie) po przeliczeniach sprawdzających wykazała konieczność wzmocnienia i zastosowania lekkiego pokrycia z blachodachówki. Konieczne jest również wykonanie izolacji poziomej ścian zewnętrznych budynku. Technologię prac należy ustalić po skuciu tynków, odkopaniu ścian i fundamentów z doświadczonym wykonawcą. Tynki zewnętrzne przed wykonaniem ocieplenia wymagają skucia ze względu na zawilgocenie ścian. Podobnie skuć trzeba tynk wewnętrzny w salce świetlicy. Ocieplenie zewnętrzne i nowe tynki kłaść (po wykonaniu izolacji poziomej i pionowej) na wysuszone ściany. Strop drewniany ma niewielkie ślady zacieków na suficie - jedynie w dwóch miejscach. Sugeruje to że belki stropowe są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany. Potwierdziła to także odkrywka desek podłogowych na poddaszu. Po usunięciu podłogi, polepy i podsufitki należy powtórnie dokonać oceny belek stropowych i zadecydować o ew. koniecznych wzmocnieniach czy wymianie. Deski podłogowe i podsufitka podlegają wymianie. W związku z remontem stropu konieczne jest wykonanie nowej wentylacji grawitacyjnej. Z powodu braku przewodu dymowego należy na potrzeby planowanego kominka dostawić nowy przewód z systemowych pustaków kominowych. Ocena została sporządzona na podstawie wizji lokalnej i ma ważność 1 roku. W trakcie realizacji projektu należy jeszcze raz dokładnie sprawdzić stan techniczny wszystkich elementów. PRZYJĘTE ROZWIĄZANIA BUDOWLANE Zgodnie z zakresem remontu świetlicy ustalonym z Inwestorem zostanie wykonane nowe pokrycie dachowe i wzmocnienie krokwi. Strop drewniany zostanie ocieplony wełną mineralną, wymieniona podłoga poddasza i sufit podwieszany. Zaprojektowano nową wentylację grawitacyjną. Ściany zewnętrzne zostaną osuszone i zaizolowane - izolacja pozioma i pionowa w strefie przy gruncie. Wykonana zostanie nowa posadzka w salce świetlicy. Ściany zewnętrzne zostaną docieplone zakupionym wcześniej przez Inwestora styropianem metodą mokra lekką. Wyburzenia i rozbiórki Projektowane prace budowlane przewidują: rozbiórkę istniejącego pokrycia dachowego, rozbiórkę desek podłogowych, usunięcie polepy i podsufitki stropu, skucie tynków wewnętrznych salki świetlicy, skucie tynków elewacyjnych, skucie i usuniecie istniejącej wylewki betonowej podłogi w salce, skucie i usunięcie betonowego podłoża na zewnątrz budynku w paśmie o szer. ok 0,5m Wymiana pokrycia i wzmocnienie więźby dachowej Konstrukcja więźby dachowej o ustroju jętkowym wymaga wzmocnienia. Po usunięciu starego pokrycia dachówkowego z łatami i odsłonięcia całości konstrukcji należy ponownie ocenić stan więźby. Przewidziano wzmocnienie krokwi przez słupki 10 x 10cm w odległości 1,0m od murłaty. Pod słupki podwalina 10x10cm. Dodatkowo zwiększono sztywność jętki nabijając po drugiej stronie krokwi drugą jętkę. Zastosować łączniki ciesielskie posiadające aprobaty techniczne. Drewno klasy C24 o wilgotności nie większej niż 12procent. Po odsłonięciu i oczyszczeniu drewno konstrukcji dachowej i stropu zabezpieczyć impregnatami ognio- i bioochronnymi takimi jak Intox S, Fobos M-2 wg wytycznych stosowanych przez producenta lub innymi środkami dopuszczonymi do stosowania w budownictwie. Impregnację środkiem drewnoochronnym przeprowadzić do granic materiału trudno zapalnego. W razie konieczności przeprowadzić także zwalczanie korników z zaatakowanych elementów. Dodatkowo elementy drewniane zewnętrzne malować kilkakrotnie drewnochronem w kolorze mahoniowym. Przejścia instalacji w przestrzeni stropodachu ocieplić wełną mineralną i obudować płytami GKF Nida Ogień Plus na ruszcie. Wymiary obudowy ok.45x45cm. Pokrycie dachowe z blachodachówki wykonać zgodnie z instrukcją producenta i ze sztuką zapewniając wentylację pokrycia. Zastosować pustkę powietrzną wentylowaną, nawiew w okapie i szczelinę wywiewną w kalenicy. Szczególną uwagę zwrócić na staranne i prawidłowe wykonanie obróbek przejść wentylacji przez poszycie, stosować obróbki systemowe. Dla zapewnienia wentylacji poddasza w górnej części ścian szczytowych budynku zamontować kratki o śr.315mm. Dodatkowo w górnej części połaci dachowej przewidziano kominki wentylacyjne przestrzeni poddaszowej o śr.10cm w ilości 1 szt. na 30-40m2 połaci dachowej, co daje ogólną ilość 6szt (po trzy na każdą połać). Pokrycie dachowe kolejno: blachodachówka, łaty i kontrłaty impregnowane, folia dachowa paroprzepuszczalna, płyta OSB gr.1,8cm, krokwie + wiatrownice istniejące. Dla doświetlenia poddasza w połaci dachowej zamontować okna wyłazowe szt.4 do pokryć blachodachówką np. WSZ 54x75cm FAKRO. Jedno z okiem zamontować przy kominach wraz z ławą kominiarską dł. ok. 2,0m. Zamontować płotki śniegowe. Odgrom, rynny i rury spustowe istniejące do ponownego wykorzystania. Rury spustowe należy przedłużyć - odprowadzić wody deszczowe z dachu jak najdalej od budynku. Pod każdą rurę spustową wykonać ciek betonowy - szt.4. Stropy drewniane i sufity Belkowy strop drewniany wymaga remontu. Po zerwaniu podsufitki i usunięciu wypełnienia belki oczyścić i zaimpregnować. Na etapie inwentaryzacji wstępnie ustalono że są to belki o wym. 18x14 ÷ 20x26cm w rozstawie ~ 95cm, w układzie poprzecznym. Po odsłonięciu belek stropowych należy ocenić ich stan techniczny i podjąć ostateczną decyzję czy potrzebna jest wymiana na nowe lub wzmocnienie. Przewidziano: wykładzinę PVC, podłogę z płyt OSB gr.2,2cm na impregnowanych legarach 5x9cm na taśmie tłumiącej, pustkę powietrzną gr. min 2cm, wentylowaną, oczyszczenie i impregnację belek przed korozją biologiczną i ogniem przez impregnację preparatami takimi jak Intox S, Fobos M-2 wg wytycznych stosowanych przez producenta lub innymi środkami dopuszczonymi do stosowania w budownictwie. wypełnienie stropu wełną mineralną płytami SUPERROCK gr.20 cm folia paroizolacyjna nowy sufit 1x płyta GKF Nida Ogień Plus o grubości 15,0mm na ruszcie Schody drewniane na poddasze także oczyścić i zaimpregnować razem z poręczą i balustradą. Drewniane stopnice schodów wymienić na nowe - deski 32mm, szt.13, szer.90cm. Wykończenie sufitów -gruntowanie, gładzie i szpachlówki gipsowe, malowanie emulsyjne dwukrotne w kolorze białym. Wentylacja grawitacyjna świetlicy Przy okazji remontu stropu poddasza likwidacji ulega dotychczasowa namiastka wentylacji pomieszczeń świetlicy do przestrzeni poddasza. Nową wentylację grawitacyjną nawiewno-wywiewną zaprojektowano w oparciu o wywietrzaki cylindryczne typ A fi 160 i 200 na podstawa dachowej typ B/III i nawietrzaki ścienne podokienne NP110. W WC przewidziano (jak i obecnie) wentylator łazienkowy silent 100 z timerem i czujką wilgoci. W kuchni zamontować dodatkowo okap kuchenny w wyciągiem i pochłaniaczem. Otwór w ścianie miedzy kuchnią a salką świetlicy zabudować oknem podawczym 100x110cm PVC białe. Kanały wentylacji grawitacyjnej w przestrzeni poddasza ocieplić wełną obudować płytami GKF Nida Ogień Plus. Wymiar obudowy 45x45cm. Podcięcie i izolacja ścian zewnętrznych W związku z brakiem izolacji poziomej, ściany zewnętrzne budynku są znacznie zawilgocone. Szczególnie widoczne to jest w salce świetlicy w postaci zacieków i wysoleń na tynkach pokrytych lamperią w ciemnym kolorze. Tynk wewnętrzny jest tak odspojony, że można włożyć między niego a ścianę palce dłoni. Także tynk zewnętrzny jest zawilgocowy i pokryty zaciekami solnymi. Przed wykonaniem nowej posadzki w salce świetlicy i ociepleniem elewacji należy wykonać izolację poziomą i pionową ścian zewnętrznych przy gruncie i osuszyć ściany. Wykonanie izolacji poziomej jest trudne ponieważ wymaga ingerencji w konstrukcję ścian. Najskuteczniejsze i często stosowane są metody mechaniczne: odcinkowe podcinanie murów po którym w szczelinie zakładana jest warstwa izolacyjna lub wbijanie w mur chromo-niklowych blach falistych. Decyzję o tym, jaka metodę zastosować i w którym miejscu muru ma powstać nowa izolacja należy podjąć po wykonaniu ekspertyzy sprawdzającej stan budynku wykonanej przez doświadczoną firmę wykonującą izolacje poziome metodami mechanicznymi. Prace rozpoczyna się od podcięcia murów na wysokości, na której pod ścianą ma się znaleźć izolacja - w ten sposób powstaje prześwit o wysokości około 1,5cm. W jednym procesie technologicznym wycięcie nie może być dłuższe niż 1-1,5m w zależności od stanu technicznego ścian. Jeśli mury nie są ze zbyt twardych materiałów, podcina się je z użyciem maszyn samojezdnych wyposażonych w piły łańcuchowe lub tarczowe. Jeśli w murze znajdują się kamienie, do jego podcinania używa się pił sznurowych ze sznurem diamentowym. Szczelinę wyciętą na odcinku 1-1,5m oczyszcza się, przedmuchując ją sprężonym powietrzem. Usunięcie najmniejszych nawet odłamków muru jest bardzo ważne bo ułożona na nich izolacja, dociśnięta ciężarem ścian mogłaby ulec w późniejszym czasie uszkodzeniu. W szczelinę układa się płyty z polietylenu, włókna szklanego lub polipropylenu z zakładem min.10cm, wystające poza obrys muru z każdej strony na 2mm. Pozwalają one uzyskać szczelną i ciągłą warstwę izolacyjną, znacznie przy tym trwalszą niż gdybyśmy zastosowali w ich miejsce podwójną warstwę papy. Po ułożeniu izolacji na danym odcinku co kilkadziesiąt centymetrów wbija się kliny z tworzywa sztucznego o wysokiej wytrzymałości na ściskanie i minimalnej odkształcalności. Następnie w szczelinę wtłacza się pod ciśnieniem zaprawę cementową zmodyfikowana dodatkami m.in. uszczelniającymi. Kliny pozostają na swoim miejscu w czasie gdy jest podcinany następny odcinek muru. Zabezpieczą one, umieszczoną w szczelinie i nie posiadającą jeszcze odpowiedniej wytrzymałości na ściskanie, zaprawę przed bezpośrednim obciążeniem ścianami. Izolacja pionowa ścian zewnętrznych: cokół z płytek klinkierowych w kolorze brązowym, polistyren ekstrudowany gr.8cm, izolacja przeciwwilgociowa 3xDYSPERBIT, tynk cementowy kat.III, ściana zewnętrzna istniejąca, tynk cementowy kat.III, izolacja przeciwwilgociowa 3xDYSPERBIT Podłoga w salce świetlicy Po zdjęciu wykładziny i skuciu istniejącej wylewki betonowej wykonać nowe warstwy podłogowe. W miejscu lokalizacji kominka posadzkę dodatkowo wzmocnić podwójnie siatką posadzkową. Wykonać fundament pod komin kominka gr. 30cm z betonu C12/15 i osadzić kanał doprowadzający powietrze do spalania PVC fi 160. Warstwy posadzkowe kolejno: gres antypoślizgowy, warstwa dociskowa betonowa zbrojona siatka posadzkową, folia budowlana PE 0,2, styropian FS20 gr.8cm, folia budowlana PE 0,2,podbeton C8/10 gr.10cm,podsypka żwirowo-piaskowa zagęszczona gr.15cm, grunt rodzimy zagęszczony. Izolacja pozioma posadzki powinna tworzyć ciągłość z izolacją poziomą w ścianach zewnętrznych. Ściany zewnętrzne poniżej gruntu osuszyć otynkować zaprawa cementową i zaizolować dwukrotnie DYSPERBITEM. Tynki wewnętrzne i malowanie Po skuciu tynków wewnętrznych w salce świetlicy i wyschnięciu ścian wykonać nowy tynk cementowy kat.III. Po remoncie wszystkie ściany wewnętrzne w całej świetlicy szpachlować i malować: gruntowanie, gładzie i szpachlówki gipsowe wyrównawcze, malowanie farbami akrylowymi w kolorach jasnych. Ściany w kuchni, zmywalni, WC szpachlować i malować powyżej płytek które są do wys. 2,0m. Docieplenie ścian zewnętrznych i kolorystyka elewacji Przygotowanie podłoża ścian Podłoże powinno być stabilne, nośne, suche, czyste i pozbawione elementów zmniejszających przyczepność materiałów mocujących warstwę izolacji termicznej (np. kurz, pył oleje). Podłoże także powinno spełniać normatywne lub umowne kryteria tolerancji odchyleń i krawędzi np. DIN 18202. Niedopuszczalne jest wyrównywanie podłoża przez stosowanie lokalnych podklejek z płyt termoizolacyjnych. Istniejące ściany należy przygotować do ocieplenia: oczyścić za pomocą szczotkowania i sprężonego powietrza, ewentualnie zmyć wodą pod ciśnieniem (z ew. dodatkiem detergentów) i pozostawić do wyschnięcia, usunąć ewentualne luźne fragmenty, uzupełnić ubytki tynkiem cementowo - wapiennym, wypełnić pianką poliuretanową montażową wypłukane szczeliny, na cokole przy gruncie miejsca zagrzybione i porośnięte glonami, po oczyszczeniu, pokryć preparatem odpowiednim do zwalczania tego typu zagrożeń; w przypadku gdyby podłoże okazało się zbyt pylące, osypujące się i nadmiernie nasiąkliwe należy zastosować odpowiedni preparat gruntujący, zgodnie z instrukcją stosowania i zaleceniami dostawcy systemu. w przypadku wątpliwości co do właściwości nośnych przygotowanego podłoża warto przeprowadzić próbę przyczepności. Wykonanie docieplenia ścian i cokołu Przyjęto docieplenie ścian metodą lekką mokrą styropianem EPS S FASADA gr.10cm. Tynki pocienione, silikonowe. Cokół (do wysokości płyt elewacyjnych) i min. 50cm poniżej terenu ocieplić styropianem XPS gr. 8 cm z zastosowaniem podwójnej siatki z włókna szklanego zatapianej w zaprawie klejowo-szpachlowej. Uprzednio przed wykonaniem docieplenia cokołu powierzchnię ścian zabezpieczyć DYSPERBITem. Cokół obłożyć płytkami klinkierowymi w kolorze brązowym. Montaż płyt styropianowych - układanie, klejenie i kołkowanie zgodnie z instrukcją przyjętego Bezspoinowego Systemu Ocieplenia. Dokumentem dopuszczającym BSO do obrotu są: na rynku europejskim (w tym polskim-krajowym) - Europejska Aprobata Techniczna udzielana w oparciu o ETAG nr 004 na rynku krajowym - Aprobata Techniczna ITB udzielana w oparciu o odpowiedni ZUAT. Przy wykonywaniu prac ociepleniowych należy bezwzględnie przestrzegać reżimu technologicznego, a w szczególności: należy stosować wyłącznie (systemy zamknięte). Niedopuszczalne jest mieszanie elementów i komponentów pochodzących z różnych systemów gdyż grozi to powstaniem szkód i powoduje utratę gwarancji producenta, wszelkie materiały wchodzące w skład systemu ociepleniowego muszą być stosowane zgodnie z przeznaczeniem i instrukcjami technicznymi produktów; w czasie wykonywania robót i w fazie wysychania temperatura otoczenia i podłoża nie powinna być niższa niż +5C, a w przypadku materiałów krzemianowych (silikatowych) nie powinna być niższa niż +8 C; zapewnia to odpowiednie warunki wiązania; podczas wykonywania robót i w fazie wiązania materiały należy chronić przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi (deszcz, silne nasłonecznienie, silny wiatr), zagrożone płaszczyzny odpowiednio zabezpieczyć; rusztowania ustawiać z wystarczająco dużym odstępem od powierzchni ścian dla zapewnienia odpowiedniej przestrzeni roboczej. Ustawione rusztowanie wymaga odbioru technicznego. Po odpowiednim przygotowaniu podłoża, płyty przyklejać z zachowaniem zasady mijania spoin, a spoiny nie mogą pokrywać się z krawędziami otworów. Klejenie płyt rozpoczyna się od zamontowania listwy startowej. Klej nakładać na płyty metodą obwodowo-punktową. Klej nie może znaleźć się na bocznych krawędziach płyt. Płyty dodatkowo należy kołkować zgodnie z instrukcją systemu, odpowiednio dobranymi kołkami rozporowymi z talerzykiem dociskowym i aluminiowym trzpieniem w ilości 4-6 szt/m2. W okolicach narożników budynku kołkować co 25cm w linii pionowej maksymalnie 40cm od narożnika konstrukcyjnego budynku. Podwójną siatkę stosować również na narożach i wokół stolarki okiennej a także na wysokości 1m powyżej cokołu (na całej szerokości). Powyżej i poniżej krawędzi otworów okien i drzwi, w celu zabezpieczenia przed zwiększonymi naprężeniami naklejać pod kątem 45 paski siatki z włókna szklanego, o wym. min.25x35cm. Ościeża ocieplić styropianem gr.2cm - EPS 80. Siatka zbrojąca powinna być niewidoczna i całkowicie zatopiona w warstwie materiału klejącego. Siatkę zbrojącą układać na zakład kilku centymetrów. Oprócz siatki na narożnikach ścian i krawędziach otworów zamontować narożniki aluminiowe. W celu estetycznego i trwałego wykonania połączeń ze stolarką okienną należy zastosować profile wykończeniowe okienne oraz podparapetowe. Kratki wentylacyjne w ścianach aluminiowe z siatką chroniącą przed owadami, lakierowane w kolorze jak ściana. Przed przystąpieniem do nanoszenia tynku, warstwę szpachlową należy wyrównać papierem ściernym i zagruntować płynem gruntującym. Na tak przygotowane podłoże można nakładać tynk elewacyjny w fakturze i kolorze zgodnym z projektem kolorystyki. Na cokół zastosować płytki klinkierowe w kolorze brązowym. Kolorystyka elewacji Kolorystykę zaprojektowano w nawiązaniu do istniejącej i otaczającej zabudowy: ściany tynk o fakturze baranka średnioziarnistego 1,5mm w kolorze WEBER 115E cokół płytki klinkierowe kolor RAL 8016 blachodachówka WIŚNIA MAT RAL 3011 Parapety, gzymsy, obróbki, rynny i rury spustowe, uziemienie, daszki z poliwęglanu Docieplenie ścian powoduje konieczność powiększenia gzymsu ceglanego z obu stron budynku przez przemurowanie. Zamontować nowe parapety zewnętrzne z płytek ceramicznych szkliwionych, uwzględniające pogrubienie ściany, wraz z profilami podparapetowymi. Nowe obróbki blacharskie gzymsu i ścian szczytowych z blachy tytan-cynk. Uziemienie zdemontować i zamontować na nowo na wspornikach uwzględniających pogrubienie ścian. Nad drzwiami wejściowymi do budynku zamontować daszki łukowe z poliwęglanu w kolorze brązowym o wym.200x75x48 - szt.1 i wym.158x75x38 - szt.2. Opaska wokół budynku i nowe przedproża Po zakończeniu robót ociepleniowych wokół budynku wykonać opaskę żwirową szer.30cm w obramowaniu z obrzeży chodnikowych na ławie z betonu C12/15 z oporem. Podesty i podjazd zewnętrzne gr.20cm betonowe C12/15 wyłożone płytkami typu GRES zewnętrznymi mrozoodpornymi w kolorze brązowym z wnękami na wycieraczki. Remont komina i obudowa kominka Na potrzeby kominka zaprojektowano remont komina świetlicy przez dostawienie systemowego kanału dymowego ceramicznego o śr.20 cm z kanałem wentylacyjnym np. firmy Schiedel. Kanał dostawić do istniejącego murowanego komina z przewodami wentylacyjnymi, wykorzystując w ten sposób istniejący wymian krokwi. Fundament pod kanał dymowy betonowy gr. 30cm z betonu C12/15. Pod podłoga osadzić kanał PVC fi 160 doprowadzenia powietrza do spalania. Wyprowadzenie kanału na zewnątrz przez ścianę na wys. ok.1,0m nad teren. Przed rozpoczęciem montażu umiejscowić drzwiczki wyczystki, wysokość przyłącza trójnika spalinowego, oraz ustalić wysokość otworu wywiewnego kanału wentylacyjnego. Montaż kanału zgodnie z instrukcją producenta systemu. Dla zapewnienia sztywności przejścia dachowego a jednocześnie oddzielenia komina od konstrukcji dachu, zastosować systemowe uchwyty kominowe. Wykonać obudowę kominka z cegły szamotowej. Przed rozpoczęciem użytkowania komin musi zostać odebrany przez Rejonowego Mistrza Kominiarskiego. Istniejący komin wentylacyjny murowany wyremontować dając nowe tynki w przestrzeni poddasza i obudowę z płytek klinkierowych ponad dachem. Uwagi W trakcie prowadzenia robót teren oznakować i wygrodzić oraz zapewnić bezpieczeństwo osób postronnych, szczególnie dzieci z sąsiedniego placu zabaw Prace budowlane powinny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami BHP oraz pod nadzorem i kierunkiem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane Podczas wykonywania robót należy stosować się do wymagań i zaleceń podanych w Warunkach technicznych wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych Materiały i wyroby zastosowane przy obiekcie powinny posiadać odpowiednie certyfikaty i dopuszczenia do stosowania. Zakres robót zgodny z załączonym do niniejszej SIWZ przedmiarem robót i dokumentacją techniczno-budowlaną. Uwagi ogólne: W dokumentacji, przedmiarze robót - jeśli podane zostały nazwy i producenci materiałów i technologii - to podane zostały one jedynie jako przykładowe, w celu określenia parametrów technicznych i innych wymogów jakie spełnione muszą być, by mogły być użyte w czasie realizacji zadania inwestycyjnego. Dopuszcza się stosowanie innych równoważnych materiałów, technologii, urządzeń o ile zachowane zostaną ich parametry w stosunku do przyjętych w dokumentacji. Symbole czy oznaczenia przyjęte na potrzeby kosztorysu należy także traktować jako typ na przykład. Bezwzględnie dopuszcza się inne materiały, urządzenia innych producentów o podobnych - nie gorszych parametrach i standardach, o właściwościach takich samych lub zbliżonych do tych które zostały określone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Produkt powinien mieć te same cechy funkcjonalne..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.43.21.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.02.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych ). Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium do upływu terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: PKO BP S.A. nr 40 1020 1954 0000 7002 0145 3323 z dopiskiem: Wadium - przetarg nieograniczony pn. remont świetlicy wiejskiej wraz z wyposażeniem w miejscowości Krobielewko gm. Skwierzyna W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Skwierzynie, ul. Rynek 1, 66 - 440 Skwierzyna w Biurze Obsługi Klienta pok. nr 4 , a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. Niewniesienie wadium w terminie określonym w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, posiadanie doświadczenia w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, tj., że wykonał, co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie remontów zbliżonych do przedmiotu zamówienia o łącznej wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 2 do SIWZ- wykaz wykonanych najważniejszych robót - wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz podaniem referencji dotyczących najważniejszych robót. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające , że ww. roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca potwierdzi posiadanie do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowanego personelu, tj., iż: - dysponuje, co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy. Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia warunków dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda wypełnienia załącznika nr 3 do SIWZ - wykaz osób i przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie przez ww. osoby określonych przez zamawiającego warunków. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca potwierdzi posiadanie do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowanego personelu, tj., iż: - dysponuje, co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy. Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia warunków dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda wypełnienia załącznika nr 3 do SIWZ - wykaz osób i przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie przez ww. osoby określonych przez zamawiającego warunków. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. W tym celu Wykonawca wypełnia oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartych w umowie w następującym zakresie: 1. dopuszczalne są zmiany terminów wykonania przedmiotu umowy i terminów płatności w przypadku, gdy o zmianę taką wystąpi Zamawiający lub zmiana taka stanie się konieczna ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty, a) gdy zaistnieją okoliczności niezależne od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pod warunkiem, że zmiana ta sprzyjać będzie optymalnemu wykonaniu zamówienia, jak również oszczędnemu, celowemu gospodarnemu wydatkowaniu środków finansowych, b) gdy wprowadzenie zmian jest korzystne dla Zamawiającego. Zmiany są korzystne dla zamawiającego jeśli: - wykonawca szybciej wykonuje zamówienie, - wykonawca wykonuje zamówienie później niż pierwotnie zakładano, ale zamawiający odnosi z tego tytułu korzyści, pod warunkiem że zamawiający uzyska uprzednio zgodę instytucji współfinansującej na wydłużenie terminu realizacji umowy, - zmiany są korzystne dla zamawiającego jeśli na skutek czynników obiektywnych, nieprzewidzianych lub zawinionych przez zamawiającego grozi mu pomniejszenie bądź utrata dofinansowania, a aneksowanie umowy takiemu ryzyku zapobiega. c) gdy wystąpią zmiany, których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji współfinansujących realizację przedmiotu. 2. zmiany terminu zakończenia wykonania przedmiotu niniejszej umowy w przypadku: a) nieprzekazania w terminie wynikającym z § 3 ust. 1 pkt 1 placu budowy; b) działań siły wyższej, za które uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu niniejszej umowy, a których strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie niniejszej umowy zgodnie z jej treścią. Do działań siły wyższej strony zaliczają w szczególności: wojnę, działania wojenne, powódź, pożar, który nie powstał z winy Wykonawcy, epidemie, strajki, z wyjątkiem strajków w zakładach Wykonawcy. Strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu. Po ustąpieniu przeszkód w realizacji niniejszej umowy, spowodowanych zaistnieniem siły wyższej, Wykonawca zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań by nadrobić zaległości powstałe w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń. O ile stan siły wyższej trwa dłużej niż jeden miesiąc, każda ze stron ma prawo do odstąpienia od dalszej realizacji niniejszej umowy bez kar i odszkodowań z tego tytułu. Roszczenia powstałe przed zaistnieniem siły wyższej zostaną rozliczone pomiędzy stronami na dzień zaistnienia siły wyższej; c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie ze specyfiką, Polskimi Normami i sztuką budowlaną; d) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków związanych z istnieniem niezinwentaryzowanych sieci, instalacji, urządzeń lub obiektów budowlanych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych; e) zlecenia robót dodatkowych objętych zamówieniami dodatkowymi, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego; 3. Zmiany sposobu wykonania zobowiązania w okolicznościach, o których mowa w par. 4 pkt 3 lit. d umowy, 4. Dopuszczalne są zmiany nieistotne (zmiana adresu, numerów kontaktowych, numeru konta bankowego, etc), 5. Dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianach sposobu wykonania umowy , o ile są one dla Zamawiającego korzystne i obiektywnie uzasadnione (w szczególności polepszenie parametrów urządzeń bez uszczerbku dla innych parametrów urządzeń), a) Dopuszczalna jest zmiana umowy w zakresie opisanym w ust. 1 z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla zamawiającego, b) gdy wystąpią zdarzenia losowe. 6. Nie można wprowadzić zmiany do umowy, która jest niezgodna z art. 144 Ustawy PZP.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.skwierzyna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Skwierzynie ul. Rynek 1 66-440 Skwierzyna, pok. nr 29.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Skwierzynie Biuro Obsługi Klienta ul. Rynek 1 66-440 Skwierzyna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie Odnowa i Rozwój Wsi. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały mu przyznane. Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy z bez żadnych konsekwencji wobec wykonawcy w przypadku nie uzyskania dofinansowania inwestycji z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie Odnowa i Rozwój Wsi..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.