eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia Góra › Przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w rejonie ulic Wincentego Pola, Chłopskiej, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-15

Jelenia Góra: Przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w rejonie ulic Wincentego Pola, Chłopskiej, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze
Numer ogłoszenia: 305978 - 2014; data zamieszczenia: 15.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji WODNIK Spółka z o.o. , Plac Piastowski 21, 58-560 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, tel. 75 73 03 501, faks 75 73 03 516.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodnik.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa sieci wodociągowej oraz budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w rejonie ulic Wincentego Pola, Chłopskiej, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje: budowę odcinka rozdzielczej sieci wodociągowej: fi 315, fi 250, fi 125, fi 110 i fi 90 (pierścieniowa z rozgałęzieniami) o łącznej długości L= 3 000,0 m, spinającego istniejącą sieć wodociągową DN400 w rejonie ul. W. Pola z istniejącą siecią wodociągową DN250 w rejonie ul. Złotniczej, budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej fi 0,25 i fi 0,2, PVC-U o łącznej długości L=2756,0 m oraz tłocznej (ciśnieniowej) fi 0,11 PE-HD o łącznej długości L= 507,0 m w rejonie ulic W. Pola, Chłopskiej, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze, odprowadzającej ścieki z tego rejonu do istniejącej sieci kanalizacyjnej DN250 w ul. Waryńskiego, budowę przyłączy wodociągowych o łącznej długości L=1140,5 m, budowę przyłączy kanalizacyjnych o łącznej długości L=1889,5 m, budowę trzech sieciowych tłoczni ścieków przy ul. Chłopskiej, ul. Wincentego Pola i ul. Hallerczyków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w części III Opis przedmiotu zamówienia (OPZ). Zakres robót realizowany będzie na postawie: Projektu budowlanego pn.: Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Wincentego Pola oraz budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic W. Pola, Chłopskiej, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze sporządzonego przez FUNAM Sp. z o.o. ul. Mokronoska 2, 52-407 Wrocław, data opracowania grudzień 2013, Projektu budowlanego pn.:Budowa przyłączy wodociągowych i przykanalików w rejonie ulic W.Pola, Chłopskiej, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze sporządzonego przez FUNAM Sp. z o.o. ul. Mokronoska 2, 52-407 Wrocław, data opracowania grudzień 2013, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, Dokumentacji badań podłoża gruntowego dla potrzeb przebudowy sieci wodociągowej w ulicy Wincentego Pola oraz budowy kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic W. Pola, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze, opracowanej przez GEO-SONDA Pracownia Geologiczna s.c. ul. Baczyńskiego 7/29, 95-100 Zgierz, Przedmiaru robót oraz Decyzji Prezydenta Miasta Jeleniej Góry o pozwoleniu na budowę Nr 236/2014 z dnia 17.06.2014r. dla inwestycji polegającej na przebudowie sieci wodociągowej w ulicy Wincentego Pola oraz budowie kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic W. Pola, Chłopskiej, Lotnictwa, Koziej, Podgórnej i Hallerczyków w Jeleniej Górze .Zamawiający wymaga realizacji robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy stanowiącym integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.40 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium, w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Wykonawcy zobowiązaniu są dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium w wysokości terminie i formie określonej w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawcy składają wraz z ofertą wykaz:potwierdzający wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej o długości min. 2 000,0 m (słownie: dwa tysiące metrów) wykonanej w okresie ostatnich pięciu lat (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i zleceniodawców, oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania kilku robót budowlanych w celu uzyskania wymaganych długości oraz potwierdzający wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości min. 2 000,0 m, wykonanej w okresie ostatnich pięciu lat (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i zleceniodawców, oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania kilku robót budowlanych w celu uzyskania wymaganych długości oraz potwierdzający wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie tłoczni lub pompowni, wykonanej w okresie ostatnich pięciu lat (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i zleceniodawców, oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (wzór wykazu wykonanych robót - załącznik nr 4 do IDW). (w razie konieczności, szczególnie gdy wykaz robót budowlanych lub dowody potwierdzające czy roboty zostały wykonane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty były wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem następującymi osobami: jedną osobą posiadającą uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i uprawniające do prowadzenia robót budowlanych w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, oraz jedną osobą posiadającą uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,oraz jedną osobą posiadającą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów i oświadczeń:oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, opłaconą polisę ubezpieczeniową a w przypadku jej braku dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) - do oferty należy załączyć potwierdzenie opłacenia polisy, informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie niższą niż: 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych) wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy, łączne kwalifikacje i doświadczenie oraz łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tych warunków.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie pkt. 4.2 Instrukcji Udzielania Zamówień. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiający żąda złożenia następujący dokumentów i oświadczeń: oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu wskazania osób uprawnionych ze strony Wykonawcy do podejmowania czynności prawnych oraz zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy lub oryginał właściwego pełnomocnictwa potwierdzającego uprawnienia osób do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert; W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym również spółki cywilne, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 8.1.2 a) b), c), d) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (w tym również spółki cywilne) mogą złożyć ofertę wspólną. W tym przypadku składana oferta winna spełniać następujące wymagania: a. oferta winna zawierać pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (może to być jeden z wykonawców tworzących konsorcjum tzw. lider). W przypadku wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej Zamawiający - przed podpisaniem umowy na realizację zamówienia - zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia umowy konsorcjum, w której wykonawcy określą m.in. strony umowy ze wskazaniem lidera i celu, w jakim została zawarta umowa, prawa i obowiązki stron, zakres robót do wykonania przez każdego uczestnika konsorcjum oraz czas trwania umowy. Czas trwania umowy konsorcjum powinien być określony do upływu terminu odpowiedzialności z tytułu gwarancji za wykonane roboty. b. oferta winna być podpisana przez wyznaczonego pełnomocnika pozostałych podmiotów, c. członkowie konsorcjum ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. d. warunki udziału w postępowaniu członkowie konsorcjum mogą spełniać wspólnie; brak podstaw do wykluczenia każdy z członków konsorcjum musi wykazać indywidualnie, e. wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. f. jeśli wystąpi przesłanka wykluczenia jednego z uczestników konsorcjum, Zamawiający wykluczy całe konsorcjum z postępowania.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, z którym podpisano Umowę oraz określa poniżej warunki takiej zmiany. Zmiana umowy będzie możliwa w przypadku: a) gdy wystąpi obiektywna konieczność wprowadzenia zmian, np. gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą w rozumieniu art. 357 Kodeksu cywilnego; b) znaczącego wzrostu cen czynników niezależnych od Wykonawców tj. zmian stawek podatkowych VAT, podatku dochodowego i opłat za zajęcie pasa drogowego; c) zmian dokonanych na podstawie przepisów Prawa budowlanego: - jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnieniem procesu budowy, zgodnie z art. 23, pkt. 1 ustawy Prawo budowlane, - jeżeli zaistnieje konieczność wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie budowlanym, zgłoszonych przez Kierownika Budowy lub inspektora Nadzoru Inwestorskiego, w tym rozwiązania kolizji, zgodnie z art. 20, ust. 1, pkt. 4,lit. b) ustawy Prawo budowlane, d) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, stanowisk archeologicznych, niewybuchów itp. skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych; e) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania Umowy, jeśli wywołują potrzebę jej zmiany, w tym konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technologicznych lub materiałowych; f) rezygnacji z wykonania części robót budowlanych m.in. w przypadku: - braku zgody Zarządcy drogi na wejście z robotami w pas drogowy - braku zgody właściciela nieruchomości na wykonanie elementu robót na jego posesji, - rezygnacji Inwestora z wykonania danego elementu robót ze względów technicznych lub ekonomicznych g) gdy wystąpią dodatkowe roboty niemożliwe do przewidzenia przez zawarciem umowy przez Wykonawcę. W przypadku stwierdzenia konieczności wykonania robót dodatkowych, zamówienia dodatkowego lub robót zamiennych Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Wykonawcy nie wolno realizować tych robót bez zgody Zamawiającego i bez zmiany Umowy dokonanej w formie aneksu lub w ramach odrębnej umowy - zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych Inspektor Nadzoru sporządzi Protokół konieczności i przygotuje Protokół z negocjacji. Negocjacje prowadzi Zamawiający z Wykonawcą przy udziale Inspektora Nadzoru. Zatwierdzenie Protokołu z negocjacji przez Zamawiającego stanowi podstawę do zmiany Umowy lub będzie stanowiło podstawę dla udzielenia zamówienia dodatkowego. h) gdy w trakcie realizacji robót wystąpią wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, a zastosowanie rozwiązań technicznych zapewniających realizację robót zgodnie z wymaganymi technologicznymi mogłoby narazić Wykonawcę na rażącą stratę, dopuszczalne jest wydłużenie terminu realizacji zadania.

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wodnik.net.pl/ zakładka przetargi
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji WODNIK Sp. z o.o. Plac Piastowski 21, 58-560 Jelenia Góra.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2014 godzina 13:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji WODNIK Sp. z o.o. Plac Piastowski 21, 58-560 Jelenia Góra, sekretariat.

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający prowadzi niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości szacunkowej zamówienia nieprzekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 w zw. z art. 133 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z póź. zm.) - w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie Instrukcji udzielania zamówień, wprowadzonej Zarządzeniem Wewnętrznym Nr 480/2012 z dnia 2 kwietnia 2012 roku Prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji WODNIK Spółka z o.o. w Jeleniej Górze. 2.Środki ochrony prawnej określone zostały w dziale 13 Instrukcji udzielania zamówień. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku. Wobec czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie Instrukcji udzielania zamówień, można wnieść pisemny protest do Kierownika Zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, z zastrzeżeniem, że protest dotyczący postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do Kierownika Zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią. Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie Zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. Kierownik Zamawiającego rozstrzyga protest w terminie 10 dni od dnia jego wniesienia. Decyzja Kierownika Zamawiającego o rozstrzygnięciu protestu jest ostateczna. Wniesienie protestu nie przerywa biegu związania ofertą..

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.