eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraśnik › Przebudowa drogi leśnej nr ew. DR/06/008 w Leśnictwie Zwierzyniec w dwóch etapach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-02-01

Kraśnik: Przebudowa drogi leśnej nr ew. DR/06/008 w Leśnictwie Zwierzyniec w dwóch etapach
Numer ogłoszenia: 30232 - 2012; data zamieszczenia: 01.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kraśnik , ul. Janowska 139, 23-200 Kraśnik, woj. lubelskie, tel. 081 8252041, 8252042, faks 081 8843709.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.lasy.gov.pl/krasnik

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi leśnej nr ew. DR/06/008 w Leśnictwie Zwierzyniec w dwóch etapach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, zadania pn.: Przebudowa drogi leśnej nr ew. DR/06/008 gruntowej na drogę leśną wywozową wewnętrzną o nawierzchni tłuczniowej w Leśnictwie Zwierzyniec. Całość zadania podzielono na dwa etapy realizacji: ETAP I - km 0+000 do km 0+440, ETAP II - km 0+440 do km 0+869,47. Główne parametry geometryczne drogi: szerokość jezdni - 3,50 m, szerokość poboczy - 0,75 m, mijanki - szer. 3,0 m, dł. 23,0 m, skosy 1:7. Zjazdy z drogi leśnej: szerokość jezdni zjazdu - 3,50 m, szerokość poboczy - 0,75 m, promień wyokrągleń włączeń - min. 8,00 m, nawierzchnia konstrukcji z kruszywa w granicach pasa drogowego - gr. 35 cm, pochylenie podłużne zjazdu w obrębie korony drogi dostosowane do jej ukształtowania, na długości nie mniejszej niż 7,0 m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne zjazdu nie większe niż 5%, a na dalszym odcinku - nie większe niż 12%. Konstrukcja nawierzchni: nawierzchnia z kruszywa drogowego łamanego frakcji 0-31,5 gr - 10cm, podbudowa z kruszywa drogowego łamanego frakcji 0-63 gr - 25cm, geotkanina polipropylenowa o wytrzymałości 18/18 kN/m, warstwa odsączająca z piasku 10cm, geotkanina polipropylenowa o wytrzymałości 18/18 kN/m, istniejący grunt rodzimy - GII-GIII. Projektowana konstrukcja jezdni w miejscu zjazdu, mijanki i placu składowego: nawierzchnia z kruszywa drogowego łamanego frakcji 0-31,5 gr - 10cm, podbudowa z kruszywa drogowego łamanego frakcji 0-63 gr - 25cm, geotkanina polipropylenowa o wytrzymałości 18/18 kN/m, warstwa odsączająca z piasku 10cm, geotkanina polipropylenowa o wytrzymałości 18/18 kN/m, istniejący grunt rodzimy - GII-GIII. 2. Geodezyjna obsługa inwestycji Wykonawca musi zapewnić na swój koszt geodezyjną obsługę budowy przez geodetę posiadającego odpowiednie uprawnienia. Obsługa geodezyjna obejmuje wytyczenie obiektów w terenie, założenie reperów roboczych, ewentualne zmiany i inne czynności w trakcie wykonywania robót oraz inwentaryzacje powykonawczą. Geodezyjną inwentaryzację powykonawczą należy wykonywać przed zakryciem (zasypaniem) inwentaryzowanych obiektów oraz po zakończeniu robót poszczególnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni. 3. Obsługa geotechniczna Wykonawca musi zapewnić obsługę realizacji robót w zakresie badań geotechnicznych przez jednostkę specjalistyczną. Obsługa geotechniczna obejmuje: badania gruntu wbudowanego w nasyp pod względem składu mechanicznego i wilgotności, badania zagęszczenia nasypu. Szczegółowy zakres robót i wymagań, co do ich jakości, a także innych zobowiązań wobec zamawiającego w ramach niniejszego zamówienia określają: przedmiar robót, projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, BIOZ, ustalenia zwarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami. 4. Zamawiający oczekuje, że wykonawca udzieli nieodpłatnej gwarancji na wykonane roboty, co najmniej na okres 36 miesięcy od daty bezusterkowej realizacji zamówienia. 5. Proponuje się wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej placu budowy w celu uzyskania wszelkich informacji koniecznych do przygotowania ofert. 6.Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z zamawiającym..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% maksymalnej wartości zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (odpowiadających warunkom i zakresowi robót budowlanych określonych dokumentacją projektową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia z załącznikami niniejszego postępowania) w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia dotychczasowemu wykonawcy.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.11.12.13 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu 45.23.24.52 - Roboty odwadniające 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium o wartości: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że to poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz.730 i 732, nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 18 1020 3235 0000 5102 0023 4799. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego. 4. Wadium wniesione w pozostałych formach, należy w oryginale złożyć w pokoju nr 16 (kasa) w siedzibie zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Miarą spełnienia tego warunku przez wykonawcę będzie wykonanie co najmniej pięciu robót w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia polegające na remoncie, przebudowie, rozbudowie lub budowie dróg za cenę nie mniej niż 600 tys. zł każde, odpowiednio potwierdzone, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku oferty wspólnej spełnienie tych warunków będzie oceniane łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia wykonania niniejszego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów opisanych w dziale III.4.1) i III.4.2) oraz sprawdzenia na gruncie, niektórych obiektów wskazanych w tych dokumentach.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Miarą spełnienia tego warunku przez wykonawcę będzie dysponowanie kierownikiem budowy robót z uprawnieniami budowlanymi w zakresie budownictwa drogowego bez ograniczeń lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności. W przypadku oferty wspólnej spełnienie tych warunków będzie oceniane łącznie. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia wykonania niniejszego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów opisanych w dziale III.4.1) i III.4.2).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Do wypełnionego formularza ofertowego należy dołączyć: dokumenty i kopie zaświadczeń wymienione w dziale VII specyfikacji istotnych warunków zakówienia, kosztorys ofertowy, w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika - stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza, dokumenty umożliwiające ustalenie pełnego składu urzędujących władz wykonawcy oraz prawnej rezydencji wykonawcy, tj. odpis z właściwego rejestru lub odpis z ewidencji działalności gospodarczej, lub umowa spółki (dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert i będą traktowane jak pełnomocnictwo), zaparafowany wzór umowy z załącznikami. 2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy dostarczy zamawiającemu kopię polisy ubezpieczeniowej (ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia na kotę 600 tys. zł) obejmującej okres wykonania umowy etapami, kopię uprawnienia budowlanego kierownika budowy oraz kopię aktualnego zaświadczenia o przynależności do właściwego samorządu zawodowego.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie terminu ealizacji zamówienia, wynagrodzenia wykonawcy, inne zmiany. 2. Termin realizacji może ulec zmianie w przypadku: opóźnienia w rozstrzygnięciu przetargu (umowa zostanie podpisana po upływie terminu związania ofertą), opóźnienia przez zamawiającego w przekazaniu placu budowy lub frontu prac, braków lub wad dokumentacji projektowej, braków innych dokumentów budowy, jak np. nie przedłożenia pozwolenia na budowę w dniu przekazania placu budowy, wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, wymagających czasu niezbędnego do dostosowania sie wykonawcy do tych zmian, przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od zamawiającego (przyczyny finansowe, organizacyjne), konieczności wykonania robót zamiennych i dodatkowych, niezbędnych dla prawidłowego wykonania przedmioty zamówienia, przerwy na skutek konieczności uzyskania dodatkowych uzgodnień, które uniemożliwiają prowadzenie robót, przerwy na skutek niesprzyjających warunków atmosferycznych, negatywnie wpływających na jakość lub trwałość wykonania przedmiotu umowy, przerw w realizacji robót w przypadku odkrycia niewypałów, niewybuchów, a także odkryć archeologicznych. Termin realizacji zamówienia zostanie przesunięty o okres trwania przyczyny lub o okres niezbędny na jej usunięcie. Termin realizacji zamówienia może być skrócony w przypadku pozyskania przez zamawiającego dodatkowych środków finansowych, co pozwoli na przesunięcie realizacji etapów zamówienia. 3. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w przypadku: rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, wykonywania robót dodatkowych i zamiennych, ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 4. Inne zmiany: w zakresie zmiany (za uprzednia zgoda zamawiającego) udziału podwykonawców w przypadku skorzystania w realizacji zamówienia, pomimo, że w złożonej ofercie wykonawca nie przewidywał realizacji z udziałem podwykonawców, lub powierzenie podwykonawstwa innej części robót niż wskazana w ofercie, w zakresie zmian kluczowego personelu (kierownika budowy, inspektora nadzoru), za uprzednią zgodą zamawiającego na piśmie, zmiana adresu. 5. Warunki zmian: inicjowanie zmian umowy na pisemny wniosek wykonawcy lub zamawiającego, uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizacje zamówienia: wpisy do dziennika robót, protokoły konieczności, kosztorysy robót zamiennych, dodatkowych. 6. Forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 7. Zmian adresu, zmiana kluczowego personelu, zmiana udziału podwykonawców nie wymaga pisemnego aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lublin.lasy.gov.pl/krasnik
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Kraśnik, ul. Janowska 139, 23-200 Kraśnik..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.02.2012 godzina 10:00, miejsce: siedziba zamawiającego, pokój nr 3 - sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Pożądany termin realizacji zamówienia: I etap do 31.07.2012r., II etap do 31.08.2013r., ale jeżeli zamawiający znajdzie środki na wykonanie tego etapu w roku br. to realizacja powyższego etapu ulegnie przesunięciu na termin do 30.09.2012r. Powyższe zmiany jeżeli zajdą, zostaną usankcjonowane aneksem do umowy. 2. Zgodnie z art. 27 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski i zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy będą przekazywać: a) pisemnie w zakresie wszelkiej korespondencji między stronami, b) faksem lub drogą elektroniczną w zakresie wszelkiej korespondencji między stronami z wyłączeniem złożenia oferty, dla której wymagana jest forma pisemna. 3. Jeżeli zamawiający lub wykonawcy przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej ma obowiązek niezwłocznego potwierdzenia faktu ich czytelnego otrzymania..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.