eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Wymiana stępki w jachcie Dal - zamówienie dodatkowe

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-04

Gdańsk: Wymiana stępki w jachcie Dal - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 29775 - 2015; data zamieszczenia: 04.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku, ul. Ołowianka 9-13, 80-751 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3018611, faks 58 3018453 , strona internetowa www.nmm.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana stępki w jachcie Dal - zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. W zakres przedmiotu zamówienia dodatkowego dotyczącego jachtu Dal wchodzi: - demontaż starej stępki, - wykonanie nowej stępki (wraz z nadstępką) z drewna dębowego, - montaż nowej stępki na jachcie Dal i połączenie jej z wszystkimi elementami jednostki, które tego wymagają. 2. Jacht, o którym mowa powyżej jest zabytkiem wpisanym do ksiąg inwentarzowych muzealiów Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Zamówienie dodatkowe będzie się odbywać w porozumieniu z uprawnionymi pracownikami Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Celem prac jest przeprowadzenie prawidłowej konserwacji zabytku, nie zaś uzyskanie świadectwa klasy towarzystwa klasyfikacyjnego zajmującego się klasyfikacją jednostek pływających. 3. Jacht Dal został zbudowany w 1926 roku (lub w 1927 roku) jako jacht zatokowy klasy Hexe. Andrzej Bohomolec kupił go w 1933 roku. Po przebudowie oraz remoncie nadał jednostce nazwę Dal. 5.06.1933 roku załoga w składzie: Andrzej Bohomolec - kapitan, Jerzy Świechowski i Jan Witkowski wypłynęła w rejs z Gdyni. W pobliżu Bermudów jacht znalazł się w pobliżu oka cyklonu. Dramatyczne walka załogi o utrzymanie jachtu i ratowanie życia trwała 4 dni. W wyniku potężnego sztormu został złamany maszt. Po naprawie uszkodzeń na Bermudach załoga kontynuowała rejs, w trakcie którego już na wodach Stanów Zjednoczonych żeglarze odwiedzali ośrodki polonijne, gdzie byli entuzjastycznie witani. Do Chicago dopłynęli 24.08.1934 roku na dwa dni przed Dniem Polskim Wystawy Światowej, co stanowiło głównym cel wyprawy. Rejs ten był drugim przepłynięciem Atlantyku przez polski jacht. Po wystawie jacht pozostał w Chicago, był wystawiony w Jackson Park, a później w Muzeum Nauki i Przemysłu. Do Polski został sprowadzony w 1980 roku, kiedy przekazano go Centralnemu Muzeum Morskiemu. W latach 1981-1985 jacht był eksponowany w Gdańsku przed Żurawiem. Później przechowywano go w hangarze AKM w Górkach Zachodnich, a od 1995 roku w Muzeum Wisły. Szkielet, poszycie, pokładówka, pokrywy i zrębnice luków, sztorcklapa, wykonane są z drewna dębowego, zachowane fragmenty zabudowy - z drewna dębowego i sosnowego, maszt, bom gafel - z drewna sosnowego, żagle - z płótna żaglowego bawełnianego. Malowanie jachtu: poszycie zewnętrzne: cześć nadwodna - kolor biały, część podwodna obita blachą miedzianą, dach pokładówki - kolor biały, wnętrze (szkielet, poszycie) - kolor żółty, grodzie - kolor biały, pozostałe elementy drewniane - naturalny kolor drewna. 4. Opinia konserwatorska dotycząca stanu zachowania stępki w jachcie DAL. Przedmiotowa opinia stanowi załącznik nr 1 do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.24.10.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji statków 50.24.40.00 - Przywracanie do stanu użytkowego statków lub łodzi 45.42.20.00 - Roboty ciesielskie .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    FAKTYCZNE: Zamawiający podjął czynności zmierzające do zlecenia wykonawcy robót podstawowych wykonania wymiany stępki w jachcie DAL. Wymiana stępki nie była objęta zamówieniem podstawowym, a wartość tej usługi nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Jednocześnie wymiana stępki (elementu spajającego całą konstrukcję jachtu) jest niezbędna z uwagi na jej zły stan techniczny. Pomimo zachowania należytej staranności Zamawiający nie był w stanie przewidzieć konieczności wymiany tego elementu. Wykonanie zamówienia podstawowego bez uprzedniej wymiany stępki uniemożliwiłoby osiągnięcie celu realizowanego zamówienia. Zastosowanie przed laty zabezpieczenia drewnianego poszycia dodatkową warstwą laminatu było działaniem bardzo nietypowym. Dlatego ocena stanu zachowania stępki na podstawie porównania z podobnie zabezpieczonymi jednostkami była w zasadzie niemożliwa. Ograniczony dostęp do drewna stępki jachtu DAL przed zdjęciem laminatu nie pozwalał na dokładną ocenę jego stanu zachowania. Możliwa była ocena tylko górnej powierzchni stępki. W celu pełniejszej oceny stanu zachowania dokonano próbnych nawiertów w laminacie. W miejscach nawiertów drewno było przebarwione, ale twarde. Na podstawie tych analiz, kierując się zasadą zachowania maksymalnej ilości drewna oryginalnego, uznano że stan stępki pozwala na jej zachowanie. Dlatego podjęto decyzję o jej wzmocnieniu podczas planowanych zabiegów konserwatorskich. Dopiero zdjęcie laminatu z burt jachtu DAL (już w trakcie realizacji zamówienia podstawowego) pozwoliło na dokładną ocenę stanu zachowania drewnianej stępki. Drewno okazało się silnie zdegradowane, z licznymi ubytkami. Daleko posunięta degradacja drewna wpłynęła na zmniejszenie jej wytrzymałości mechanicznej. Jest to tak ważny elementy konstrukcyjny, że - mimo koniecznych prac dodatkowych - niezbędna jest wymiana stępki. Pozostawienie oryginalnej stępki skutkowałby ryzkiem naruszenia konstrukcji, a w konsekwencji uniemożliwiłoby osiągnięcie celu założonego przez aktualnie wykonywaną konserwację - tj. renowacja i zabezpieczenie zabytku przed dalszą degradacją. Jednocześnie charakter prac związanych z wymianą stępki (usunięcie i wstawienie nowego elementu spajającego całą konstrukcję jachtu) wymusza realizację tego zadania przed rozpoczęciem kolejnych etapów konserwacji. PRAWNE: Art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego;

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Complex Jacht Sebastian Kulling, ul. Przebendowskiego 9/12, 84-100 Puck, kraj/woj. pomorskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.