Wierzchosławice: Przebudowa i rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Wierzchosławicach
Numer ogłoszenia: 291760 - 2014; data zamieszczenia: 02.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wierzchosławice , Wierzchosławice 550, 33-122 Wierzchosławice, woj. małopolskie, tel. 014 6319030, faks 014 6319045.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wierzchoslawice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Wierzchosławicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa i rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Wierzchosławicach. Inwestycja zlokalizowana na działkach 220/5, 220/7 i 220/13 w miejscowości Wierzchosławice. W ramach inwestycji planowana jest przebudowa i rozbudowa istniejącej Stacji Uzdatniania Wody w Wierzchosławicach polegająca na wykonaniu reaktora składającego się z komory wstępnego napowietrzania, komory flokulacji, osadnika wtórnego. Wybudowane będą również zbiorniki konstrukcji żelbetowej cylindrycznej o funkcji zbiorników retencyjno - wyrównawczych. Zmodernizowane zostaną filtry poprzez zastosowanie symultanicznego ich płukania powietrzem i wodą. SUW będzie pracowała w układzie dwustopniowego pompowania. Woda surowa ze studni wierconych tłoczona będzie pompami głębinowymi do reaktora podczyszczania wstępnego, gdzie nastąpi napowietrzanie wody, alkalizacja wody, flokulacja i sedymentacja osadów. Wstępnie sklarowana woda przepłynie do istniejącego zbiornika napowietrzania i sedymentacji. Istniejący zbiornik będzie stanowił również pośrednią komorę czerpną z której to komory woda będzie kierowana na filtry pospieszne. Po przejściu przez proces filtracji przetłaczana będzie do zbiorników retencyjno - wyrównawczych, skąd poprzez zestaw pomp stałego ciśnienia wtłoczona zostanie do istniejącej sieci wodociągowej. Zastosowany sposób uzdatniania zapewni produkcję wody o parametrach jakim winna odpowiadać woda do picia i na cele gospodarcze, zgodnie z wymogami prawa Unii Europejskiej ( Dyrektywa 98/83/WE) dotycząca wskaźników jakości wody pitnej oraz prawa krajowego - tj. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi ( Dz. U. Nr 61, poz. 417) odpowiadającego zasadniczo ww. Dyrektywie. Na terenie SUW znajdują się: - ujęcie wody w postaci pięciu studni wierconych o wydajności eksploatacyjnej łącznie 79 m3 /h - automatyczna stacja uzdatniania wody w obudowie kontenerowej o wymiarach 9,88 x 6,18 x 3,5m, - zbiornik wtórnego napowietrzania o wymiarach 8,40 x 5,40 x2,50 m, - dwa zbiorniki retencyjne, wyrównawcze, cylindryczne o średnicy 8 m, i wysokości 7,5 m, V = 2 x 250 m3 wraz z technologią, - trójkomorowy odstojnik popłuczyn o wymiarach zewnętrznych 6,4 x 5,4 x 4,5 m z pompownią wód zużytych, - poletka osadowe o wymiarach 5,0 x 11,0 m - 3 szt. o powierzchni 165m2 - bezodpływowy zbiornik neutralizacyjny V = 1,9 m3 - rurociągi technologiczne ciśnieniowe i grawitacyjne wraz z uzbrojeniem oraz linie kablowe n. n. sterownicze i oświetleniowe ze słupami oświetlenia zewnętrznego, - droga o szerokości 3,5 i 3,0 m doprowadzona do studni i pozostałych obiektów, - zieleń niska - teren SUW ogrodzony jest ogrodzeniem z siatki metalowej w ramach z kątowników, wys. 1,60 m, dł. 547 m, z bramą wjazdową szer. 3,6 m i furtką. Na ogrodzeniu zawieszone są tablice informacyjne - 5 szt. Nowe obiekty w zagospodarowaniu terenu to: - komora zasuw - reaktor wielofunkcyjny - dodatkowe zbiorniki wody uzdatnionej - kontenery na urządzenia technologiczne i sterownicze - dodatkowe rurociągi technologiczne -rurociągi technologiczne ciśnieniowe i grawitacyjne wraz z uzbrojeniem oraz linie kablowe n. n. sterownicze i oświetleniowe ze słupami oświetlenia zewnętrznego Modernizowane - przebudowywane obiekty to: - zbiornik wtórnego napowietrzania - osadnik popłuczyn - budynek technologiczny ASUW UWAGA: w projekcie budowlanym ujęte są studnie ujęciowe, które zostały wykonane wcześniej w I etapie przebudowy Ujęcia i SUW..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.26 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone oświadczenie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wykonał i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wybudował, zmodernizował lub wyremontował urządzenie sanitarne typu stacja uzdatniania wody, o wartości nie mniejszej niż dwa miliony złotych brutto i wydajności nie mniejszej niż 800 m3 /dobę. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone dokumenty. - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone oświadczenie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia, wśród osób wykonujących zamówienie dysponuje, bądź będzie dysponował: 1) do pełnienia funkcji kierownika budowy - specjalista w zakresie branży sanitarnej - minimum jedną osobę posiadającą stosowne uprawnienia budowlane, 2) do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych- minimum jedną osobę posiadającą stosowne uprawnienia, 3) do pełnienia funkcji kierownika robót ogólnobudowlanych - minimum jedną osobę posiadającą stosowne uprawnienia, W przypadku posiadania przez jedną osobę wymaganych uprawnień więcej niż jednej specjalności, zamawiający dopuszcza łączenie tych stanowisk. Na potwierdzenie warunku Wykonawca złoży Wykaz osób oraz Oświadczenie o uprawnieniach będące załącznikami do SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone oświadczenie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie, iż Wykonawca posiada opłaconą Polisę OC od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. jednego miliona złotych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone dokumenty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykaz podwykonawców Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom 2. Oświadczenie o oddaniu do dyspozycji wykonawcy swoich zasobów Oświadczenie o oddaniu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. Kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę na podstawie przedmiarów robót. Kosztorys ofertowy będzie miał charakter pomocniczy i informacyjny.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach: 1) Z uwagi na niezależne od Stron umowy zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy - Kierownika robót i osoby odpowiedzialnej za realizację ze strony Zamawiającego. Zmiana kierownika robót musi być uzasadniona przez Wykonawcę i zaakceptowana przez Zamawiającego, kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób muszą być, co najmniej takie same, jakie były wymagane na etapie postępowania o zamówienia publiczne, 2) Zmiana regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy, 3) Wydłużenia terminu wykonania zamówienia z uwagi na: - wystąpienie zamówień dodatkowych, - innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy (strajki, strajki okupacyjne lub inne zakłócenia w gospodarce, epidemie, obsunięcia ziemi, trzęsienia ziemi, burze, uderzenia pioruna, pożary, powodzie, wylewy, niepokoje społeczne i innego tego rodzaju nieprzewidziane zdarzenia, będące poza kontrolą którejkolwiek ze stron i których żadna ze stron nie może przezwyciężyć pomimo wszelkich należytych starań),pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, termin może ulec przedłużeniu o czas trwania tych okoliczności 4) Zmiany urzędowej stawki podatku VAT. Warunki zmian: Wszystkie te zmiany muszą być uzasadnione i udokumentowane przez Wykonawcę oraz zaakceptowane przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wierzchoslawice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Wierzchosławice, 33-122 Wierzchosławice 550, pok. 10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.09.2014 godzina 08:50, miejsce: Urząd Gminy Wierzchosławice, 33-122 Wierzchosławice 550, pok. 29, Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach Działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI WIERZCHOSŁAWICE
więcej: przetargi WIERZCHOSŁAWICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania prawej części III piętra budynku internatu. Adaptacja pomieszczeń na pokoje mieszkalno-hotelowe. Etap 4. Roboty budowlane, remontowe na rok 2024.
- Dostosowanie obiektu do standardu zgodności z obecnie obowiązującymi przepisami - modernizacja hydroforni w obiekcie Szpitala Specjalistycznego im. A. Falkiewicza we Wrocławiu przy ul. Warszawskiej 2
- Remont nawierzchni utwardzonych i dostosowanie otoczenia budynku Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla potrzeb osób niepełnosprawnych
- Modernizacja w obiekcie Pływalni Nowa Fala ul. Garbińskiego 1, Warszawa
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn. "Kompleksowa przebudowa i modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Powiatowym Centrum Zdrowia sp. z o.o. w Kartuzach"
- Budowa IT HUB GLIWICE - HUB 1. Znak sprawy: 62/2024/PNT
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.