eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zambrów › Zagospodarowanie terenu parku miejskiego przy ulicy Cmentarnej w Zambrowie w zakresie dostawa i montażurządzeń zabawowych na plac zabaw oraz wyposażenie parku.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-09

Zambrów: Zagospodarowanie terenu parku miejskiego przy ulicy Cmentarnej w Zambrowie w zakresie dostawa i montaż: urządzeń zabawowych na plac zabaw oraz wyposażenie parku.
Numer ogłoszenia: 28696 - 2016; data zamieszczenia: 09.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Zambrów , ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, woj. podlaskie, tel. 0862712210 w. 16, faks 086 2712117.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zambrow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie terenu parku miejskiego przy ulicy Cmentarnej w Zambrowie w zakresie dostawa i montaż: urządzeń zabawowych na plac zabaw oraz wyposażenie parku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż elementów zabawowych, elementów małej architektury na plac zabaw oraz dostawa i montaż elementów wyposażenia parku przy ul. Cmentarnej. Teren i nawierzchnia przygotowane są zgodnie z projektem. Nawierzchnię Placu zabaw tworzy warstwa piasku o grubości 50 cm. Skład i rozmieszczenie elementów placu zabaw podane na projekcie należy traktować jako przykładowe, obowiązują wymagania minimalne podane w niniejszym opisie. Oferenci powinni zaplanować we własnym zakresie skład i rozmieszczenie elementów placu zabaw. Do oferty należy dołączyć: 1. Plan sytuacyjny zagospodarowania placu zabaw uwzględniający strefy bezpieczne każdego urządzenia. 2. Karty katalogowe i opisy elementów pozwalające na ocenę ich charakterystyczną funkcji, wymiarów i parametrów jakościowych Wykonawca ma obowiązek wykonania zagospodarowania placu zabaw w sposób zgodny z przedstawionym do oferty planem sytuacyjnym. Wymagania jakościowe oraz ilościowe Urządzenia zabawowe: 1. Duży zestaw zabawowy: wymiary minimum 7 x 6m, wysokość całkowita minimum 3,3m, konstrukcja stalowa z rur lub profili zamkniętych, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, daszki oraz wypełnienia ścianek wykonane z płyt polietylenowymi HDPE, zestaw składający się z minimum: 4 wież z daszkami dwuspadowymi; przejścia między wieżami minimum: kładka z barierkami linowymi, kratownica, przejście tuba, most linowy, wysokość min. 1,2m; 2 zjeżdżalnie o długości minimum 1,5m oraz minimum 2,8m, ślizg ze stali nierdzewnej; wejścia: wspinaczkowe, drabinka, trap lub schodki. 2. Huśtawka bocianie gniazdo: konstrukcja stalowa z rur lub profili zamkniętych, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, siedzisko wykonane z ocynkowanej stali oplecionej linami z tworzywa sztucznego, środek siedziska z lin, zawiasy łożyskowane 3. Huśtawka z koszem plecionym dla osób niepełnosprawnych: konstrukcja stalowa z rur lub profili zamkniętych, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, kosz siedziska wykonany z lin z tworzywa sztucznego, 4. Karuzela: konstrukcja stalowa z rur lub profili zamkniętych, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, siedziska z płyt polietylenowych HDP dla minimum 3 osób 5. Huśtawka podwójna: konstrukcja stalowa z rur lub profili zamkniętych, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, huśtawka podwójna, siedzisko: deseczka z tworzywa sztucznego 6. Huśtawka pojedyncza konstrukcja stalowa z rur lub profili zamkniętych, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, z siedziskami kubełkowymi dla małych dzieci, łańcuchy ze stali nierdzewnej, zawiasy łożyskowane 7. Bujak na sprężynie: konstrukcja stalowa, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, płyt polietylenowe HDPE, konstrukcja bujaka np. konik. 8. Bujak na sprężynie: konstrukcja stalowa, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, płyt polietylenowe HDPE, konstrukcja bujaka np. samochód. 9. Huśtawka wagowa na sprężynach: konstrukcja stalowa z rur lub profili zamkniętych, cynkowana ogniowo oraz malowana proszkowo, płyt polietylenowymi HDPE 10. Urządzenie do ćwiczeń zewnętrznych: konstrukcja stalowa cynkowana ogniowo i malowana proszkowo, urządzenia np. surfer wahadło oraz orbitrek Wszystkie śruby i mocowania wystawione na działanie warunków zewnętrznych powinny być wykonane ze stali nierdzewnej. Urządzenia zabawowe powinny posiadać certyfikaty spełniające normy bezpieczeństwa. Mała architektura: 11. Ławki z oparciem szt. 8: konstrukcja stalowa cynkowane i malowane proszkowo, listwy w siedzisku wykonane z tworzywa sztucznego w kolorze emitującym drewno lub w kolorze brązowym. 12. Stolik piknikowy z dwoma ławkami szt. 1: konstrukcja stalowa cynkowane i malowane proszkowo, listwy w siedzisku wykonane z odpornego tworzywa sztucznego w kolorze emitującym drewno lub w kolorze brązowym. 13. Stojak na rowery: konstrukcja stalowa cynkowana oraz malowana proszkowo, stojak z możliwością ustawienia minimum czterech rowerów. Stojak powinien być zamontowany na zewnątrz placu zabaw na przyległym polbruku po stronie południowej. 14. Kosze na śmieci szt. 2: konstrukcja stalowa cynkowana i malowana proszkowo, wkłady w kosztach stalowe cynkowane o pojemności do 100 l. 15. Ogrodzenie placu zabaw: wykonane w całości ze stali cynkowanej ogniowo, siatka z prętów stalowych O 12 i O 6 mm, wymiary przęsła panelowego 2020 x 1330 mm, siatka w górnej części przęsła wygięta na półokrągło ze względów bezpieczeństwa, przęsła zamontowane na kształtownikach zamkniętych 70x70x3 mm zakotwiczonych w gruncie. Bramki wejściowe samozamykające się szt. 3 o wymiarach: 110cm x 130cm. Kolorystyka ogrodzenia: zielony. Długość ogrodzenia 163 m. 16. Tablica z regulaminem szt. 1: konstrukcja cynkowana i malowana proszkowo, treść regulaminu umieszczona na płycie HDPE lub z blachy cynkowanej i malowanej proszkowo. Elementy wyposażenia parku: 17. Ławski parkowe z oparciem szt. 27: siedzisko-listwy w siedzisku wykonane z odpornego tworzywa sztucznego w kolorze emitującym drewno lub w kolorze brązowym, konstrukcja stalowa, cynkowana, malowana proszkowo, kolor czarny. Montaż ławek przez przykręcenie do podłoża. 18. Kosze na śmieci szt. 17: kosze o konstrukcji stalowej z wkładem, cynkowane i malowane proszkowo. Pojemność wkładu 60 l. Wymagania dodatkowe: dopuszcza się do montażu jedynie urządzenia, które posiadają certyfikaty, atesty, aprobaty techniczne, dostarczone urządzenia muszą posiadać oznakowania w/w certyfikatów, atestów, aprobat technicznych, Uwaga: Istniejące nawierzchnie to ciągi piesze, co wyklucza możliwość poruszania się po nich sprzętu ciężkiego 2. Zamówienie objęte niniejszym postępowaniem nie obejmuje: Prac rozbiórkowych istniejących elementów betonowych, Makroniwelacji terenu -kształtowanie skarp, Robót drogowych tj. budowy i wykonania nawierzchni: alejek parkowych - ciągów pieszych z włączeniem do ciągów w istniejącej części parku, toru Pumptrack, placu zabaw, Wycinki drzew, cięć pielęgnacyjnych istniejących drzew, Oświetlenia alejek parkowych, Montażu instalacji monitoringu terenu projektowanego parku, Robót w zakresie kształtowania terenów zielonych wraz z pracami agrotechnicznymi, Wykonania trawników, Wykonanie obsadzeń (nasadzenia drzew i krzewów), (roboty te zawarte są w projekcie budowlanym, i zostały realizowane w etapie I lub stanowić będą kolejny etap realizacji inwestycji) 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: opis przedmiotu zamówienia określony w punkcie I.1. SIWZ, dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji. Dokumentacja projektowa stanowi dokument pomocniczy, który ma zobrazować przykładowe zagospodarowanie placu zabaw. Przy wynagrodzeniu ryczałtowym, wiążący jest zakres zamówienia, rodzaj i ilość robót wynikający z opisu przedmiotu zamówienia i z oferty. Za ustalenie ilości robot i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego wynagrodzenia, odpowiada wyłącznie Wykonawca, na nim spoczywa obowiązek rzetelnego sprawdzenia, rzeczywistego zakresu zamówienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00 - Wyposażenie placów zabaw 45.22.38.00 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000 PLN. słownie : trzy tysięce złotych 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 8687750009 0010 0101 0201 0002 z dopiskiem : Przetarg nieograniczony na Zagospodarowanie terenu parku miejskiego przy ul. Cmentarnej w Zambrowie w zakresie: dostawa i montaż urządzeń zabawowych na plac zabaw oraz wyposażenia parku . (za datę wniesienia wadium w pieniądzu liczy się datę wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego), 1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym: 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.( Dz.U Nr 109,poz 1158, z póż.zm.) 3. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w następującej formie; 1) potwierdzenie wpłaty lub przelewu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego, w w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy lub wykonawcę. 2) potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art.45 ust.6 w postaci oryginału dokumentu dołączonego do oferty. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia( tj.jako konsorcjum), z treści dokumentu wadium, wnoszonego w formie innej niż pieniężna, powinno wynikać, że zleceniodawca działa w konsorcjum. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania oferta, wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub na przedłużony okres związania ofertą w terminie określonym przez Zamawiającego, zostanie wykluczony z postępowania. 7. Zamawiający zwróci, zażąda ponownego wniesienia , zatrzyma wadium na zasadach określonych w art.46 ustawy Pzp.Ustawy pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy ustawy nakładają obowiązek ich posiadania należy przedłożyć oświadczenie stanowiące - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej dwie dostawy z montażem każda polegająca na dostawie i montażu urządzeń zabawowych na plac zabaw, o wartości brutto nie mniejszej niż 50 000 PLN każda oraz załączy dowody dotyczące dwóch najważniejszych dostaw z montażem określających, czy zostały one wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone,

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie dysponowania potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia, należy przedłożyć oświadczenie stanowiące - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie dysponowania zdolnymi do wykonywania zamówienia, należy przedłożyć oświadczenie stanowiące - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o wartości nie mniejszej niż 50 000 PLN .

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - okres gwarancji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

zawarte we wzorze umowy, załącznik nr 6 do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://um.zambrow.bip-gov.info.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Zambrów, ul. Fabryczna 3, pok. 341.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Zambrów, ul. Fabryczna 3, sekretariat 225.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.