Opole: Realizacja badania społecznego pn. Badanie aspiracji edukacyjnych i zawodowych uczniów ostatnich klas szkół zawodowych
Numer ogłoszenia: 286762 - 2014; data zamieszczenia: 28.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu , ul. Głogowska 25C, 45-315 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4416701, faks 0-77 4416702.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wup.opole.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja badania społecznego pn. Badanie aspiracji edukacyjnych i zawodowych uczniów ostatnich klas szkół zawodowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania wśród: 1) Studentów ostatnich lat studiów stacjonarnych I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich szkół wyższych lub filii szkół wyższych znajdujących się na terenie województwa opolskiego w roku akademickim 2014/2015; 2) Uczniów ostatnich klas zasadniczych szkół zawodowych oraz techników dla młodzieży działających na terenie województwa opolskiego w roku szkolnym 2014/2015. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestnictwa w konceptualizacji i operacjonalizacji w trakcie przygotowania badania, a także formułowania wytycznych w aspekcie analizy uzyskanego materiału empirycznego oraz ostatecznego kształtu sporządzonego raportu. 3. Celem badania jest poznanie: 1) Planów zawodowych i /lub edukacyjnych; 2) Planów migracyjnych (migracja wewnętrzna i zewnętrzna); 3) Oczekiwań wobec przyszłego miejsca pracy i pracodawcy i/lub szkoły (płaca, rodzaj zatrudnienia, odległość od miejsca zamieszkania itp.); 4) Preferowanego sektora przyszłego miejsca pracy i/lub rodzaju szkoły i kierunku nauki; 5) Oceny umiejętności i kwalifikacji zawodowych zdobytych w trakcie dotychczasowej nauki; 6) Aktualnej sytuacja na rynku pracy; 7) Przewidywanych sposobów poszukiwania przyszłej pracy. 4. Założenia realizacji badania: 1) Badanie ma mieć charakter ilościowy z zastosowaniem metody kwestionariuszowej. Jako użyteczny kwestionariusz badania Zamawiający uzna kwestionariusz, w którym odsetek braku odpowiedzi na zadane pytania badawcze (zmienne) nie będzie większy niż 5%. 2) Wykonawca zobligowany jest do konsultowania z Zamawiającym konceptualizacji badania, do momentu jej akceptacji. 3) W trakcie realizacji badania Wykonawca posłuży się opracowanym przez siebie kwestionariuszem ankiety, zaakceptowanym przez Zamawiającego przed rozpoczęciem procesu zbierania danych. 4) Dobór próby badawczej: a) W przypadku szkół wyższych Wykonawca dobierze próbę badawczą w sposób warstwowy odrębnie dla każdej szkoły wyższej lub filii szkoły wyższej biorącej udział w badaniu uwzględniając ścieżkę realizowanych studiów tj. studia I stopnia, II stopnia, studia jednolite magisterskie (pierwsza warstwa) oraz strukturę kierunków wg klasyfikacji GUS (druga warstwa). Liczebność próby badawczej powinna dążyć do umożliwienia wnioskowania w stosunku do każdej szkoły wyższej przy akceptowalnym błędzie plus, minus 5% i 95% przedziale ufności. Wielkość całkowitej próby badawczej nie może być mniejsza niż 1600 osób. b) W przypadku zasadniczych szkół zawodowych oraz techników Wykonawca dobierze próbę badawczą w sposób warstwowy odrębnie dla wyróżnionych typów szkół przy uwzględnieniu powiatu, w którym dany typ szkoły jest ulokowany. Wykonawca powinien zapewnić reprezentację każdego typu szkoły z każdego powiatu województwa opolskiego. Liczebność próby badawczej nie może być mniejsza niż 800 osób i musi umożliwić wnioskowanie odrębnie w stosunku do ogółu uczniów zasadniczych szkól zawodowych oraz techników. c) Przed przystąpieniem do zbierania danych Wykonawca prześle Zamawiającemu informację na temat liczby studentów ostatnich lat studiów stacjonarnych I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich szkół wyższych lub filii szkół wyższych znajdujących się na terenie województwa opolskiego z uwzględnieniem struktury kierunków wg klasyfikacji GUS w roku akademickim 2014/2015 celem doprecyzowania sposobu doboru i wielkości próby badawczej. d) Przed przystąpieniem do zbierania danych Wykonawca prześle Zamawiającemu informację na temat liczby uczniów ostatnich klas zasadniczych szkół zawodowych i techników w województwie opolskim z uwzględnieniem powiatu, w którym są one zlokalizowane w roku szkolnym 2014/2015 celem doprecyzowania sposobu doboru i wielkości próby badawczej. e) Przed przystąpieniem do zbierania danych Wykonawca prześle Zamawiającemu schemat doboru próby w celu jego akceptacji. Po uzyskaniu akceptacji Wykonawca może przystąpić do pozyskiwania danych od respondentów. 5) Respondenci: a) Wykonawca jest zobowiązany do informowania respondentów o tym, iż uczestniczą w badaniu realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. b) Zamawiający nie dopuszcza jakiejkolwiek pomocy ze swojej strony w dotarciu do respondentów. c) Spośród dostępnych technik dotarcia do respondentów Zamawiający dopuszcza stosowanie jednej lub kilku wybranych technik spośród następujących: wywiad bezpośredni (PAPI), wywiad telefoniczny (CATI), wywiad za pośrednictwem Internetu (CAWI). 6) Po zakończeniu badania Wykonawca prześle Zamawiającemu bazę danych z zakodowanymi odpowiedziami od respondentów w formacie obsługiwanym przez IBM SPSS Statistics 21. Informacje zebrane w trakcie procesu gromadzenia danych należy zakodować zgodnie z treścią pytań i kafeteriami odpowiedzi zamieszczonymi w narzędziu badawczym. 7) Analiza i interpretacja danych pozyskanych w trakcie realizacji badania, musi uwzględniać płeć respondentów każdorazowo w odniesieniu do problemów badawczych. 8) Raport i materiały informacyjne a) Po zakończeniu zbierania danych od respondentów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu raport o objętości maksimum 100 stron formatu A4 napisanego czcionką Times New Roman z interlinią 1,5, wydrukowany i trwale spięty w dwóch kopiach i nagrany na CD w formacie MS Word i Adobe Acrobat Reader wcześniej zaakceptowany przez Zamawiającego. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. b) Raport z badania ma składać się z następujących części: -wniosków i rekomendacji płynących z badania, -wstępu zawierającego skrócony opis badania, -opisu metodologii badania, -rozdziałów merytorycznych zawierających analizy i interpretacje adekwatnie do poruszanych problemów badawczych. Prezentowana analiza powinna uwzględniać sytuację w poszczególnych szkołach wyższych oraz ogólnie w technikach i szkołach zawodowych, o ile wielkość zrealizowanej próby umożliwi wnioskowanie przy akceptowalnym błędzie nie większym niż plus, minus 5% i przedziale ufności 95%. c) Po akceptacji złożonego raportu, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu projekt skrótu z badania dalej zwanego folderem (o objętości maksymalnie 16 stron z okładkami, w formacie A5) w formacie .pdf oraz w formacie spełniającym wymogi druku w drukarni. Pod pojęciem wymogów spełniających druk w drukarni rozumie się zamknięty plik wydrukowany do formatu .ps o następujących cechach: -zgodność z Acrobat 4.0 (PDF 1.3), -całość pliku w kolorystyce CMYK, -wszystkie obiekty rastrowe o minimalnej jakości 300 dpi w kolorystyce CMYK, -wszystkie czcionki osadzone, bądź zamienione na krzywe, -spady o minimalnej wielkości 3 mm z każdej strony. - ewentualne dodatkowe kolory typu Pantone powinny być osadzone na osobnych płytach i posiadać zaznaczenie, że zastosowano kolor Pantone, -ewentualne wybiórcze lakiery UV bądź wykrojniki muszą być zapisane w osobnym pliku wektorowym. d) Skład graficzny folderu podlega konsultacjom z Zamawiającym do momentu akceptacji, a jego koszt musi zostać wliczony w ogólny koszt realizacji usługi badawczej. e) Wraz z zaakceptowanym przez Zamawiającego raportem, Wykonawca dostarczy recenzję raportu opracowaną przez osobę wskazaną przez Wykonawcę w złożonej ofercie, posiadającą co najmniej tytuł naukowy doktora habilitowanego nauk społecznych lub ekonomicznych. 5. W przypadku prośby Zamawiającego Wykonawca oddeleguje co najmniej jednego członka zespołu realizującego usługę badawczą, posiadającego odpowiednią wiedzę merytoryczną i predyspozycje, w charakterze prelegenta na konferencję podsumowującą organizowaną przez Zamawiającego, która odbędzie się w Opolu w okresie I kwartału 2015 roku. 6. Wykonawca odpowiedzialny jest za obsługę techniczną zakresu prac objętych SIWZ. 7. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia na raportach, ankietach i innych elementach logotypów dostarczonych przez Zamawiającego. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli u wybranych respondentów i wglądu w zrealizowane kwestionariusze na każdym etapie realizacji zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.01.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców złożenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie główne usługi badawcze, o wartości brutto nie mniejszej niż 45000,00 złotych każda, wraz z załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane należycie. Pod pojęciem głównej usługi badawczej należy rozumieć usługę badawczą przeprowadzoną metodą ilościową na próbie liczącej co najmniej 2000 osób. Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca jest zobowiązany załączyć do swojej oferty wykaz wykonanych głównych usług badawczych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że będzie dysponować co najmniej 1 (jedną) osobą, która posiada tytuł naukowy doktora habilitowanego nauk społecznych lub ekonomicznych, i która będzie odpowiedzialna za sporządzenie recenzji raportu oraz co najmniej 2 (dwoma) członkami wchodzącymi w skład zespołu badawczego posiadającymi tytuł co najmniej magistra. W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca jest zobowiązany załączyć do swojej oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 50
- 2 - LICZEBNOŚĆ PRÓBY BADANIA WŚRÓD STUDENTÓW SZKÓŁ WYŻSZYCH - 35
- 3 - LICZEBNOŚĆ PRÓBY BADANIA WŚRÓD UCZNIÓW ZASADNICZYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH - 15
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wup.opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c - KANCELARIA pok. nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III/Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- PSP-2 Remont instalacji elektrycznych w budynku szkoły
- Dostawa sprzętu laboratoryjnego do Zespołu Gruntów i Geotechniki Wydziału Technologii - Laboratorium Drogowego GDDKiA Oddziału w Opolu ( 3 części )
- Świadczenie usług prania bielizny szpitalnej dla SP ZOZ MSWiA w Opolu
- Zakup wraz z dostawą produktów uroginekologicznych (z podziałem na 3 zadania)
- Budowa zadaszenia nad istniejącym boiskiem wielofunkcyjnym przy PLO nr 9 w Opolu
- Zakup i dostawa bezprzewodowych stymulatorów serca dla Pracowni Elektrofizjologii.
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- wybór wiodącego eksperta ukraińskiego w działaniach Fundacji Solidarności Międzynarodowej na rzecz reformy szkolnictwa zawodowego na Ukrainie.
- wybór kierownika zespołu eksperckiego i zarazem wiodącego eksperta (dalej Team Leader) w działaniach Fundacji Solidarności Międzynarodowej na rzecz reformy szkolnictwa zawodowego na Ukrainie
- "Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w na terenie rezerwatu przyrody Źródliska Biegały z województwa zachodniopomorskiego"
- Usługa badawcza "Rynek pracy sektora budowlanego wobec współczesnych tendencji demograficznych. Analiza dla województwa łódzkiego"
- Badanie ewaluacyjne pt. "Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027"
- Badanie ewaluacyjne pn. "Badanie ewaluacyjne w zakresie oszacowania wartości wskaźnika rezultatu długoterminowego w ramach 9, 10, 11 i 12 osi priorytetowej RPO WL 2014-2020 - II pomiar"
więcej: Usługi badawcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.