Radomyśl nad Sanem: Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Radomyśl nad Sanem
Numer ogłoszenia: 286528 - 2014; data zamieszczenia: 28.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radomyśl nad Sanem , ul. Rynek Duży 7, 37-455 Radomyśl nad Sanem, woj. podkarpackie, tel. 015 8454328, faks 015 8454302.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.radomysl.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Radomyśl nad Sanem.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres inwestycji obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Radomyśl nad Sanem, na działce nr ew. 1873. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:Zadanie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii i pozwoleń oraz budowę wraz z dostawą i montażem urządzeń oraz wyposażenia i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie ww. obiektu. Planowana inwestycja, zostanie zaprojektowana oraz wykonana w całości i składać się będzie, z następujących elementów: Zaprojektowania i wykonania robót budowlanych, związanych z zagospodarowaniem terenu przedmiotu zamówienia, tj.:robót przygotowawczych i ziemnych: makroniwelacji, robót drogowych: budowy parkingów, drogi dojazdowej, placów manewrowych, chodników i dróg wewnętrznych, robót budowlanych, budowy, uzbrojenia terenu: sieci wodociągowych i p.poż., z włączeniem się do istniejących sieci wodociągowych (socjalnej i technologicznej), w granicach terenu inwestycji, sieci kanalizacji deszczowej czystej (z powierzchni dachów), sieci kanalizacji deszczowej z dróg i placów wraz z separatorem, sieci kanalizacji sanitarnej, z włączeniem się do zewnętrznej sieci kanalizacji sanitarnej, zgodnie z warunkami wydanymi przez właściciela sieci, sieci elektroenergetycznych, z włączeniem się do doprowadzonej na teren inwestycji, zewnętrznej sieci elektroenergetycznej, zgodnie z warunkami wydanymi przez właściciela sieci, robót budowlanych budowy posadowienia wszystkich obiektów inwestycji, ogrodzenia terenu wraz z bramą wjazdową i furtką, zieleni ochronnej i ozdobnej, obiektów małej architektury. Zaprojektowania i wykonania robót budowlanych, związanych z następującymi obiektami: Nr. 1 - budynek socjalno-biurowy z częścią przeznaczoną na czasowe magazynowanie odpadów ZSEiE i odpadów niebezpiecznych - budowa. Nr. 2 - wiata mała na odpady - budowa. Nr. 3 - wiata duża na odpady - budowa. Nr. 4 - wiata drugie życie odpadu - budowa. Nr. 5 - projektowana droga dojazdowa i plac manewrowy - budowa. Nr. 6 - brama wjazdowa. Zaprojektowania rozwiązań technologicznych oraz wykonania, dostawy i montażu urządzeń/wyposażenia, tj.: brama przesuwna o szer. 6m, wraz z furtką wejściową odpowiedniej ilości kontenerów i regałów oraz pojemników do zbiórki odpadów, wózek paletowy z wagą o udźwigu 1500-2000 kg, szt. 1. Zaznacza się, iż Wykonawca powinien przewidzieć i wykonać wszelkie inne roboty budowlane, dostawy i usługi konieczne oraz wymagane pod względem technicznym, technologicznym i prawnym, dla uzyskania kompletności realizacji i poprawności funkcjonowania PSZOK-u niezbędne do jego użytkowania. W sytuacji gdy doświadczenie i wiedza Wykonawcy wskazuje, że Wymagania Zamawiającego, są niewystarczające dla osiągnięcia zamierzonego celu, to powinien on w swojej ofercie i cenie ująć takie rozwiązania wraz z uzasadnieniem. Wykonawca zobowiązany jest do zaznajomienia się ze wszystkimi szczegółami Wymagań Zamawiającego oraz poszukiwania objaśnień, jeżeli cokolwiek jest niezrozumiałe lub niejasne. Prace projektowe i usługi towarzyszące: 1) Prace projektowe obejmują wykonanie projektu architektoniczno - budowlanego, projektu wykonawczego, przedmiarów robót, rysunków, szkiców, dokonanie wszelkich innych czynności koniecznych do wykonania obiektu budowlanego stanowiącego rezultat realizacji przedmiotu zamówienia 2) W zakres usług towarzyszących pracom i robotom wchodzi w szczególności uzyskanie wszelkich innych aktów administracyjnych niezbędnych do kompletnego wykonania obiektu budowlanego w tym również uzyskanie opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji właściwych organów, niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych z wyjątkiem czynności prawnych, w których konieczne jest osobiste występowanie Zamawiającego. W zakres usług towarzyszących wchodzi również przygotowanie kompletnego (na podpis) wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie oraz dokonanie wymaganych przepisami oraz aktami administracyjnymi czynności wobec osób trzecich w imieniu Zamawiającego (uzgodnienia, okazanie w terenie itp.). 3) Ilekroć właściwy organ lub osoba trzecia wezwie Zamawiającego do dokonania czynności materialno - technicznych związanych z zakresem przedmiotu umowy (w szczególności do składania wyjaśnień w toku postępowań administracyjnych o wydanie decyzji wym. w pkt. 2), Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia każdej niezbędnej pomocy Zamawiającemu w wykonaniu tych czynności lub Zamawiający wezwie Wykonawcę do wykonania tych czynności, co traktowane będzie jako część usług towarzyszących. Wykonawcy nie przysługuje za te czynności dodatkowe wynagrodzenie a Zamawiający może wyznaczyć Wykonawcy termin na ich wykonanie. 4) Usługi towarzyszące realizowane mogą być zarówno na etapie prac projektowych jak i wykonywania obiektu budowlanego. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do pisemnego wyznaczania Wykonawcy w trakcie realizowania przedmiotu umowy szczegółowych terminów realizacji poszczególnych elementów prac, usług lub robót wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia. 6) Prace projektowe Wykonawca jest zobowiązany prowadzić w zapewnieniu zgodności ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w tym z programem funkcjonalno-użytkowym. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia wybranemu przez siebie podmiotowi na koszt Wykonawcy oceny i przedstawienia rozwiązań projektowych. Wykonawca zobowiązuje się do uwzględnienia w/w kosztów w ramach usług towarzyszących pracom projektowym. Zamawiający zakłada, że opracowanie musi nastąpić przed zakończeniem realizacji prac projektowych, najpóźniej 14 dni przed tym terminem. 8) Wykonawca jest zobowiązany, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym lub na wezwanie Zamawiającego, z udziałem zainteresowanych stron, do zorganizowania posiedzeń Rady Technicznej w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym oraz okazań rozwiązań projektowych w terenie wraz ze sporządzeniem stosownych protokołów na tą okoliczność. 9) Wykonawca zaopatrzy przedmiot wykonanych prac projektowych w wykaz opracowań opinii i uzgodnień oraz w pisemne oświadczenie, iż przedmiot prac jest wykonany zgodnie z umową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, ofertą, z należytą starannością, zasadami współczesnej wiedzy, obowiązującymi normami i przepisami wg stanu prawnego na dzień zakończenia przedmiotu prac projektowych i że został sporządzony w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 10) Tylko uprawomocnienie się decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji oraz pozytywna opinia Zamawiającego odnośnie prac projektowych uprawnia strony do dokonania czynności przekazania i odbioru placu budowy oraz rozpoczęcia realizacji robót budowlanych. 11) Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w prowadzonych pracach projektowych wszelkich uwag zgłoszonych przez Zamawiającego odnośnie tych prac. 12) W przypadku dopatrzenia się przez Zamawiającego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wad w zakresie prac projektowych, Zamawiający może wyznaczyć Wykonawcy termin na usunięcie tych wad. 13) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru autorskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz w razie potrzeby stwierdzonej przez Zamawiającego (min. 4 pobyty Autora Projektu na budowie). 14) W przypadku zaprojektowania robót i prac nieobjętych Tabelą elementów scalonych, koszt ich wykonania ponosi Wykonawca, z wyjątkiem zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 15) Wykonawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie robót budowlanych (obiektu budowlanego) w szczególności wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania prac projektowych i usług towarzyszących. Roboty budowlane: 1) Wykonawca zobowiązuje się do organizacji robót w sposób zapewniający terminową realizację przedmiotu zamówienia oraz zgodnie z decyzją o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego/warunków zabudowy. 2) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia dokumentacji fotograficznej w formie elektronicznej obrazującej stan przed przystąpieniem do robót, z przebiegu realizacji każdego etapu realizacji robót (przynajmniej raz w miesiącu) oraz po zakończeniu i odbiorze przedmiotu zamówienia wraz ze stosownym opisem zdjęć. 3) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w sposób nie powodujący uszkodzenia infrastruktury nadziemnej, podziemnej i mienia osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do naprawienia szkody wynikłej z tytułu wyrządzenia powyższych szkód. 4) Wykonawca jest zobowiązany do wykonania wszelkich czynności towarzyszących związanych z przebudową kolidującego uzbrojenia terenu zawartych w uzgodnieniach branżowych do dokumentacji projektowej (decyzje, opinie, pisma) w tym m.in. zgłoszenie o zamiarze rozpoczęcia robót, przeprowadzenia prób, badań, odbiorów z udziałem właścicieli, użytkowników bądź zarządzających uzbrojeniem oraz pokrycia kosztów z tym związanych. W przypadku nazw własnych użytych w programie funkcjonalno-użytkowym i niniejszej specyfikacji dopuszcza się rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych. 3.1. W trakcie realizacji należy stosować materiały i wyroby posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie lub jeśli są przedmiotem Norm Państwowych, zaświadczenia producenta potwierdzające ich zgodność z postanowieniami odpowiednich norm. 3.2 Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi polskimi normami oraz normami europejskimi, o ile obowiązują w Polsce. Ponadto w trakcie realizacji robót należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno-Użytkowy (zał. nr 8 do SIWZ) 3.4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również: przygotowanie placu budowy, likwidacja placu budowy po wykonaniu przedmiotu zamówienia, organizację zaplecza budowy, wykonywanie wszelkich prac porządkowych m. innymi usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów, segregowanie, składowanie i unieszkodliwianie odpadów, wykonywanie wszelkich prac pomocniczych i towarzyszących, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót, w tym prac wynikających z programu funkcjonalno-użytkowego, wykonywanie wszelkich innych robót, czynności, obowiązków i wymogów wynikających ze SIWZ i programu funkcjonalno-użytkowego, a także nie ujętych w w/w dokumentacji, a wynikające ze specyfiki przedmiotu zamówienia, przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi zamontowanych urządzeń i instalacji, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej obiektu 3 egz., sporządzenie i przedłożenie dokumentacji odbiorowej powykonawczej 3 egz., wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku 1 egz., wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego 1 egz., wykonanie planu ewakuacji 1 egz., wyposażenie obiektu w gaśnice zgodnie z wymogami P.POŻ. 3.5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych do wskazanych w programie funkcjonalno-użytkowym pod warunkiem, że zastosowanie ich nie spowoduje pogorszenia jakości przedmiotu umowy. Za materiały i urządzenia równoważne Zamawiający uznaje te, które posiadają takie same parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. 3.6. W przypadku zaoferowania materiałów bądź urządzeń równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych materiałów i urządzeń wraz z podaniem nazw producenta, dokładnego i jednoznacznego typu urządzenia oraz załączenia stosownych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-ekspolatacyjne ujęte w programie funkcjonalno-użytkowym. 3.7. Brak w złożonej ofercie któregokolwiek z wymaganych dokumentów dotyczących materiałów lub urządzeń równoważnych lub zastosowania urządzeń niezgodnych ze wszystkimi parametrami określonymi w programie funkcjonalno-użytkowym będzie skutkować odrzuceniem oferty z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy Pzp. 3.8. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej na terenie budowy oraz uzyskać wszelkie konieczne informacje, niezbędne do przygotowania oferty.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.22.21.00 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania odpadów 42.92.30.00 - Maszyny ważące i wagi 71.22.10.00 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71.24.20.00 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 42.92.31.10 - Wagi 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.22.20.00 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45.31.53.00 - Instalacje zasilania elektrycznego 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości : 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Zaleszanach Oddział w Radomyślu nad Sanem nr 53 9439 1017 2001 0000 0882 0001, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego - 12.09.2014 r. do godz. 10.30 -kserokopię dokumentu stanowiącego dowód poświadczenia o wniesieniu wadium, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty. 5. W przypadku składania wadium w postaci dokumentów wymienionych w pkt.3 litera b-e: mogą być przesłane pocztą na adres Zamawiającego lub złożone u pracownika odpowiedzialnego za zamówienia publiczne - w obydwu przypadkach do oferty należy załączyć kserokopię wniesienia wadium. Wadium może być również złożone w dniu składania ofert - 12.09.2014 r. do godz. 10.30 - jako załącznik do oferty w ORYGINALE (załączony w sposób umożliwiający dokonanie zwrotu zg. z art. 46 ust.1 ustawy Pzp, bez konieczności dekompletowania oferty). 6. Dokument stanowiący dowód poświadczenia o wniesieniu wadium powinien zawierać zapis Wadium - PSZOK Radomyśl nad Sanem. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z treścią art. 46 ust.1 - 2 ustawy prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zaistnieją okoliczności określone w art.46 ust. 4 a, ust.5 ustawy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunek, jeżeli przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków ubiegania się o udzielenie zamówienia - art. 22 ust.1 pkt 1-4 Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymaganych przez Zamawiającego na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadania wiedzy i doświadczenia - warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże , że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał jedno, dwa lub trzy zamówienia odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o łącznej wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymaganych przez Zamawiającego na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami; - 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - 1 osobą z doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi - kierownik budowy, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności: konstrukcyjno - budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymaganych przez Zamawiającego na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W przypadku zaoferowania materiałów bądź urządzeń równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych materiałów i urządzeń wraz z podaniem nazw producenta, dokładnego i jednoznacznego typu urządzenia oraz załączenia stosownych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-ekspolatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) podpisany formularz oferty 2) parafowany wzór umowy , 3) harmonogram rzeczowo-finansowy 4) pełnomocnictwo/ jeśli dotyczy/. 5) jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków , o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy - jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. (jeżeli dotyczy).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje dokonanie zmian w umowie w następujących przypadkach: a) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mających wpływ na cenę, zakres lub termin wykonania przedmiotu umowy, b) wystąpienia przedłużenie w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, czasu trwania procedur administracyjnych mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia, a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, c) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie, o interpretacji zdarzenia siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych z tego powodu, będzie decydował Zamawiający w trakcie realizacji robót, d) przerwy w wykonywaniu robót budowlanych, spowodowanej wyjątkowo niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, uniemożliwiającymi prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru, fakt ten musi być potwierdzony pisemnie przez Zamawiającego, e) wystąpienia wad ukrytych dokumentacji projektowej w oparciu o którą wykonywane jest zamówienie i konieczności naniesienia przez projektanta poprawek lub zmian w projekcie, które mają wpływ na termin realizacji zamówienia, f) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, g) złożenia przez Wykonawcę propozycji, które przyśpieszą ukończenie robót, zmniejszą koszty, poprawią sprawność lub jakość robót lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego, h) w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, uzasadnionych z powodów technologicznych, i) wstrzymanie robót budowlanych przez uprawniony organ, j) zaistnienia sytuacji niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, k) wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych i innych niewymienionych robót jeśli będzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie i spowoduje to konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, l) dopuszcza się zmianę kierownika budowy , w sytuacji gdy osoba wymieniona w ofercie z przyczyn niezależnych od niego nie będzie mogła pełnić funkcji lub w przypadku niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, pod warunkiem, że osoba wskazana przez Wykonawcę będzie posiadała odpowiednie uprawnienia stosownie do wymagań SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radomysl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy, ul. Rynek Duży 7, 37-455 Radomyśl nad Sanem. Wersja pap. SIWZ -opłata na rach. Zamawiającego: nr 53 9439 1017 2001 0000 0882 0001 Opłata za SIWZ - 15,00 zł brutto + k. wysyłki..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.09.2014 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy w Radomyślu nad Sanem ul. Rynek Duży 7, I piętro pok. nr 11 (sekretariat ).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający może unieważnić postępowanie w sytuacji, gdy zaistnieją przesłanki wskazane w art. 93 ustawy Pzp m. in. w przypadku, gdy na realizację przedmiotowego zamówienia nie zostaną przyznane środki pochodzące z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. 2. Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia jest mniejsza od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp. 3. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, ani ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, nie jest przewidziany wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 91a do art. 91c ustawy Pzp. 5. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału Wykonawców w postępowaniu. 6. Zamówienie ogłoszono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 28.08.2014 r..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 070125C Kotnowo - Józefkowo na odcinku I od km 0+000 do km 1+845 oraz na odcinku II od km 0+000 do km 0+190,13
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Budowa sieci i przyłączy kanalizacji deszczowej
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu wraz z remontem schodów i remontem boiska na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- Rewitalizacja i przebudowa zabytkowego budynku Urzędu Miasta w Garwolinie - etap I - wykonanie pełnej dokumentacji projektowej
- Remont zabytkowego cmentarza z okresu I Wojny Światowej w Pęcicach II
więcej: Maszyny ważące i wagi »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.