eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa do siedziby Zamawiającego fabrycznie nowego, nieużywanegoa) pokładowego systemu do odbioru i rejestracji danych lotu statku powietrznego SSR-500 - 5 szt., b) oprogramowania GSWorks7 - 1 szt. z licencją na 1 stanowisko komputerowe wraz ze szkoleniem, c) zestawu modułów wymiennych firmy Curtiss-Wright Controls Avionics & Electronics.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-02

Warszawa: Dostawa do siedziby Zamawiającego fabrycznie nowego, nieużywanego: a) pokładowego systemu do odbioru i rejestracji danych lotu statku powietrznego SSR-500 - 5 szt., b) oprogramowania GSWorks7 - 1 szt. z licencją na 1 stanowisko komputerowe wraz ze szkoleniem, c) zestawu modułów wymiennych firmy Curtiss-Wright Controls Avionics & Electronics.
Numer ogłoszenia: 28421 - 2015; data zamieszczenia: 02.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, ul. Księcia Bolesława 6, 01-494 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. +48 22 685 14 82, faks +48 22 685 14 50 , strona internetowa www.itwl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa do siedziby Zamawiającego fabrycznie nowego, nieużywanego: a) pokładowego systemu do odbioru i rejestracji danych lotu statku powietrznego SSR-500 - 5 szt., b) oprogramowania GSWorks7 - 1 szt. z licencją na 1 stanowisko komputerowe wraz ze szkoleniem, c) zestawu modułów wymiennych firmy Curtiss-Wright Controls Avionics & Electronics..

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa do siedziby Zamawiającego fabrycznie nowego, nieużywanego: a) pokładowego systemu do odbioru i rejestracji danych lotu statku powietrznego SSR-500 - 5 szt., b) oprogramowania GSWorks7 - 1 szt. z licencją na 1 stanowisko komputerowe wraz ze szkoleniem, c) zestawu modułów wymiennych firmy Curtiss-Wright Controls Avionics & Electronics..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.70.00.00 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Celem udzielenia zamówienia publicznego jest zakup elementów opracowanego w ITWL systemu monitorowania obciążeń eksploatacyjnych (SMO), który ma być wdrożony na samolotach Su-22UM3K w ramach realizowanego obecnie w Siłach Zbrojnych programu wydłużania okresu eksploatacji samolotów Su-22 w czasie ich remontu weryfikacyjnego. Istotnym elementem tego programu jest monitorowanie obciążeń eksploatacyjnych samolotów Su-22UM3K mające na celu sygnalizowanie Użytkownikowi stanu obciążeń elementów krytycznych konstrukcji po przekroczeniu określonego przez producenta resursu technicznego 4000 lądowań oraz 3000 godz. lotu. Podstawą rozpoczęcia prac są: Pismo Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych nr 36417/DG/1/14 z dn. 22.07.2014 r. do Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych dotyczące polecenia uruchomienia badań wytrzymałościowych na wycofanym z eksploatacji samolocie Su-22UM3K nr 68507; Pismo Szefa Szefostwa Techniki Lotniczej Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych - Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych nr 25636/14 z dn. 24.07.2014 r. do Dyrektora Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, dotyczące przystąpienia do badań wytrzymałościowych na wycofanym z eksploatacji samolocie Su-22UM3K nr 68507; Harmonogram ITWL dotyczący przeprowadzenia badań wytrzymałościowych samolotu Su-22UM3K, zatwierdzony przez Głównego Inżyniera WL w dn. 27.08.2014 r. Zamówienie dotyczy części sprzętowej systemu, która odpowiada za akwizycję i archiwizację danych ze zintegrowanej sieci czujników tensometrycznych zamontowanych w krytycznych miejscach konstrukcji samolotu. W skład zamówienia wchodzi rejestrator SSR-500, karta pomiarowa KAD/ADC/109/C/S1, moduł nadzorczy KAD/BIT/101, zestaw niezbędnych przewodów i konektorów oraz oprogramowanie do wizualizacji i przetwarzania danych. Proponowany System Monitorowania Obciążeń (SMO) ma za zadanie wspomóc eksploatację samolotów Su-22UM3K oraz umożliwić ich kontrolowane i bezpieczne użytkowanie w okresie przedłużonego resursu powyżej 3000 godzin lotu i po przekroczeniu liczby 4000 lądowań. Zasadniczym elementem systemu jest pokładowy rejestrator danych, zarządzający procesem akwizycji i archiwizacji sygnałów z sieci czujników tensometrycznych, trwale zintegrowanych ze strukturą statku powietrznego. Zgodnie z Warunkami Technicznymi nr WT-121/31/2014 na wykonanie i odbiór SMO na samolotach Su-22UM3K, system monitorowania obciążeń powinien spełniać wymagania niezawodnościowe określone w normie obronnej NO-06-A102. Zgodnie z pkt. 2.1.5 normy system SMO jest klasyfikowany ze względu na: - charakter zastosowania jako wielokrotnego użycia (kategoria A); - możliwość naprawy i odnowy jako naprawialny i odnawialny; - wpływ uszkodzeń na wartość efektu wyjściowego, jako system, dla którego efekt końcowy jest równy 1, jeśli czas poprawnej pracy między uszkodzeniami tm jest równy czasowi trwania pojedynczego lotu (od startu do lądowania), lub jest równy 0, jeśli uszkodzenie wystąpi w tym przedziale czasu; - liczbę możliwych stanów, jako system, który może znajdować się w dwóch możliwych stanach - stanie zdatności lub stanie niezdatności (rodzaj I). Oczekiwany zasób pracy systemu SMO powinien odpowiadać resursom samolotu nadanym po remoncie weryfikacyjnym zgodnie z biuletynem nr P/O/R/U/5608/E/2014 i wynosić 800 godz. lotu i 2000 lądowań w okresie 10 lat. System Monitorowania Obciążeń powinien się również charakteryzować podatnością użytkową oraz wysokim stopniem bezobsługowości. Oznacza to, że możliwa będzie relatywnie szybka zmiana konfiguracji systemu tj. zwiększenie-zmniejszenie liczby aktywnych kanałów pomiarowych, częstotliwości próbkowania, zmiana zdarzenia inicjalizującego automatyczne rozpoczęcie i zakończenie archiwizacji danych. Po zakończeniu procesu konfiguracji, system powinien w jak najmniejszym stopniu dodatkowo obciążać obsługę, zarówno naziemną jak i pokładową. Inicjalizacja zapisu danych powinna odbywać się w sposób automatyczny, a zarazem niwelować ilość tzw. pustych zapisów, czyli zapisu danych w czasie postoju na ziemi przy włączonym zasilaniu pokładowym, co ma miejsce w przypadku danych z samolotów wyposażonych w rejestrator parametrów lotu Tester-U3. Z drugiej strony, czujniki tensometryczne wymagają rozgrzania przed lotem, w celu ustabilizowania ich wskazań. Zwykle nie trwa to dłużej niż 15 minut. Dlatego wymagane jest, by rozdzielić proces włączenia rejestratora do Systemu Monitorowania Obciążeń, co spowoduje również podanie zasilania na czujniki tensometryczne, i automatycznego włączenia-wyłączenia zapisu danych z tych czujników do pamięci rejestratora w czasie lotu. System musi korzystać z pokładowej sieci elektroenergetycznej z możliwością uruchomienia w czasie postoju, dlatego niezbędne będzie skorzystanie z zasilania stałoprądowego 27 V, przez akumulatory pokładowe. System SMO powinien działać prawidłowo we wszystkich warunkach atmosferycznych w całym zakresie użytkowania samolotów Su-22UM3K na wysokościach od poziomu ziemi do pułapu na zakresie dopalania 15200 m. Konstrukcje rejestratora powinna zapewniać ciągłą i bezawaryjną pracę w warunkach odpowiadających urządzeniom samolotów naddźwiękowych (wg normy NO-06-A-103 - klasa S, grupa S4), przeznaczonym do instalowania w nie hermetyzowanej strefie w pobliżu silnika w bezpośredniej styczności z otaczającym powietrzem (grupa wykonania S.4.2) Z uwagi na fakt, że elementy systemu będą zabudowane na samolocie na stałe i konieczność włączenia ich do zestawu agregatów zabudowanych na samolocie, niemożliwe jest użytkowanie podzespołów SMO na zasadach aparatury badawczej. Dlatego wszystkie elementy składowe Systemu Monitorowania Obciążeń SMO muszą zostać przetestowane zgodnie z aktualnymi i akceptowalnymi normami odnośnie badań środowiskowych pokładowych przyrządów lotniczych. Dlatego urządzenie musi: 1) spełniać wymagania normy MIL-STD-810F w zakresie: a) temperatury eksploatacji -40°C to 85°C, co najmniej 4 godziny w ustabilizowanym stanie; b) wysokości ciśnienia - maksymalnego 115 KPa i minimalnego 3,6 Kpa; c) dekompresji - z normalnych warunków otoczenia do 3,6 KPa z szybkością 218 KPa-minutę; d) wstrząsów - przyspieszenie 100 g, w czasie 11 ms; e) sinusoidalnych wibracji - w zakresie częstotliwości 10 - 2000 Hz o amplitudzie 10 g i tempie zmian jedna oktawa na minutę; f) przyspieszeń eksploatacyjnych - 16,5 w każdym z trzech prostopadłych kierunków, w ciągu minimum jednej minuty w każdym kierunku; g) przecieku wody do wnętrza - deszczowanie 280 lm2h w czasie 45 minut, podzielone równo na trzy powierzchnie; h) odporności na wilgoć - wyższa temperatura 60°C, średnia temperatura 30°C, niższa temperatura 20°C, wilgotność względna 95%, cztery godziny na każdym poziomie, czas trwania cyklu 24 h, liczba cykli 5. 2) spełniać wymagania normy MIL-STD-461E w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej. 3) spełniać wymagania normy EN61000-4-2:1995 w zakresie ochrony ESD, poziom 4 Z uwagi na surowe kryteria czasowe postawione przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych na zaprojektowanie i wdrożenie Systemu Monitorowania Obciążeń dla samolotu Su-22 UM3K, wybór platformy sprzętowej musi zostać zawężony do urządzeń wcześniej stosowanych przez specjalistów ITWL. Rejestratorem, który spełnia przedstawione wyżej wymagania jest urządzenie do odbioru i rejestracji danych w locie SSR-500. Jest nowszą i rozbudowaną wersją rejestratora KAM-500, który od kilkunastu lat jest wykorzystywany przez specjalistów ITWL. Urządzenie sprawdziło się w trakcie licznych badań w locie, które były prowadzone na większości statków powietrznych wykorzystywanych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP. System KAM-500 został sprawdzony m.in. w czasie badań obciążeń eksploatacyjnych w locie: - samolotów Su-22M4 w 2003 r.; - samolotów Mig-29 w 2006 r.; - śmigłowców Mi-14 w 2007 r.; - śmigłowców Mi-24 w 2009 r.; - samolotów szkolnych PZL-130 Orlik TCII w 2010 r. Ponadto system KAM-500 zastosowano w badaniach symulacji twardego lądowania dla śmigłowca Mi-8-17 w 2014 r. w ramach projektu badawczo-rozwojowego realizowanego w ramach Europejskiej Agencji Obrony EDA. Zebrane doświadczenia przy eksploatacji ww. sprzętu pomiarowo-rejestrującego oraz dobra znajomość jego ograniczeń oraz licznych możliwości są nieocenione w obecnej realizacji implementacji Systemu Monitorowania Obciążeń na samolotach Su-22UM3K. Podzespoły wchodzące w skład bieżącego zamówienia charakteryzuje również kompatybilność z już posiadanym zapleczem sprzętowym, co wpłynie na szybsze usuwanie potencjalnych niesprawności systemu przy utrzymaniu niewielkiego magazynowego stanu podzespołów zapasowych. Na uwagę zasługuje fakt zachowania procedury przetargowej przy poprzednich, większych zamówieniach - ostatnie w 2011r. w zbliżonej konfiguracji do zaproponowanej w uzasadnieniu. Dokonano wówczas zakupu pierwszego rejestratora SSR-500, który jest rozwojową wersją wcześniej używanego rejestratora KAM-500. Nabycie nowego typu urządzenia podyktowane było planem (i niejako koniecznością) implementacji systemu monitorowania stanu technicznego dla wojskowego statku powietrznego w najbliższej przyszłości. Na przestrzeni 2011-2013 rejestrator SSR-500 pomyślnie przeszedł testy laboratoryjne, wypełniając założenia funkcjonalne. Dotychczasowa współpraca z firmą Curtiss-Wright Controls Avionics & Electronics charakteryzowała się rzeczowym wsparciem technicznym, wysoką niezawodnością dostarczanych podzespołów i regularną aktualizacją oprogramowania. Jak dotąd, zakupiono kilka rejestratorów KAM-500, 1 rejestrator SSR-500 oraz kilkadziesiąt modułów pomiarowo - komunikacyjnych. Dodatkowo uzyskano specjalistyczne szkolenia personelu ITWL w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń, co znacznie podniosło potencjał naukowo-badawczy Instytutu. Znane są aplikacje urządzeń firmy Curtiss-Wright Controls Avionics & Electronics przez czołowych przedstawicieli przemysłu lotniczego w Europie (Airbus, BAE Systems, EADS, Sukhoi), Azji (Kawasaki, Mitsubishi) i Stanach Zjednoczonych (Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman). Urządzenia zamawiane są bezpośrednio od producenta, brak jest innych dystrybutorów krajowych bądź zagranicznych. Zastosowanie alternatywnych podzespołów od innych dostawców do istniejącego systemu jest niemożliwe, ze względu na utratę kompatybilności sprzętowej, wsparcia technicznego oraz gwarancji producenta. Dodatkowo, realizacja zadania mającego na celu weryfikację użyteczności urządzeń innej firmy byłaby czasochłonna, pochłonęłaby znaczne środki finansowe na przeprowadzenie niezbędnych badań i szkoleń dla kadry oraz konieczne byłoby przeznaczenie długiego czasu na utrwalenie wiedzy przyswojonej w trakcie kursów. Uzyskany rezultat jakościowo mógłby być odległy od tego, co oferuje posiadany system oraz zdobyte doświadczenie rozwijane od ponad 10 lat. Przedsięwzięcie takie byłoby obarczone znacznym ryzykiem, które w przypadku instalacji nowego wyposażenia na eksploatowanym w Siłach Zbrojnych statku powietrznym jest niedopuszczalne. Czynnikiem determinującym konieczność zastosowania rejestratorów SSR-500 jest również wymóg szybkiego wdrożenia gotowego i pełnowartościowego Systemu Monitorowania Obciążeń postawiony przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Curtiss-Wright Controls Avionics, Block 5, Richview Office Park, Clonskeagh, Dublin 14, kraj/woj. Irlandia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.