eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Wykonanie wariantowej koncepcji techniczno - architektonicznej w ramach inwestycji Zachodnia Brama Metropolii Silesia - Centrum przesiadkowe w Gliwicach.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-02

Gliwice: Wykonanie wariantowej koncepcji techniczno - architektonicznej w ramach inwestycji Zachodnia Brama Metropolii Silesia - Centrum przesiadkowe w Gliwicach.
Numer ogłoszenia: 28157 - 2015; data zamieszczenia: 02.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach , ul. Płowiecka 31, 44-121 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 300 86 34, faks 32 300 86 98.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.gliiwce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie wariantowej koncepcji techniczno - architektonicznej w ramach inwestycji Zachodnia Brama Metropolii Silesia - Centrum przesiadkowe w Gliwicach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie wariantowej koncepcji techniczno-architektonicznej w ramach inwestycji pn. Zachodnia Brama Metropolii Silesia. Centrum przesiadkowe w Gliwicach. I. Zakres przedsięwzięcia objętego projektowaniem: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie wariantowej koncepcji techniczno-architektonicznej układu komunikacyjnego i zagospodarowania przestrzeni dla inwestycji pn. Zachodnia Brama Metropolii Silesia. Centrum przesiadkowe w Gliwicach, nawiązującej do Koncepcji realizacji projektu: Zachodnia Brama Metropolii Silesia Centrum przesiadkowe w Gliwicach wykonanej przez P.A. Nova S.A. 44-100 Gliwice ul. Górnych Wałów 42, opracowanej w grudniu 2013 r., z podziałem na II etapy: Etap I - wariantowa koncepcja techniczna (3 warianty), Etap II - wariantowa koncepcja architektoniczna (min. 3 warianty), wykonana na podstawie wybranej przez Zamawiającego koncepcji technicznej, uwzględniające w szczególności: 1) wykonanie analiz ruchowych dla komunikacji zbiorowej, ruchu pieszego, ruchu drogowego i innych wymaganych oraz wynikających ze specyfiki opracowania, 2) wykonanie w przypadku konieczności ekspertyz dla obiektów objętych obszarem inwestycji, 3) pozyskanie danych zagregowanych od przewoźników (PKP, Feniks V, PKM, przewoźników międzynarodowych, innych przewoźników lokalnych, TAXI) oraz zapotrzebowania w tamtym terenie, 4) analiza stanu istniejącego uwzględniająca m.in. infrastrukturę podziemną oraz istniejące zagospodarowanie terenu (w tym pozyskanie informacji o infrastrukturze dla byłych terenów zamkniętych PKP), 5) racjonalne zagospodarowanie terenu pod kątem stworzenia warunków dla powiązania różnych rodzajów komunikacji publicznej i innych powiązanych elementów (podróżni PKP, miejskiego autobusu szynowego, Feniks V, PKM, przewoźników międzynarodowych, innych przewoźników lokalnych, TAXI, parkingi rowerowe), uwzględniające modernizację przyległych do terenu objętego inwestycją dróg publicznych: ul. Na Piasku, odcinek ul. Okopowej (od Pl. Piastów do placu Dworca z uwzględnieniem likwidacji schodów), odcinka ul. Zwycięstwa od ul. Dubois do ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, łącznie ze skwerem), odcinka ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (od przejścia podziemnego do Pl. Piastów), Placu Piastów, odcinka ul. Piwnej przy Placu Piastów, odcinka ul. Tarnogórskiej (od ul. Kolberga do ul. Witkiewicza), odcinek ul. Toszeckiej (od ronda im. Lecha Kaczyńskiego do przejścia podziemnego), ul. Składowa, 6) wykonanie co najmniej 3 wariantów dla każdego etapu, dotyczących w szczególności rozwiązań: zagospodarowania terenu, infrastruktury podziemnej i komunikacyjnej, obiektów kubaturowych oraz kosztów przedsięwzięcia, 7) wykonanie analiz finansowych i ekonomicznych dla poszczególnych branż, 8) wykonanie analizy ekologicznej, w tym opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla wybranego przez Zamawiającego wariantu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 9) pozyskanie wymaganych uzgodnień i opinii dla wybranego przez Zamawiającego wariantu, 10) wykonanie studium wykonalności dla wybranego przez Zamawiającego wariantu (uwzględniających wytyczne dla pozyskania środków zewnętrznych, w przypadku ich określenia), 11) etapizacja inwestycji, 12) wykonanie szacowanych kosztów inwestycji, 13) uwzględnienie i powiązanie z innymi opracowaniami m.in.: a) koncepcją Rozbudowy sieci dróg rowerowych na terenie Miasta Gliwice, b) studium wykonalności dla Miejskiego Autobusu Szynowego, c) warunkami PKP ws. zbycia terenu, dotyczącymi istniejących obiektów na terenie działek 368/3, 371/5, 410/1 i 120 obręb Centrum (rozbiórka garaży, likwidacja torowiska i przebudowa rozjazdów, wiat i elementów małej architektury na placu przed dworcem kolejowym, itd.), d) budową Drogowej Trasy Średnicowej, e) przebudową kompleksu dworcowego Gliwice. II. W ramach zamówienia należy wykonać wariantową koncepcję techniczno-architektoniczną dla przedsięwzięcia opisanego w pkt. I, która winna zawierać: Etap I - wariantowa koncepcja techniczna (3 warianty), Etap II - wariantowa koncepcja architektoniczna (min. 3 warianty), wykonana na podstawie wybranej przez Zamawiającego koncepcji technicznej, III. Wymagania formalno-prawne dla wariantowej koncepcji techniczno-architektonicznej, stanowiącej przedmiot zamówienia: 1. Koncepcje dla każdego z etapów powinny spełniać wymogi określone przepisami: 1) Ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2013. 1409 j.t.), 2) Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. 1999. 43. 430. ze zm.), 3) posiadać wszystkie wymagane uzgodnienia i opinie, 4) zawierać rozwiązania budowlane i architektoniczne, które będą zgodne z obowiązującymi warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać obiekty objęte przedmiotem zamówienia oraz obowiązującymi przepisami i normami, a w szczególności: a) racjonalne rozwiązania lokalizacji i efektywne zagospodarowanie przestrzeni przeznaczonej pod inwestycję, b) Ideą projektowania uniwersalnego, której jednym z głównych celów jest promowanie równości i zapewnienie pełnego uczestnictwa w życiu społecznym osobom z obniżoną funkcjonalnością poprzez usuwanie istniejących barier i zapobieganie powstawaniu nowych. Szczegółowy opis idei na stronie http://www.niepelnosprawni.gov.pl/dostepnosc-projektowanie-uniwer..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 6 000 PLN (słownie : sześć tysięcy PLN)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 wariantowe koncepcje techniczno-architektoniczne o zakresie odpowiadającym swoim rodzajem i wartością, usługom stanowiącym przedmiot zamówienia i o wartości min. 150 000 PLN każda.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • (zamawiający dopuszcza osoby których kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych stosownie do zapisów art.12a ustawy Prawo budowlane Dz.U.1994 nr89 poz.414 z późn.zm.) to znaczy co najmniej po jednym projektancie posiadającym uprawnienia projektowe w specjalnościach: - inżynieryjnej drogowej, - inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych, - konstrukcyjno-budowlanej, - architektonicznej,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Ilość wariantów architektonicznych - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Jednostki Projektowej - zmiana osób wymienionych w § 9 umowy, 2) w zakresie zmiany terminu realizacji umowy: 1. z powodu wystąpienia konieczności wykonania prac uzupełniających lub dodatkowych niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy zamówienia, 2. z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Jednostki Projektowej wynikających z działania lub zaniechania organów administracji publicznej lub działań osób trzecich uniemożliwiających terminową realizację prac.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.gliwice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ZDM Gliwice 44-100 Gliwice ul. Płowiecka 31.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2015 godzina 10:00, miejsce: ZDM Gliwice 44-100 Gliwice ul. Płowiecka 31 Biuro Obsługi Interesantów (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.