eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Pełnienie nadzoru przyrodniczego podczas realizacji inwestycji pn.Budowa zbiornika retencyjnego Bieżanów na rzece Serafa w mieście Kraków

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-21

Kraków: Pełnienie nadzoru przyrodniczego podczas realizacji inwestycji pn.: Budowa zbiornika retencyjnego Bieżanów na rzece Serafa w mieście Kraków
Numer ogłoszenia: 278974 - 2014; data zamieszczenia: 21.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Szlak 73, 31-153 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 6344033, faks 12 6188010.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzmiuw.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru przyrodniczego podczas realizacji inwestycji pn.: Budowa zbiornika retencyjnego Bieżanów na rzece Serafa w mieście Kraków.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru przyrodniczego podczas realizacji inwestycji pn.: Budowa zbiornika retencyjnego Bieżanów na rzece Serafa w mieście Kraków W ramach wykonywanego nadzoru przyrodniczego, należy w szczególności prowadzić monitoring botaniczny i zoologiczny. Monitoringiem tym powinny być objęte w szczególności: rośliny chronione, cenne zbiorowiska roślinne, grzyby, ryby, płazy, gady, ptaki, ssaki oraz gatunki chronionych bezkręgowców. Wyniki z prowadzonego monitoringu należy przedstawiać w miesięcznych sprawozdaniach w formie Raportu przyrodniczego. Dokument ten powinien zawierać opis aktualnie zinwentaryzowanych gatunków chronionych, w przypadku zwierząt ich aktywność biologiczną oraz szlaki migracyjne. Należy opisywać wszelkie podjęte działania mające na celu aktywną ochronę gatunków chronionych roślin i zwierząt w trakcie realizowanej inwestycji. Nadzór należy przeprowadzić zgodnie z ustawą o ochronie przyrody oraz zgodnie z decyzjami wydanymi dla przedmiotowej inwestycji oraz innymi wymogami prawodawstwa z tego zakresu. - decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji znak: OO.4233.13.2012.BM z dnia 29 października 2012r. wydaną przez RDOŚ, - decyzją nr 8/13 o pozwoleniu na realizację inwestycji z dnia 30 września 2013r. wydaną przez Wojewodę Małopolskiego Powyższe decyzje stanowią załącznik nr 7 do SIWZ Zamawiający wymaga przygotowania sprawozdania końcowego z działalności nadzoru przyrodniczego. Szczegółowy opis nadzoru: Zadania związane z nadzorem przyrodniczym, herpetologicznym i ornitologicznym: 1. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór przyrodniczy przez cały okres realizacji robót (uwzględniając okresy zimowe) oraz w okresie zgłaszania wad. 2. Do obowiązków wykonawcy należy : - prowadzenie działań wynikających z uzyskanych decyzji: o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, pozwolenie na realizację inwestycji. W szczególności przestrzeganie następujących zasad: - terminy prowadzenia robót z uwzględnieniem okresów migracji płazów - prowadzenie ewentualnej wycinki drzew poza okresem lęgowym ptaków (poza okresem od 1 marca do 15 października) a przypadku konieczności wycięcia drzew lub krzewów w tym okresie uzyskanie wymaganych prawem zezwoleń i prowadzenie nadzoru ornitologicznego - weryfikację i identyfikację lokalnych szlaków migracji płazów i ich zabezpieczenie na etapie budowy oraz minimalizowanie ich śmiertelności na placu budowy (np. poprzez zabezpieczenie studzienek kanalizacyjnych, wykopów, zagłębień itp.) - weryfikację wykonania zabezpieczeń zgodnie z uzyskanymi decyzjami - weryfikację wykonywanych nasadzeń zieleni o odpowiednim składzie gatunkowym - lokalizację zaplecza technicznego budowy zgodnie z zapisami w wydanych decyzjach, jednocześnie zwrócenie uwagi na zabezpieczenie elementów zaplecza a zwłaszcza na miejsca obsługi sprzętu i pojazdów, miejsca prowadzenia prac pomocniczych, miejsca magazynowania materiałów i paliw, obiekty socjalno-sanitarne, - w przypadku stwierdzenia na obszarze inwestycji występowania gatunków i siedlisk chronionych podjęcie odpowiednich działań zgodnie z ustawą o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r. nr 151 poz. 1220 z późn. zm.). - podejmować działania minimalizujące straty w środowisku wynikające bezpośrednio z metod pracy stosowanych przez Wykonawcę - opracowanie comiesięcznego raportu z prowadzonego nadzoru przyrodniczego (w terminie do 5 dnia każdego miesiąca) uwzględniając oprócz opisu wykonanych działań także odniesienie do obowiązków. Wskazanie w w/w raporcie osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za wykonywanie poszczególnych zadań na określonym fragmencie inwestycji prowadzonych prac. ostatnie sprawozdanie powinno być jednocześnie podsumowaniem łącznym z całego okresu realizacji inwestycji..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.11.00 - Usługi nadzoru nad projektem inne niż w zakresie robot budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy, sporządzonego zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do siwz - OŚWIADCZENIE WYKONAWCY

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy, sporządzonego zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do siwz - OŚWIADCZENIE WYKONAWCY

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy, sporządzonego zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do siwz - OŚWIADCZENIE WYKONAWCY

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje co najmniej: - 1 osobą Specjalistą z zakresu botaniki - osoba ta powinna: posiadać wyższe wykształcenie kierunkowe (fitosocjolog, geobotanik, botanik) i musi wykazać, iż uczestniczyła w przygotowaniu co najmniej dwóch opracowań inwentaryzacji przyrodniczych i brała udział w pełnieniu nadzoru przyrodniczego na co najmniej 1 zadaniu o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł. - 1 osobą Specjalistą z zakresu zoologii - osoba ta powinna: posiadać wyższe wykształcenie kierunkowe (ekolog, zoolog, herpetolog ) i musi wykazać, iż uczestniczyła w przygotowaniu co najmniej dwóch opracowań inwentaryzacji przyrodniczych i brała udział w pełnieniu nadzoru przyrodniczego na co najmniej 1 zadaniu o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł. - 1 osobą Specjalistą z zakresu ornitologii i musi wykazać, iż uczestniczyła w przygotowaniu co najmniej dwóch opracowań inwentaryzacji przyrodniczych. Zamawiający dopuszcza możliwość sprawowania Nadzoru przyrodniczego przez 1 osobę spełniającą łącznie warunki z w/w zakresów. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy, sporządzonego zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do siwz - OŚWIADCZENIE WYKONAWCY i wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami oraz na podstawie oświadczenia Wykonawcy, że osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadają wymagane uprawnienia budowlane. Wykaz należy sporządzić zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 4 do siwz - WYKAZ OSÓB.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy, sporządzonego zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do siwz - OŚWIADCZENIE WYKONAWCY

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony druk OFERTA, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 2.Zaakceptowany wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 3. Pełnomocnictwo lub inny dokument upoważniający do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku podpisania oferty przez inną osobę-y niż wymienione w odpisie z właściwego rejestru. 4. Dokument ustanawiający Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Strony dopuszczają możliwość zmiany treści umowy w następującym zakresie: a) zmiany w KRS, wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub (CEIDG) w trakcie realizacji zamówienia; b) zmiany kont bankowych, c) wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, d) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług na przedmiot umowy, cena brutto określona w umowie za okresy realizacji umowy przypadające po wprowadzeniu zmienionej stawki podatku od towarów i usług ulegnie odpowiedniej zmianie, w taki sposób, aby wynikająca z umowy cena netto pozostała niezmieniona, e) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy lub po jej podpisaniu, f) wydłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem ust.3, g) zmiany specjalistów na zasadach określonych w §4 ust.7. 2. Zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - dopuszcza się możliwość wprowadzenia innych, nieistotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy 3. Zmiana terminów wykonania przedmiotu zamówienia będzie możliwa wyłącznie w przypadku: a) wystąpienia nadzwyczajnych warunków pogodowych nie pozwalających na wykonanie robót budowlanych inwestycji o której mowa w §3 ust.1 zgodnie z warunkami wykonania określonymi w Specyfikacjach Technicznych, b) wystąpienia zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania robót budowlanych inwestycji o której mowa w §3 ust.1 których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i które mają wpływ na termin realizacji zamówienia, c) innych okoliczności powodujących wydłużenie terminu realizacji inwestycji, o której mowa w §3 ust.1.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzmiuw.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych, ul. Szlak 73, 31-153 Kraków, pokój 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych, ul. Szlak 73, 31-153 Kraków, Sekretariat V piętro (pokój nr 55).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest planowane do realizacji w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego MRPO 2007-2013, oś priorytetowa 7. Infrastruktura ochrony środowiska, Działanie 7.4 Poprawa bezpieczeństwa ekologicznego oraz ochrona przed skutkami klęsk żywiołowych, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Województwa Małopolskiego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.