eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › - wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektachdwór, oficyna i spichlerz położonych na działce nr 29/19 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Kopytówka, gmina Brzeźnica, pow. wadowicki, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-390/81/ , - wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektachdwór, i spichlerz położonych na działce nr 245/8 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Facimiech, gmina Skawina, pow. krakowski, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-491/

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-21

Rzeszów: - wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektach: dwór, oficyna i spichlerz położonych na działce nr 29/19 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Kopytówka, gmina Brzeźnica, pow. wadowicki, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-390/81/ , - wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektach: dwór, i spichlerz położonych na działce nr 245/8 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Facimiech, gmina Skawina, pow. krakowski, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-491/
Numer ogłoszenia: 278868 - 2014; data zamieszczenia: 21.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Rzeszowie , ul. A. Asnyka 7, 35-001 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 853 78 00, faks 17 853 78 16.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.anr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: - wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektach: dwór, oficyna i spichlerz położonych na działce nr 29/19 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Kopytówka, gmina Brzeźnica, pow. wadowicki, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-390/81/ , - wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektach: dwór, i spichlerz położonych na działce nr 245/8 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Facimiech, gmina Skawina, pow. krakowski, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-491/.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót: 1). Na zadaniu p.n. wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektach: dwór, oficyna i spichlerz położonych na działce nr 29/19 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Kopytówka, gmina Brzeźnica, pow. wadowicki, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-390/81. Budynek spichlerz - wykonanie rusztowań zewnętrznych rurowych (montaż i demontaż), - uzupełnienie pokrycia dachowego w części zachodniej i północnej budynku, - uzupełnienie gzymsu wieńczącego i dachówkę od strony północnej budynku. Budynek oficyny - przed przystąpieniem do prac należy odgruzować teren oficyny, - wykonanie rusztowań zewnętrznych rurowych (montaż i demontaż), - usztywnienie ścian podłużnych i środkowych poprzez zamurowanie otworów okiennych i drzwiowych cegła pełną na zaprawie cementowej, - wymiana pokrycia dachowego zamieniając na blachę płaską dla zmniejszenia obciążeń ściany wraz z orynowaniem i obróbki blacharskie - wzmocnienie istniejące krokwie deskami mocowanymi dwustronnie do krokwi celem zmniejszenia siły parcia wiatru dodając kleszcze, - wykonać ołacenie, wzmacniając sztywność konstrukcji dachowej deskami 32 mm o szerokości 25 cm. z odstępami 30 cm., - podeprzeć stemplami 14x14 strop górny i dolny opierając stemple na kantówkach 15x15. Stemple między sobą stężyć deskami gr 32 mm, tworząc sztywny układ, który obciąży ściany zewnętrzne i zabezpieczy belki stropowe przed wysunięciem się z gniazd, - końcówki kantówki ustawić w jednej płaszczyźnie do elewacji południowej, aby do nich przymocować osłonową ściankę z desek. Zamknie to brakująca ścianę poprzeczną i usztywni budynek w płaszczyźnie poziomej. Budynek grozi zawaleniem. Budynek dworu. - wykonanie rusztowań zewnętrznych rurowych (montaż i demontaż), - zabezpieczenie otworów okiennych przed penetracją wiatru oraz opadami atmosferycznymi. Należy wykonać stelaż drewniany z łat 3x3 cm. Do stelaża przykręcić płyty OSB gr. 18 mm. Duży otwór w centrum elewacji oraz drzwi dwuskrzydłowe w prawej części elewacji (wieża) zabezpieczyć płytami OSB gr. 18 mm na stelażu z łat 5 x 5 cm. Wszystkie nowe elementy drewniane na w/w budynkach zabezpieczyć środkami przeciwwilgociowymi i przeciwgrzybicznymi oraz ogniochronnymi. Uzyskaną ziemię, gruz w trakcie wykonywania robót należy usunąć i wywieźć w ramach wykonywanych robót budowlanych. Miejsce wywozu ziemi i materiałów porozbiórkowych zabezpiecza wykonawca robót. Koszty tych robót należy ująć w cenie ofertowej. 2). Na zadaniu p.n. wykonanie robót budowlanych remontowo - zabezpieczających na obiektach: dwór, i spichlerz położonych na działce nr 245/8 w zespole dworsko-parkowym w miejscowości Facimiech, gmina Skawina, pow. krakowski, woj. małopolskie wpisany do rejestru zabytków pod nr A-491 Budynek dworu - przed przystąpieniem do prac należy odgruzować teren dworu, - wykonanie rusztowań zewnętrznych rurowych (montaż i demontaż), - otwory okienne i drzwiowe - wzmocnienie nadproży deskami gr 32 cm i podparcie ich w środku rozpiętości stemplami o gr. 14 x 14 cm opartymi o podkładki drewniane. W otworach drzwiowych zastosować dwa stemple. Zasłonięcie okien płytami OSB 18 mm na stelażu z łat 3 x 3 cm, i 5 x 5 cm z poprzeczkami drewnianymi, - korona murów - oczyścić z gruzu i zmurszałych cegieł, oraz przemurować całą koronę murów po obwodzie trzema warstwami cegieł na zaprawie cementowej. W spoiny należy włożyć drut fi 6 mm, a koronę przemurówki wykonać z zaprawy cementowej wodoodpornej gr ok 4 cm ze spadkiem na zewnątrz. Wzmocnienie i usztywnienie resztek gzymsów i tympanonów zaprawą cementowo-wapienną o grubości 4 cm po uprzednim przemurowaniu dwóch warstw cegły. - zabezpieczenie dachu. Ze względu na zagrożenia wewnątrz budynku katastrofą budowlaną stropów, prace przy zabezpieczeniu dachu należy wykonać wyłącznie od zewnątrz przy pomocy rusztowań. - wykonanie rusztowań zewnętrznych rurowych (montaż i demontaż), - po wykonaniu ustawienia rusztowań, zdjąć stare pokrycie z blachy oraz wykonać przegląd konstrukcji dachowej, - wymiana uszkodzonych, zniszczonych, przegnitych krokwi o rozm. 10 x 16 cm, krokwie nadające się do użytku należy wzmocnić obustronnie deskami gr. 19 mm, szerokości 25 cm oraz wprowadzić do konstrukcji dachu kleszcze obustronne spinające główną część dachu, wykonane z desek o grubości 32 mm i szerokości 25 cm. Na tak przygotowaną konstrukcję dachową wykonać deskowanie rzędami desek 19 mm i szerokości 25 cm w odstępach 30 cm. Pokryć dach blachą ocynkowaną. Po wykonaniu tych prac należy zamontować rynny i rury spustowe brązowe z PCV, chroniące budynek przed zamakaniem od zewnątrz. Budynek spichlerza - przed przystąpieniem do prac należy odgruzować teren spichlerza, - wykonanie rusztowań zewnętrznych rurowych (montaż i demontaż), - otwory okienne i drzwiowe - zabezpieczyć podobnie jak w budynku dworu. Duży otwór wjazdowy zabezpieczyć 4 stemplami 14 x 14 cm i przybić deski grubości 19 mm. Okna w ścianach szczytowych zamurować cegłą pełna na zaprawie cementowej. - stropy - strop nad piwnicą podeprzeć w środku rozpiętości belką grubości 24 cm i podeprzeć 5-cioma stemplami 15 x 15 cm. Nie próbować zmieniać strzałki ugięcia belek z uwagi na możliwość zagrożenia życia podczas prac. Strop nad parterem podeprzeć belką 14 x 14 i podpartą 5-cioma stemplami 14 x 14 cm na desce o grubości 32 mm. - dach - wzmocnić od strony szczytu zachodniego wymieniając krokwie i łaty przy szczycie oraz przełożyć dachówkę na wyprostowany dach. Należy starannie zdjąć dachówkę z tego fragmentu dachu, aby ponownie ją ułożyć, uzupełniając uszkodzone elementy. Należy przeglądnąć cały dach i wymienić popękane i zużyte dachówki. Większość robót należy wykonywać z rusztowań zewnętrznych, przy użyciu elektronarzędzi do wkręcania śrub ograniczając uderzenia młotkami do minimum. Więźby dachowe nad spichlerzem i alkierzem podczas prac remontowo-zabezpieczających winny być sprawdzone pod względem wytrzymałościowym, gdyż w chwili obecnej nie ma dostępu do wszystkich elementów więźby. Wszystkie nowe elementy drewniane na w/w budynkach zabezpieczyć środkami przeciwwilgociowymi i przeciwgrzybicznymi oraz ogniochronnymi. Uzyskaną ziemię, gruz w trakcie wykonywania robót należy usunąć i wywieźć w ramach wykonywanych robót budowlanych. Miejsce wywozu ziemi i materiałów porozbiórkowych zabezpiecza wykonawca robót. Koszty tych robót należy ująć w cenie ofertowej. 3. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92, poz. 881 z późn. zm.) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. 4. Szczegółowy zakres robót precyzuje: Szczegółowy zakres robót określają: - przedmiary robót: 1) Zadanie nr 1) - przedmiar robót, załącznik do specyfikacji nr 1 , 2) Zadanie nr 2) - przedmiar robót, załącznik do specyfikacji nr 2, - projekty budowlane dla zadań Nr 1) i 2) stanowiące załącznik nr 5 do s.i.w.z. - specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego (www.anr.gov.pl) oraz może być przekazana Wykonawcy na jego wniosek bezpłatnie.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających. 2) Przedmiotem zamówień uzupełniających będą roboty tego samego rodzaju i zgodne z robotami wchodzącymi w zakres przedmiotu zamówienia podstawowego. 3) Wartość zamówień uzupełniających wynosić będzie maksymalnie 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.22.32.00 - Roboty konstrukcyjne 45.22.32.20 - Roboty zadaszeniowe 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wskazać min. 1 osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy, legitymującą się: - uprawnieniami do prowadzenia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno budowlanej w zakresie kierowania robotami bez ograniczeń lub inne odpowiadające w/w tożsame uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących przepisów w dniu wydania uprawnień, - odbyciem co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków (zgodnie z § 24 ust 1 i 2 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku Dz.U.2011.165.987). Ocena spełnienia tego warunku dokonana zostanie na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 5 do oferty

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o /Wzór formularza oferty/ (załącznik Nr 1 do specyfikacji) oraz zawierać niżej wymienione załączniki: Załącznik nr 1 - Kosztorys ofertowy Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę. Załącznik nr 3 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Załącznik nr 4 - a/ aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert b/ Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Załącznik nr 5 - Oświadczenia Wykonawcy, że kierownik budowy, który będzie uczestniczył w realizacji zamówienia posiada wymagane uprawnienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, oraz może kierować robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, spełnia wymagania określone w ust 1 i 2 § 24 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku (Dz. U. 2011.165.987). Oświadczenie to przedkłada na podanym wzorze /Oświadczenie o kwalifikacjach technicznych/. Załącznik nr 6* - Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako /tajne/. Objęte wykazem dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie. Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez Wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Załącznik nr 7* - Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub Inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku korzystania przez wykonawcę z zasobów innych podmiotów (art. 26 ust. 2b). Załącznik nr 8* - Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Załącznik nr 9* - Lista podmiotów należących do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych - w przypadku przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej. * jeżeli dotyczy 2. Stosownie do art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może zastrzec nie później niż w terminie składania ofert, które ze złożonych informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty 1) Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o /Formularz oferty/. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione. 2) Dokumenty, o których mowa w pkt IX.1 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem na każdej stronie, przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawcy. Oświadczenia Wykonawców (np. zał. Nr 2, 3) oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał. nr 7) winny być przedłożone w oryginale. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie oraz ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawcę winno być przedłożone w oryginale lub w formie kopii notarialnie poświadczonej. 3) Ofertę składa się w formie pisemnej. 4) Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej. 5) Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski. 6) Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 7) Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie. 8) Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego. 9) Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 10) Wykonawca winien zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty na własny koszt. Zamawiający na życzenie Wykonawcy umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. 5. Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub Uchwałę Wspólników, określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 KC). 3) Postanowienia specyfikacji dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej. 4) Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 5) Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od którego pochodzą. 6) Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy. 7) Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad: a) formularz oferty i załączniki nr 1, 2, 6, 7, 8, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają łącznie, podpisane przez pełnomocnika, z zastrzeżeniem, że - pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów (zał. nr 7) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, - pełnomocnictwo, określone w art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (zał. nr 8) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania każdego z wykonawców, b) załączniki nr 3, 4, 9 winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie i być podpisane przez wykonawcę, którego załącznik dotyczy, c) załącznik nr 5: Ponieważ oceniany będzie łączny potencjał kadrowy i kwalifikacje, łączne doświadczenie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców nie jest wymagane złożenie w/w dokumentów przez wszystkich Wykonawców lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie. Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy prawo zamówień publicznych. 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 2. Powołując się na spełnienie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, wykonawca jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, stanowiące zał. Nr 7 do oferty. 3. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności, kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, przedmiot oraz zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie, w jaki sposób będzie ono wykonane, a także jakiego okresu zobowiązanie dotyczy. 4. Kopie dokumentów dotyczących podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Szczegółowy zakres umowy określony został w załączniku nr 3 do SIWZ - projekt umowy. Możliwość zmiany umowy określona została w §14, zgodnie z którym: Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej; a) Udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od wykonania których uzależniona jest realizacja umowy, b) Ograniczenia zakresu rzeczowego umowy, c) Zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy, d) Sytuacji niezależnych od stron umowy, e) Gdy potrzeba wprowadzenia zmian do umowy wynika z okoliczności natury technicznej i prawnej, w tym zmian dokumentacji projektowej. f) Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie wystąpienia poniższych okoliczności: w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie, w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy. W sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednakże z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składania ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu 10 wykonawca zobowiązany jest wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu na dzień złożenia wniosku o dokonanie takiej zmiany oraz udokumentować spełnienie tego warunku zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. VII.2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonując powyższych zmian wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za dotychczas wykonane zakresy robót lub usług. 2. Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania umowy wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi w sytuacji, gdy: a) Wystąpią niekorzystne warunki pogodowe. b) Wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej. 3. Zmiana ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpi, gdy zaistnieją zdarzenia objęte regulacją § 5 ust. 4 i § 6 umowy. 4. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1, 2, 3 niniejszego paragrafu mogą być wprowadzone w następującym trybie: a) W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, 2, 3 Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek winien być złożony w formie pisemnej, niezwłocznie i przed wprowadzeniem zmian. b) Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy. c) Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.anr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Rzeszowie ul. A. Asnyka 7, 35-001 Rzeszów (pok. nr 215).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Rzeszowie ul. A. Asnyka 7, 35-001 Rzeszów (kancelaria ogólna pok. nr 112).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.