eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mińsk Mazowiecki › USŁUGA ODBIORU I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH I MEDYCZNYCH Z KOMPLEKSÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ JEDNOSTKĘ WOJSKOWĄ 1131 - ZP/52/2013

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2013-12-19

Mińsk Mazowiecki: USŁUGA ODBIORU I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH I MEDYCZNYCH Z KOMPLEKSÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ JEDNOSTKĘ WOJSKOWĄ 1131 - ZP/52/2013
Numer ogłoszenia: 276415 - 2013; data zamieszczenia: 19.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 1131 , 05-300 Mińsk Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 25 74 74 510, faks 25 74 74 520.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.23blt.sp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: WOJSKO.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA ODBIORU I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH I MEDYCZNYCH Z KOMPLEKSÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ JEDNOSTKĘ WOJSKOWĄ 1131 - ZP/52/2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru, transportu oraz zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych oraz świadczenie usług odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych, z miejsc wytworzenia w Jednostce Wojskowej 1131, 05-300 Mińsk Mazowiecki w pojemnikach Wykonawcy z kompleksów wojskowych będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej 1131. ZADANIE NR 1 - ODBIÓR TRANSPORT ORAZ ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH. 1). Opis przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru, transportu oraz zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych o kodzie 20 01 08 z miejsc wytworzenia w Jednostce Wojskowej 1131; 05-300 Mińsk Mazowiecki. Zgodnie z ilościami przedstawionymi w poniższej tabeli: LP. NAZWA I CECHY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ILOŚĆ JEDNOSTKA MIARY 1 2 3 4 1Odbiór, transport i utylizacja odpadów pokonsumpcyjnych o kodzie 20 01 08 Jednostce Wojskowej 1131; 05-300 Mińsk Mazowiecki 27.500 kg 2 RAZEM 27.500 kg 2.Do obowiązków Wykonawcy należy: a)Zapewnienia Zamawiającemu 6 opisanych beczek z przykrywami i klamrą zabezpieczającą o pojemności 120 litrów oraz ich wymianę w przypadku zniszczenia. b)Regularnego odbioru odpadów (2 razy w tygodniu) w terminie ustalonym z Zamawiającym, w godz. 7:30-15:00, a w szczególnych przypadkach na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego z wyprzedzeniem, co najmniej dwóch dni roboczych; podstawą do zgłoszenia będzie sporządzony protokół konieczności. W przypadku, gdy w dniu opróżniania pojemników występuje dzień wolny od pracy, odebranie odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym w godzinach od 7:30 do 15:00. c)Usuwania zanieczyszczeń powstałych przy ewentualnym opróżnianiu pojemników. d)Dezynfekcji opróżnionych pojemników. e)Wskazania miejsca przeznaczenia odpadów oraz aktualną umowę z przedsiębiorstwem, do którego odpad będzie przekazany. f)Wystawienia karty przekazania odpadu w 3-ch egzemplarzach. g)Cena jednostkowa powinna obejmować wszystkie koszty związane z odbiorem odpadu w czasie trwania umowy (np. koszt transportu, utylizacji odpadów, dostawy pojemników, załadunku, rozładunku, ewentualne opłaty środowiskowe i inne nie wymienione wpływające na wysokość oferty); h)Oferta winna zawierać łączny koszt zamówienia oraz koszty odbioru i utylizacji odpadów pokonsumpcyjnych. ZADANIE NR 2 ODBIÓR I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH 1). Opis przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru, transportu oraz utylizacji odpadów medycznych o kodzie 180103, powstałych w podmiocie leczniczym w JW. 1131, 05-300 Mińsk Mazowiecki. W ilościach przedstawionych w poniższej tabeli: LP. NAZWA I CECHY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Jm ILOŚĆ 1 2 3 4 1 ODBIÓR I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH o Kodzie - 180103 kg 90 2 RAZEM kg 90 2)Do obowiązków Wykonawcy należy: a)Wykonawca zobowiązuje się do Regularnego odbioru odpadów (2 razy w miesiącu) w terminie ustalonym z Zamawiającym, w godz. 7:30-15:00, a w szczególnych przypadkach na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego z wyprzedzeniem, co najmniej dwóch dni roboczych; podstawą do zgłoszenia będzie sporządzony protokół konieczności. b)Wykonawca zobowiązuje się do Zapewnienia Zamawiającemu każdorazowo 3 worków foliowych koloru czerwonego na odpady medyczne o pojemności około 35 litrów oraz ich wymianę w trakcie odbierania odpadów. c)Wskazania miejsca przeznaczenia odpadów oraz aktualną umowę z przedsiębiorstwem, do którego odpad będzie przekazany. d)Po wykonanej usłudze wykonawca wystawienia kartę przekazania odpadu w 3-ch egzemplarzach. e)Cena jednostkowa powinna obejmować wszystkie koszty związane z odbiorem odpadu w czasie trwania umowy (np. koszt transportu, utylizacji odpadów, dostawy worków foliowych, załadunku, rozładunku, ewentualne opłaty środowiskowe i inne nie wymienione wpływające na wysokość oferty); f)Oferta winna zawierać łączny koszt zamówienia oraz koszty odbioru i utylizacji odpadów medycznych. Podczas wykonywania usługi wykonawca zobowiązany jest świadczyć ją zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30.07.2010 (Dz. U. 2010 nr 139 poz. 940) Wymagania ogólne dla zadania Nr 1 i zadania Nr 2 Przed podpisaniem umowy stosownie do zadania wykonawcy zobowiązani będą do : a)Podania wykazu osób realizujących przedmiot zamówienia tj. imię i nazwisko, adres zamieszkania, nr dokumentu tożsamości, przez kogo wydany i data wydania. b)Podania wykazu wraz z numerami rejestracyjnymi samochodów wyznaczonych do realizacji niniejszego zamówienia. Rozdział IV Termin realizacji zamówienia i Forma płatności Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy jednak nie wcześniej niż : Dla zadania nr 1 od 01.01.2014r. do 30.11.2014r. Dla zadania nr 2 od 01.01.2014r. do 31.12.2014r..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.00.00-2, 90.52.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: ZAMAWIAJĄCY NIE WYMAGA WNIESIENIA WADIUM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy posiadają: 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące Dla zadania nr 1 odpady o kodzie 20 01 08 - posiadania uprawnień do wykonywania działalności w zakresie odzysku lub składowanie oraz transportu odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14.12.2012r (Dz. U. z 2012r. Nr 185 poz. 1243 t.j. z p. zm.) W przypadku jeżeli wykonawca nie będzie posiadał stosownych uprawnień w zakresie odzysku lub składowanie odpadów pokonsumpcyjnych , do oferty należy dołączyć Umowę wraz z pozwoleniem na odzysk lub składowanie z przedsiębiorstwem do którego odpady będą przekazywane. Dla Zadania nr 2 - odpady o kodzie 18 01 03 - odpady medyczne posiadania uprawnień do wykonywania działalności w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. W przypadku jeżeli wykonawca nie będzie posiadał stosownych uprawnień w zakresie utylizacji odpadów medycznych, do oferty należy dołączyć Umowę wraz z pozwoleniem na utylizację przedsiębiorstwa do którego odpady będą przekazywane i utylizowane; 2) Przedstawią pozwolenia na transport i odbiór odpadów zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. Dz.U. z 2012 r. poz. 391 j.t. z p. zm. odpowiednio dla zadania nr 1.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy złożą oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy złożą oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy złożą oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy złożą oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych załącznik nr 3 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wymagane jest, aby Wykonawca swoją ofertę złożył m.in. na wypełnionym i podpisanym Formularzy ofertowym - z wykorzystaniem wzoru wg. zał. Nr 1 do SIWZ Formularzu cenowym - z wykorzystaniem wzoru wg. zał. Nr 2 do SIWZ ORAZ dla zadania nr 1 W przypadku jeżeli wykonawca nie będzie posiadał stosownych uprawnień w zakresie odzysku lub składowanie odpadów pokonsumpcyjnych , do oferty należy dołączyć Umowę wraz z pozwoleniem na odzysk lub składowanie z przedsiębiorstwem do którego odpady będą przekazywane. Dla zadania nr 2 W przypadku jeżeli wykonawca nie będzie posiadał stosownych uprawnień w zakresie utylizacji odpadów medycznych, do oferty należy dołączyć Umowę wraz z pozwoleniem na utylizację przedsiębiorstwa do którego odpady będą przekazywane i utylizowane;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.23blt.sp.mil.pl w dziale przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: JEDNOSTKA WOJSKOWA 1131 05-300 MIŃSK MAZOWIECKI.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Jednostce Wojskowej 1131, 05-300 Mińsk Mazowiecki; (kancelaria jawna w dni robocze w godzinach 7:30 - 15:30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ODBIÓR TRANSPORT ORAZ ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 1 - ODBIÓR TRANSPORT ORAZ ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH. 1). Opis przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru, transportu oraz zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych o kodzie 20 01 08 z miejsc wytworzenia w Jednostce Wojskowej 1131; 05-300 Mińsk Mazowiecki. Zgodnie z ilościami przedstawionymi w poniższej tabeli: LP. NAZWA I CECHY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ILOŚĆ JEDNOSTKA MIARY 1 2 3 4 1 Odbiór, transport i utylizacja odpadów pokonsumpcyjnych o kodzie 20 01 08 Jednostce Wojskowej 1131; 05-300 Mińsk Mazowiecki 27.500 kg 2 RAZEM 27.500 kg 2. Do obowiązków Wykonawcy należy: a) Zapewnienia Zamawiającemu 6 opisanych beczek z przykrywami i klamrą zabezpieczającą o pojemności 120 litrów oraz ich wymianę w przypadku zniszczenia. b) Regularnego odbioru odpadów (2 razy w tygodniu) w terminie ustalonym z Zamawiającym, w godz. 7:30-15:00, a w szczególnych przypadkach na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego z wyprzedzeniem, co najmniej dwóch dni roboczych; podstawą do zgłoszenia będzie sporządzony protokół konieczności. W przypadku, gdy w dniu opróżniania pojemników występuje dzień wolny od pracy, odebranie odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym w godzinach od 7:30 do 15:00. c) Usuwania zanieczyszczeń powstałych przy ewentualnym opróżnianiu pojemników. d) Dezynfekcji opróżnionych pojemników. e) Wskazania miejsca przeznaczenia odpadów oraz aktualną umowę z przedsiębiorstwem, do którego odpad będzie przekazany. f) Wystawienia karty przekazania odpadu w 3-ch egzemplarzach. g) Cena jednostkowa powinna obejmować wszystkie koszty związane z odbiorem odpadu w czasie trwania umowy (np. koszt transportu, utylizacji odpadów, dostawy pojemników, załadunku, rozładunku, ewentualne opłaty środowiskowe i inne nie wymienione wpływające na wysokość oferty); h) Oferta winna zawierać łączny koszt zamówienia oraz koszty odbioru i utylizacji odpadów pokonsumpcyjnych. Wymagania ogólne dla zadania Nr 1 i zadania Nr 2 Przed podpisaniem umowy stosownie do zadania wykonawcy zobowiązani będą do : a) Podania wykazu osób realizujących przedmiot zamówienia tj. imię i nazwisko, adreszamieszkania, nr dokumentu tożsamości, przez kogo wydany i data wydania. b) Podania wykazu wraz z numerami rejestracyjnymi samochodów wyznaczonych do realizacji niniejszego zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ODBIÓR I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ODBIÓR I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH 1). Opis przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru, transportu oraz utylizacji odpadów medycznych o kodzie 180103, powstałych w podmiocie leczniczym w JW. 1131, 05-300 Mińsk Mazowiecki. W ilościach przedstawionych w poniższej tabeli: LP. NAZWA I CECHY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Jm ILOŚĆ 1 2 3 4 1 ODBIÓR I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH o Kodzie - 180103 kg 90 2RAZEM kg 90 2)Do obowiązków Wykonawcy należy: a)Wykonawca zobowiązuje się do Regularnego odbioru odpadów (2 razy w miesiącu) w terminie ustalonym z Zamawiającym, w godz. 7:30-15:00, a w szczególnych przypadkach na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego z wyprzedzeniem, co najmniej dwóch dni roboczych; podstawą do zgłoszenia będzie sporządzony protokół konieczności. b)Wykonawca zobowiązuje się do Zapewnienia Zamawiającemu każdorazowo 3 worków foliowych koloru czerwonego na odpady medyczne o pojemności około 35 litrów oraz ich wymianę w trakcie odbierania odpadów. c)Wskazania miejsca przeznaczenia odpadów oraz aktualną umowę z przedsiębiorstwem, do którego odpad będzie przekazany. d)Po wykonanej usłudze wykonawca wystawienia kartę przekazania odpadu w 3-ch egzemplarzach. e)Cena jednostkowa powinna obejmować wszystkie koszty związane z odbiorem odpadu w czasie trwania umowy (np. koszt transportu, utylizacji odpadów, dostawy worków foliowych, załadunku, rozładunku, ewentualne opłaty środowiskowe i inne nie wymienione wpływające na wysokość oferty); f)Oferta winna zawierać łączny koszt zamówienia oraz koszty odbioru i utylizacji odpadów medycznych. Podczas wykonywania usługi wykonawca zobowiązany jest świadczyć ją zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30.07.2010 (Dz. U. 2010 nr 139 poz. 940) Wymagania ogólne dla zadania Nr 1 i zadania Nr 2 Przed podpisaniem umowy stosownie do zadania wykonawcy zobowiązani będą do : a) Podania wykazu osób realizujących przedmiot zamówienia tj. imię i nazwisko, adres zamieszkania, nr dokumentu tożsamości, przez kogo wydany i data wydania. b) Podania wykazu wraz z numerami rejestracyjnymi samochodów wyznaczonych do realizacji niniejszego zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.52.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.