eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pilchowice › Projekt budowy chodnika i przebudowy drogi wojewódzkiej nr 921 na terenie Gminy Pilchowice

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-08

Pilchowice: Projekt budowy chodnika i przebudowy drogi wojewódzkiej nr 921 na terenie Gminy Pilchowice
Numer ogłoszenia: 27458 - 2016; data zamieszczenia: 08.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pilchowice , ul. Damrota 6, 44-145 Pilchowice, woj. śląskie, tel. 32 235 65 21, faks 32 235 69 38.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pilchowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowy chodnika i przebudowy drogi wojewódzkiej nr 921 na terenie Gminy Pilchowice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowy chodnika i przebudowy drogi wojewódzkiej nr 921 na terenie Gminy Pilchowice od skrzyżowania z DK 78 do końca zabudowań w Stanicy wraz z uzgodnieniami, opiniami i pozwoleniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę (dokonania zgłoszenia budowy lub wykonania robót budowlanych) dla powyższego zamierzenia budowlanego. Przygotowanie dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do regulacji stanu własności pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 921 na rzecz Województwa Śląskiego na odcinku objętym niniejszym zamówieniem. Projekt należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach dostępnymi na stronie internetowej www.zdw.katowice.pl Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia (tj. kompletna dokumentacja projektowa i dokumentacja geodezyjna) musi uzyskać pozytywną opinię Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Przedmiot umowy jest zlecony w imieniu Województwa Śląskiego, które jest reprezentowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, na mocy porozumienia jako podmiot zlecający występuje Gmina Pilchowice. Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe zgodne z tabelą prac projektowych stanowiącą załącznik do umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ. Wymagany termin gwarancji: warunki, okres i zakres gwarancji opisano w ZAŁĄCZNIKU NR 4 do SIWZ -opis przedmiotu zamówienia, oraz w ZAŁĄCZNIKU NR 5 do SIWZ - wzór umowy..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności związanej z przedmiotem zamówienia, w związku z tym Zamawiający nie dokonuje opisu spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu oceny spełnienia warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni wymagania, jeżeli wykaże, że wykonał należycie co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu projektów budowy lub przebudowy dróg publicznych klasy G bądź wyższej o łącznej długości nie mniejszej niż 5 km o wartości 250 000,00 zł brutto każda, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzanie działalności jest krótszy to w tym okresie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty potwierdzające, że łącznie spełniają powyższe warunki udziału w postępowaniu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu oceny spełnienia warunku w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił warunek, jeżeli wykaże że będzie dysponował osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia wraz z zakresem wykonywanych czynności, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia tj.: 1) 2 osobami posiadającymi kwalifikacje: wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej ( lub odpowiadające im ważne uprawnieninia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź odpowiednie kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych). Doświadczenie : 6 lat od uzyskania uprawnień Wyjaśnienie: należy podać datę uzyskania uprawnień w celu weryfikacji doświadczenia w Wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ 2) 2 osobami posiadającymi kwalifikacje: wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej mostowej ( lub odpowiadające im ważne uprawnieninia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź odpowiednie kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) Doświadczenie : 6 lat od uzyskania uprawnień Wyjaśnienie: należy podać datę uzyskania uprawnień w celu weryfikacji doświadczenia w Wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ 3) 1 osobą posiadającą kwalifikacje: wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub odpowiadające im ważne uprawnieninia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź odpowiednie kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) Doświadczenie : 6 lat od uzyskania uprawnień Wyjaśnienie: należy podać datę uzyskania uprawnień w celu weryfikacji doświadczenia w Wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ 4) 1 osobą posiadającą kwalifikacje: wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych (lub odpowiadające im ważne uprawnieninia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź odpowiednie kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) Doświadczenie : 6 lat od uzyskania uprawnień Wyjaśnienie: należy podać datę uzyskania uprawnień w celu weryfikacji doświadczenia w Wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ 5) 1 osobą posiadającą kwalifikacje: wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci , instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im ważne uprawnieninia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź odpowiednie kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) Doświadczenie : 6 lat od uzyskania uprawnień Wyjaśnienie: należy podać datę uzyskania uprawnień w celu weryfikacji doświadczenia w Wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ 6) 1 osobą posiadającą (geodeta) kwalifikacje: uprawnienia w zakresie geodezji i kartografii w zakresie: rozgraniczenia i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych. Doświadczenie : 5 lat od uzyskania uprawnień z zakresu 2 Wyjaśnienie: należy podać datę uzyskania uprawnień w celu weryfikacji doświadczenia w Wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ 7) 1 osobą posiadającą (geodeta) kwalifikacje: uprawnienia w zakresie geodezji i kartografii w zakresie: rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych 8) 1 osobą posiadającą (geolog) kwalifikacje : w zakresie wykonania dozorowania i kierowania pracami geologicznymi w kategorii: IV lub V 9) 1 osobą posiadającą (geolog) kwalifikacje : w zakresie wykonania dozorowania i kierowania pracami geologicznymi w kategorii: VI lub VII 10) 1 osobą posiadającą (audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego) Kwalifikacje: posiadanie ważnego certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego. Doświadczenie: wykonanie minimum dwóch audytów BRD Wyjaśnienie: w celu wykazania się doświadczeniem należy podać nazwę zadania dla którego opracowanie zostało wykonane w Wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, w celu wykazania się odpowiednimi kwalifikacjami należy podać do kiedy ważny jest certyfikat. Zamawiający informuje, że dopuszcza łączenie stanowisk z pkt 6) i 7) oraz z pkt. 8) i 9).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin wykonania projektu wstępnego - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy: Wynagrodzenia § 5 Umowy 1) W przypadku konieczności zmiany numeru rachunku Wykonawcy, na który ma być dokonywana płatność za wykonanie przedmiotu zamówienia, Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego o dokonanie zmiany, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego zmiana dokonana będzie w formie aneksu do Umowy. Zmiana Terminu § 8 Umowy 1) Na uzasadniony pisemny wniosek Wykonawcy Strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu realizacji Przedmiotu umowy w zakresie, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt a) Umowy, jeżeli opóźnienie w wykonaniu Dokumentacji projektowej lub poszczególnych Opracowań wynika z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, a w szczególności: a) w przypadku zwłoki Zamawiającego w zakresie przekazania Wykonawcy dokumentów wskazanych w OPZ niezbędnych do wykonania Dokumentacji projektowej lub poszczególnych Opracowań, b) w przypadku nadzwyczajnego przedłużenia czasu trwania procedur administracyjnych w stosunku do terminów ustawowych, c) z przyczyn społecznych (protesty, listy, petycje itp.), d) w przypadku szczególnie uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu materiałów wyjściowych do przygotowania Dokumentacji projektowej, e) z przyczyn wynikających z czynników związanych ze specyfiką wykonania poszczególnych Opracowań, które można wykonywać tylko w danym okresie roku kalendarzowego, f) w przypadku wprowadzenia przez Zamawiającego dodatkowych elementów, których wykonanie ma wpływ na terminy opracowania poszczególnych Opracowań, g) w przypadku zawieszenia realizacji Umowy w zakresie, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt a) Umowy przez Zamawiającego zgodnie z § 14 Umowy. 2) Po otrzymaniu wniosku Wykonawcy, o którym mowa w ust. 1 Zamawiający w ciągu 7 dni roboczych sprawdzi jego zgodność z warunkami Umowy i jeśli nie będzie miał zastrzeżeń, to zaakceptuje przedłużenie okresu realizacji Umowy. Przedłużenie okresu realizacji Umowy zostanie potwierdzone aneksem do Umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia finansowe. Wykonawca oświadcza, że nieodwołalnie i bezwarunkowo zrzeka się wszelkich ewentualnych roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego. 4) W przypadkach uzasadnionych interesem Zamawiającego, Zamawiający jest jednostronnie uprawniony do rezygnacji z wykonania przez Wykonawcę poszczególnych Opracowań lub usług Wykonawcy stanowiących Przedmiot umowy, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt b) Umowy lub § 1 ust. 1 pkt c) Umowy. W takim przypadku Zamawiający wyda Wykonawcy stosowne polecenie na piśmie które jest skuteczne z chwilą doręczenia go Wykonawcy. 5) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 4 Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia w związku z niezrealizowaniem przez Wykonawcę całego zakresu usług objętych Przedmiotem umowy. Wykonawca oświadcza, że nieodwołalnie i bezwarunkowo zrzeka się wszelkich ewentualnych roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego. Zawieszenie realizacji Umowy przez Zamawiającego § 14 Umowy 1) Zamawiający jest jednostronnie uprawniony do zawieszania wykonania poszczególnych usług stanowiących Przedmiot umowy lub poszczególnych zakresów Przedmiotu umowy w takim czasie i w taki sposób, w jaki uważa to za konieczne. Zawieszenie następuje na podstawie pisemnego powiadomienia przekazanego Wykonawcy, najpóźniej na 14 dni przed terminem zawieszenia, a następnie podpisania przez Strony aneksu do Umowy. Wznowienie wykonania usług stanowiących Przedmiot umowy lub poszczególnych zakresów Przedmiotu umowy wymaga pisemnego polecenia 2) Zawieszenie, o którym mowa w ust. 1 może jednorazowo nastąpić na maksymalny okres nie dłuższy niż 6 miesięcy. Łączny okres zawieszenia wykonania Przedmiotu umowy nie może przekroczyć 18 miesięcy. 3) Jeżeli czas zawieszenia przekracza 6 miesięcy, to Wykonawca może, zawiadamiając Zamawiającego na piśmie pod rygorem nieważności, domagać się zezwolenia na wznowienie wykonania poszczególnych usług stanowiących Przedmiot umowy lub poszczególnych zakresów Przedmiotu umowy. Zamawiający przekaże Wykonawcy decyzję dotyczącą ewentualnego wznowienia wykonania w terminie 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania zawiadomienia Wykonawcy. 4) W przypadku uzyskania zezwolenia, Wykonawca jest zobowiązany do wznowienia wykonania usług stanowiących Przedmiot umowy lub poszczególnych zakresów Przedmiotu umowy w terminie 7 dni roboczych. 5) W przypadku gdy Wykonawca nie otrzyma zezwolenia na wznowienie wykonania usług stanowiących przedmiot umowy lub poszczególnych zakresów Przedmiotu umowy, Wykonawca będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy. 6) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia finansowe. Wykonawca oświadcza, że nieodwołalnie i bezwarunkowo zrzeka się wszelkich ewentualnych roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego. 7) Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 1 stanowi podstawę do przedłużenia terminu realizacji Przedmiotu umowy. 5. Wniosek o ewentualne zmiany postanowień zawartej umowy Wykonawca winien dostarczyć do Zamawiającego w terminie nie później niż 14 dni przed upływem terminu umownego. W przeciwnym wypadku Zamawiający może pozostawić wniosek bez biegu. 6. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wprowadzenie zmian. 7. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pilchowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Pilchowicach ul. Damrota 6 44-145 Pilchowice pok nr 12.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Pilchowicach ul. Damrota 6 44-145 Pilchowice pok nr 4 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.