eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prusice › Świadczenie usługi serwisu urządzeń oświetlenia drogowego o podwyższonym standardzie przy drodze krajowej Nr 5, które Wykonawca będzie świadczył po wykonaniu rozbudowy oświetlenia drogowego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-18

Prusice: Świadczenie usługi serwisu urządzeń oświetlenia drogowego o podwyższonym standardzie przy drodze krajowej Nr 5, które Wykonawca będzie świadczył po wykonaniu rozbudowy oświetlenia drogowego
Numer ogłoszenia: 273518 - 2014; data zamieszczenia: 18.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prusice, Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3126224, faks 071 3126229 , strona internetowa www.bip.prusice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi serwisu urządzeń oświetlenia drogowego o podwyższonym standardzie przy drodze krajowej Nr 5, które Wykonawca będzie świadczył po wykonaniu rozbudowy oświetlenia drogowego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi rozbudowy i serwisu urządzeń oświetlenia drogowego o podwyższonym standardzie na terenie Gminy Prusice. 2) Szczegółowy wykaz prac objętych zamówieniem zawiera Umowa stanowiąca załącznik nr 3 do zaproszenia. 3) Przedmiot zamówienia obejmuje prowadzenie serwisu sieci i urządzeń oświetleniowych w sposób zapewniający ich sprawność techniczną w zakresie określonym w załączniku nr 3 do umowy, (czynności eksploatacyjne). Czynności eksploatacyjne będą polegać na: a) całodobowej ciągłej obsłudze za pośrednictwem pracowników Terenowego Wydziału Wykonawstwa UST52 oraz zespołów Pogotowia Energetycznego umożliwiającej zgłaszanie reklamacji i informacji o nieprawidłowym działaniu sieci oświetleniowej przez 7 dni tygodnia, 24 godziny na dobę; b) bezzwłocznym podejmowaniu działań interwencyjnych w sytuacjach wyjątkowych, takich jak: -kolizja drogowa, w wyniku której uszkodzeniu uległa sieć oświetleniowa, -działania żywiołów, -stan sieci stwarzający zagrożenie dla otoczenia, -niesprawność fragmentów sieci stanowiących obszar zasilania stacji transformatorowej 20/0,4kV; c) usuwaniu zgłoszonych usterek i niesprawności pojedynczych punktów świetlnych w czasie do 96 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego. Czas na wykonanie naprawy liczony będzie w sposób następujący: -96 godzin od zgłoszenia w dni powszednie, -96 godzin liczonych od początku pierwszego dnia powszedniego po dniu ustawowo wolnym od pracy w przypadkach, gdy zgłoszenie nastąpiło w dniu bezpośrednio poprzedzającym dzień wolny lub w dniu wolnym od pracy d) usuwaniu na własny koszt, usterek sieci oświetleniowej powstałych wskutek kolizji drogowych oraz działań żywiołów; e) zawiadomienia Zamawiającego o awariach sieci oświetleniowej, których usunięcie w terminach określonych powyżej jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wraz ze wskazaniem przyczyn i terminu usunięcia usterki; f) zgłaszaniu Zamawiającemu usunięcia niesprawności za pośrednictwem zawiadomienia pisemnego lub faksu, albo elektronicznie na adres -e-mail, zgodnie z zapisami § 6 ust.2 niniejszej Umowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Tryb z wolnej ręki zastosowano na podstawie art. 67 ust.1 pkt1. lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907), który stanowi, że: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeśli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę; a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 8 grudnia 1990r. o samorządzie gminnym obejmują sprawy gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego. Ponadto planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy oraz finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy należy do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe (art. 18 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne). Infrastruktura oświetlenia drogowego znajdująca się na terenie Zamawiającego nie stanowi własności Gminy Prusice, jednakże z dbałości o dobro mieszkańców biorąc pod uwagę liczbę wypadków oraz kolizji drogowych na nieoświetlonych skrzyżowaniach z drogą krajową nr 5, Gmina Prusice zobowiązana jest do podjęcia kroków w kierunku wyeliminowania zagrożenia. Nie budzi wątpliwości, że w interesie Zamawiającego jest rozbudowa oświetlenia w celu doświetlenia skrzyżowań, nie jest jednak możliwe przeprowadzenie konkurencyjnego trybu postępowania w celu konserwacji oraz rozbudowy majątku niestanowiącego własności Zamawiającego. Wybór Wykonawcy innego niż właściciel mienia uniemożliwi przeprowadzenie procesu inwestycyjnego wobec braku zgody właściciela w zakresie rozbudowy jego mienia. Elementy rozbudowanej sieci niewątpliwie miały będą wpływ na funkcjonowanie całej sieci, a także jej awaryjność, co wiąże się z problemami w kwestii ustalenia po czyjej stronie leży usunięcie ewentualnych uszkodzeń, a także serwis gwarancyjny, co stanowi za racjonalnością przeprowadzenia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki. Wobec powyższego wybór Wykonawcy w oparciu o inny tryb ustawy przysporzyłoby trudności organizacyjnych, prawnych oraz technicznych, w tym zagrożenie zawarciem stosunku zobowiązaniowego o świadczeniem niemożliwe, przy braku woli współpracy monopolisty naturalnego, jakim jest TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie przy ul. Zawiła 65L, 30-390 Kraków, Oddział we Wrocławiu, pl. Powstańców Śląskich 5, 53-329 Wrocław. Wykonania roboty budowlanej tylko przez w/w wykonawcę ma charakter obiektywny, trwały i nieprzezwyciężalny. Względy techniczne o obiektywnym charakterze, na które powołuje się Zamawiający, są poparte rzeczywistym monopolem wykonawcy na uzyskanie od niego zamówienia. W celu realizacji zobowiązania w zakresie dotyczącym standardu usługi, Wykonawca dokona rozbudowy oświetlenia drogowego w oparciu o sieć elektroenergetyczną, stanowiącą jego własność przy zastosowaniu własnych nowoczesnych energooszczędnych środków technicznych zapewniających racjonalność zużycia energii elektrycznej oraz bezpieczeństwo na drogach. Wykonawca TAURON Dystrybucja SA z siedzibą w Krakowie przy ul. Zawiła 65L, 30-390 Kraków, Oddział we Wrocławiu, pl. Powstańców Śląskich 5, 53-329 Wrocław dokona rozbudowy oświetlenia drogowego przy drodze krajowej nr 5, które następnie będą stanowiły jego własność a także będzie świadczył usługi serwisu urządzeń oświetlenia drogowego, w sposób zapewniający ich sprawność techniczną. Zakres czynności, będących przedmiotem umowy, na terenie Gminy Prusice (bez napraw uszkodzeń i szkód spowodowanych przez osoby trzecie), w szczególności obejmuje: 1) Oględziny sieci oświetlenia drogowego. 2) Wykonywanie niezbędnych pomiarów w sieci oświetlenia drogowego w terminach zgodnych z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej TAURON Dystrybucja SA 3) Wymiana niesprawnych źródeł światła. 4) Utylizacja zużytych źródeł światła pochodzących z wymiany. 5) Lokalizacja i naprawa uszkodzeń linii kablowej i napowietrznej, wymiana uszkodzonych odcinków sieci. 6) Utrzymywanie tabliczek zaciskowo -bezpiecznikowych słupów oświetleniowych w sprawności technicznej z uniemożliwieniem dostępu do wnęk słupowych osobom postronnym oraz wymiana uszkodzonych zamknięć wnęk słupowych. 7) Utrzymanie sprawności technicznej opraw oświetleniowych przez wymianę ich poszczególnych elementów (dławików, układów zapłonowych, kondensatorów, itp.) 8) Wymiana uszkodzonych przewodów zasilających w słupach i wysięgnikach. 9) Wymiana uszkodzonych elementów zabezpieczających oprawy oświetleniowe oraz dostosowanie zabezpieczeń do poboru mocy. 10) Bieżąca kontrola i utrzymywanie rozdzielnic oświetleniowych w dobrej sprawności technicznej poprzez ich konserwację i wymianę uszkodzonych elementów sterowniczych i zabezpieczających. 11) Kontrola prawidłowości czasów załączania i wyłączania oświetlenia oraz wymiana uszkodzonych przekaźników zmierzchowych. 12) Odnawianie i uzupełnianie brakujących napisów informacyjnych na słupach, latarniach i szafkach sterowniczo -zabezpieczeniowych. 13) Prowadzenie dokumentacji techniczno-ruchowej z aktualizowaniem oznakowania informacyjnego, o którym mowa w pkt.12. 14) Utrzymanie opraw w należytej czystości. Określony przedmiot zamówienia obejmuje prowadzenie serwisu sieci i urządzeń oświetleniowych w sposób zapewniający ich sprawność techniczną, (czynności eksploatacyjne). Czynności eksploatacyjne będą polegać na: 1) całodobowej ciągłej obsłudze za pośrednictwem pracowników Terenowego Wydziału Wykonawstwa UST52 oraz zespołów Pogotowia Energetycznego umożliwiającej zgłaszanie reklamacji i informacji o nieprawidłowym działaniu sieci oświetleniowej przez 7 dni tygodnia, 24 godziny na dobę; 2) bezzwłocznym podejmowaniu działań interwencyjnych w sytuacjach wyjątkowych, takich jak: -kolizja drogowa, w wyniku której uszkodzeniu uległa sieć oświetleniowa, -działania żywiołów, -stan sieci stwarzający zagrożenie dla otoczenia, -niesprawność fragmentów sieci stanowiących obszar zasilania stacji transformatorowej 20/0,4kV; 3) usuwaniu zgłoszonych usterek i niesprawności pojedynczych punktów świetlnych w czasie do 96 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego. Czas na wykonanie naprawy liczony będzie w sposób następujący: -96 godzin od zgłoszenia w dni powszednie, -96 godzin liczonych od początku pierwszego dnia powszedniego po dniu ustawowo wolnym od pracy w przypadkach, gdy zgłoszenie nastąpiło w dniu bezpośrednio poprzedzającym dzień wolny lub w dniu wolnym od pracy 4) usuwaniu na własny koszt, usterek sieci oświetleniowej powstałych wskutek kolizji drogowych oraz działań żywiołów; 5) zawiadomienia Zamawiającego o awariach sieci oświetleniowej, których usunięcie w terminach określonych powyżej jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wraz ze wskazaniem przyczyn i terminu usunięcia usterki; 6) zgłaszaniu Zamawiającemu usunięcia niesprawności za pośrednictwem zawiadomienia pisemnego lub faksu, albo elektronicznie na adres -e-mail, zgodnie z zapisami § 6 ust.2 niniejszej Umowy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • TAURON Dystrybucja S.A., ul. Jasnogórska 11, 31-358 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.