eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Budowa miejsc postojowych, placu manewrowego i drogi pożarowej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-14

Gliwice: Budowa miejsc postojowych, placu manewrowego i drogi pożarowej
Numer ogłoszenia: 272326 - 2014; data zamieszczenia: 14.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Ratownictwa Gliwice , ul. Bolesława Śmiałego 2B, 44-121 Gliwice, woj. śląskie, tel. 032 3019815, faks 032 3019814.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.crg.gliwice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka budżetowa miasta Gliwice.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa miejsc postojowych, placu manewrowego i drogi pożarowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa miejsc postojowych, placu manewrowego i drogi pożarowej przy ul.Bolesława Śmiałego 2 A i B w Gliwicach, na działkach nr 202, 203/2 i 235/1 wraz z odwodnieniem. Zadanie obejmuje budowę układu komunikacyjnego zawierającego: -57 miejsc postojowych (nawierzchnia z kostki betonowej), -strefę wejściową przed budynkiem (wejscie od strony Archiwum Urzedu Miejskiego), w formie rondka z możliwością podjazdu, -chodniki (nawierzchnia z kostki betonowej), -plac manewrowy dla straży pożarnej (tłuczeń), -utwardzenie pod wiatę, -odwodnienie terenu miejsc postojowych, placu manewrowego i drogi pożarowej. Zakres prac do wykonania w ramach niniejszego zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 5 do SIWZ, z tym zastrzeżeniem że z zakresu zamówienia wyłączone są prace projektowane do wykonania na działce o nr 235/2, obręb Nowe Miasto, jednostka ewidencyjna Gliwice. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z warunkami określonymi w Decyzji Nr 1154/2014 z dnia 08.08.2014 r. o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę stanowiącej Załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania następujących prac dotyczących chodnika betonowego o szerokosci 3,20 m biegnącego wzdłuż budynku od wejścia głównego (do Archiwum Miejskiego) do istniejacej kostki betonowej przy wejściu do CRG (w wewnętrznym rogu budynku; powierzchnia zaznaczona kolorem czerwonym na rysunku poglądowym - Załącznik nr 8 do SIWZ): -skucia i rozebrania nawierzchni chodnika, rozebrania krawężników betonowych, wywiezienia gruzu, wykorytowania na głębokość 25 cm oraz wywiezienia ziemi i wykonania prac pomiarowych, wykonania nawierzchni chodnika z kostki betonowej w kolorze szarym- zgodnie z Przedmiarem robót- załącznik nr 5 do SIWZ; 2) wykonania następujących prac dotyczących ronda i drogi przy rondzie, miejsc postojowych, chodników, miejsca pod wiatę oraz placu manewrowego (teren zaznaczony zieloną obwiednią na rysunku poglądowym-Załącznik nr 8 do SIWZ): a) rondo i droga przy rondzie: - skucia i rozebrania nawierzchni, rozebrania krawężników betonowych, wywiezienia gruzu, wykorytowania na głębokość 50 cm oraz wywiezienia ziemi i wykonania prac pomiarowych, b) miejsca postojowe przy maszcie: - wykorytowania pod miejsca postojowe na głębokość 50 cm, wywiezienia ziemi i wykonania prac pomiarowych, c) chodniki: - skucia i rozebrania nawierzchni istniejących chodników, rozebrania istniejących krawężników betonowych,wywiezienia gruzu, wykorytowania zaprojektowanych chodników na głębokość 25 cm oraz wywiezienia ziemi i wykonania prac pomiarowych, d) miejsce pod wiatę o powierzchni 16 m2: - wykorytowania miejsca pod wiatę na głębokość 25 cm, wywiezienia ziemi i wykonania prac pomiarowych, e) plac manewrowy o powierzchni 400 m2: - wykorytowania placu manewrowego na głębokość 50 cm, wywiezienia ziemi i wykonania prac pomiarowych; 3) przekazania do utylizacji odpadów budowlanych powstałych w trakcie realizacji zamówienia na swój koszt; 4) powykonawczego naniesienia zmian na miejskich zasobach geodezyjnych. Zamawiający zaleca przed złożeniem oferty dokonanie przez Wykonawcę na swój koszt i ryzyko wizji lokalnej i sprawdzenia terenu planowanych i wymaganych robót, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 07:00 do 15:00. Dane techniczne podane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót mają charakter podstawowych, wymaganych danych, które Wykonawca musi uwzględnić przy składaniu oferty,mając równocześnie na względzie zachowanie najwyższej staranności i profesjonalnego charakteru robót budowlanych. UWAGA 1: Mając na uwadze zasady ustawy Prawo zamówień publicznych użyte przez Autorów w zatwierdzonej dokumentacji projektowej wskazania na technologie, materiały i wyroby z podaniem nazw producentów należy traktować jako stanowiące wzorzec funkcjonalno-jakościowy. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013, poz. 907 ze zm.) Zamawiający dopuszcza rozwiazania równoważne. Poprzez rozwiązania równoważne, Zamawiający rozumie rozwiązania, materiały i/lub wyroby o nie niższych parametrach technicznych i nie gorszych funkcjach aniżeli wyszczególniono w dokumentacji projektowej (Załacznik nr 5 do SIWZ). Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku wyboru rozwiązań równoważnych, Wykonawca odpowiedzialny będzie względem Zamawiającego i jego następców prawnych za wszelkie szkody związane z wprowadzeniem takich wyrobów równoważnych do obrotu i stosowania. Niniejsza informacja i oświadczenie stanowią integralną część SIWZ i przyszłej umowy. Wymagany termin gwarancji: 5 lat.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1, pkt 6 ustawy pzp, tj. stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 15 000 zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: -wykonali co najmniej dwa zadania, z których każde obejmowało w swoim zakresie wykonanie nawierzchni z kostki brukowej o nośności minimum 100 MPa i o powierzchni nie mniejszej niż 1500 m2 wraz z odwodnieniem, o wartości każdego z zadań nie mniejszej niż 400 000 zł brutto. W przypadku podmiotów działajacych wspólnie posiadana wiedza i doświadczenie zawodowe podlegać będą sumowaniu z tym zastrzeżeniem, że sumowanie odnosi się wyłącznie do ilości wykonanych zadań, z których każde spełniać musi warunki określone powyżej.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy dysponują lub będą dysponować: - osobą kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, - osobą kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jednolity Dz. U. Nr 83, poz. 578 z pózn. zm.) lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiazujacych na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objetym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach. W przypadku podmiotów działających wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegają sumowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Odnośnie punktu III.4.1): Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Odnośnie punktu III.4.3.1): Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów wymienionych w punkcie III.4.3.1) wykonawca składa: dokument zawierający oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod nastepujacymi warunkami: a. zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia z powodu: -działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności, -panujących warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają prowadzenie prac zgodnie ze sztuką budowlaną, -wystąpienia zdarzeń mających wpływ na realizację przedmiotu umowy zależnych od Zamawiającego, -wystąpienia robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, -nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, -decyzji nadzoru budowlanego mających wpływ na przesunięcie terminu realizacji robót; b.zmiany technologii wykonania robót, lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla Zamawiającego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jakościowych; c.rezygnacji z części robót - ograniczenie zakresu robót wynikajace z wprowadzenia zmian dokumentacji projektowej lub potrzeb Zamawiającego wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia; d.zmiany osób zdolnych do wykonania zamówienia przedstawionych w ofercie, gdzie Wykonawca proponuje zmianę osób w przypadkach: -gdy osoby te nie będą wywiązywały się z obowiazków wynikających z umowy, -choroby lub innych zdarzeń losowych, jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy np.: rezygnacji. W przypadku przedmiotowej zmiany, nowe osoby muszą spełniać wymagania określone dla danego specjalisty w niniejszej specyfikacji; e.zmiany osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy wymienionych w umowie; f.zmiany na rozwiązania korzystniejsze dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.crg.gliwice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Ratownictwa Gliwice, ul. Bolesława Śmiałego 2 B, 44-121 Gliwice - pom. 123 - Sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.08.2014 godzina 09:00, miejsce: Centrum Ratownictwa Gliwice, ul. Bolesława Śmiałego 2 B, 44-121 Gliwice - pom. 123 - Sekretariat lub listownie na adres Zamawiającego..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej; Koszt SIWZ: 0,00; Zaliczki: Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia; Ocena spełnienia warunków udziału z postępowaniu wymienionych w punkcie III.3) dokonana zostanie w oparciu o dokumenty i oświadczenia wymienione w punktach III.4) i III.6) - na zasadzie spełnia/nie spełnia; Termin otwarcia ofert: 29-08-2014 r. o godz. 09:15; Miejsce otwarcia ofert: pom. 121 w Centrum Ratownictwa Gliwice, ul. Bolesława Śmiałego 2 B, 44-121 Gliwice; Umowy ramowe: postępowanie nie jest prowadzone w celu zawarcia umowy ramowej; Dynamiczny system zakupów: postępowanie nie jest prowadzone w celu ustanowienia dynamicznego systemu zakupów; Wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej: zamawiający nie zamierza dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.