eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa Śląska › Przebudowa budynku wielorodzinnego przy ul. Wrocławskiej 5 w Środzie Śląskiej celem powiększenia zasobu gminnych lokali socjalnych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-27

Środa Śląska: Przebudowa budynku wielorodzinnego przy ul. Wrocławskiej 5 w Środzie Śląskiej celem powiększenia zasobu gminnych lokali socjalnych.
Numer ogłoszenia: 27079 - 2015; data zamieszczenia: 27.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Środa Śląska , Plac Wolności 5, 55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie, tel. 71 3960724, faks 71 3173405.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.srodaslaska.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynku wielorodzinnego przy ul. Wrocławskiej 5 w Środzie Śląskiej celem powiększenia zasobu gminnych lokali socjalnych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa ze zmianą sposobu użytkowania budynku mieszkalnego jednorodzinnego na budynek mieszkalny wielorodzinny w miejscowości Środa Śląska, przy ul. Wrocławskiej 5, dz. nr 160-3 AM-18 149dr AM-19 Zakres Prac: Rozbiórkę pozostałej więźby dachowej i ścian szczytowych. Wykonanie naprawy ścian zewnętrznych w miejscu zarysowań. Rozbiórkę ścian wewnętrznych zgodnie z zakresem przewidzianym przez projekt. Wymianę stropów drewnianych na stropy WPS. Wymiana nadproży Wykonanie zamurowań otworów przewidzianych do likwidacji. Rozbiórkę schodów wewnętrznych i wykonanie nowych w poziomie piwnicy Odkrycie ścian fundamentowych oraz wykonanie naprawy spoinowania ścian ich odgrzybienie i wykonanie nowych izolacji pionowych. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku. Dobudowanie klatki schodowej zewnętrznej. Wykonanie nowych ścianek działowych i kominów. Wykonanie nowych posadzek, tynków i okładzin ściennych Prace wykończeniowe, wyposażenie Wykonanie nowych instalacji wewnętrznych. Montaż stolarki okiennej i drzwiowej. Wykonanie nowych przyłączy tj. wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, gazowego i energetycznego. Wykonanie nowych nawierzchni dojść pieszych. 2. Projektowane rozwiązania materiałowe 2.1. Ściany konstrukcyjne oraz działowe Z uwagi na stan techniczny ścian należy : rozebrać istniejące ściany szczytowe do poziomu projektowanego stropu WPS. rozebrać wszystkie ścianki działowe zbić wszystkie porażone i odparzone tynki zewnętrzne i wewnętrzne wzmocnić uszkodzone partie ścian w sposób podany poniżej : Wzmocnić spękane zarysowane partie ścian poprzez uzbrojenie ich co 4 spoinę dwoma prętami 6mm osadzonymi na zaprawie cementowej. Spękania i zarysowania ścian oczyścić i po zamoczeniu wypełnić w zależności od ich rozwartości zaprawą lub zaczynem cementowym wciśniętym w szczeliny. W tym celu należy istniejącą spoinę oczyścić z zaprawy na głębokości 5cm i długości 75cm z każdej strony zarysowania a następnie obficie zmoczyć wodą. W tak przygotowanej spoinie ułożyć pierwszy pręt A6mm o takiej długości aby z każdej strony zarysowania miał długość 75cm i na końcach odgięcie długości 5cm. Następnie spoinę wypełnić na połowie jej głębokości rzadką zaprawą cementową i ułożyć drugi identyczny pręt wypełniając całkowicie spoinę zaprawą cementową. W przypadku gdy pręty przebiegają przez dwie lub więcej rys, ich długość należy tak dobrać ich długość aby z każdej skrajnej rysy wystawały nie mniej niż 75cm. Szczegółyna rysunku technicznym. Elementy stalowe oczyścić, zabezpieczyć powłokami antykorozyjnymi i obciągnąć siatką Rabitza. Wymienić (przemurować) partie ścian o skorodowanej cegle oraz wymienić i uzupełnić skorodowaną zaprawę. Wymianę cegieł wykonać na szerokości ok. 50-60cm z każdej strony pęknięcia. Należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe powiązanie nowych warstw ze starymi. Stosować cegły pełne klasy 15 i zaprawę cementową klasy M-12. Cegłę przed wbudowaniem należy moczyć w wodzie. Ściany projektowanej klatki schodowej wykonać z pustaków silikatowych gr. 18cm na zaprawie klejowej. 2.2. Strop Przewiduje się wymianę stropów drewnianych nad parterem i I piętrem. W miejscu istniejących stropów drewnianych przewidziano montaż stropów typu WPS na belkach stalowych. Przekroje belek, długości płyt oraz inne szczegóły w części rysunkowej. Wszystkie elementy stalowe przed wbudowaniem należy oczyścić do drugiego stopnia czystości (Instrukcja ITB nr 305) a następnie zabezpieczyć antykorozyjnie poprzez dwukrotne malowanie farbą miniową 60% ftalową. Przed wymianą stropów zdemontować istniejące ścianki działowe, zdemontować urządzenia łazienkowe i kuchenne, oraz podejścia odpływowe od przyborów i podejścia wodociągowe. Wymianę stropów wykonywać poszczególnymi kondygnacjami sukcesywnie pomieszczenie za pomieszczeniem. Zabrania się rozbiórki wszystkich stropów w pionie z uwagi na utratę stateczności ścian. Belki stropów oprzeć na ścianach na głębokość minimum 25cm na poduszkach grubości 5cm z betonu B15. Stopki belek osiatkować, a końce obmurować cegłą pełną kl. 10MPa na zaprawie cementowo-wapiennej 3MPa. Środniki belek obetonować dwustronnie do górnej półki, przez co zwiększy się ich sztywność. mW miejscach, w których nie będzie możliwości ułożenia płyt należy wykonać płytę żelbetową gr. 12cm zbrojoną siatką z prętów fi 12mm co 10cm. Stosować beton B20 2.3. Nadproża Istniejące nadproża przewidziane do rozbiórki. Nad nowo projektowymi otworami przyjęto nadproża z prefabrykowanych belek L-19, przenoszących obciążenia odpowiednio - 28,5kN/m i 24,4kN/m. Oparcie w ścianach na głębokości min. 15,0cm. Przed osadzeniem belek nadprożowych na istniejących ścianach należy wykonać warstwę wyrównawczą w postaci poduszki betonowej gr.5cm z betonu B 20. Wykonanie otworu przeprowadzić w trzech etapach : I etap : na połowie szerokości ściany istniejącej wykonać bruzdę poziomą i ułożyć dwie belki obetonowując utwierdzone końce i przestrzeń pomiędzy belkami i ścianą powyżej, betonem B20. II etap : można rozpocząć dopiero po związaniu masy betonowej użytej w poprzednim etapie. W etapie tym wykonać prace jak poprzednio lecz na drugiej części ściany. III etap : można rozpocząć po związaniu masy betonowej użytej w poprzedni etapie. W etapie tym przystąpić do wyburzenia ściany i wykonania otworu o wymiarach projektowanych. 2.4. Wieńce Wieńce wykonane z betonu B20MPa oraz zbrojone stalą A-III gatunku 34GS. Stal zbrojeniowa strzemion w konstrukcjach żelbetowych klasy A-I gatunku St3SX. Zbrojenie wykonać wg projektu wykonawczego. 2.5. Schody wewnętrzne Istniejące schody w poziomie piwnic przewidziane do rozbiórki. Przewidziano wykonanie schodów żelbetowych z wykończeniem płytkami antypoślizgowymi i wyposażonymi w poręcz. Istniejące schody na pozostałych kondygnacjach przewidziane do rozbiórki. W nowoprojektowanej klatce schodowej przewidziano schody żelbetowe monolityczne. Schody wykończyć płytkami GRES antypoślizgowymi. Balustradę wykonać w konstrukcji stalowej. Schody wykonać i zbroić wg rysunków projektu wykonawczego. 2.6. Więźba dachowa Istniejąca więźba przewidziana do rozbiórki. Konstrukcja drewniana z drewna sosnowego klasy C30. Murłaty mocowane do wieńca za pomocą kotwy fajkowej F16 nie rzadziej niż co 155cm (pod nakrętki stosować podkładki z L50x50x4mm na całej szerokości murłaty). Krokwie mocowane do murłat za pomocą blach perforowanych typu L grubości 3mm, śrubami M10 i gwoździami 4,5x125. Kontrłaty i łaty przybijać do krokwi poprzez folię hydroizolacyjną zbrojoną 300N paroprzepuszczalną. Stężenia wiatrowe wykonać z desek 32x120mm. Wszystkie elementy drewniane należy zabezpieczyć przed korozją biologiczną przez min. 2-krotne smarowanie preparatem solnym Fobos wg wytycznych i zaleceń producenta lub innymi środkami dopuszczonymi do stosowania w budownictwie mieszkalnym. Zabezpieczyć przeciwpożarowo do stanu trudnozapalności. 2.7. Pokrycie dachowe Projektuje się wykonanie pokrycia z dachówki ceramicznej karpiówki układanej w koronkę w kolorze ceglastym matowym. 2.8. Kominy. Istniejący komin przewidziany do rozbiórki. Nowe kominy wentylacyjne i spalinowe wykonać w dowolnym systemie kominowym. Stosować czapę kominową systemową lub wykonaną jako płyta żelbetowa gr. 12cm zbrojonej prętami C(34GS) odizolowanej 2xpapą asfaltową od trzonu komina i z odsadzką - kapinosem szerokości maksymalnej 6cm. 2.9. Obróbki dachowe Istniejące rynny, rury spustowe i obróbki blacharskie przewidziane do demontażu. Nowe rynny i rury spustowe wykonać nowe z blachy stalowej ocynkowanej. Dopuszcza się alternatywne rozwiązanie rynien i rur spustowych z PCV w dowolnym rozwiązaniu systemowym. Obróbki dachu obejmują opierzenia kominów oraz orynnowanie. Zastosować obróbki dachowe wykonane z blachy stalowej ocynkowanej gr. 0,55mm. 2.10. Izolacje termiczne Ocieplenie ścian fundamentowych - polistyren ekstrudowany gr. 10cm. Ocieplenie ścian zewnętrznych - styropian gr. 12cm EPS70. Ocieplenie posadzki na gruncie - styropian gr. 8cm M2O. Ocieplenie poddasza - wełna min. gr. 18cm + 5cm. 2.11. Izolacje wodochronne Poziome Izolacja w posadzce przyziemia - 2xfolia budowlana PE gr. 0,3mm na zakład lub zgrzewana lub inne systemowe izolacje rolowe. Uwaga : na styku ze styropianem stosować wyłącznie lepiki nie powodujące rozpuszczania styropianu bez wypełniaczy. Pionowe Z uwagi na znaczne zawilgocenie ścian należy wykonać następujące prace : obkopać ściany fundamentowe od zewnątrz;oczyścić ściany i resztek gruntu i usunąć skorodowaną zaprawę; wymienić (przemurować) partie ścian o skorodowanej cegle oraz wymienić i uzupełnić skorodowaną zaprawę; wykonać zabezpieczenie ścian preparatami antygrzybicznymi i solowymi; wykonać nowe tynki renowacyjne do wysokości 150cm powyżej terenu. wykonać pionową izolację ścian fundamentowych poprzez smarowanie dwukrotnie emulsją asfaltową; wykonać izolację termiczną ścian fundamentowych płytami z polistyrenu ekstrudowanego gr. 10cm; wykonać izolację z folii kubełkowej;zasypać wykopy żwirem zagęszczanym warstwami 2.12. Tynki wewnętrzne Usunąć uszkodzone i porażone tynki wewnętrzne a następnie wymienić (przemurować) partie ścian o skorodowanej cegle oraz wymienić i uzupełnić skorodowaną zaprawę. Wewnętrzne pęknięcia ścian wzmocnić w sposób podany jak dla ścian po zewnętrznej stronie. Po wykonani naprawy ścian, należy je zabezpieczenie preparatami antygrzybicznymi i solowymi. Po zakończeni tych prac wykonać nowe tynki cem.-wap. Do wysokości 150cm wykonać tynki renowacyjne. Z uwagi na zawilgocenie ścian wyżej opisane prace należałoby wykonać również w poziomie piwnic. Na poddaszu elementy drewniane i skosy dachu zabudować płytami g-k na ruszcie stalowym. W pomieszczeniach kuchni i łazienek stosować płyty wodoodporne. Zabudowę poddasza wykonać z płyt GKF 2x12,5mm dla klasy EI30. Wszystkie elementy drewniane zabudować płytami GKF 2x12,5mm dla klasy EI30. 2.13. Ślusarka budowlana Balustrada schodów wykonać z elementów stalowych wg przepisów Prawa Budowlanego, z zachowaniem wysokości i odległości poręczy. Pomalować farbą antykorozyjną w kolorze czarnym lub brązowym. 2.14. Stolarka drzwiowa i okienna Istniejąca stolarka okienna i drzwiowa przewidziana do demontażu. Zastosować okna o współczynniku k przenikania ciepła dla I strefy klimatycznej mniejszym niż 1,5W/(m2K). Montować okna PCV, które są wyposażone w nawiewniki okienne i spełniają wymagania wentylacji pomieszczeń poprzez odpowiedni współczynnik infiltracji. Okna wyposażyć nawiewniki ciśnieniowe. Szczegóły w zestawieniu stolarki. Drzwi zewnętrzne drewniane fabrycznie wykończone. Drzwi wewnętrzne drewniane fabrycznie wykończone. Do piwnicy zamontować drzwi EI30. Szczegóły w zestawieniu stolarki. 2.15. Elewacje Usunąć odparzone i odwarstwione tynki. Po oczyszczeniu i uzupełnieniu spoin oraz zaimpregnowaniu ścian w miejscach szczególnie porażonych wilgocią nałożyć tynki renowacyjne (szerokotorowe, solochłonne). Na pozostałej części budynku uzupełnić narzucić tynk cementowo-wapienny. Po dokonaniu opisanych wcześniej prac wykonać docieplenie budynku w technologii BSO przy zastosowaniu styropianu gr. 12cm. Ocieplenie ścian rozpocząć na poziomie 1,0m poniżej poziomu terenu przyległego do budynku. Ocieplenie wykonać w jednym z dopuszczonych do stosowania systemów. Do poziomu terenu jako materiał izolacji termicznej zastosować polistyren ekstrudowany gr. 10cm. Cokół wykończyć tynkiem mozaikowym. Pozostałe ściany wykończyć tynkiem akrylowym o uziarnieniu 1,5mm. 2.16. Posadzki i podłogi 2.17. Wykładziny ścian W łazienka ściany wyłożyć glazurą do wysokości min. 200cm od poziomu posadzki. Przy zlewozmywakach- fartuchy 60x60cm. 2.18. Parapety Parapety zewnętrzne - PCV, blachy powlekanej gr. 0.7mm tłoczone lub z kształtek. Parapety wewnętrzne - PCV w kolorze białym. 2.19. Malowanie Powłoki malarskie z farb emulsyjnych w kolorach jasnych pastelowych. 2.20. Powłoki lakiernicze i zabezpieczające Elementy stalowe przed położeniem powłoki wykończeniowej należy zabezpieczyć antykorozyjnie. 2.21. Schody zewnętrzne Istniejące schody zewnętrzne z płyt granitowych przewidziane do demontażu. Płyty granitowe po zdemontowaniu przekazać Inwestorowi. Nowe schody wykonać jako żelbetowe wylewane na gruncie. Wykończenie stopni - płytki ceramiczne mrozoodporne antypoślizgowe. Balustrada stalowa. Szczegóły w części rysunkowej. 2.22. Wykończenie wnętrza Wnętrza lokali można wykończyć indywidualnie z zachowaniem zaprojektowanego wymiarowania pomieszczeń oraz innych elementów budynku objętych przepisami prawa budowlanego. W korytarzu wykonać lamperię na wys. 150cm malując ściany farbą olejną. Powyżej ściany pomalować farbą emulsyjną. 2.23. Opaska wokół budynku Należy wykonać opaskę wokół budynku. Z uwagi na zawilgocenie ścian nie wskazane jest wykonanie opaski jako betonowej lub np. w postaci płytek chodnikowych lub kostki betonowej. Opaskę wykonać ze spadkiem 0,5% od budynku. Opaskę ograniczyć obrzeżem trawnikowym. 2.24. Instalacje Wodna Zasilanie z nowoprojektowanego przyłącza. Szczegóły w projekcie branżowym. Kanalizacja sanitarna Odpływ do kanalizacji sanitarnej poprzez nowoprojektowane przyłącze. Szczegół w projekcie branżowym. Kanalizacja deszczowa Odpływ do kanalizacji deszczowej poprzez nowoprojektowane przyłącze. Szczegół w projekcie branżowym. Centralne ogrzewanie. Ogrzewanie za pomocą kotłów z zamknięta komorą spalania opalanych gazem ziemnym. Szczegóły w projekcie branżowym. Elektryczna Zgodnie z warunkami technicznymi podanymi przez administratora sieci. Wyłączone z przedmiotowego projektu budowlanego i objęte odrębnym opracowaniem wynikającym z art. 29 Prawa budowlanego. Instalacja i urządzenia odgromowe Przewiduje się całkowity demontaż istniejącej instalacji odgromowej i wykonanie nowej. Szczegóły w projekcie branżowym. Gwarancja 36 miesięcy od daty odbioru bezusterkowego. Teren leży w strefie ochrony konserwatorskiej. Wykonawca przygotuje dokumentację odbiorową oraz uzyska pozwolenie na użytkowanie obiektu budowlanego . Ogrodzenie terenu budowy Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć teren budowy przed osobami postronnymi. Teren budowy lub robót powinien być zabezpieczony ogrodzeniem. Ogrodzenie placu budowy powinno być tak wykonane, aby nie stwarzało zagrożenia dla pracowników jak i osób trzecich. Wysokość ogrodzenia powinna wynosić co najmniej 1,5m. Drogi i ciągi piesze na placu budowy powinny być utrzymane we właściwym stanie technicznym. Nie wolno na nich składować materiałów, sprzętu lub innych przedmiotów. Jeżeli w związku z wykonywanymi robotami został zamknięty przejazd dla pojazdów, miejsce to należy oznakować zgodnie z przepisami o ruchu na drogach publicznych. UWAGA: 1) wszystkie uzgodnienia z Zamawiającym, Wykonawca będzie ustalał w formie pisemnej. 2)Przedmiar jest elementem pomocniczym - wyceny należy dokonać na podstawie całej dokumentacji 2. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik do SIWZ, w skład której wchodzi: projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzja pozwolenia na budowę, przedmiar robót oraz wzór umowy. 3. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo - kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1) Dokumentacja projektowa. 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 3) Przedmiary robót. 4. Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 5. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane tj. a)roboty rozbiórkowe b)roboty murowe ,wykończeniowe , żelbetowe c)wykonanie więźby dachowej wraz z pokryciem d)wykonanie posadzek, stropów, schodów, tynków, elewacji 6. Wykonawca może powierzyć pozostałe części zamówienia podwykonawcy. 7. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 8. Jeżeli zmian albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. Ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.27.00 - Przebudowa budynków 45.26.28.00 - Rozbudowa budynków 45.26.25.20 - Roboty murowe 45.42.11.25 - 45.42.11.25 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.26.11.00 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.26.13.20 - Kładzenie rynien 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.11.34 - 45.42.11.34 45.42.11.60 - Instalowanie wyrobów metalowych 45.43.10.00 - Kładzenie płytek 45.43.21.13 - Kładzenie parkietu 45.43.21.12 - Kładzenie nawierzchni 45.44.21.10 - Malowanie budynków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 15.240,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy dwieście czterdzieści złotych) PLN. 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu składania ofert do godz. 10:00. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 4. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja -na pierwsze żądanie-) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art.24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP. W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, tj: 1) Jeżeli Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie. 2) Jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Jeżeli zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium przetargowe na Przebudowę budynku wielorodzinnego przy ul. Wrocławskiej 5 w Środzie Śląskiej celem powiększenia zasobu gminnych lokali socjalnych. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 10. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz robót budowlanych, spełniających warunki opisane w pkt 8 IDW SIWZ, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone są; - poświadczenie - lub inne dokumenty potwierdzające wykonanie robót budowlanych należycie oraz prawidłowe ich ukończenie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Za najważniejsze roboty, co do których należy przedstawić dowody, uznaje się roboty niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt 8 IDW SIWZ. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dla osób będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej (poza Rzeczpospolita Polska) oświadczenie, że uzyskały decyzje o uznaniu ich kwalifikacji zawodowych i są uprawnieni do wykonywania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej samodzielnych funkcji w budownictwie (art. 5 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r, o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2014 r. poz. 1946) w związku art. 12 a ustawy Prawo budowlane.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 400.000,00 zł Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia Ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych/ publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Aby spełnić warunek Wykonawca musi wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum 500.000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) formularz oferty, 2) Harmonogram rzeczowo-finansowy w rozbiciu miesięcznym (( opracowany na bazie załącznika nr 9 i nr 9/1) 3) zaakceptowany projekt umowy 4) potwierdzenie wniesienia wadium ( w przypadku gdy jest wnoszone w formie innej niż pieniężna - oryginały należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, a potwierdzoną kserokopię dołączyć do oferty); 5) kosztorysy ofertowe uproszczone.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 75
  • 2 - termin - 25

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian treści umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: A)zmian spowodowanych zmianą obowiązującej stawki VAT. B)termin realizacji przedmiotu Umowy może być zmieniony w przypadku, gdy niemożność dotrzymania terminu realizacji Umowy spowodowana będzie okolicznością, która wystąpiła po zawarciu Umowy, z następujących przyczyn niezależnych od Wykonawcy: -konieczność spełnienia innych nieprzewidzianych pierwotnie wymogów dla pozyskania i wydatkowania środków zewnętrznych; -konieczność przeprowadzenia innych postępowań administracyjnych i sądowych; -zmiany przepisów prawa mających wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy lub na świadczenia Stron; -skoordynowania zakresu i powiązania inwestycji z projektami realizowanymi przez Gminę; -zmiana zakresu lub przebiegu inwestycji i spowodowana tym konieczność zmian w dokumentacji i uzyskania nowych lub zmiany posiadanych opinii, uzgodnień, projektów podziałów i decyzji administracyjnych; -wstrzymanie prac projektowych w związku z orzeczeniem organu administracji lub sądu; -konieczność wykonania robót dodatkowych, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową, a ich wykonanie wraz z opracowaniem dokumentacji (jeżeli zajdzie taka konieczność) wymagać będzie więcej niż 3 tygodnie; -wystąpienia warunków pogodowych mających wpływ na niemożliwość prowadzenia robót budowlanych jak: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 14 dni, powódź (czas niezbędny na osuszenie zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia robót), wczesny okres zimowy, opady śniegu, niskie temperatury, które uniemożliwiają prowadzenie robót; -wystąpienia okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania (jak m.in. decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, pozwolenia na budowę, zgłoszenia robót nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę w zakresie koniecznych zmian); -wstrzymania robót na okres dłuższy niż 3 tygodnie spowodowanego wykryciem np.: przedmiotów niebezpiecznych, szczątków ludzkich, zabytków, pozostałości budowli podziemnych; -wystąpienia niezgodności map geodezyjnych ze stanem faktycznym, które spowodują przerwę w pracach na okres dłuższy niż 3 tygodnie. C)Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany zakresu przedmiotowego zamówienia ze względu na: -ograniczenie zakresu przy ewentualnym jednoczesnym odpowiednim zmniejszeniu wynagrodzenia, jeżeli okaże się, że niektóre elementy składowe dokumentacji projektowej będą zbędne z punktu widzenia postępowania administracyjnego i procesu inwestycyjnego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zbędności któregoś z elementów dokumentacji projektowej. -Przystąpienie do wykonywania poszczególnych elementów dokumentacji projektowej następować będzie w porozumieniu z Zamawiającym; -wystąpienia robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. -zmianę przebiegu inwestycji lub zmniejszenie zakresu opracowania, z ewentualnym odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia, wynikającą z: protestów mieszkańców; objęcia obiektów lub terenów ochroną (np. ochroną zabytków, jedną z form ochrony przyrody); niemożności zachowania odległości gwarantującej brak szkodliwego wpływu przedsięwzięcia na środowisko i zdrowie ludzi; wybór innego trybu realizacji inwestycji, powodującego zbędność jednych i konieczność wykonania innych opracowań (np. realizacja na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zamiast na podstawie pozwolenia na budowę). D)Poza przypadkami określonymi wyżej, istotne zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w przypadku zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej. 2.Warunki płatności dopuszcza się fakturowanie częściowe zakończonymi elementami robót do 60% wartości zadania brutto. Fakturowanie nie częściej niż co dwa miesiące .

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.srodaslaska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Wydział Zamówień Publicznych pok. B- 13, 55-300 Środa Śląska, Pl. Wolności 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski Wydział Zamówień Publicznych pok. B- 13, 55-300 Środa Śląska, Pl. Wolności 5.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.