eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Choszczno › Przebudowa drogi powiatowej nr 2210Z od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 151 poprzez Nadarzyn do miejscowości Płotno

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-27

Choszczno: Przebudowa drogi powiatowej nr 2210Z od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 151 poprzez Nadarzyn do miejscowości Płotno
Numer ogłoszenia: 26661 - 2015; data zamieszczenia: 27.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie , ul. Bolesława Chrobrego 27A, 73-200 Choszczno, woj. zachodniopomorskie, tel. 95 7657975, faks 95 7657975.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://pzd.choszczno.ibip.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 2210Z od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 151 poprzez Nadarzyn do miejscowości Płotno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej nr 2210Z od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 151 poprzez Nadarzyn do miejscowości Płotno Zakres inwestycji obejmuje odcinek drogi powiatowej nr 2210Z od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 151 przez Nadarzyn, Brzyczno, Płotno do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 151. Długość odcinka wynosi ok. 6.4 km. Lokalizacja inwestycji: Inwestycja zlokalizowana jest w pasie drogowym w gminie Pełczyce na następujących działkach: 8, 3 - obręb Lubiana (0004), 44/1, 32/1 - obręb Nadarzyn (0002), 4/1, 6 - obręb Brzyczno (0001), 13 - obręb Płotno (0003). Główny przedmiot zamówienia opisany jest następującym kodem ze Wspólnego Słownika Zamówień: 45.23.31.20-6 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg Przedmiot robót polega na: - poszerzeniu i wzmocnieniu istniejącej jezdni bitumicznej - przebudowie istniejących i budowie nowych chodników - przebudowie istniejących zjazdów - poprawie elementów oznakowania. Projekt dotyczy przebudowy (6 425 mb) drogi powiatowej nr 2210Z od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 151, poprzez miejscowość Nadarzyn do miejscowości Płotno. Celem przebudowy jest poprawa właściwości funkcjonalnych, użytkowych oraz warunków bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu poprzez podniesienie parametrów użytkowych istniejącej drogi, obejmujący poszerzenie istniejącej jezdni bitumicznej z szerokości 5,0/5,5 m do 5,5/6,0 m, wykonanie nakładek bitumicznych na nawierzchni brukowcowej o szerokości 4.0 m, przebudowa jezdni nawierzchni wzmocnionej na bitumiczną o szerokości 4,0 m wraz z utwardzonymi poboczami z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 obustronnie, przebudowy ciągu pieszego w miejscowości Nadarzyn (350 mb) i Płotno (100 mb) oraz miejsc postojowych w m. Płotno. W ramach realizacji projektu zostaną wykonane następujące roboty drogowe: 1. Wykonanie poszerzeń istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie koryta drogi o głębokości 35 cm, warstwy stabilizowanej cementem grubości 15 cm, podbudowy z kruszywa łamanego grubości 20 cm na powierzchni 15 733 m2. 2. Wykonanie warstwy wyrównawczej grubości min. 6 cm z betonu asfaltowego AC16W z uprzednim skropieniem emulsją asfaltową w ilości 36 310 m2. 3. Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC 11S - warstwa ścieralna grubości 3 cm na długości 6 425 mb i powierzchni 34 020 m2. 4. Wykonanie chodnika z kostki betonowej grubości 6 cm na długości 450 mb i szerokości 1,50 m o powierzchni 690 m2 oraz zjazdów do posesji i stanowisk postojowych na 8 miejsc w tym jeden dla inwalidów o powierzchni 538 m2. 5. Wykonanie zjazdów o nawierzchni bitumicznej o powierzchni 1 760 m2 6. Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. 7. Wykonanie ziemnych robót - wykonanie wykopów 2 141 m3, wykonanie nasypów 7 621 m3, humusowanie z obsianiem trawą 8 900 m2. 8. Wykonanie poboczy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 grubości 10 cm, dwustronnie, na szerokości 0,75 m na długości 2 400 mb o powierzchni 4 180 m2 . Zakres robót ujętych w zamówieniu obejmuje : - wykonanie pomiarów geodezyjnych, - wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, - opracowanie i uzgodnienie oraz wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia terenu robót, - wykonanie robót budowlanych i towarzyszących w zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej, - wykonanie badań i sprawdzeń, w tym laboratoryjnych wynikających ze szczegółowych specyfikacji technicznych, - pozyskanie i transport materiałów na miejsce budowy, - pozyskanie i transport sprzętu oraz niezbędnych urządzeń na miejsce budowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie technicznym, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, oraz przedmiarze robót, będące załącznikami oraz integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 70 000,00 zł, słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wniesione w pieniądzu-przelewem na konto, należy wpłacić najpóźniej do dnia 16 marca 2015 r. do godz. 1000. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 10.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Powiatowego Zarządu Dróg w Choszcznie, numer rachunku bankowego PKO BP: 21 1020 4867 0000 1402 0125 4366 Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku Zamawiającego przed terminem otwarcia ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy Pzp. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy PZP.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków ubiegania się o udzielenia zamówienia - art. 22 ust.1 ustawy PZP (Załącznik nr 3 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W dołączonych do oferty oświadczeniach i dokumentach Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) ukończył z należytą starannością realizację, co najmniej jednego zadania inwestycyjnego obejmującego wykonanie nawierzchni bitumicznej o łącznej powierzchni w ramach jednego zadania nie mniejszej niż 20 000 m2, - Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) ukończył z należytą starannością realizację, co najmniej jednego zadania inwestycyjnego obejmującego wykonanie chodnika o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o łącznej powierzchni wykonanej w ramach jednego zadania nie mniejszej niż 500 m2. (Załącznik nr 9 do SIWZ)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W dołączonych do oferty dokumentach i oświadczeniach Wykonawca musi wykazać, że dysponuje przy realizacji zamówienia minimum 2 osobami: - kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej. (Wymagane: doświadczenie na stanowisku - min. 3 lata), (Załącznik nr 5 do SIWZ) - kierownik robót drogowych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub w specjalności konstrukcyjno - inżynieryjnej w zakresie dróg. (Wymagane doświadczenie na stanowisku - min. 1 rok),

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W dołączonych do oferty oświadczeniach i dokumentach Wykonawca musi wykazać, że dysponuje przy realizacji zamówienia minimum 2 osobami: - kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej. (Wymagane: doświadczenie na stanowisku - min. 3 lata), (Załącznik nr 5 do SIWZ) - kierownik robót drogowych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub w specjalności konstrukcyjno - inżynieryjnej w zakresie dróg. (Wymagane doświadczenie na stanowisku - min. 1 rok),

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W dołączonych do oferty dokumentach i oświadczeniach Wykonawca musi wykazać, że posiada możliwość pozyskania linii kredytowej lub posiada środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych),

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    - Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) ukończył z należytą starannością realizację, co najmniej jednego zadania inwestycyjnego obejmującego wykonanie nawierzchni bitumicznej o łącznej powierzchni w ramach jednego zadania nie mniejszej niż 20 000 m2, - Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) ukończył z należytą starannością realizację, co najmniej jednego zadania inwestycyjnego obejmującego wykonanie chodnika o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o łącznej powierzchni wykonanej w ramach jednego zadania nie mniejszej niż 500 m2.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta na wykonanie zamówienia - wypełniony Załącznik Nr 1. Dowód wniesienia wadium (dla formy innej niż pieniądz oryginał gwarancji lub poręczenia). Pełnomocnictwo-Pełnomocnictwa dla osoby-osób podpisujących ofertę, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych firmy. Oświadczenie, o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zgodnie z Załącznikiem Nr 3. Potencjał kadrowy- Informacje i dokumenty potwierdzające fakt dysponowania przez Wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Doświadczenie zawodowe - informacje i dokumenty potwierdzające, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia: -Informacje o zrealizowanych zamówieniach - wypełniony Załącznik Nr 9 -Referencje lub inne dokumenty potwierdzające, że zadania zostały wykonane należycie i zgodnie z wymaganiami zamawiających. Do oferty muszą być również dołączone następujące dokumenty: a) Podwykonawstwo - wypełniony Załącznik Nr 6 z wykazem zakresów robót zlecanych Podwykonawcom. W przypadku nie korzystania z podwykonawców wpisać -NIE DOTYCZY. b) Informacje o podmiotach wspólnie ubiegających się o przyznanie zamówienia z oświadczeniem wykonawców wspólnie ubiegających się o przyznanie zamówienia - zgodnie z Załącznikiem Nr 7. W przypadku Wykonawców nie składających ofert wspólnych wpisać -NIE DOTYCZY. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy PZP).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres gwarancji - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której, dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) wystąpienie okoliczności obiektywnych potwierdzonych przez obie strony, które w istotny sposób wpłyną na opóźnienie realizacji przedmiotu zamówienia: a. nagła zmiana stanu prawnego, b. gwałtowna dekoniunktura, kryzys finansowy w skali ponadpaństwowej, c. powszechna niedostępność surowców, d. niekorzystne warunki atmosferyczne, geologiczne, archeologiczne w szczególności: - klęski żywiołowe, - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzania prób i sprawdzeń, dokonywania odbiorów, w szczególności temperatury poniżej 0oC, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, wysokie stany wód, gruba pokrywa śnieżna, - niewypały i niewybuchy, - wykopaliska archeologiczne, - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.), - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych. 2) wystąpienie okoliczności obiektywnych potwierdzonych przez obie strony, które w istotny sposób wpłyną na zmianę sposobu spełnienia świadczenia: a. zmiany technologiczne, w szczególności: - niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych - technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 3) wystąpienie okoliczności obiektywnych potwierdzonych przez obie strony, które w istotny sposób wpłyną na pozostałe zmiany umowy: a. zmiana obowiązującej stawki VAT, b. inne zmiany, które spowodują ingerencję w określenie przedmiotu zamówienia. Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania przedmiotu umowy, określą w niezbędnym zakresie, wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej, termin okresu przewidzianego na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach: 1) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie 7 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach - w takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy, 2) Wykonawca z nieuzasadnionych przyczyn przerwał realizację prac i przerwa ta trwała dłużej niż 10 dni pomimo wezwania wystosowanego przez Zamawiającego złożonego na piśmie - w takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy, 3) Wykonawca nie rozpoczął robót w ciągu 15 dni kalendarzowych od dnia przekazania placu budowy, pomimo wezwania wystosowanego przez Zamawiającego złożonego na piśmie, 4) Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca prowadzi roboty niezgodnie ze specyfikacją techniczną warunków wykonania i odbioru robót oraz używa do wykonania zamówienia materiałów niezgodnych z przedmiarem robót i normami budowlanymi. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Zamawiający: 1) nie wywiązuje się bez wskazania uzasadnionej przyczyny z obowiązku zapłaty faktur po upływie 7 dni kalendarzowych od terminu zapłaty, pomimo wezwania wystosowanego przez Wykonawcę złożonego na piśmie, 2) odmawia przez 10 dni kalendarzowych, bez wskazania uzasadnionej przyczyny, przystąpienia do odbioru robót przejściowych lub odmawia podpisania protokołu odbioru, pomimo wezwania wystosowanego przez Wykonawcę na piśmie. Odstąpienie od umowy, powinno nastąpić w formie pisemnej i powinno zawierać uzasadnienie pod rygorem nieważności takiego oświadczenia. 25.6 W przypadku odstąpienia od umowy: 1) w terminie 7 dni Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia, 2) Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt strony, z winy której nastąpiło odstąpienie od umowy, 3) Wykonawca sporządzi wykaz tych materiałów, konstrukcji lub urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nie objętych umową, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego; 4) Wykonawca zgłosi, aby Zamawiający dokonał odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających w terminie 7 dni kalendarzowych, 5) Wykonawca usunie z terenu budowy dostarczone lub wniesione przez niego urządzenia zaplecza, 6) Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada, obowiązany jest do: -dokonania odbioru robót przerwanych oraz do zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia, - odkupienia materiałów, urządzeń konstrukcji na podstawie wykazu materiałów, o którym mowa w pkt 3 powyżej, chyba że ich zakup nie został zatwierdzony na piśmie przez Zamawiającego, - przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy. Strona, z której winy zostało dokonane odstąpienie od umowy poniesie koszty wynikłe z odstąpienia od umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pzd.choszczno.ibip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiat Choszczeński - Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie adres: ul. Bolesława Chrobrego 27a, 73-200 Choszczno, pokój nr 15.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Powiat Choszczeński - Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie adres: ul. Bolesława Chrobrego 27a, 73-200 Choszczno, Kancelaria Ogólna, pokój nr 13.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.