Łosice: usługa szkoleniowa
Numer ogłoszenia: 264970 - 2013; data zamieszczenia: 08.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Łosicach , ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice, woj. mazowieckie, tel. 083 3573330, faks 083 3573330.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.puplosice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługa szkoleniowa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup usługi szkoleniowej - organizacja i przeprowadzenie szkolenia w formie kursu dla 5 osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łosicach, zakwalifikowanych do udziału w Programie Specjalnym Prosta droga do pracy II, które otrzymały pozytywną ocenę Wniosku o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej. Nazwa szkolenia:Prowadzenie i promocja własnej firmy. Zakres: podstawowe zagadnienia prawno - ekonomiczne, dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej (zapoznanie z podstawami formalno-prawnymi działania firmy, w tym z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej, podstawowe formy organizacyjno - prawne prowadzenia działalności gospodarczej, potrzeby nabywców a wybór rodzaju działalności,koszty założenia firmy i ulgi dla przedsiębiorców, kryteria ekonomiczne planowania działalności gospodarczej, instytucje doradcze i ich rola w prowadzeniu firmy), podjęcie działalności gospodarczej (etapy zakładania firmy, rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej, prawa i obowiązki przedsiębiorcy), rachunkowość w firmie (podstawowe zagadnienia finansowo- księgowe związane z funkcjonowaniem firmy, samochód w firmie, ewidencja sprzedaży za pomocą kas fiskalnych, składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy, systemy podatkowe w aspekcie funkcjonowania firmy, sposób rozliczania i regulowania podatków, wybór formy opodatkowania a obowiązki podatnika, podatek od towarów i usług VAT, pozostałe podatki i opłaty, ćwiczenia rachunkowe), zatrudnianie pracowników i związane z tym obowiązki (rodzaje zawieranych umów, obowiązki pracodawcy związane z zatrudnieniem pracowników, prowadzenie dokumentacji pracowniczej), elementy marketingu i zarządzania w małej firmie (skuteczne techniki sprzedaży, techniki kalkulacji, nabywanie umiejętności zarządzania firmą, skuteczne negocjacje handlowe, sposoby reklamy i promocji, rodzaje konkurencji i sposoby walki z konkurencją), pisanie i analiza własnego biznesplanu (zasady sporządzania dobrego biznesplanu, analiza własnego biznesplanu przez uczestników szkolenia). Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników szkolenia w wiedzę i umiejętności niezbędne przy rejestracji i prowadzeniu własnej firmy. Miejsce odbywania szkolenia : Łosice. Liczba godzin szkolenia: - minimum 80 godzin zegarowych (w tym 80 godzin dydaktycznych po 45 minut plus przerwy). Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał co najmniej dwóch trenerów/wykładowców/szkoleniowców) do realizacji zamówienia, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe uprawniające do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie. Od osób wyznaczonych do realizacji niniejszego zamówienia Zamawiający wymaga by posiadały wykształcenie wyższe, przeprowadziły co najmniej 100 godzin szkolenia w zakresie zgodnym z powierzonym im zakresem szkolenia lub posiadały co najmniej dwuletnie doświadczenie w nauczaniu przedmiotów związanych z powierzonym im zakresem szkolenia lub posiadały minimum trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej lub co najmniej przez trzy lata prowadziły obsługę kadrowo-rachunkowo -finansową podmiotów gospodarczych. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia przez jednego ze wskazanych trenerów/wykladowców/szkoleniowców. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć program szkolenia na druku stanowiącym zał. Nr 1 do Formularza Ofertowego. Plan nauczania zamieszczony w Programie szkolenia powinien być sporządzony w oparciu o przedstawiony przez Zamawiającego zakres szkolenia. Dopuszcza się modyfikacje planu nauczania, jeżeli chodzi o kolejność poszczególnych zagadnień, poszerzenie zagadnień w ramach przedstawionego przez Zamawiającego zakresu szkolenia i ewentualne dodanie nowych elementów. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie w formie kursu z wykorzystaniem takich metod pracy jak mini- wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia, dyskusje. Należy założyć organizację zajęć w tygodniu, od poniedziałku do piątku z pominięciem niedziel i świąt, w oparciu o plan nauczania obejmujący co najmniej 30 godzin zegarowych w tygodniu (godzina zegarowa obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut). Wyjątkowo dopuszcza się organizację zajęć w soboty. Zajęcia powinny być zorganizowane przez maksymalnie 13 kolejnych dni (nie licząc sobot, niedziel i świąt) w godzinach między 8.00 a 18.00, nie mniej niż 6 godzin zegarowych i nie więcej niż 8 godzin zegarowych w ciągu dnia. Wykonawca musi zapewnić salę wykładową dostosowaną do liczby uczestników w grupie (min 2 m2 powierzchni na jednego uczestnika), spełniającą wymogi BHP oraz posiadającą zaplecze sanitarne (WC, umywalka). Sala powinna być wyposażona w sprzęt dydaktyczny: tablicę do pisania lub flipchart, diaskop lub rzutnik multimedialny i ekran. Do realizacji szkolenia Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia materiały i pomoce szkoleniowe: podręczniki lub skrypty dotyczące zakresu szkolenia, zeszyt formatu A4 z twarda okładką, długopis,teczkę twardą skrzydłową zapinana na rzep formatu A4 na materiały szkoleniowe.Materiały i pomoce szkoleniowe, po zakończeniu wsparcia szkoleniowego przechodzą na własność każdego uczestnika szkolenia. Wykonawca zapewni jeden komplet materiałów i pomocy szkoleniowych do archiwizacji dokumentacji szkolenia.Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia w każdym dniu szkolenia catering w formie suszu konferencyjnego (kawa i herbata, zimne napoje, ciastka). Wykonawca zapewni opiekuna, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.Zamawiający nie wymaga obecności opiekuna na szkoleniu każdego dnia o ile opiekun jest w stanie monitorować realizację szkolenia i kontrolować przebieg szkolenia na odległość. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na koniec szkolenia oceny nabytych przez uczestników szkolenia umiejętności w formie pisemnej lub ustnej, ankiety oceniającej szkolenie i wydania zaświadczenia lub inny dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 25.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał wpis do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS) zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2008r Nr 69, poz. 415 z późn. zm.). Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie Oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (zał. nr 3 do SIWZ) zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Dodatkowo ocena spełnienia warunku dokonana będzie przez Zamawiającego poprzez weryfikację wpisu do RIS w elektronicznej bazie danych prowadzonej przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej. Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca będzie figurował w RIS na dzień składania ofert. Wykonawca może dołączyć do oferty zaświadczenie o wpisie do RIS.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy to w tym okresie zrealizował należycie co najmniej trzy szkolenia grupowe (każde dla minimum pięciu osób i każde o liczbie godzin minimum 60) na zlecenie instytucji zewnętrznej w zakresie żądanym Prowadzenie i promocja własnej firmy lub zbliżonym zakresie tematycznym, np. ABC przedsiębiorczości. W tym celu należy przedłożyć Wykaz wykonanych usług (zał. nr 4 do SIWZ) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz załączyć dowody (dokumenty), czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie treści wymaganych dokumentów, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje odpowiednią salą wykładową, dostosowaną do liczby uczestników i spełniającą wymogi BHP, posiadającą zaplecze sanitarne oraz wyposażoną w odpowiedni sprzęt dydaktyczny, niezbędny do prowadzenia zajęć w tym: tablicę lub filipchart, rzutnik pisma lub projektor multimedialny i ekran. W tym celu należy przedłożyć Wykaz bazy lokalowej i techniczno - dydaktycznej (zał. nr 5 do SIWZ). Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie treści wymaganego dokumentu, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien wykazać, że wskazani przez niego trenerzy/wykładowcy/szkoleniowcy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie uprawniające do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie. Wymagane jest, aby posiadali wykształcenie wyższe i by przeprowadzili minimum 100 godzin szkoleń w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować lub nauczali co najmniej dwa lata przedmiotów, związanych z powierzonym im zakresem szkolenia lub posiadali co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej albo co najmniej trzyletni staż w prowadzeniu obsługi kadrowo-rachunkowo - finansowej podmiotów gospodarczych. W tym celu należy przedłożyć Wykaz osób, przewidzianych do realizacji zamówienia (zał. nr 6 do SIWZ). Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie treści wymaganego dokumentu, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wskazuje szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku na podstawie Oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (zał. nr 3 do SIWZ) zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu nie spełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 1
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - doświadczenie wykonawcy w prowadzeniu tego typu szkoleń - 10
- 3 - posiadanie certyfikatu jakości kształcenia/szkolenia - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany mogą dotyczyć: 1.zmiany terminu i miejsca realizacji przedmiotu umowy: a) w przypadku wystąpienia sytuacji związanych z działaniem siły wyższej, tj. wyjątkowych zdarzeń lub niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności nie zależnych od Strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było uniknąć, uniemożliwiających przeprowadzenie szkolenia w terminie lub miejscu wskazanym w ofercie Wykonawca ma obowiązek zapewnić realizację przedmiotu zamówienia w równoważnym miejscu i terminie uzgodnionym z Zamawiającym b) konieczne okaże się wydłużenie terminu realizacji umowy z przyczyn organizacyjnych leżących po stronie Zamawiającego, w związku z niemożliwością realizacji przedmiotu zamówienia w zakładanym terminie Wykonawca ma obowiązek zapewnić realizację przedmiotu zamówienia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Powyższe zmiany muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego, nie mogą wpłynąć na jakość realizowanej usługi i na wysokość ceny za realizację usługi. Zmiana musi być dokonana w formie pisemnej. Do dokonania zmiany wymagane jest zawarcie stosownego aneksu. 2. zmiany osób wykonujących usługę. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć przez osoby wskazane przez Wykonawcę w ofercie na skutek nieprzewidzianych okoliczności , tj. choroby, zgonu Wykonawca ma obowiązek przedstawić dokumenty potwierdzające zaistniały fakt i zapewnić osoby na zastępstwo o takich samych lub wyższych kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym wymaganym przez Zamawiającego. Powyższa zmiana wymaga akceptacji Zamawiającego ale nie wymaga zmian w umowie i sporządzenia aneksu. 3. zmiany liczby osób skierowanych na szkolenie. Zamawiający dopuszcza zaistnienie okoliczności uniemożliwiających skierowanie na szkolenie liczby osób ustalonej w umowie, zależnej od liczby osób zdolnych do uczestnictwa w szkoleniu. Powyższa zmiana wymaga akceptacji Zamawiającego ale nie wymaga zmian w umowie i sporządzenia aneksu
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.puplosice.pl zakładka - Urząd- Zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Łosicach ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice, pokój nr 59..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Łosicach ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice, sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI ŁOSICE
- "Zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych z terenu gmin obsługiwanych przez Nieskażone Środowisko Sp. z o.o. w 2024 roku"
- "Przebudowa drogi powiatowej Nr 2040W na odcinku w miejscowości Ławy"
- Przebudowa drogi powiatowej Nr 2046W na odcinku w miejscowości Falatycze
- Dostawa materiałów szewnych
więcej: przetargi ŁOSICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa w zakresie przygotowania i przeprowadzenia STUDIUM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY DOMOWEJ I stopnia wraz z przygotowaniem materiałów dydaktycznych dla uczestników projektu
- Specjalista ds. kadr i wynagrodzeń
- KOMPLEKSOWA USŁUGA ORGANIZACJI I PRZEPROWADZENIA SZKOLEŃ KOMPETENCYJNYCH CUS (CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH) WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY O REALIZOWANIU USŁUG SPOŁECZNYCH PRZEZ CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH
- U/11/2024 Usługa szkoleniowa - przeprowadzenie szkolenia okresowego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy
- Przeprowadzenie kursu prowadzącego do uzyskania dodatkowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych dla uczestników projektu pn. "Kierunek sukces" w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza
- Szkolenia -cz.I szkol. przygot. do egz. na pr. jazdy kat.C wraz z KWP do 12 os. bezrob. zarej w PUP w Pleszew, cz.II szkol. przygot.do egz. na pr.jazdy kat.CE do 2 os. bezrob. zarejes. w PUP Pleszew
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.