eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świeszyno › Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych Świeszyno - Włoki dz. 1,660 km, szer. 4,0m na dz. nr 750/1 w obrębie Świeszyno oraz drogi gminnej dł. 0,261km dz. nr 398/9 obręb Świeszyno

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-07-08

Świeszyno: Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych Świeszyno - Włoki dz. 1,660 km, szer. 4,0m na dz. nr 750/1 w obrębie Świeszyno oraz drogi gminnej dł. 0,261km dz. nr 398/9 obręb Świeszyno
Numer ogłoszenia: 263708 - 2013; data zamieszczenia: 08.07.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 99833 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świeszyno, Świeszyno 71, 76-024 Świeszyno, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 31 60 120, faks 94 31 61 491.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych Świeszyno - Włoki dz. 1,660 km, szer. 4,0m na dz. nr 750/1 w obrębie Świeszyno oraz drogi gminnej dł. 0,261km dz. nr 398/9 obręb Świeszyno.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Droga gminna jest jedno jezdniowa, jednopasmowa, dwukierunkowa. Istniejąca nawierzchnia jest wyboista o zmiennej szerokości jezdni i zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających. Nawierzchnia jezdni wykonana jest z kruszywa. Nawierzchnia istniejących zjazdów z kostki betonowej, kruszywa i gruntowa utwardzona. Grunt zalegający to piaski gliniaste oraz gliny przykryte warstwą ziemi roślinnej o miąższości 0,2m. Poziom wody gruntowej jest zmienny, zależny od pory roku oraz opadów atmosferycznych. W wykonanej odkrywce poziom wody gruntowej 0,75m poniżej powierzchni terenu. Rowy przydrożne zamulone. Przepusty pod drogą pozarywane. Istniejące uzbrojenie;wodociąg, gazociąg, kanalizacja sanitarna, kable telefoniczne, kable energetyczne, napowietrzna linia energetyczna i oświetleniowa, parametry techniczne i rozwiązania sytuacyjno-wysokościowe, kategoria obciążenia ruchem KR-1, droga klasy D, skosy najazdowe zjazdów 1:1 oraz łuki najazdowe o promieniu R=5m, szerokość zjazdów min. 3,5m, prędkość projektowa 30 km/h, prędkość dopuszczalna 40 km/h, spadek poprzeczny jezdni 2%, pobocza o szerokości 0,75cm, spadek poprzeczny poboczy 8%, szerokość mijanek 5,0m, projektuje się podwyższenie niwelety drogi w stosunku do istniejącej nawierzchni o warstwę kruszywa oraz warstwy bitumiczne - wiążącą i ścieralną. Rozwiązanie sytuacyjno-wysokościowe. W trakcie przebudowy zostanie wykorzystana nawierzchnia istniejącej drogi dojazdowej do gruntów rolnych. Ponieważ szerokość istniejącej jezdni jest mniejsza od 4,0m projektowane jest poszerzenie. Roboty będą wykonywane tylko w obrębie pasa drogowego. Przebudowa dotyczy tylko zjazdów istniejących. Roboty będą wykonywane na działce drogowej nr 750/1. Podwyższenie istniejącej niwelety zapewni zwiększenie nośności konstrukcji nawierzchni. Niweleta zostanie podniesiona o warstwy bitumiczne oraz o warstwę z kruszywa łamanego. Spadek poprzeczny jezdni do km 0+300,00 daszkowy 2%. Na dalszym odcinku jednostronny 2%. Zjazdy (w granicach pasa drogowego): zjazdy do posesji o szerokości min.3,5m, skosy najazdowe 1:1 oraz łuki najazdowe o promieniu R=5m, odwodnienie drogi. Powierzchniowe do rowów i na pobocza. Roboty ziemne. roboty ziemne będą polegały na wykonaniu koryta zjazdów, mijankach i na poszerzeniach jezdni. Wykonaniu nasypów pod warstwy konstrukcyjne z kruszywa niewysadzinowego. Nadmiar gruntu z koryta oraz ziemi roślinnej zostanie wywieziony w miejsce wskazane przez inwestora na odległość do 1km. Do wykonania nasypów można stosować grunt niewysadzinowy. Nie wolno wbudowywać ziemi roślinnej oraz gruntów wysadzinowych pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. W pobliżu kabli energetycznych i telefonicznych oraz gazociągu i wodociągu należy zachować szczególną ostrożność przy wykonywaniu robót ziemnych. Należy zlokalizować ich położenie przy pomocy specjalistycznej aparatury lub ręczne wykonanie poprzecznych przekopów. Roboty ziemne przy układaniu przepustów dwudzielnych typu Arot będą wykonywane mechanicznie 75% i ręcznie 25%. Roboty inne: Zabezpieczyć punkty osnowy geodezyjnej. Pod zjazdami należy ułożyć przepusty dwudzielne na istniejących kablach telefonicznych i energetycznych. Przepusty dwudzielne należy zamontować na kablach energetycznych biegnących w istniejącej drodze. Wykonać regulację wysokościową istniejących zaworów wodnych i gazowych. WPŁYW NA ŚRODOWISKO. Przebudowa drogi nie spowoduje zwiększenia negatywnego oddziaływania na środowisko. Wielkość ruchu drogowego ok. 80 pojazdów /dobę może wzrosnąć o ok. 20 - 30% w wyniku poprawy warunków przejazdu. Większy wzrost ruchu wyniknie ze wzrostu wskaźnika motoryzacji: wskaźnik motoryzacji obecnie 200 so/1000 mieszkańców, wskaźnik motoryzacji docelowo ok. 350 so/1000 mieszkańców. Przedmiotowa droga obsługuje zbudowania na terenie miejscowości Chałupy - Świeszyno oraz zapewnia dojazd do pól. Dla danego obszaru nie ma innej drogi pełniącej tę samą funkcję, nie ma możliwości alternatywnego rozwiązania. Emisja spalin, hałasu. Modernizacja drogi zmniejszy jednostkową emisję spalin z następujących powodów: obecnie prędkość jazdy wynosi ok. 10 - 20km; jazda odbywa się na niskim biegu - występuje duża jednostkowa emisja spalin i głośniejsza praca silnika, po modernizacji prędkość jazdy będzie ograniczona do 40km/godz.; jazda będzie odbywać się na wyższym biegu - wystąpi mniejsza jednostkowa emisja spalin i bardziej ekonomiczna i cicha praca silnika. Na drodze będzie mały ruch- poniżej 200 pojazdów na dobę, który nie będzie odczuwalny jako uciążliwy. Ocena zmian w środowisku spowodowanych wykonaniem robót budowlanych Wykonanie robót ziemnych: Na całej trasie przewiduje się minimalny zakres robót ziemnych, który nie spowoduje zmian środowiska. Nie naruszają one istniejącego zwierciadła wody gruntowej. Wykonanie robót nawierzchniowych: W okresie budowy drogi nastąpi okresowe zapylenie materiałami nieorganicznymi użytymi do wykonania podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem z odziarnieniem, podbudowy z kruszywa łamanego, warstwy wiążącej i ścieralnej z betonu asfaltowego wytwarzanego i układanego na gorąco, nie spowoduje zmian w środowisku naturalnym. Materiały użyte do budowy drogi są powszechnie stosowane nie są szkodliwe dla środowiska naturalnego w otoczeniu drogi. KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI. Konstrukcja jezdni na istniejącej nawierzchni drogi do km 0+671,83: Istniejąca nawierzchnia drogi gminnej. Warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie o grubości minimum 15cm. Warstwa wiążąca grubości 6cm z betonu asfaltowego AC 16W wytwarzanego i układanego na gorąco. Warstwa ścieralna grubości 4cm z betonu asfaltowego AC 11W wytwarzanego i układanego na gorąco. Konstrukcja jezdni na istniejącej nawierzchni drogi od km 0+671,83:Istniejąca nawierzchnia drogi gminnej. Podbudowa grubości 20cm z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie. Warstwa wiążąca grubości 6cm z betonu asfaltowego AC 16W wytwarzanego i układanego na gorąco. Warstwa ścieralna grubości 4cm z betonu asfaltowego AC 11W wytwarzanego i układanego na gorąco. Konstrukcja nawierzchni na poszerzeniach, mijankach. Podłoże rodzime. Warstwa podbudowy grubości 25cm z gruntu stabilizowanego cementem Rm = 5MPa z odziarnieniem. Podbudowa grubości 20cm z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie. Warstwa wiążąca grubości 6cm z betonu asfaltowego AC 16W wytwarzanego i układanego na gorąco. Warstwa ścieralna grubości 4cm z betonu asfaltowego AC 11W wytwarzanego i układanego na gorąco. Konstrukcja nawierzchni na zjazdach:Podłoże rodzime. Warstwa podbudowy grubości 25cm z gruntu stabilizowanego cementem Rm = 5MPa z odziarnieniem.Podbudowa grubości 20cm z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie. Warstwa wiążąca grubości 4cm z betonu asfaltowego AC 16W wytwarzanego i układanego na gorąco. Warstwa ścieralna grubości 4cm z betonu asfaltowego AC 11W wytwarzanego i układanego na gorąco. Nawierzchnia poboczy: Pobocza zostaną wykonane z mieszanki kruszywa 0/31,5mm. Grubość warstwy mieszanki po zagęszczeniu 10cm. Pod nawierzchnię z kruszywa należy ułożyć warstwę nasypu grubości min. 10cm z gruntu niewysadzinowego ROWY:Rowy zostaną odmulone. Skarpy oraz dno rowu zostaną wyprofilowane. Grubość zebranej warstwy średnio 20cm. Uzyskany grunt zostanie wywieziony w miejsce wskazane przez inwestora na odległość do 1km. Część zostanie wykorzystana do wykonania zieleńców i umocnienia powierzchni skarp i dna rowów. Skarpy i dno rowów zostanie obsiane trawą. PRZEPUSTY: Po rozebraniu zawalonych przepustów należy wykonać koryto pod fundament ze żwiru grubości 30cm. Następnie ułożyć rury przepustowe o średnicy jaką miał przepust istniejący. Wykonać ścianki czołowe na przepustach pod drogą. Na przepustach pod zjazdami rury przepustowe zakończyć skosem jak na skarpie nasypu. Na długości 2,0m należy umocnić skarpy i dno rowu poprzez wykonanie zabruku z kamienia narzutowego na podsypce piaskowej. Zasypka wykonana będzie z gruntu niewysadzinowego zagęszczonego warstwami grubości 20cm. ZIELEŃ:Na odcinku od km 0+007,00 do km 0+184,00 po prawej stronie jezdni należy wykonać zieleńce z gruntu uzyskanego z oczyszczenia rowów. Powierzchnia zieleńców zostanie obsiana trawą. ORGANIZACJA RUCHU: Docelowa organizacja ruchu będzie stanowić odrębne opracowanie. ROBOTY INNE: Należy wykonać regulację wysokościową włazów studzienek kanalizacji. Ułożyć przepusty dwudzielne typu Arot na istniejących kablach energetycznych. Wykop należy zasypać gruntem niewysadzinowym i zagęścić. Przed rozpoczęciem robót należy zgłosić je do właścicieli infrastruktury oraz do zarządcy drogi. Przebudowa drogi gminnej w m. Włoki dz. nr 398/9 OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO:Droga gminna jest jedno jezdniowa, jednopasmowa, dwukierunkowa. Istniejąca nawierzchnia jest wyboista o zmiennej szerokości jezdni i zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających. Nawierzchnia jezdni wykonana jest z kruszywa oraz gruntowa nieutwardzona. Nawierzchnia istniejących zjazdów gruntowa nieutwardzona. Grunt zalegający to piaski gliniaste oraz gliny. Przykryte warstwą ziemi roślinnej o miąższości 0,2m. Poziom wody gruntowej jest zmienny, zależny od pory roku oraz opadów atmosferycznych. W wykonanej odkrywce poziom wody gruntowej 0,5m poniżej powierzchni terenu. Istniejące uzbrojenie: Wodociąg. Gazociąg. Kanalizacja sanitarna. Kable telefoniczne. Kable energetyczne. Napowietrzna linia energetyczna i oświetleniowa. OPIS PROJEKTOWANEGO ROZWIĄZANIA: Technologia wykonania robót podana jest w szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Parametry techniczne i rozwiązania sytuacyjno-wysokościowe: Kategoria obciążenia ruchem KR-1. Droga klasy D. Szerokość jezdni 3,0m. Skosy najazdowe zjazdów 1:1, Szerokość zjazdów min. 3,m. Prędkość projektowa 30 km/h. Prędkość dopuszczalna 40 km/h. Spadek poprzeczny jezdni 2%. Pobocza o szerokości 0,75cm. Spadek poprzeczny poboczy 8%. Rozwiązanie sytuacyjno-wysokościowe: Projektowana droga gminna będzie przebiegała po istniejącej trasie. Roboty będą wykonywane tylko w obrębie pasa drogowego. Przebudowa dotyczy tylko zjazdów istniejących. Roboty będą wykonywane na działce drogowej nr 398/9. Istniejąca niweleta drogi na poziomie istniejącej nawierzchni gruntowej. Zjazdy (w granicach pasa drogowego): Zjazdy do posesji o szerokości min.3,m. Skosy najazdowe 1:1. Odwodnienie drogi. Powierzchniowe na pobocza. Roboty ziemne: Roboty ziemne będą polegały na wykonaniu koryta zjazdów oraz drogi gminnej. Nadmiar gruntu z koryta oraz ziemi roślinnej zostanie wywieziony w miejsce wskazane przez inwestora na odległość do 1km. W pobliżu kabli energetycznych i telefonicznych oraz gazociągu i wodociągu należy zachować szczególną ostrożność przy wykonywaniu robót ziemnych. Należy zlokalizować ich położenie przy pomocy specjalistycznej aparatury lub ręczne wykonanie poprzecznych przekopów. Roboty ziemne przy układaniu przepustów dwudzielnych typu Arot będą wykonywane mechanicznie 75% i ręcznie 25%. Roboty inne: Zabezpieczyć punkty osnowy geodezyjnej. Pod zjazdami, drogą gminną oraz w poboczach należy ułożyć przepusty dwudzielne na istniejących kablach energetycznych. Wykonać regulację wysokościową istniejących zaworów wodnych i gazowych oraz studzienek kanalizacyjnych. WPŁYW NA ŚRODOWISKO:Przebudowa drogi nie spowoduje zwiększenia negatywnego oddziaływania na środowisko. Wielkość ruchu drogowego ok. 80 pojazdów /dobę może wzrosnąć o ok. 20 - 30% w wyniku poprawy warunków przejazdu. Większy wzrost ruchu wyniknie ze wzrostu wskaźnika motoryzacji, wskaźnik motoryzacji obecnie 200 so/1000 mieszkańców, wskaźnik motoryzacji docelowo ok. 350 so/1000 mieszkańców. Przedmiotowa droga obsługuje zbudowania na terenie miejscowości Włoki oraz zapewnia dojazd do pól. Dla danego obszaru nie ma innej drogi pełniącej tę samą funkcję, nie ma możliwości alternatywnego rozwiązania. Emisja spalin, hałasu. Modernizacja drogi zmniejszy jednostkową emisję spalin z następujących powodów: obecnie prędkość jazdy wynosi ok. 10 - 20km; jazda odbywa się na niskim biegu - występuje duża jednostkowa emisja spalin i głośniejsza praca silnika, po modernizacji prędkość jazdy będzie ograniczona do 40km/godz.; jazda będzie odbywać się na wyższym biegu - wystąpi mniejsza jednostkowa emisja spalin i bardziej ekonomiczna i cicha praca silnika. Na drodze będzie mały ruch- poniżej 200 pojazdów na dobę, który nie będzie odczuwalny jako uciążliwy. Ocena zmian w środowisku spowodowanych wykonaniem robót budowlanych Wykonanie robót ziemnych: Na całej trasie przewiduje się minimalny zakres robót ziemnych, który nie spowoduje zmian środowiska. Nie naruszają one istniejącego zwierciadła wody gruntowej. Wykonanie robót nawierzchniowych: W okresie budowy drogi nastąpi okresowe zapylenie materiałami nieorganicznymi użytymi do wykonania podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem z odziarnieniem, podbudowy z kruszywa łamanego, warstwy wiążącej i ścieralnej z betonu asfaltowego wytwarzanego i układanego na gorąco, nie spowoduje zmian w środowisku naturalnym. Materiały użyte do budowy drogi są powszechnie stosowane nie są szkodliwe dla środowiska naturalnego w otoczeniu drogi. KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI. Konstrukcja nawierzchni jezdni drogi oraz zjazdów: Podłoże rodzime. Warstwa podbudowy grubości 20cm z gruntu stabilizowanego cementem Rm = 5MPa z doziarnieniem. Podbudowa grubości 15cm z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie, Warstwa wiążąca grubości 4cm z betonu asfaltowego AC 16W wytwarzanego i układanego na gorąco. Warstwa ścieralna grubości 4cm z betonu asfaltowego AC 11W wytwarzanego i układanego na gorąco. Nawierzchnia poboczy: Pobocza zostaną wykonane z ziemi roślinnej grubości 10cm obsianej trawą. Grubość warstwy mieszanki po zagęszczeniu 10cm. Pod nawierzchnię z ziemi roślinnej po prawej stronie jezdni od km 0+006,00 do km 0+100,00 należy ułożyć warstwę nasypu z keramzytu grubości średnio 1,0m i szerokości 0,6m. Spadek dna wykopu pod keramzytem i = 0,3% w kierunku drogi na działce nr 750/1. Wykop w którym zostanie ułożony keramzyt należy wyłożyć geowłókniną. Roboty ziemne wykonywane będą mechanicznie w 75% i ręcznie w 25%. Zakładki szerokości 60cm na górnej powierzchni keramzytu. Pozostałe odcinki poboczy wykonane będą bez warstwy keramzytu. ORGANIZACJA RUCHU. Docelowa organizacja ruchu będzie stanowić odrębne opracowanie. ROBOTY INNE Należy wykonać regulację wysokościową włazów studzienek kanalizacji oraz zaworów wodociągowych i gazowych. Ułożyć przepusty dwudzielne typu Arot na istniejących kablach energetycznych. Wykop należy zasypać gruntem niewysadzinowym i zagęścić. Przed rozpoczęciem robót należy zgłosić je do właścicieli infrastruktury oraz do zarządcy drogi..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.07.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Strabag Sp. zo.o., Parzeniewska 10, Pruszków, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1198901,99 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1275899,00

  • Oferta z najniższą ceną: 1275899,52 / Oferta z najwyższą ceną: 1275899,52

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.