eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Wykonanie w trzech etapach robót budowlanych do realizacji zadania pn. Przebudowa części pomieszczeń parteru (galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej) i 1 piętra budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu (kawiarni muzealnej) - zamiana funkcji pomieszczeń wraz ze wzmocnieniem konstrukcji stropu nad holem wejściowym.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-10-05

Wrocław: Wykonanie w trzech etapach robót budowlanych do realizacji zadania pn. Przebudowa części pomieszczeń parteru (galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej) i 1 piętra budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu (kawiarni muzealnej) - zamiana funkcji pomieszczeń wraz ze wzmocnieniem konstrukcji stropu nad holem wejściowym.
Numer ogłoszenia: 261888 - 2015; data zamieszczenia: 05.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Narodowe we Wrocławiu , Pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3435643, 3433308, faks 071 3725159.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnwr.art.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie w trzech etapach robót budowlanych do realizacji zadania pn. Przebudowa części pomieszczeń parteru (galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej) i 1 piętra budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu (kawiarni muzealnej) - zamiana funkcji pomieszczeń wraz ze wzmocnieniem konstrukcji stropu nad holem wejściowym..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa części pomieszczeń parteru (aktualnie galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej) i 1 piętra (byłej kawiarni muzealnej) budynku użyteczności publicznej - Muzeum Narodowego we Wrocławiu, położonego przy Placu Powstańców Warszawy 5 we Wrocławiu, na działce nr 10/4, AM-28, obręb Stare Miasto, stanowiącego własność Skarbu Państwa. Użytkownikiem wieczystym jest Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 50-153 Wrocław, Plac Powstańców Warszawy 5. Przedmiotowy budynek jest wpisany do rejestru zabytków pod nr 538/A/05, 325/Wm; 212 decyzją z dnia 24.10.1976 r. Celem przebudowy jest przywrócenie pierwotnej funkcji pomieszczenia na 1 piętrze nad holem wejściowym, użytkowanego jako kawiarnia muzealna, na salę wystawową wraz z przeniesieniem kawiarni na parter w miejsce aktualnie przeznaczone na ekspozycję. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa autorstwa Pracowni Projektowej Architekt Wacław Hryniewicz, 51-610 Wrocław, ul. Stanisława Moniuszki 13 (Załącznik nr 8 do SIWZ), w skład której wchodzą: 1) Projekt budowlany, 2) Projekty wykonawcze, branżowe: 1. Architektura-konstrukcja, 2. Instalacje elektryczne; 3. Instalacje sanitarne, 4. Instalacje teletechniczne 5. Aranżacja wnętrz (tylko w części dotyczącej posadzki marmurowej); 3) STWiORB- 1. Ogólnobudowlane, 2. Sanitarne, 3. Elektryczne; 4. Teletechniczne; 4) Ekspertyza techniczna o stanie technicznym konstrukcji i elementów budynku; przedmiot zamówienia należy wykonać na jego podstawie w zakresie określonym w niniejszej SIWZ. 3. Zamawiający załączył do SIWZ Przedmiary robót, lecz tylko w celach pomocniczych i mogą one nie obejmować całości zakresu robót. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje dokumentacja projektowa, o której mowa powyżej w ust. 2. Jeżeli w dokumentacji technicznej lub technologii wykonania robót, wynika, że należy wykonać prace nieuwzględnione lub ich ilość jest różna od wskazanych w przedmiarach to należy dokonać ich wyceny, a wartość uwzględnić w całkowitej cenie oferty. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych 3 etapami, zgodnie z dokumentacją projektową, wg następującego podziału: 1) Etap I - Zadanie nr 1 (oznaczenie wg dokumentacji projektowej) - przebudowa Sali ekspozycyjnej (byłej kawiarni) na 1 piętrze, obejmująca wszystkie roboty budowlane i instalacyjne na 1 piętrze bez aranżacji wnętrz (Zadania określonego w dokumentacji projektowej jako zadanie nr 2), w tym posadzki marmurowej - termin wykonania: do 30 grudnia 2015r. 2) Etap II - Wykonanie posadzki marmurowej opisanej w dokumentacji projektowej jako część Zadania nr 2; termin wykonania: od 01.03.2016r. do 30.03.2016r. Posadzka marmurowa zostanie wykonana po zamontowaniu postumentów i stelaży eksponatów oraz posadowieniu rzeźb, z uwagi na znaczne obciążenie i związane z tym ugięcie stropu zespolonego. Uwaga!. Przed podjęciem robót posadzkarskich należy zabezpieczyć eksponaty przed ewentualnym uszkodzeniem zgodnie ze wskazaniami uprawnionego konserwatora zabytków. 3) Etap III - Zadanie nr 3 (oznaczenie wg dokumentacji projektowej) - remont kawiarni muzealnej (byłej galerii średniowiecznej rzeźby kamiennej), obejmująca wszystkie roboty budowlane i instalacyjne na parterze, bez wyposażenia ruchomego kawiarni; termin wykonania 01.04.2016 - 30.06.2016r. 5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze SIWZ i jej załącznikami (w tym dokumentacją projektową: projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót w zakresie opisanym powyżej), zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami prawa, stosownymi decyzjami i pozwoleniami niezbędnymi do wykonania projektu, w tym: 1) Pozwoleniem konserwatorskim - Decyzją Miejskiego Konserwatora Zabytków nr 694/2015 z dnia 14 lipca 2015r.- załącznik nr 10 do SIWZ. 2) Pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych - Decyzją nr 4071/2015 z dnia 4 sierpnia 2015r.- załącznik nr 11 do SIWZ. 6. Przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany z materiałów zapewnionych przez Wykonawcę. 7. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby budowlane, spełniające wymagania określone w dokumentacji przetargowej. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać aprobaty techniczne, certyfikaty, znaki bezpieczeństwa zgodne z wymaganiami obowiązującego prawa. 8. Wszystkie ewentualne wskazane z nazwy produkty użyte w dokumentacji projektowej (załączniku nr 8 SIWZ), w przypadkach, gdy jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia a Zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, iż Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych produktów, z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości i funkcjonalności. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed zastosowaniem i wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art.30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp 9. Przebudowa realizowana będzie w działającym (czynnym) obiekcie muzealnym, w związku z tym, należy uwzględnić konieczność dostosowania prac do wymagań Zamawiającego w zakresie organizacji i specyfiki pracy Muzeum, jak również ewentualność pracy Wykonawcy po godzinach urzędowania. 10. Umożliwia się wykonawcy wykonanie wizji lokalnej w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna potencjalnego wykonawcy jest możliwa, po telefonicznym uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, osobą wskazaną w Rozdziale VII niniejszej SIWZ. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie wykonawca. 11. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie (wzór formularza- Załącznik nr 2) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a w przypadku gdy wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, również wskazania nazw (firm) tych podwykonawców. Brak informacji oznaczać będzie, że Wykonawca samodzielnie zrealizuje zamówienie. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia wykonawca zmieni lub zrezygnuje z podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 12. Zamawiający nie będzie udzielać zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 13. Pozostałe warunki wykonania zamówienia określono w Załączniku nr 1 SIWZ - Wzorze umowy..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.13 - Roboty budowlane w zakresie muzeów 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.22.32.10 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45.22.35.00 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.42.11.41 - Instalowanie przegród 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.26.25.12 - Kamieniarskie roboty wykończeniowe 45.26.23.21 - Wyrównywanie podłóg 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.44.22.00 - Nakładanie powłok antykorozyjnych 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.11.60 - Instalowanie wyrobów metalowych 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.43.00 - Instalowanie infrastruktury okablowania 45.31.56.00 - Instalacje niskiego napięcia 45.31.43.20 - Instalowanie okablowania komputerowego 45.31.40.00 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Załącznika nr 3 do SIWZ. Ocena (weryfikacja) spełnienia przez Wykonawcę przedstawionego powyżej warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia wg formuły: spełnia-nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane na obiektach wpisanych do rejestru zabytków, z których każda polega na kompleksowym wielobranżowym (z udziałem branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej) remoncie i/lub przebudowie pomieszczeń wewnątrz budynku (objętych jednym kontraktem), o powierzchni remontowanej i/lub przebudowanej nie mniejszej niż 350 m2. Łączna wartość dwóch robót budowlanych nie może być mniejsza niż 800 000,00 PLN brutto; Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, opisanych w Dziale VI SIWZ tj. - wykazu robót budowlanych (załącznik nr 5 do SIWZ) oraz dowodów wskazujących, że zamówienia wskazane zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wg formuły: spełnia-nie spełnia. UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania tj. wysłania do BZP ogłoszenia o zamówieniu. jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Załącznika nr 3 do SIWZ. Ocena (weryfikacja) spełnienia przez Wykonawcę przedstawionego powyżej warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia wg formuły: spełnia-nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi w następujących specjalnościach, spełniającymi poniższe wymogi: a) Kierownik budowy - 1 osoba posiadająca łącznie: ab) aktualne uprawnienia bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w oparciu o art. 12a oraz inne przepisy ustawy dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.). Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). ac) co najmniej 5 lat doświadczenia jako kierownik budowy, ad) co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Kultury z 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004 r. Nr 150 poz.1579) lub posiadający uprawnienia do kierowania robotami na obiektach zabytkowych, o których mowa w § 13 powołanego wyżej rozporządzenia. Praktyka nie musi być ciągła jednak suma poszczególnych prac przy zabytkach nieruchomych musi wynosić co najmniej 2 lata. b) kierownik robót w branży elektrycznej - min. 1 osoba posiadająca łącznie: ba) wykształcenie techniczne, bb) aktualne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - do kierowania robotami w branży elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w oparciu o art. 12a oraz inne przepisy ustawy dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.). Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). bc) co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych. c) kierownik robót w branży sanitarnej - min 1 osoba posiadająca łącznie: ca) wykształcenie techniczne, cb) aktualne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w oparciu o art. 12a oraz inne przepisy ustawy dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.). Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). cc) co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych d) kierownik robót w branży teletechnicznej - min 1 osoba posiadająca łącznie: da) wykształcenie techniczne, db) aktualne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej, w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w oparciu o art. 12a oraz inne przepisy ustawy dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.). Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). cc) co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika w branży telekomunikacyjnej lub kierownika budowy, Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, opisanych w Dziale VI SIWZ tj. - wykazu osób (załącznik nr 6 do SIWZ) i oświadczenia (załącznik nr 7 SIWZ) wg formuły: spełnia-nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę w wysokości minimum 500 000,00 zł. Ocena (weryfikacja) spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej i finansowej będzie dokonana na podstawie wymaganych dokumentów, opisanych w Dziale VI SIWZ wg formuły: spełnia-nie spełnia. UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca winien wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane na obiektach wpisanych do rejestru zabytków, z których każda polega na kompleksowym wielobranżowym (z udziałem branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej) remoncie i/lub przebudowie pomieszczeń wewnątrz budynku (objętych jednym kontraktem), o powierzchni remontowanej i/lub przebudowanej nie mniejszej niż 350 m2. Łączna wartość dwóch robót budowlanych nie może być mniejsza niż 800 000,00 PLN brutto; Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, opisanych w Dziale VI SIWZ tj. - wykazu robót budowlanych (załącznik nr 5 do SIWZ) oraz dowodów wskazujących, że zamówienia wskazane zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wg formuły: spełnia-nie spełnia. UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania tj. wysłania do BZP ogłoszenia o zamówieniu. jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (dokument w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, z którego wynikać będzie jednoznacznie: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa - pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii oraz podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - gwarancja na roboty budowlane - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy, zgodnie ze wzorem umowy - załącznikiem nr 2 SIWZ 1. Zmiana umowy może nastąpić za zgodą stron w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności. 2. Zmiany umowy nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SIWZ. 3. Zmiany umowy mogą dotyczyć następujących przypadków i okoliczności : 1) zmiany zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców, o których mowa w §14 ust. 1 umowy, w ramach robót objętych przedmiotem zamówienia, o którym mowa w §2 ust. 1 umowy. 2) zmiany (ograniczenia) zakresu robót budowlanych w przypadku, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i decyzjami wykonania przedmiotu umowy (roboty zaniechane) wraz ze skutkami zmiany wysokości wynagrodzenia, 3) zmiana terminów realizacji Umowy w przypadku zaistnienia następujących okoliczności lub zdarzeń, uniemożliwiających realizację Umowy w wyznaczonym terminie, na które Strony nie miały wpływu: a) siły wyższej tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia, (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwego do zapobieżenia. Strony za okoliczności siły wyższej uznają: powódź, huragan lub trąba powietrzna, trzęsienie ziemi, upadek statku powietrznego, pożar, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, strajk ogólnokrajowy lub ogłoszony stan klęski żywiołowej, b) wykrycie instalacji, urządzeń lub budowli podziemnych nieujętych w dokumentacji projektowej i niezinwentaryzowanych przez właścicieli i gestorów instalacji i urządzeń, a wymagających przebudowy w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, c) odkrycie na terenie budowy przedmiotów o znaczeniu archeologicznym i historycznym, d) niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień dostawców w dostawie urządzeń i materiałów niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy - wówczas dopuszcza się wydłużenie terminu realizacji o czas opóźnienia dostawców, e) opóźnienia, nie wynikające z winy Wykonawcy, w uzyskaniu wszelkich zezwoleń, decyzji, uzgodnień, opinii, ekspertyz itp. warunkujących wykonanie przedmiotu umowy, f) opóźnienia powstałe na skutek nałożenia na Wykonawcę w trakcie wykonywania przedmiotu umowy wezwań, konieczności sporządzenia ekspertyz itp. warunkujących wykonanie przedmiotu umowy, g) konieczność stosowania terminów nałożonych przez organy administracji publicznej w zezwoleniach, decyzjach, uzgodnieniach, opiniach, itp. dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia. Powyższe dotyczy również terminów nałożonych przez organy administracji publicznej wydanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, h) wystąpienia istotnych z punktu widzenia terminu realizacji umowy (co Wykonawca wykaże), uzasadnionych błędów projektowych, i) rozszerzenia zakresu prac powierzonych do wykonania Wykonawcy niniejszej umowy przez Zamawiającego w drodze udzielenia zamówienia dodatkowego zgodnie z treścią właściwych przepisów odrębnych. j) konieczność skoordynowania prac związanych z przeniesieniem rzeźb na 1 piętro i prac aranżacyjnych. 4) zmiany w sposobie realizacji przedmiotu umowy w postaci: a) zmiany rozwiązań technicznych/technologicznych, w tym materiałów i urządzeń, powodujące poprawienie parametrów technicznych modernizowanych pomieszczeń, z uwagi na postęp technologiczny, b) konieczności realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia, c) odmiennych od przyjętych w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, warunków technicznych/technologicznych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych, d) konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych w tym zmiany materiałów i urządzeń ze względu na zmiany obowiązującego prawa, e) wprowadzenia uzgodnionych rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami i decyzjami wykonania przedmiotu umowy określonego w § 2 ust. 1 umowy. f) zmiany rozwiązań technicznych/technologicznych, w tym materiałów i urządzeń, nowocześniejszych niż zawarte w dokumentacji projektowej, korzystnych pod względem eksploatacyjnym lub kosztowym dla Zamawiającego tzn. powodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację lub/i konserwację. 5) zmiana sposobu i terminu realizacji przedmiotu umowy, jeżeli zaistniała konieczność skoordynowania robót budowlanych z innymi zadaniami, niezbędnymi do funkcjonowania Muzeum Narodowego we Wrocławiu jako instytucji muzealnej, 6) zmiana danych podmiotowych Wykonawcy, lokalizacji siedziby Wykonawcy (adresu), 7) zmiana ustawowej stawki podatku VAT wprowadzona w życie po dacie podpisania umowy i w konsekwencji zmiana wynagrodzenia (przy czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto, kwota netto pozostaje bez zmian). 4. Wydłużenie terminu realizacji Etapów umowy o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy, w okolicznościach, o których mowa powyżej, nie spowoduje w żadnym przypadku zmiany wynagrodzenia brutto Wykonawcy określonego w § 4 ust. 1 umowy - wynagrodzenie nie ulegnie zmianie. 5. Wszystkie powyższe postanowienia opisane w ust. 3 powyżej stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnwr.art.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.10.2015 godzina 09:00, miejsce: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław Sekretariat (pokój nr 12).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.