eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nysa › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu w wysokości 1 900 000 PLN.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-10-05

Nysa: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu w wysokości 1 900 000 PLN.
Numer ogłoszenia: 261850 - 2015; data zamieszczenia: 05.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Nysie , ul. Moniuszki 9-10, 48-300 Nysa, woj. opolskie, tel. 077 4085065, faks 077 4085065.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.spnysa.nv.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu w wysokości 1 900 000 PLN..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu w wysokości 1 900 000 PLN. Dla celu skalkulowania wartości oferty należy przyjąć termin uruchomienia kredytu 30.11.2015 r. 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu w wysokości 1 900 000 PLN. Termin podpisania umowy może nastąpić: - po upływie 5 dni od dnia zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostanie przesłane faksem lub drogą elektroniczną, - po upływie 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty w inny sposób, - przed upływem 5 dni w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jeżeli: a) złożono tylko jedną ofertę b) nie odrzucono żadnej oferty, oraz nie wykluczono żadnego Wykonawcy 2. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej w transzach, których liczba, wysokość oraz terminy będą uzależnione od potrzeb Powiatu Nyskiego, na podstawie pisemnej dyspozycji wypłaty składanej przez Powiat Nyski na 7 dni roboczych przed uruchomieniem środków . 3. Środki z kredytu nie będą służyć na finansowanie inwestycji realizowanych z udziałem środków pochodzących z UE. 4. Karencja w spłacie kredytu trwa do 30 czerwca 2016 r. 5. Spłata kapitału następować będzie w okresach półrocznych .Termin spłaty pierwszej raty kapitału kredytu ustala się na dzień 30 czerwca 2016 r. 6. Spłata kapitału nastąpi w latach 2016-2019 w następujących kwotach: 1) 2016 rok - 320 000,00 zł; 2) 2017 rok - 500 000,00 zł; 3) 2018 rok - 580 000,00 zł; 4) 2019 rok - 500 000,00 zł; 7. Raty kredytu w każdym roku płatne w okresach półrocznych płatnych w wysokości po 50% rocznej kwoty w terminach 30.06 i 30.12 danego roku. 8. Powiat Nyski zastrzega sobie prawo do wykorzystania niepełnej kwoty kredytu. Wykonawca nie pobierze z tego tytułu dodatkowych opłat, prowizji lub innych kosztów. 9. Oprocentowanie kredytu liczone na podstawie stawki bazowej - WIBOR 3M kwotowanej w dniu poprzedzającym kolejny okres odsetkowy , publikowanej w serwisach informacyjnych +/- marża wykonawcy ( w przypadku, gdy w ostatnim dniu poprzedzającym okres odsetkowy nie ma kwotowań stawki WIBOR 3M,przyjmuje się stawkę z następnego dnia , w którym kwotowania się odbyły). Stawka oprocentowania podawana jest i liczona w skali roku. 10. W koszcie oprocentowania kredytu należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacja umowy niezbędne do jej wykonania. 11. Naliczanie odsetek przyjmując, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok liczy 365/366 dni. 12. Ustala się karencję w spłacie odsetek do dnia 30 czerwca 2016 r. Termin spłaty pierwszej raty odsetkowej ustala się na dzień 30 czerwca 2016 r. Okresy odsetkowe półroczne, płatne w dwóch ratach rocznych liczonych na dzień 30.06 i 30.12 każdego roku. 13. Ostatnia rata kapitału zostanie spłacona do dnia 30 grudnia 2019 r. 14. Jeżeli termin płatności rat kapitałowych i odsetek przypada na dzień wolny od pracy , termin ten ulega przesunięciu na pierwszy dzień roboczy po tym dniu/dniach. Przyjmuje się, że sobota jest dniem wolnym od pracy. 15. Odsetki naliczane od wysokości i terminu faktycznie wykorzystanego kredytu, rozpoczynałoby się od daty obciążenia rachunku kredytu. 16. Opóźnienie w zapłacie odsetek, nie spowoduje podwyższenia oprocentowania całego niezapadłego kredytu. 17. Wartość odsetek za nieterminową spłatę kapitału pobierana będzie w wysokości regulaminu obowiązującego w danym banku. 18. Podstawą zapłaty odsetek będą dostarczone przez Bank noty odsetkowe wystawione 7dni przed datą zapłaty. 19. Zastrzegamy prawo do przedterminowej spłaty części lub całości kredytu w całym okresie obowiązywania umowy: a) w przypadku zamiaru dokonania wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu Powiat Nyski zobowiązuje się do pisemnego poinformowania wykonawcy na 5 dni roboczych przed terminem dokonania wcześniejszej spłaty podając wysokość i termin przedterminowej spłaty kredytu. b) wykonawca nie będzie pobierał prowizji, opłat lub innych kosztów za wcześniejszą spłatę części lub całości kredytu oraz za czynności związane ze zmianą harmonogramu spłaty kredytu. c) wykonawca na wniosek zamawiającego dwa razy w roku sporządzi nieodpłatnie zaktualizowany harmonogram spłaty kredytu. 20. Dopuszcza się możliwość odroczenia rat kredytu wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy bez dodatkowych opłat lub prowizji. 21. Bezpłatne są czynności związane z uruchomieniem i postawieniem kredytu do dyspozycji zamawiającego , przekazywanie środków pieniężnych z tytułu kredytu, wystawianie opinii bankowej dotyczącej realizacji przez zamawiającego zobowiązań z tytułu kredytu, aktualizowaniem harmonogramów spłaty kredytu. 22. Podpisanie umowy kredytowej będzie możliwe po uprzednim dostarczeniu pozytywnej opinii RIO dotyczącej spłaty zadłużenia z tyt. wnioskowanego kredytu. 23. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu projekt umowy do akceptacji sporządzony zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 24. Nie przewidujemy złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego do wysokości kredytu..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Prowizja - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty w zakresie: a) przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: - okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności (np. wystąpienia okoliczności związanych ze spłatą kredytu lub pożyczki, która nie może przekroczyć średniej arytmetycznej z obliczonych ostatnich trzech lat relacji dochodów bieżących, powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu, zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych), - zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, b. zmiany przez Wykonawcę nr rachunku bankowego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.spnysa.nv.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nysie, ul. Moniuszki 9 - 10, 48 - 300 Nysa w pokoju nr 408 (III piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Nysie, ul. Moniuszki 9 - 10, 48 - 300 Nysa; Biuro Obsługi Klienta (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.