eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Miechów › Budowa parku sensorycznego przy Domu Pomocy Społecznej w Miechowie (w części dotyczącej obiektów małej architektury, boiska do piłki siatkowej oraz utwardzenia powierzchni gruntu - pielęgnacja parku).

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-10-02

Miechów: Budowa parku sensorycznego przy Domu Pomocy Społecznej w Miechowie (w części dotyczącej obiektów małej architektury, boiska do piłki siatkowej oraz utwardzenia powierzchni gruntu - pielęgnacja parku).
Numer ogłoszenia: 260904 - 2015; data zamieszczenia: 02.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej , ul. Warszawska 49A, 32-200 Miechów, woj. małopolskie, tel. 0-41 383-14-90, faks 0-41 383-14-90.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://dps.miechow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka samorządu terytorialnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa parku sensorycznego przy Domu Pomocy Społecznej w Miechowie (w części dotyczącej obiektów małej architektury, boiska do piłki siatkowej oraz utwardzenia powierzchni gruntu - pielęgnacja parku)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest Budowa Parku Sensorycznego Przy Domu Pomocy Społecznej w Miechowie ( W Części Dotyczącej Obiektów Małej Architektury , Boiska Do Piłki Siatkowej Oraz Utwardzenia Powierzchni Gruntu)- Pielęgnacja Parku. SCHEMAT FUNKCJONALNO- PRZESTRZENNY Projekt przewiduje podzielenie terenu na funkcjonalne części i ich powiązanie oraz dogodną komunikacje we wspólną całość. Stworzona przestrzeń Ogrodów ma być przede wszystkim miejscem przyjaznym człowiekowi. Teren w otoczeniu domu ma służyć wszechstronnemu rozwojowi - od funkcji społecznej, poprzez zabawową i sensoryczną, po funkcję edukacyjną. Teren jest zaplanowany w sposób przejrzysty i łatwy do poruszania się . Dobór kolorów i materiałów skłania do odpoczynku i kontemplacji. Jest idealnym miejscem spotkań . Pełni doskonale funkcje społeczną. Ogromną uwagę podczas projektowana zwrócono na to aby otoczenie było przyjemne, pełne atrakcji, stonowanych barw i różnorodnych faktur. Zastosowane w projekcie gatunki i odmiany drzew , krzewów i bylin charakteryzują się dobrą odpornością na panujące w tym obszarze warunki klimatyczne. W trakcie projektowania założono ,że komponowana zieleń prócz funkcji terapii polegającej na stymulacji zmysłów, będzie spełniać trzy podstawowe funkcje: poprawy samopoczucia osób przebywających na terenie obiektu, estetyki - poprzez stworzenie ciekawej kompozycji i dekoracyjnej oprawy obiektu , oraz ochrony środowiska. Całość parku podzielona jest na następujące jednostki funkcjonalno - przestrzenne spełniające określone funkcje: I- Ogród Dotyku - gdzie roślinność stanowią gatunki o zróżnicowanej fakturze i strukturze liści (omszone , gładkie ,chropowate) oraz igieł ( kłujące ,tępe, długie ,krótkie). II- Ogród Kolorów-tu zastosowano rośliny o intensywnym zabarwieniu liści , kwiatów, pędów , pobudzając zmysł wzroku. .Rabaty ogrodu kolorów ramuje ścieżka Sensoryczna złożona z kilkumetrowych odcinków zróżnicowanych pod względem podłoża, każdy stanowi inny rodzaj nawierzchni (żwir ,płyty kamienne poprzerastane roślinami przypominającymi mech ,piasek, drewno, otoczaki, podkłady kolejowe układane na żwirze oraz korę). III- Ogród Dźwięków-( gdzie zmysł słuchu pobudzi szum wysokich traw na wietrze i różnego rodzaju dzwonków). IV- Ogród Zapachu- w którym dominują rośliny o intensywnej woni kwiatów i pędów. Wejście i wyjście z ogrodu zaakcentowane jest drewnianymi pergolami, które porastają intensywnie pachnące pnącza. V- Ogród Smaku- dla pobudzenia zmysłu zostanie odtworzony sad owocowy. Ponadto na terenie parku zaplanowano nowe urządzenia do ćwiczeń i zabaw, dominują urządzenia służące do bujania , utrzymywania równowagi i balansowania. Urządzenia rozmieszczone są na terenie całego obszaru objętego opracowaniem . Zaprojektowana została również kapliczka, która zostanie umieszczona w centralnym punkcie placyku o kształcie półokręgu, znajdującego się pomiędzy Ogrodem Kolorów i Ogrodem Smaku . UKŁAD KOMUNIKACYJNY Pozostawiono istniejące nawierzchnie (kostka betonowa) chodniki stanowiące ciągi komunikacji pieszej do budynku. Powiązano je z nowymi nawierzchniami tak, aby spójnie i harmonijnie umożliwiały poruszanie się po przestrzeni Ogrodu osobom niepełnosprawnym i na wózkach .. Projektowane nawierzchnie wykonane są z kostki brukowej, dzięki temu pełnić mają funkcję sensoryczno-edukacyjną, dodatkowo dostarczają użytkownikom, obok zieleni i form małej architektury, różnorodnych bodźców. Dodatkowo stwarzają możliwość zabawy i nauki. LOKALIZACJA Projekt dotyczy zagospodarowania terenu przy budynku Domu Pomocy Społecznej w Miechowie , ul. Warszawska 49 A , 32-200 Miechów. Jest to obszar zlokalizowany na działce ewidencyjnej nr. 924/23 o pow. 0,8 ha. INWESTOR Inwestorem zadania jest Dom Pomocy Społecznej przy ul. Warszawskiej 49 A , 32-200 Miechów. ZAKRES ROBÓT ZNACZĄCYCH Projekt zagospodarowania terenu obejmuje następujący zakres robót: - przygotowanie podłoża ; - wyrównanie i podniesienie terenu ; - wykonanie trawników - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej; - wykonanie nasadzeń; - montaż elementów wyposażenia (wiata czterokątna ,ławki, kosze na śmieci, , elementy edukacyjne) Zakres robót oszacowany jest w przedmiarze robót..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.22.38.21 - Elementy gotowe 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego obowiązany jest - pod rygorem nieważności oferty, wnieść wadium w kwocie: 8 000 zł. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2014r. poz. 1804). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj.: Bank PKO S.A. w Krakowie , Filia w Miechowie numer rachunku: 67 1240 2294 1111 0010 5825 1004 W przypadku wpłaty przelewem, Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, jeżeli w dniu 19.10.2015r. do godz. 9.00 będzie ono na koncie depozytowym Zamawiającego. Kopię dowodu wpłaty należy załączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (Dom Pomocy Społecznej w Miechowie ul. Warszawska 49 A, 32-200 Miechów przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 19.10.2015r., do godz. 10.00. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Do oferty należy załączyć jedynie kserokopię dowodu wniesienia wadium. 5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach musi zawierać zobowiązanie gwaranta do zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą, jeżeli zaistnieją przesłanki do zatrzymania wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 p.z.p. 6. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a p.z.p.), z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 11. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 5 p.z.p., zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza: a) odmówi podpisania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Odnośnie warunków dotyczących posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca musiałby wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana przez zamawiającego wg formuły spełniania - nie spełniania w oparciu o przedłożone przez wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa a art. 44 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnianie warunków posiadanie wiedzy i doświadczenia zamawiający uzna wykazane przez wykonawce, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie - zrealizował należycie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na urządzaniu, zagospodarowaniu rewitalizacji terenów zielonych, przy czym co najmniej jedna z tych robót budowlanych było o wartości nie niższej niż 50 000,00 zł brutto. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez zamawiającego warunek w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, spełnia w całości co najmniej jeden z nich. W przypadku wykonawców powołujących się na zasoby podmiotów trzecich na zasadach określonych art 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych w celu wykazania spełnienia niniejszego warunku, są oni zobowiązani wykazać iż stawiany przez zamawiającego warunek w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia spełniają w całości samodzielnie lub w całości jest on spełniany przez podmiot trzeci, na zasoby którego wykonawca się powołuje. Ocena spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia dokonana zostanie przez zamawiającego wg. formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty wskazane w pkt. 2.1 oraz 2.2 części Vi SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Odnośnie warunków dotyczących posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca musiałby wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana przez zamawiającego wg formuły spełniania - nie spełniania w oparciu o przedłożone przez wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa a art. 44 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Odnośnie warunków dotyczących posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca musiałby wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana przez zamawiającego wg formuły spełniania - nie spełniania w oparciu o przedłożone przez wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa a art. 44 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Odnośnie warunków dotyczących posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca musiałby wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana przez zamawiającego wg formuły spełniania - nie spełniania w oparciu o przedłożone przez wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa a art. 44 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Dokument (lub dokumenty) - w szczególno0ści pisemne zobowiązanie - potwierdzający/-ce oddanie przez podmioty trzecie - na zasadach określonych w art. 26 ust 2b p.z.p. - do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania (jeśli dotyczy): 7.2 pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarci umowy, w przypaku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia 7.3. pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu w przypadku, gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentacji wykonawcy zgodnie z odpowiednim dokumentem rejestrowym. 7.4. kserokopia dowodu wniesienia wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności zmiany. 2. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje, iż umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zmieniona w stosunku do treści złożonej oferty w sposób istotny w następujących przypadkach: 1) zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanego: a) warunkami geologicznymi lub archeologicznymi, a w szczególności z wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków geologicznych (kategoria gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.), niewypałów i niewybuchów oraz koniecznością prowadzenia badań archeologicznych skutkujących w szczególności niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, co będzie miało wpływ na termin jej realizacji, b) odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunkami terenowymi związanymi z istnieniem niezinwentaryzowanych podziemnych sieci instalacji, urządzeń lub obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.) skutkującymi niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych, co będzie miało wpływ na termin jej realizacji. c) okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego, w szczególności związanych z koniecznością wstrzymania przez Zamawiającego prowadzonych przez Wykonawcę robót, d) koniecznością wykonania robót dodatkowych, zgodnie z przesłankami wskazanymi w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a lub b ustawy - Prawo zamówień publicznych, e) wystąpieniem wyjątkowo niesprzyjających warunków pogodowych uniemożliwiających prawidłowe prowadzenie robót zgodnie z przyjętą technologią, wiedzą i sztuką budowlaną , f) inną, niemożliwą do przewidzenia okolicznością prawną, ekonomiczną, administracyjną, kadrową lub techniczną, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującą brakiem możliwości należytego wykonania umowy w przewidzianym nią terminie, g) wszelkie zmiany terminu realizacji umowy muszą uwzględniać czas trwania przyczyny powodującej konieczność dokonania jego zmiany, termin wykonania zamówienia może zatem ulec przedłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania przyczyny powodującej konieczność jego zmiany. 2) powierzenia wykonania części robót podwykonawcom, mimo niewskazania w ofercie takiego zamiaru, wskazania innego zakresu podwykonawstwa niż w ofercie, rezygnacji z podwykonawstwa lub zmiany podwykonawcy po pisemnym powiadomieniu o tym Zamawiającego z tym, że zmiana lub rezygnacja z udziału w realizacji zamówienia zgłoszonych Zamawiającemu podwykonawców, jeżeli Wykonawca w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu - powoływał się na ich zasoby na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, będzie możliwa wyłącznie pod warunkiem wykazania Zamawiającemu przez Wykonawcę, iż proponowany podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia te warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, 3) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy, lub - gdy będzie to konieczne z uwagi na niemożliwość wykonania przedmiotu umowy przy przewidzianych umową założeniach technologicznych lub materiałowych. Zmiany takie muszą być każdorazowo zatwierdzone przez Zamawiającego w formie pisemnej. Zmiana taka nie spowoduje zmiany ceny za wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 8, 4) Zamawiający przewiduje możliwość rezygnacji z wykonywania części przedmiotu umowy, gdy wykonanie danych prac okaże się zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy. Rezygnacja z wykonania części przedmiotu umowy musi zostać potwierdzona przez Strony umowy w formie pisemnej. Obliczenie wartości niewykonanej części przedmiotu umowy nastąpi na podstawie ustalenia przez Zamawiającego i Wykonawcę procentowego stosunku niewykonanych robót do wartości całego zamówienia. Następnie zostanie wyliczona wartość niewykonanych robót i odliczona od ogólnej wartości przedmiotu umowy. W przypadku, gdy ten sposób wyliczenia byłby zbyt niedokładny, dopuszcza się także możliwość obliczenia niewykonanej części zamówienia na podstawie kosztorysu przygotowanego przez Wykonawcę, w oparciu o odpowiednie KNR-y lub KNNR-y oraz rynkowe ceny materiałów, robocizny oraz sprzętu. Wycena taka musi zostać zatwierdzona przez Zamawiającego. 5) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu: a) jego zmniejszenia w przypadku, gdy roboty objęte przedmiotem zamówienia nie zostały wykonane w całości, lecz w części, b) zmiany podatku od towarów i usług VAT, kiedy to wysokość wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji umowy zostanie dostosowana do obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie, przy czym zmianie nie ulegnie wskazane umową wynagrodzenie netto. 3. Strona wnioskująca o wprowadzenie zmiany zobowiązana jest do przedstawienia pisemnego uzasadnienia dla jej wprowadzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://bip.malopolska.pl/dpswmiechowie/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: https://bip.malopolska.pl/dpswmiechowie/.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2015 godzina 09:30, miejsce: Dom Pomocy Społecznej ul. Warszawska 49A 32-200 Miechów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.