eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mszana Dolna › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Mszana Dolna

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-12-18

Mszana Dolna: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Mszana Dolna
Numer ogłoszenia: 260669 - 2014; data zamieszczenia: 18.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Mszana Dolna , ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-730 Mszana Dolna, woj. małopolskie, tel. 018 3310417, faks 018 3311555.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.mszana-dolna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Mszana Dolna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: A. POSTANOWIENIA OGÓLNE: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych sprzed każdej nieruchomości położonej na terenie Miasta Mszana Dolna, na której zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowanie ich (odzysk lub unieszkodliwienie), bez względu na warunki atmosferyczne, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zapisami uchwały sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012 r. - Plan Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz postanowieniami Uchwały NR XXXIII/230/2013 Rady Miasta Mszana Dolna z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna. Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z dnia 12 lutego 2013 r., pozycja 1300, z późn. zm..) Dla potrzeb niniejszego zamówienia przez odpady komunalne rozumie się odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów wycofanych z eksploatacji, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych, w rozumieniu ustawy o odpadach (Dz. U. z 2001 r., Nr 62, poz. 628 z późn. zm.). 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: a) zbieranych regularnie w oddzielnych pojemnikach/workach na nieruchomościach: -niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (kod odpadu 20 03 01), -tworzyw sztucznych (kody odpadów 20 01 39, 15 01 02), opakowań wielomateriałowych (kody odpadów 15 01 05), metali (kody odpadów 20 01 40, 15 01 04), papieru i tektury (kody odpadów 20 01 01, 15 01 01) oraz szkła (kody odpadów 20 01 02, 15 01 07). -odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (kod odpadu 20 01 08) i odpadów zielonych (kod odpadu 20 02 01) b) odbiór odpadów komunalnych poza systemem pojemnikowym i workowym. Poza systemem pojemnikowym i workowym w zakres zamówienia wchodzi również: - Zbiórka mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, w tym zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o większych gabarytach (kody odpadów 20 03 07, 20 01 26* 20 01 35*, 20 01 36) oraz zużytych opon z samochodów osobowych i pojazdów jednośladowych (kod odpadu 16 01 03), która odbywać się będzie poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów bez limitu ilości odpadów. - Zbiórka odpadów komunalnych niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych, w tym m. in. przeterminowanych leków i chemikaliów (w tym m. in. farby i lakiery, opakowania po farbach, zużyty olej silnikowy oraz opakowania po olejach, itp.) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów (kody odpadów: 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 31*, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 37*) w ramach mobilnego punktu zbiórki odpadów zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów. Odbiór odpadów odbywać się będzie poprzez ustawienie na terenie miasta Mszana Dolna, w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu, mobilnych kontenerów przeznaczonych do zbiórki odpadów niebezpiecznych. Kontenery będą ustawione przez Zamawiającego w wyznaczonym terminie na jeden dzień w godzinach: od 8:00 do 18:00. W wyznaczonym terminie mieszkańcy będą dostarczać odpady do wskazanych miejsc bez limitu ilości. - Zbiórka odpadów budowlanych i rozbiórkowych (kody odpadów 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03) w ramach mobilnego punktu zbiórki odpadów zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów. Odbiór odpadów odbywać się będzie poprzez ustawienie na terenie miasta Mszana Dolna w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu mobilnych kontenerów przeznaczonych do zbiórki odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Kontenery będą ustawione przez Zamawiającego w wyznaczonym terminie na jeden dzień w godzinach: od 8:00 do 18:00. W wyznaczonym terminie mieszkańcy będą dostarczać odpady do wskazanych miejsc z zachowaniem następującego limitu ilości: - armatura sanitarna, stolarka budowlana (okna, drzwi, szyby) - pojedyncze sztuki /pół roku/właściciela nieruchomości, - do 0,12m3/pół roku/właściciela nieruchomości inne odpady budowlane. 3. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowego zgodnie z uchwałą Nr XXV/397/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. 4. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to między innymi przeładunku, transportu, organizacji bazy magazynowo - sprzętowej oraz wszelkich spraw formalno-prawnych, związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy, prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; b) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; d) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych e) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości f) Uchwały nr XXXIII/230/2013 Rady Miasta Mszana Dolna z dnia 28 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna; g) Uchwały nr XXXII/226/2012 Rady Miasta Mszana Dolna z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; h) Uchwały XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012 roku Sejmiku Województwa Małopolskiego w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego; i) Uchwały nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. 7. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania zamówienia jest zobowiązany do szczegółowego zapoznania się z pkt. 6 oraz z zasadami odbierania odpadów, o którym mowa w pkt. e. B. CHARAKTERYSTYKA MIASTA MSZANA DOLNA: -Powierzchnia: 27,1 km2. -Liczba mieszkańców: wynikająca z deklaracji właściciela nieruchomości: 6319 -Mieszkańcy zamieszkują: 18 budynków wielorodzinnych (ok 384 gospodarstw) i ok.1580 budynków jednorodzinnych. -Ilość odpadów komunalnych zebranych na terenie Miasta Mszana Dolna w 2013 r. Rodzaj odpadów Ilość odpadów w 2014 r. [Mg] Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 834,7 Odpady komunalne ulegające biodegradacji i odpady zielone 22,3 Szkło, Tworzywa sztuczne, Papier i tektura, Metale 308,4 Odpady wielkogabarytowe (w tym zużyte opony od 2013r.) 90,3 Odpady niebezpieczne 0,9 Popiół 13,1 SUMA 1269,7 C. GROMADZENIE ODPADÓW: -1. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić nieodpłatnie pojemniki do selektywnej zbiórki i na zmieszane odpady komunalne, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna -2. Spełnienie powyższego obowiązku następuje poprzez dostarczenie worków do zbierania odpadów, a w przypadku nieruchomości zabudowanej budynkami wielorodzinnymi poprzez dostarczenie odpowiednich pojemników. -3. Dopuszcza się gromadzenie odpadów w pojemnikach, niebędących workami, w zabudowie jednorodzinnej oddanymi w najem lub w użyczenie właścicielom nieruchomości na zasadach uzgodnionych z właścicielem, bądź we własnych pojemnikach mieszkańców. -4. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia 2 kompletów worków (brązowych, żółtych, szarych, zielonych) właścicielom nieruchomości zabudowy jednorodzinnej przed 01.01.2015 r., oraz do sukcesywnego uzupełniania worków po każdorazowym odbiorze na zasadzie worek za worek. Wykonawca ponadto zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu po 200 worków z każdego koloru. -5. Określa się następujące rodzaje pojemników: -1) brązowy - odpady ulegające biodegradacji -2) szary - odpady pozostałe, niesegregowane (zmieszane) -3) żółty - tworzywa sztuczne (kody odpadów 20 01 39, 15 01 02), opakowania wielomateriałowe (kody odpadów 15 01 05), metale (kody odpadów 20 01 40, 15 01 04) oraz papier i tektura (kody odpadów 20 01 01, 15 01 01) 4) zielony - szkło (kody odpadów 20 01 02, 15 01 07). -6. Określa się charakterystykę worków/pojemników do odbioru odpadów komunalnych: --a) worek wykonany z foli o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, wykluczającej rozerwanie się worka, przeźroczysty (umożliwiający kontrolę u źródła) - pojemność - 120l - szary, żółty, brązowy, zielony --b) rodzaj i pojemność pojemników (szary, żółty, brązowy, zielony) służących do gromadzenia odpadów w budynkach wielorodzinnych zostanie określony w uzgodnieniu z właścicielem nieruchomości --c) oznakowanie - pojemniki w tym worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadów są przeznaczone (BIOODPADY , ODPADY POZOSTAŁE , PAPIER, PLASTIK, METAL, TEKSTYLIA , SZKŁO ) dodatkowo na workach musi widnieć adres i dane kontaktowe Zamawiającego (URZĄD MIASTA MSZANA DOLNA, UL. MARSZAŁKA PIŁSUDSKIEGO 2, 34-730 MSZANA DOLNA, TEL; (18)33-10-622, 33-10-059) oraz Wykonawcy. 7. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników/worków Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli, posiadaczy albo zarządców nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela, bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności, co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej 3 dniowych w godzinach 7.00 - 20.00. 8. Zamawiający nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów z tytułu udostępnienia przez Wykonawcę pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych. 9. Wykonawca zapewni mieszkańcom Miasta Mszana Dolna możliwość dostarczania odpadów na teren bazy Wykonawcy lub instalacji zagospodarowania odpadów, w ramach Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Wykonawca będzie prowadził szczegółową ewidencję ilości i jakości odpadów dostarczonych z terenu Miasta Mszana Dolna bezpośrednio z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Wykonawca do końca następnego miesiąca zobowiązany jest przekazać informację Zamawiającemu ile odpadów było przekazane do PSZOK. 10. Przedmiotowe koszty opisane w pkt. 8 i 9 zostaną wliczone w ryczałtową opłatę. D. CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW: 1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać harmonogram realizacji zamówienia zgodnie wytycznymi znajdującymi się w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna, w uzgodnieniu z Zamawiającym 2. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon, odpadów niebezpiecznych, odpadów budowlanych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie następował 2 razy w okresie zamówienia, na zasadzie jednodniowej akcji ogłoszonej wcześniej przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą, ze specjalnie do tego wyznaczonych miejsc zbiórki, na które Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, a zwłaszcza mebli zezwala się odbiór również sprzed posesji, indywidualnie od każdej nieruchomości w terminie ustalonym z Zamawiającym. E. ODBIÓR ODPADÓW: 1. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 2. Wykonawca zapewni odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy na terenie nieruchomości. Z budynków zabudowy wielorodzinnej odpady komunalne będą odbierane bezpośrednio z altan śmietnikowych i miejsc ich gromadzenia, natomiast z budynków jednorodzinnych sprzed nieruchomości. 3. Wykonawca zapewni odbiór odpadów komunalnych ze wszystkich zamieszkanych nieruchomości na terenie Miasta Mszana Dolna, w tym celu będzie używał odpowiedniego sprzętu oraz wykonywał odpowiednie czynności, które będą uwzględniały warunki terenowe oraz pogodę. 4. Wykonawca zobowiązany jest do: a) zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia - Zamawiający wymaga, aby na drogach będących w Zarządzie zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia dróg. b) dokonywania odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości zamieszkanych będzie utrudniony z powodu w szczególności prowadzonych remontów dróg, dojazdów, zamknięcia drogi, warunków atmosferycznych. W takich przypadkach Wykonawca powinien odebrać odpady w inny sposób i nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. c) ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania. d) terminowego zbierania i wywożenia odpadów. e) do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów - zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Mszana Dolna, a nadto do udostępnienia Zamawiającemu dokumentacji, prowadzonej kontroli, na żądanie Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji fotograficznej, niezwłocznego powiadomienia o zaistniałym fakcie Zamawiającego oraz właściciela, posiadacza albo zarządcę nieruchomości oraz odbioru odpadów nieprawidłowo posegregowanych jako zmieszane odpady komunalne. Dokumentacja fotograficzna, o której mowa powyżej, winna zostać dostarczona Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 3 dni od daty jej sporządzenia, w formie elektronicznej na zewnętrznym nośniku danych lub za pomocą poczty e-mail: gospodarkaodpadami@mszana-dolna.pl f) do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. g) porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu h) naprawiania i ponoszenia kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych (uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów, uszkodzenie lub zniszczenie pojemników itp.); za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. F. TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH: 1. Wykonawca powinien posiadać co najmniej trzy pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a także co najmniej dwa pojazdy do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 2. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby pojazdy były wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b) czynników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. 3. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na korzystanie z oprogramowania do obsługi systemu rejestrującego pracę pojazdów przez okres trwania umowy. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć i zainstalować oprogramowanie Zamawiającemu wraz z elektronicznym planem miasta Mszana Dolna z siecią dróg oraz trasą do regionalnej instalacji, natomiast sam system monitoringu powinien funkcjonować od dnia obowiązywania umowy r. do dnia zakończenia umowy. Koszty związane z korzystaniem z programu będą wliczone w ofertę na świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. Wykonawca w wycenie winien uwzględnić, także wszystkie koszty związane z przeszkoleniem 2 pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi programu. Program winien umożliwić Zamawiającemu pozyskanie na bieżąco (on line) informacji dotyczących pracy pojazdów w zakresie podanym powyżej oraz powinien również umożliwiać wizualizację pokonanych tras na planie miasta, sporządzanie raportów, określających ilość odcinków pokonanych na trasach przez pojazdy, czas pracy pojazdów oraz ilość pojazdów wraz z numerem rejestracyjnym w ujęciu dziennym, tygodniowym, miesięcznym i rocznym. Wyposażenie pojazdów w monitoring ma służyć Zamawiającemu jako system kontroli realizacji zamówienia. W ostatnim dniu obowiązywania umowy dane zostaną zarchiwizowane na nośniku zewnętrznym i przekazane Zamawiającemu. Wykonanie archiwizacji Wykonawca wliczy w koszt oferty. 4. Wykonawcę, w trakcie transportu zbieranych odpadów, obowiązuje : a) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) zakaz odbioru odpadów w niedziele, dni ustawowo wolne od pracy oraz poza ustalonym harmonogramem. d) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na zewnątrz. 5. Wszystkie pojazdy będące w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. G. BAZA MAGAZYNOWO - TRANSPORTOWA : 1. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie miasta Mszana Dolna, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. 2. Baza magazynowo - transportowa będzie miejscem postoju i garażowania pojazdów do realizacji usługi i będzie służyć zachowaniu właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu, które powinno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); 3. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; H. SPRAWOZDAWCZOŚĆ: 1. Wykonawca jest zobowiązany do: 1) sporządzania kwartalnych sprawozdań, zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i przekazywania Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 2) sprawozdanie powinno zawierać: a) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane, b) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: -przekazanych do składowania na składowisku odpadów, -nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d) wskazania właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają selektywnie odpadów). 3) dostarczania Zamawiającemu zestawienia raportów wagowych i kart przekazania odpadów, w terminie do 7 dni po zakończeniu każdego miesiąca i 7 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego wraz z fakturą. I. INNE OBOWIĄZKI: 1. Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie; 2. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; 3. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; 4. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp do 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.51.20 - 90.51.51.20 90.51.32.00 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: - zezwolenie na zbieranie i transport odpadów (zgodnie z art.28 ust.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, Dz.U.z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.) - wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta Mszana Dolna Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania co najmniej jednej usługi polegającej na świadczeniu usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - wg zał. Nr 5 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje przy realizacji zamówienia co najmniej 3 - pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej 2 - pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a także co najmniej 2 - pojazdami do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz osobami posiadającymi wymagane uprawnienia wraz z oświadczeniami, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia - wg zał. Nr 4 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje przy realizacji zamówienia co najmniej osobami posiadającymi wymagane uprawnienia wraz z oświadczeniami, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia - wg zał. Nr 6 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - zał. nr1 do SIWZ Wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta Mszana Dolna Jeżeli Wykonawca należy do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.Nr 50, poz. 331 ze zm.) wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa z art. 24 ust. 2 pkt. 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Parafowany wzór umowy (akceptacja warunków umowy) - zał. nr 7 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Postanowienia umowy zawarto w: - projekcie umowy, który stanowi część III niniejszej SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mszana-dolna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Mszana Dolna ul. Piłsudskiego 2, 34-730 Mszana Dolna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Mszana Dolna ul. Piłsudskiego 2, 34-730 Mszana Dolna, pokój Nr 210 - sekretariat (II-piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.