eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czarnocin › Świadczenie usług odbioru i transportu odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Czarnocin od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2017 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-10-02

Czarnocin: Świadczenie usług odbioru i transportu odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Czarnocin od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2017 roku
Numer ogłoszenia: 260236 - 2015; data zamieszczenia: 02.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czarnocin , Czarnocin 100, 28-506 Czarnocin, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3512028, faks 41 3512029.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarnocin.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług odbioru i transportu odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Czarnocin od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2017 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Czarnocin z miejscowości:Będziaki,Bieglów,Charzowice,Cieszkowy,Ciuślice,Czarnocin,Dębiany, Kolosy,Koryto,Krzyż,Malżyce,Mękarzowice,Michałowice,Mikołajów,Miławczyce, Opatkowiczki,Soboszów,Sokolina,Stradów,Stropieszyn,Swoszowice,Turnawiec, Zagajów,Zagaje Stradowskie 2)Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia każdej zamieszkałej nieruchomości w worki na poszczególne frakcje.Natomiast nieruchomości niezamieszkałe wyposażyć w worki na poszczególne frakcje oraz w pojemniki na odpady komunalne.Ponadto Wykonawca odbierze z nieruchomości zamieszkałych wystawione w workach z załączoną kartką opisującą zawartość,odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w każdej ilości.Dopuszcza się świadczenie przez Wykonawcę odpłatnej usługi dodatkowego przyjmowania odpadów powyżej zdeklarowanej normy,za które Wykonawca wystawi wytwórcy odpadów ewidencjonowany dokument potwierdzający odbiór z określeniem między innymi ilości i rodzaju odpadów.Odpady przyjęte w ramach tej usługi nie będą podlegać rozliczeniu finansowemu w ramach niniejszego zamówienia 3)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu bezpośrednio z nieruchomości całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych,zarówno zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny 4)Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i transportu każdej ilości odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach typu DZWON-igloo o poj.1500l. w Punktach Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanych w miejscowościach Czarnocin-Szkoła Podstawowa,Cieszkowy-Gimnazjum i Sokolina-Szkoła Podstawowa za pomocą urządzenia typu HDS 5) Przewidywana liczba nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne wynosi od 990 do 1100, w tym nieruchomości zamieszkane na stałe i okresowo (sezonowo) 6) Przewidywana liczba nieruchomości niezamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne wynosi od 20 do 50 7) Maksymalna liczba pojemników o pojemności 120l przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub pozostałości po segregacji, które odbierane będą w ciągu miesiąca kalendarzowego z nieruchomości niezamieszkałych wynosi 20 sztuk 8) Maksymalna liczba pojemników o pojemności 240l przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub pozostałości po segregacji, które odbierane będą w ciągu miesiąca kalendarzowego wynosi 10 sztuk 9) Maksymalna liczba pojemników o pojemności 1100l przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub pozostałości po segregacji które odbierane będą w ciągu miesiąca kalendarzowego wynosi 5 sztuk 10) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych lub pozostałości po segregacji (w tym popiołu) gromadzonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w pojemnikach 120l,240l lub 1100l oraz odpadów komunalnych gromadzonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w sposób selektywny w workach z folii o pojemności 120l 11) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować w miesiącach maj i październik 2016 roku oraz maj i październik 2017 roku odbiór powstających w gospodarstwach domowych odpadów obejmujących: przeterminowane leki i chemikalia,zużyte baterie i akumulatory,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,meble i inne odpady wielkogabarytowe,zużyte opony.Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy wykaz adresów nieruchomości, które należy wyposażyć w worki oraz wykaz nieruchomości niezamieszkałych, które należy wyposażyć w worki oraz pojemniki.Wykonawca zobowiązany jest oznaczyć worki informacją o rodzaju gromadzonych odpadów oraz nazwą,adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć worki na:papier,metal,szkło kolorowe,szkło bezbarwne-(szkło kolorowe i bezbarwne może być zbierane łącznie w jednym worku-wg uznania Wykonawcy,wówczas Wykonawca dostarcza właścicielowi nieruchomości 2szt. worków na zbierane łącznie odpady ze szkła kolorowego i bezbarwnego),tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,gromadzonych w sposób selektywny, w ilości po 1 szt. na następujące frakcje:a)papier,b)szkło kolorowe,c)szkło bezbarwne, d)metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych zebranych w sposób selektywny w Punktach Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zgromadzonych zarówno w pojemnikach jak również w workach foliowych.12)Szkło kolorowe i bezbarwne może być również zbierane łącznie w jednym pojemniku (worku)-według uznania Wykonawcy.13) Zasady odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarnocin będą realizowane zgodnie ze sporządzonym przez Wykonawcę harmonogramem, w następujący sposób:a)zgromadzone w pojemnikach odpady komunalne zmieszane i pozostałości po segregacji odbierane będą od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych:-raz w miesiącu b)zgromadzone w workach odpady zebrane w sposób selektywny:papier,metal,szkło kolorowe, szkło bezbarwne, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, odbierane będą od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w nielimitowanych ilościach:-raz w miesiącu. c)przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,meble i inne odpady wielkogabarytowe,zużyte opony z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odbierane będą w nielimitowanych ilościach w formie wystawki w miesiącach maj i październik 2016 oraz w miesiącach maj i październik 2017 roku (wystawiają odpady przed posesję) d)odpady budowlane i rozbiórkowe-w szacunkowej łącznej maksymalnie 30 m3 w okresie realizacji przedmiotu zamówienia:-na zgłoszenie Zamawiającego w pojemnikach dostarczonych właścicielowi nieruchomości przez Wykonawcę. Zamawiający przekaże Wykonawcy informację o zapotrzebowaniu na pojemniki na odpady budowlane i rozbiórkowe na dany miesiąc i wskaże miejsca z których odpady te będą odbierane. Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady w terminie do 1 miesiąca od zgłoszenia przez Zamawiającego. e)odpady zebrane selektywnie w Punktach Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanych w miejscowościach Czarnocin, Cieszkowy i Sokolina odbierane będą w nielimitowanych ilościach:-raz w miesiącu.14) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane i zgłasza ten fakt Zamawiającemu. Nie należy uznać za brak segregacji przypadku pojawienia się pojedynczych odpadów, które powinny być selektywnie wyłączone z odpadów zmieszanych np.1 butelka,gazeta itp. Za spełnienie wymogów selektywnej zbiórki uznaje się sytuację, gdy w worku na określoną frakcję znajduje się nie mniej niż 95% objętości frakcji, dla której przeznaczony jest dany rodzaj worka oraz w przypadku odpadów pozostałych po segregacji nie więcej niż 5 % odpadów wobec których istnieje obowiązek selektywnej zbiórki. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości.Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację-fotografia nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia.Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości i w jakim dniu doszło do ustalenia w/w zdarzenia 15)Wykonawca zobowiązany jest przedstawić do zatwierdzenia Zamawiającemu projekt harmonogramu wywozu odpadów w okresie realizacji przedmiotu zamówienia nie później niż do dnia 01 grudnia 2015 roku. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej,za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji np.powódź,gwałtowne opady śniegu,nieprzejezdna droga,itp.We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po uzgodnieniu między stronami.Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy 16)Wykonawca zobowiązany jest zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /t.j. Dz. U. z 2013 poz. 1399 ze zm./ do: a)przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, b)przekazywania odebranych z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Regionu 5 do którego została przypisana Gmina Czarnocin-zgodnie ze wskazaniami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami wprowadzonego uchwałą nr XXI/360/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie uchwalenia/Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego/ 2012-2018 i następujących w nim zmian.17) W ramach dokumentowania usług odbioru i transportu odpadów z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych objętych niniejszym zamówieniem oraz w związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany jest do: a)bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa, b)przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających wykaz posesji, z których zostały odebrane odpady w terminie 7 dni od zakończenia danego miesiąca c)dostarczania Zamawiającemu co miesiąc dokumentów potwierdzających dostawę odpadów do instalacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, d)przekazywania Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach pisemnych sprawozdań dotyczących:-informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, -informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji : przekazanych do składowania na składowisko odpadów,nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania,-liczby właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; -wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem 18) Wykonawca zobowiązany jest do:a)posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Czarnocin, o którym mowa w art.9 b i 9 c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach b)przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: -ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach/Dz.U. z 2013 r,poz. 21 ze zm./,-ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /t.j. Dz.U. z 2013 poz.1399 ze zm./,-uchwały Nr XXV/182/2012 Rady Gminy w Czarnocinie z dnia 19 listopada 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnocin,-Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego nr XXI/361/12 z dnia 28 czerwca 2012 roku w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2012-2018. 19) Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a)porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, b)naprawa lub ponoszenie, według wyboru Zamawiającego, kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie Czarnocin (uszkodzenia chodników, punktów do składowania odpadów, ogrodzeń, znaków drogowych itp.), c)odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości jest stale znacznie utrudniony (wąska,w złym stanie technicznym droga dojazdowa do nieruchomości) lub okresowo znacznie utrudniony dojazd z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu kosztów realizacji przedmiotu umowy, d)opracowanie pisemnych informacji dla mieszkańców Gminy Czarnocin w zakresie szczegółów segregacji odpadów i przekazywanie ich Zamawiającemu do rozpowszechniania, e)uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy,innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy.Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, f)wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy,niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, g)ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich,powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy 20) Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia: a)zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych,gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w tym samochodów umożliwiających dojazd do nieruchomości z utrudnionym dojazdem(drogi wąskie,w złym stanie technicznym) b)użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług; pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy i numeru telefonu przedsiębiorcy, c)odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art.61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym /t.j.Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm./ transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi, d)zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu, e)zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów(mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej) pojazdy do odbierania odpadów komunalnych winny być myte z zewnątrz i wewnątrz oraz odkażane nie rzadziej niż raz w tygodniu. 21) W zakresie posiadania i funkcjonowania bazy transportowej (zaplecza techniczno-biurowego) do dodatkowych obowiązków Wykonawcy należy: a)garażowanie samochodów przeznaczonych do realizacji przedmiotu umowy wyłącznie na terenie bazy transportowej, b)umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 22) Dane pozwalające ocenić wartość oferty: Dane szczegółowe 1) liczba wszystkich obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych-od 990 do 1100. 2) liczba wszystkich obsługiwanych nieruchomości niezamieszkałych-od 20 do 50 3)na terenie Gminy Czarnocin znajdują się nieruchomości o utrudnionym dojeździe:-drogi w złym stanie technicznym o nawierzchni tłuczniowej o szerokości do 2.5 m (na drogach tych nie ma możliwości zawrócenia specjalistycznym samochodem do transportu odpadów powyżej 3.5 tony) Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia jako czynność pomocniczą przy przygotowywaniu oferty. Dane pomocnicze 1.Powierzchnia Gminy Czarnocin -69,53 km2 2.Liczba mieszkańców, zameldowanych na terenie Gminy Czarnocin na dzień 31.08.2015r.-4.088 3.Roczna ilość odpadów komunalnych zbieranych z terenu Gminy Czarnocin na podstawie danych za ostatnie trzy lata oraz 8 miesięcy 2015 roku wynosi: Rok Odpady zmieszane (Mg) Odpady segregowane (Mg) Razem (Mg) 2012 94,7 -94,7 2013 78 47,9 125,9 2014 192 89,4 281,4 2015 od stycznia do sierpnia 271,6 46,4 318 Razem: 502 M 4.Łączna długość tras, które muszą pokonać pojazdy odbierające odpady w celu jednokrotnego dotarcia do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu gminy wynosi ok.150 km. 5.Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce realizacji przedmiotu zamówienia celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem przetargu w szczególności tras przejazdów (ustalenie odcinków tras przejazdów(ustalenie odcinków dróg z utrudnionym dojazdem)oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny usług. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. 6.Koszty odwiedzenia miejsca realizacji usług poniesie Wykonawca. 7.Wymagana jest należyta staranność przy realizacji usług. 8.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia.9 Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały przedstawione w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego w Rozdziale 16 niniejszej specyfikacji..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art.45 ust.6 ustawy Pzp, tj.: 1)pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 ze zm./. 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Busku Zdroju, Nr 07 8480 0004 2003 0006 3627 0002 z adnotacją: Wadium do przetargu nieograniczonego znak sprawy OR.271.1.2015 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (Urząd Gminy w Czarnocinie, Czarnocin 100, pokój nr 10), a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.9. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach, określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14.Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art.24 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy na dzień składania ofert:1.Spełniają warunki określone w art.22 ust.1 ustawy Pzp, dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania b) posiadania wiedzy i doświadczenia.Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy powinni złożyć: 1)Oświadczenie upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w Rozdziale 4 ust.1 pkt 1) SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone oświadczenia i dokumenty według metody spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy na dzień składania ofert:1.Spełniają warunki określone w art.22 ust.1 ustawy Pzp, dotyczące: a) posiadania wiedzy i doświadczenia.Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy powinni złożyć: 1)Oświadczenie upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w Rozdziale 4 ust.1 pkt 1) SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone oświadczenia i dokumenty według metody spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy na dzień składania ofert:1.Spełniają warunki określone w art.22 ust.1 ustawy Pzp, dotyczące: a) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy powinni złożyć: 1)Oświadczenie upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w Rozdziale 4 ust.1 pkt 1) SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone oświadczenia i dokumenty według metody spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy na dzień składania ofert:1.Spełniają warunki określone w art.22 ust.1 ustawy Pzp, dotyczące: a) dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy powinni złożyć: 1)Oświadczenie upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w Rozdziale 4 ust.1 pkt 1) SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone oświadczenia i dokumenty według metody spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy na dzień składania ofert: 1.Spełniają warunki określone w art.22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. posiadania opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100.000,00 (słownie: sto tysięcy złotych) Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy powinni złożyć: 1) Oświadczenie upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w Rozdziale 4 ust.1 pkt 1) SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie. 2) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100.000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych). Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone oświadczenia i dokumenty według metody spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności faktury - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czarnocin.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Czarnocinie, Czarnocin 100, 28-506 Czarnocin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.10.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Czarnocinie, Czarnocin 100, 28-506 Czarnocin, pokój nr 22 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.