eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Branice › Pranie wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej, pranie pozostałych asortymentów Zamawiającego oraz wdrożenie systemu automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny lub systemu równoważnego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-17

Branice: Pranie wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej, pranie pozostałych asortymentów Zamawiającego oraz wdrożenie systemu automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny lub systemu równoważnego
Numer ogłoszenia: 260107 - 2014; data zamieszczenia: 17.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Ks. Biskupa Józefa Nathana w Branicach , ul. Szpitalna 18, 48-140 Branice, woj. opolskie, tel. (077) 4034302, faks (077) 4868446.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalbranice.biuletyn.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pranie wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej, pranie pozostałych asortymentów Zamawiającego oraz wdrożenie systemu automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny lub systemu równoważnego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usługi prania i dzierżawy bielizny szpitalnej i wdrożenie elektronicznego systemu bezdotykowego identyfikacji prania lub równoważnego dla: Samodzielnego Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo I Psychicznie Chorych im. Ks. Bp. Józefa Nathana ul. Szpitalna 18, w Branicach Kompleksowa usługa będąca przedmiotem zamówienia polegać będzie na: 1) praniu wraz z dzierżawą bielizny pościelowej szpitalnej oraz pozostałych asortymentów dzierżawionych, 2) praniu pozostałych asortymentów będących własnością Zamawiającego takiego jak: piżamy, materace, koce, poduszki, zasłony, kołdry, pokrowce, mopy oraz pozostałe przekazane do prana asortymenty przez Zamawiającego (w tym materace sprężynowe waga 1 szt - ok. 10 kg),ściereczki, odzież robocza i fasonowa, 3) praniu połączonym z dezynfekcją chemiczno- termiczną w pełnym spektrum działania Tbc, B,F,, V, S, 4) dezynfekcji w komorze dezynfekcyjnej materacy i poduszek (w tym z pierza), 5) krochmaleniu wybranych asortymentów bielizny (obrusów, serwet, odzieży fasonowej, oraz innych wskazanych przez Zamawiającego), 6) maglowaniu bielizny pościelowej, 7) prasowaniu bielizny fasonowej, 8) wdrożeniu u Zamawiającego systemu automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny brudnej i czystej lub równoważnego. 9) oznaczeniu tagami automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny lub równoważnymi znacznikami wskazanych asortymentów będących własnością Zamawiającego oraz pozostałego asortymentu Zamawiającego 10) segregacji poszczególnych asortymentów bielizny, a następnie pakowaniu w perforowane worki foliowe przeźroczyste w ilościach dla poszewek - 15 szt., dla poszew - 10 szt. dla prześcieradeł - 10 szt.; segregacja musi obejmować podział na komórki organizacyjne Zamawiającego. 11) segregacji pozostałych asortymentów z podziałem na komórki organizacyjne Zamawiającego. 12) segregacji oraz zafoliowaniu bielizny fasonowej i transportowaniu jej na wieszakach, 13) bieżącym przeglądaniu, kwalifikowaniu i naprawianiu (wg potrzeb) szwalniczym (przyszywanie guzików, zszywanie pęknięć, wymiana zamków, i nap, wymiana wsypów w poduszkach z pierza) asortymentów będących własnością Zamawiającego. 14) transporcie bielizny środkami transportu dostosowanymi do przewozu bielizny bezpośrednio do komórek organizacyjnych 15) myciu i dezynfekcji pojazdów oraz środków transportu przeznaczonych do transportu bielizny. Wymagania dotyczące usługi prania wraz z dzierżawą W ramach usługi prania wraz z dzierżawą Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia do Zamawiającego poszczególnych asortymentów bielizny w ilości zapewniającej zaspokojenie bieżących potrzeb Zamawiającego. Oznaczenia każdej sztuki tagiem automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny lub równoważnym znacznikiem. Ilości bielizny potrzebne do realizacji umowy podane zostały w załączniku nr 1 do siwz. bielizna dzierżawiona, w ilościach zapewniających prawidłowe funkcjonowanie Szpitala, musi zostać dostarczona najpóźniej w dniu 31 stycznia 2015 r, w takich ilościach, aby możliwa była wymiana bielizny brudnej na czystą w trybie sztuka za sztukę. W ramach umowy wykonawca dostarczy jeden zestaw do bezdotykowego odczytu ilości prania do magazynu brudnej bielizny. Sprawdzenie dostawy bielizny czystej (tj. ilość i asortyment) wydanej z pralni odbywać się będzie poprzez dostęp internetowy do systemu radiowej identyfikacji Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i uruchomienia systemu radowej identyfikacji do bezdotykowego liczenia bielizny lub równoważnego wraz z oprogramowaniem w magazynie brudnej bielizny Zamawiającego najpóźniej w dniu 31 stycznia 2015 r. Wykonawca wyposaży zamawiającego w komputer i drukarkę oraz oprogramowanie do odczytu tagów i prowadzenia ewidencji przedmiotu zamówienia oraz zabezpieczy materiały eksploatacyjne (tusz, toner, taśmy, płyty CD, papier do drukarki ) oraz zapewni serwis systemu i oprogramowania przez cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca zobowiązany będzie przeszkolić pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi systemu i oprogramowania prowadzenia ewidencji bielizny. Termin szkolenia zostanie ustalony na etapie podpisywania umowy. 2.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.50.00 - Usługi prasowania 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 6000,00 zł . 2. Wadium ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku formach podanych w art. 45 ust. 6 Pzp.. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 31 1030 1508 0000 0008 0319 2006 Bank Handlowy S.A. WARSZAWA Oddział w Opolu. Kserokopię polecenia przelewu należy załączyć do oferty. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium do oferty PN 24/2014 Pranie wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej, pranie pozostałych asortymentów Zamawiającego oraz wdrożenie systemu automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny lub systemu równoważnego 4. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie (tj. przed upływem terminu składania ofert) decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany powyżej. 3. W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach, złożenia ich oryginałów należy dokonać w Sekretariacie Samodzielnego Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Branicach ul. Szpitalna 18, a kserokopię z potwierdzeniem złożenia należy załączyć do oferty. Złożenie ma być dokonane przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli złożenie oferty następuje za pośrednictwem poczty lub przesyłką kurierską, a Wykonawca nie złoży poręczeń lub gwarancji w sekretariacie Szpitala, to oryginał poręczenia lub gwarancji należy załączyć do oferty. 5. Poręczenie lub gwarancja ma zawierać zapis uwzględniający wszystkie warunki zatrzymania wadium, określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Pzp. Dodatkowo poręczenie lub gwarancja ma również zawierać oświadczenie o bezwarunkowym zobowiązaniu do zapłaty wskazanej kwoty. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą. W przeciwnym wypadku poręczenie lub gwarancja nie będzie spełniała wymagań Zamawiającego. 6. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje w przypadkach określonych w art. 46 Pzp. 7. Wadium wniesione przez jednego ze Wykonawców składających ofertę wspólną w rozumieniu art. 23 Pzp uważa się za wniesione prawidłowo.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznaczył szczególnych wymagań w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek jeżeli w przedstawionych do oferty dokumentach wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 1 usługę, odpowiadające swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. usługom, z których każda polega lub polegała na usłudze prania wraz z dzierżawą bielizny pościelowej oraz wdrożeniem systemu automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny lub systemu równoważnego u Zamawiającego świadczonych dla jednostek ochrony zdrowia, o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto wraz załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek jeżeli w przedstawionych do oferty dokumentach wykaże, że dysponuje: a. pralnią dopuszczoną przez właściwego miejscowo Powiatowego Państwowego Inspektora Sanitarnego do świadczenia usług pralniczych dla jednostek służby zdrowia, spełniającą wymagania ustawy z dnia 05.12.2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. nr 234 z 2008 r. poz. 1570 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz. U. nr 40 z 2000 r. poz. 469), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów BHP (Dz. U. nr 169 z 2003 r. poz. 1650), posiadającą pełną barierę higieniczną, b. komorą dezynfekcyjną c. automatyczną, przelotową komorą do dezynfekcji wózków, d. co najmniej 2 środkami transportu do brudnej i czystej bielizny, w tym jeden z podzieloną komorą załadunkową tak, aby bielizna czysta nie miała możliwości jakiegokolwiek kontaktu z bielizną brudną. e. urządzeniem pralnicowym z wbudowanym filtrem włókien w kąpieli wodnej zapewniającym efekt filtracji kąpieli piorącej i płuczącej f. stacją dozowania proszków i płynów g. systemem automatycznej identyfikacji radiowej do bezdotykowego liczenia bielizny

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli w przedstawionych do oferty dokumentach wykaże, że dysponuje min. jedną osobą nadzorującą świadczenie usług tożsamych z przedmiotem zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający ie wyznaczył szczególnych wymagań w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1. Kopie certyfikatu potwierdzającego, że usługi pralnicze wykonywane są zgodnie z normą ISO 9001:2009, w zakresie świadczenia usługi prania i dezynfekcji, wynajmu pościeli i odzieży, z uwzględnieniem wymagań w zakresie monitorowania RFID, wystawione przez jednostkę akredytowaną oraz kopie certyfikatu potwierdzającego wdrożenie systemu analizy ryzyka i kontroli skażenia biologicznego - RABC, spełniającego wymagania normy PN-EN 14065:2005. 2. Opis technologii prania z uwzględnieniem wykazu stosowanych środków piorących i dezynfekujących o pełnym spektrum działania: Tbc, B, F, V, S jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia wraz z aktualnymi dokumentami dopuszczającymi środki do używania zgodnie z obowiązującymi przepisami - świadectwa rejestracji, zgłoszenie lub wpis do rejestru wyrobów medycznych - zgodnie z dyrektywą nr 93/42/EWG oraz ustawą z dnia 20 kwietnia o wyrobach medycznych, PZH, certyfikat CE, Opinia Instytutu Matki i Dziecka lub Centrum Zdrowia Dziecka. 3. aktualną opinię lub zaświadczenie państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzająca, że Wykonawca dysponuje minimum 2 środkami transportu przystosowanymi do przewozu bielizny szpitalnej 4. kopię badań mikrobiologicznych wykonanych w okresie ostatnich 6 m-cy przed terminem składania ofert w pralni wykonawcy dokumentujących skuteczność prania i dezynfekcji 5. kopię aktualnych badań mikrobiologicznych wykonanych w okresie ostatnich 6 m-cy przed terminem składania ofert, przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną potwierdzających skuteczność procesu dezynfekcji w komorze dezynfekcyjnej. 6. dokument wystawiony przez producenta tkaniny potwierdzającego skład, gramaturę i zalecenia eksploatacyjne materiału, z którego wykonany jest komplet pościeli, dzierżawiony w ramach przedmiotu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 96
  • 2 - jakość - 4

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana danych teleadresowych Stron oraz danych osób uprawnionych do ich reprezentacji lub upełnomocnionych w umowie do dokonywania czynności, nie stanowią zmiany umowy, o ile informacja o dokonania zmiany została skutecznie doręczona drugiej Stronie na piśmie wraz z odpisem aktualnego odpisu z właściwego rejestru; 2. Cena umowy netto pozostanie niezmieniona w okresie obowiązywania umowy, ewentualna zmiana cen może nastąpić jedynie w przypadku: a) dokonanej przez właściwy organ państwowy zmiany stawki podatku VAT; b) obniżenia ceny (czasowego bądź stałego przez Wykonawcę). c) Strony ustalają iż, wynagrodzenie Wykonawcy będzie podlegało waloryzacji w odniesieniu do kosztów osobowych wykazanych w ofercie o wskaźnik wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę określanego przez Prezesa Rady Ministrów w terminach wzrostu tegoż wynagrodzenia oraz w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. d) Waloryzacja stawki należnej Wykonawcy będzie następować proporcjonalnie do zmiany minimalnego wynagrodzenia lub kosztów ubezpieczeń społecznych lub zdrowotnych. e) Podstawą do waloryzacji będą dane przedstawione przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 4. Zmiana niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności 5. Warunkiem dokonania zmian o których mowa powyżej, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: a) opis proponowanej zmiany, b) uzasadnienie zmiany,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalbranice.biuletyn.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych ul. Szpitalna 18, 48-140 Branice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Szpitala - budynek administracji I piętro pokój nr 4.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.