eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Remont kolumny Fryderyka Wilhelma II wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego na terenie Parku Szczytnickiego we Wrocławiu - Etap I i II

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-10-02

Wrocław: Remont kolumny Fryderyka Wilhelma II wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego na terenie Parku Szczytnickiego we Wrocławiu - Etap I i II
Numer ogłoszenia: 259788 - 2015; data zamieszczenia: 02.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 202944 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3286611/12, faks 071 3286611/12.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont kolumny Fryderyka Wilhelma II wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego na terenie Parku Szczytnickiego we Wrocławiu - Etap I i II.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Zakres robót: 1)Przedmiotowa inwestycja usytuowana jest w obszarze zabytkowym. Obszar Parku Szczytnickiego, wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem: A/2971/194, decyzja z dnia 15.02.1962r. Kolumna zlokalizowana jest w środkowej części Parku Szczytnickiego we Wrocławiu (sektor VI), w rejonie ul. Kopernika, działka nr 3, AM-12, Obręb Zalesie. Kolumna Fryderyka Wilhelma II wpisana jest do rejestru zabytków pod numerem: 943/654, wpis z dnia 18.11.1992r. 2)Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Etap I - Prace remontowe kolumny Fryderyka Wilhelma II, w tym: a)przygotowanie terenu - wykonanie pomiarów i prac ziemnych: ręczne zdjęcie i transport warstwy ziemi, wykopy wąskoprzestrzenne, zasypanie wykopów; b) roboty rozbiórkowe; c) skucie odparzonych i odpadających tynków; d) przemurowanie fragmentów ścian i wykonanie posadzki z cegły; e) oczyszczenie i spoinowanie ścian wewnętrznych; f) uzupełnienie tynków; g) wykonanie warstwy spadkowej tarasu z keramzytu luzem; h) wykonanie izolacji pionowej na ścianach zewnętrznych; i) wykonanie izolacji poziomej na tarasie; j) malowanie ścian z gruntowaniem i malowanie elementów metalowych; k) wymiana ślusarki drzwiowej i wykonanie nowej balustrady; l) wymiana kotew drabiny wewnętrznej; m) uzupełnienie elementów kamiennych i konserwacja elementów istniejących; n) renowacja drabiny wewnętrznej; o) wymiana obróbek blacharskich; p) ustawienie i rozebranie rusztowań zewnętrznych i wewnętrznych; q) zabezpieczenie drzew i krzewów na okres wykonywania robót, gospodarka drzewostanem; r) organizacja, utrzymanie i likwidacja zaplecza i placu budowy wraz z zasilaniem w energię elektryczną i doprowadzenie wody; s) ogrodzenie terenu budowy, wygrodzenie stref niebezpiecznych oraz umieszczenie tablic ostrzegawczych. Etap II - Zagospodarowanie terenu wokół kolumny (alejki, mała architektura, gospodarka drzewostanem), w tym: a) przygotowanie terenu - wykonanie pomiarów i prac ziemnych: korytowanie, wywiezienie gruntu i rozplantowanie; b) wykonanie podbudowy pod nawierzchnię, nawierzchni drogowych z kostki kamiennej oraz mineralnych z mączki granitowej, obramowanych krawężnikami na ławie z betonu; c) zakup, dostawa i montaż barierki trawnikowej; d) wykonanie podbudowy pod elementy małej architektury, nawierzchni z kostki kamiennej, obramowanej krawężnikami na ławie z betonu; e) zakup, dostawa i montaż ławek parkowych żeliwno-drewnianych; f) gospodarka drzewostanem - zabezpieczenie drzew i krzewów, wykopanie i przesadzenie drzew młodszych z bryłą korzeniową, wycinki krzewów i drzew, mechaniczne frezowanie pni, ręczne karczowanie pni, cięcia techniczne i pielęgnacyjne drzew oraz krzewów, wywożenie gałęzi, oczyszczenie terenu; g) organizacja, utrzymanie, likwidacja zaplecza i placu budowy wraz z zasilaniem w energię elektryczną i doprowadzenie wody; h) ogrodzenie terenu budowy, wygrodzenie stref niebezpiecznych oraz umieszczenie tablic ostrzegawczych. 2.Szczegółowy zakres prac związanych z remontem kolumny Fryderyka Wilhelma II oraz zagospodarowaniem terenu przyległego do kolumny usytuowanego na terenie Parku Szczytnickiego we Wrocławiu zawierają: projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót, badania stratygraficzne, ramowy program prac konserwatorskich oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ. 3.Materiały (wyroby), które zostaną wbudowane, powinny spełniać wymogi zgodnie z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4.Podane w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materiałów i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych i technicznych. W przypadku materiałów i wyrobów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta, znakiem towarowym, patentem bądź pochodzeniem, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych od przyjętych w dokumentacji projektowej. 5.Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić karty katalogowe lub poświadczenia o zgodności z atestami oferowanych materiałów tj. zaprawy izolacyjne, żywice izolacyjne, tynki renowacyjne, ławki parkowe żeliwno-drewniane, aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych produktów. 6.Uwaga dot. robót rozbiórkowych: Usunięcie powojennych tynków z trzonu kolumny - roboty wykonywać z zachowaniem należytej ostrożności tak, aby nie uszkodzić znajdujących się pod nimi tynków oryginalnych - w partiach odsłoniętych znajdują się w stanie technicznym dobrym. 7.Uwaga dot. robót murowych: Po wykonaniu rozbiórki zamurowania, a przed podjęciem robót murarskich należy wezwać inspektora nadzoru autorskiego w celu weryfikacji przyjętego rozwiązania. Brakujące fragmenty gzymsu rekonstruować z materiałów zgodnie z opisem w dokumentacji projektowej. Obmurowanie krawędzi tarasu zaprojektowano przy założeniu złego stanu krawędzi istniejącej. W razie stwierdzenia jej dobrego stanu (przy udziale inspektora nadzoru autorskiego) obmurowania nie wykonywać. Podobnie - zasypka na płycie tarasu (z keramzytem). 8.Do wykonania robót niezbędne jest wykonanie rusztowań zewnętrznych i wewnętrznych. Rusztowanie musi być dostosowane do występujących obciążeń i umożliwić bezpieczne wykonanie prac wskazanych w projekcie. Rusztowanie po wykonaniu musi zostać odebrane przez osobę przeszkoloną i uprawnioną w montażu i eksploatacji rusztowań oraz inspektora nadzoru inwestorskiego. Rusztowanie musi być utrzymane w należytym stanie przez cały czas prowadzenia robót oraz zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. Rusztowanie zewnętrzne musi być osłonięte siatką oraz muszą być wykonane daszki zabezpieczające. 9.Uwaga: należy przestrzegać zaleceń dotyczących dostępu do kolumny pracowników wykonujących remont, temperatury wykonywania prac, zabezpieczenia drzew i krzewów na okres wykonywania robót i innych zaleceń opisanych w dokumentacji projektowej. 10. Roboty będące przedmiotem zamówienia należy zrealizować na podstawie: 1)Dokumentacji projektowej opracowanej przez ARS Pracownie Konserwacji Zabytków Architektura-Rzeźba-Sztukaterie, ul. Piłsudskiego 23, 50-044 Wrocław, pt. Remont kolumny Fryderyka Wilhelma II w Parku Szczytnickim we Wrocławiu wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego. 2)Ogólnych wytycznych do projektowania i wykonania: oznakowania pionowego i urządzeń zabezpieczenia ruchu drogowego. 3) Pozwolenia na budowę - decyzja nr 5031/2014 z dnia 14.10.2014r. Prezydenta Wrocławia. 4) Projektu organizacji ruchu - opracowanego przez Wykonawcę. 11. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny robót. 12. Obowiązki Wykonawcy: 1) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2) uzyskanie wszelkich danych i materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 3) wykonanie zadania z dołożeniem należytej staranności, 4) niezwłoczne sygnalizowanie Zamawiającemu zaistnienie istotnych problemów, których Wykonawca, mimo dołożenia należytej staranności nie będzie w stanie rozwiązać we własnym zakresie. Zamawiający zastrzega jednak, że nie będzie wykonywał za Wykonawcę działań, do których Wykonawca zobowiązał się na podstawie zawartej umowy, 5) stosowanie materiałów odpowiadających wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo Budowlane i przepisami wykonawczymi do ustawy oraz zaleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego, 6) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). Wywóz odpadów budowlanych i składowanie ich na zorganizowanym wysypisku odbywa się na koszt Wykonawcy. 7) zapewnienie na własny koszt materiałów, sprzętu, narzędzi, transportu i dostaw niezbędnych do wykonania robót objętych umową, zgodnie z projektem budowlanym, projektem wykonawczym i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Wbudowane materiały muszą odpowiadać normom oraz posiadać stosowne atesty, 8) współpraca z projektantem i prowadzenie robót pod jego nadzorem autorskim, 9) prowadzenie prac konserwatorskich w oparciu o specjalistyczny program prac konserwatorskich opracowany przez Dorotę Wandrychowską, 10) uzyskanie niezbędnych uzgodnień oraz opinii, 11) przekazanie Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o podjęciu obowiązków (po podpisaniu umowy), 12) powiadomienie właścicieli poszczególnych sieci o rozpoczęciu i zakończeniu robót oraz prowadzenia robót pod ich nadzorem, 13) wskazania propozycji lokalizacji zaplecza budowy na terenie Parku Szczytnickiego; uzgodnienia lokalizacji zaplecza budowy z Zamawiającym oraz Miejskim Konserwatorem Zabytków, a po zakończeniu robót do przywrócenia terenu zaplecza budowy do stanu pierwotnego, 14) protokolarne przejęcie terenu, na którym będą wykonywane roboty oraz zaplecza budowy, 15) urządzenie terenu budowy i zaplecza budowy wraz z jego zasilaniem w energię elektryczną i wodę (na własny koszt), 16) oznakowanie terenu budowy w widocznym miejscu tablicą informacyjną oraz ogłoszeniem zawierającym dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz wykonania i utrzymania w należytej sprawności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 17) zawiadomienie Miejskiego Konserwatora Zabytków z minimum 7 - dniowym wyprzedzeniem o planowanym terminie rozpoczęcia robót budowlanych oraz użytkowników sieci o terminie przystąpienia do robót, 18) zabezpieczenie miejsc wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, 19) zapewnienie możliwości przejazdu (służby komunalne, służby ratownicze) oraz dojazdu i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy, 20) sporządzenie planu BIOZ przed rozpoczęciem prac, 21) ochrony mienia, zabezpieczenia przeciwpożarowego, przestrzeganie przepisów BHP, utrzymania ogólnego porządku na terenie budowy, 22) przestrzeganie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, 23) prowadzenie dziennika budowy, księgi obmiaru robót, 24) opracowanie harmonogramu finansowo - rzeczowego oraz przekazanie Zamawiającemu ww. harmonogramu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, 25) opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym i Miejskim Konserwatorem Zabytków projektu organizacji ruchu związanego z realizacją zadania, w tym: - obsługą budowy (dojazd sprzętu, dowóz materiałów), - z ruchem pieszym i pieszo-rowerowym (komunikacja w obrębie remontowanego obiektu). 26) zapewnienie na koszt własny bieżącej obsługi geotechnicznej i geodezyjnej, łącznie z geodezyjną inwentaryzacją wszelkich robót, zatwierdzoną przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, a także dokonanie aktualizacji geodezyjnej mapy zasadniczej powykonawczej, sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych i po zatwierdzeniu przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przekazanie Zamawiającemu (3 egzemplarze powykonawczej mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500), 27) naprawienie wszelkich szkód powstałych z winy Wykonawcy w trakcie realizacji robót oraz doprowadzenia terenu budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót, 28) uporządkowanie terenu budowy oraz zaplecza budowy po zakończeniu robót i przekazanie go protokołem zdawczo-odbiorczym Zamawiającemu w dacie odbioru końcowego robót, 29) przestrzeganie wymagań dotyczących transportu w czasie prowadzenia robót i wywozu oraz dowozu materiałów budowlanych: transport ciężarowy tylko lekki - do 3,5 t ładunku z uwagi na zabytkowy obiekt i dojazd alejką parkową, 30) przestrzeganie podczas robót budowlanych szczególnej ochrony istniejącej szaty roślinnej oraz otoczenia Parku Szczytnickiego, a w razie potrzeby niezbędnego zabezpieczenia szaty roślinnej oraz otoczenia, 31) w przypadku konieczności dodatkowego (poza ustalonym już terenem budowy) zajęcia terenu Wykonawca powinien ten fakt wyprzedzająco uzgodnić z Zamawiającym, co dotyczy również uzgodnienia niezbędnego zabezpieczenia szaty roślinnej oraz otoczenia Parku Szczytnickiego, 32) zawiadomienie inspektora nadzoru inwestorskiego z 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie robót ulegających zakryciu. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje o tych faktach inspektora nadzoru inwestorskiego, zobowiązany będzie na jego żądanie odkryć roboty, a następnie przywrócić do stanu poprzedniego na swój koszt, 33) przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy, w skład której powinny wejść następujące dokumenty: - inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza wniesiona w zasób Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, - protokoły odbiorów technicznych, atesty, gwarancje i świadectwa pochodzenia wbudowanych materiałów i urządzeń, - dokumentacja powykonawcza obiektu wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy, potwierdzonymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego i projektanta, - dziennik budowy, - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem, obowiązującymi przepisami i polskimi normami, - oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania - drogi, ulicy, sąsiedniej nieruchomości, - protokoły badań i sprawozdań. 13. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia odbioru końcowego robót. 14. Do obowiązków Zamawiającego należy: 1) przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej oraz dziennika budowy w dniu podpisania umowy, 2) przekazanie Wykonawcy protokolarnie terenu, gdzie będą wykonywane roboty w terminie 7 dni licząc od dnia podpisania umowy, 3) zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego, autorskiego, 4) dokonanie odbioru przedmiotu umowy i zapłata umówionego wynagrodzenia..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 77.00.00.00 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.09.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • RAM Sp. z o. o., ul. Żeromskiego 5 lok. 10, 45-053 Opole, kraj/woj. opolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 317576,54 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 283999,62

  • Oferta z najniższą ceną: 283999,62 / Oferta z najwyższą ceną: 438999,30

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.