eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Przebudowa budynku kamienicy miejskiej - etap I

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-12-13

Poznań: Przebudowa budynku kamienicy miejskiej - etap I
Numer ogłoszenia: 258057 - 2014; data zamieszczenia: 13.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu , Al. Marcinkowskiego 29, 60-967 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 0618552521, faks 061 8528091.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uap.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynku kamienicy miejskiej - etap I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie I etapu robót budowlanych przy użyciu sprzętu i materiałów Wykonawcy, polegających na częściowej przebudowie i rozbudowie istniejącej kamienicy miejskiej oraz rozbiórce jej oficyny, zlokalizowanych na działce 3/2 przy al. Marcinkowskiego 28 w Poznaniu, należącej do Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Budynek objęty zamówieniem nie jest indywidualnie wpisany do rejestru zabytków, ale jest zlokalizowany na terenie objętym ochroną konserwatorską. Przedsięwzięcie obejmuje rozbiórkę oficyny budynku wraz z pozostałościami części podziemnych, rozbiórkę części dachu, stropów oraz części ścian nośnych budynku, a także budowę części nowego ustroju nośnego kamienicy (m.in. fundamenty, podciągi, ściany, stropy, konstrukcja dachu) wraz ze wzmocnieniem (podbiciem) istniejących fundamentów oraz wykonaniem pali gruntowo-cementowych i części nowego poszycia dachu, a także wykonaniem tymczasowych konstrukcji zabezpieczających do czasu wykonania II etapu zadania. Prace budowlane realizowane będą w terenie zróżnicowanym pod względem geologicznym, jak i geotechnicznym. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 r. Poz. 463), warunki gruntowe w obszarze inwestycji określono jako złożone. Poziom posadowienia istniejącego budynku i projektowanej rozbudowy znajdują się powyżej istniejącego zwierciadła wody gruntowej oraz powyżej poziomu posadowienia bezpośrednio przylegających, istniejących budynków sąsiednich. Ze względu na okresowe wahania poziomu wód gruntowych istnieje możliwość podniesienia się zwierciadła wody powyżej dna wykopu. Zakresem zamówienia objęte jest także prowadzenie nadzoru archeologicznego w toku prac ziemnych i fundamentowania specjalistycznego oraz inwentaryzacja fotograficzna do celów dowodowych, stanu technicznego kamienicy przy al. Marcinkowskiego 27. Roboty budowlane prowadzone będą w otoczeniu gęstej, zabytkowej zabudowy śródmiejskiej. Dostęp do budynku objętego przebudową możliwy jest tylko od strony al. Marcinkowskiego. Część podwórzowa działki 3/2 stanowi obecnie (aż do końca III kwartału 2015 roku) zaplecze budowy prowadzonej przez Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu na działkach 1/3 i 1/4. Nie ma możliwości zorganizowania zaplecza budowy na terenie należącym do Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej terenu budowy objętego niniejszym zamówieniem w celu uwzględnienia w ofercie wyjątkowych warunków logistycznych i techniczno-organizacyjnych prowadzenia robót. Wizję lokalną można uzgodnić telefonicznie z Panem Michałem Pawłowskim, tel. 604 44 11 52..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 8.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 zł (dwadzieścia tysięcy zł). Wadium wnosi się przed upływem składania ofert. Wadium można wnosić w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego; Bank Zachodni WBK nr rachunku 50 1090 1362 0000 0000 3601 7904. Wadium wnoszone w pieniądzu uznaje się za prawidłowo wniesione, jeżeli zostanie uznane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium nie jest wnoszone w pieniądzu, to w ofercie należy dostarczyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 oraz 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy w tym zakresie muszą wykazać że: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wyburzeniu budynku lub jego części o kubaturze brutto wyburzeń co najmniej 1.000 m3, minimum 4 kondygnacjach nadziemnych, bezpośrednio przylegającego (powiązanego konstrukcyjnie lub oddzielonego dylatacją) do budynku wpisanego do rejestru zabytków; - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości brutto minimum 100 tyś zł, polegającą na wzmocnieniem (podbiciu) istniejących fundamentów za pomocą pali gruntowo-cementowych, wykonanych w technologii jet-grouting lub równoważnej; - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie budynku lub jego części o kubaturze brutto co najmniej 1500 m3, i minimum 4 kondygnacjach nadziemnych. Zamawiający dokona oceny tego warunku w formule spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczeń oraz dokumentów dostarczonych w ofercie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy w tym zakresie muszą wykazać, że: - dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub równoważne, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), która wpisana jest na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiada kwalifikacje określone w § 24 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987). Obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwanych dalej państwami członkowskimi, którzy nabyli w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje do wykonywania zawodów regulowanych lub działalności, o których mowa w załączniku nr IV do dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych (Dz. Urz. UE L 255 z 30.09.2005, str. 22, z późn. zm.), zwanej dalej dyrektywą, uznaje się te kwalifikacje na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Obywatelom państw członkowskich, których kwalifikacje zostały uznane, zapewnia się prawo wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej zawodu regulowanego lub działalności na takich samych zasadach jak osobom, które kwalifikacje do ich wykonywania uzyskały w Rzeczypospolitej Polskiej. Zamawiający dokona oceny tego warunku w formule spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczeń oraz dokumentów dostarczonych w ofercie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy w tym zakresie muszą wykazać, że: . - posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 mln zł (lub jej równowartość), - posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 1 mln zł (lub jej równowartość), Zamawiający dokona oceny tego warunku w formule spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczeń oraz dokumentów dostarczonych w ofercie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony druk oferta, kosztorys ofertowy, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, jeżeli wadium zostało wniesione w formie innej niż w pieniądzu.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Termin wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie w następujących przypadkach: - Wstrzymania robót przez działania organów władzy publicznej, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy; - Wstrzymania robót przez Zamawiającego - w wyniku ważnych przyczyn, które ujawniły się w trakcie prowadzenia robót, i których nie mógł on wcześniej przewidzieć, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy; - Konieczności wykonania badań archeologicznych, jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy; - Konieczności usunięcia błędów lub dokonania zmian w dokumentacji projektowej albo w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy; - Konieczności wykonania zamówień dodatkowych w rozumieniu przepisu art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy; - Działania siły wyższej, rozumianej jako nadzwyczajne zjawiska atmosferyczne, klęski żywiołowe, zamieszki, rozruchy, akty terrorystyczne i wandalizmu, itp., które mają bezpośredni wpływ na termin wykonania niniejszej umowy, jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy; Zajście okoliczności, o których mowa powyżej wymaga sporządzenia stosownego protokołu, podpisanego przez kierownika budowy i inspektora nadzoru oraz zatwierdzonego przez Zamawiającego. Inspektor nadzoru potwierdza sporządzenie ww. protokołu stosownym wpisem do dziennika budowy. Przesunięcie terminu zakończenia robót może nastąpić maksymalnie o tyle dni ile trwały przyczyny opisane powyżej. Zamawiający dopuszcza zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT. Zamawiający dopuszcza zmianę osób wykonujących zamówienie (po stronie Wykonawcy), pod warunkiem, że osoby nowe będą posiadać kwalifikacje określone w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. Zmiana wymaga pisemnego zawiadomienia Zamawiającego, zawierającego dokumenty świadczące o wymaganych kwalifikacjach nowej osoby, z wyprzedzeniem co najmniej 2 dni przed planowaną zmianą. Zamawiający dopuszcza zmiany inspektora nadzoru, które nie są zmianami istotnymi w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana wymaga pisemnego zawiadomienia Wykonawcy z wyprzedzeniem co najmniej 2 dni przed planowaną zmianą.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uap.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 60-967 Poznań, al. Marcinkowskiego 29, pok. 219..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2014 godzina 10:00, miejsce: 60-967 Poznań, al. Marcinkowskiego 29, pok. 219..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.