eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › WYKONANIE USŁUGI POLEGAJĄCEJ NADOSTAWIE, INSTALACJI, SERWISIE URZĄDZEŃ MULTIMEDIALNYCH I KOMPUTEROWYCH ORAZ WYPOSAŻENIA KWATERUNKOWEGO, WYKONANIU PROJEKTÓW ORAZ BUDOWIE SALI I WDROŻENIU - ZGODNIE Z WYMOGAMI ZAMAWIAJĄCEGO - SYSTEMU INFORMATYCZNEGO, WSPOMAGAJĄCEGO I ZABEZPIECZAJĄCEGO PROCESY PLANISTYCZNE W JW 2644WE WROCŁAWIU. NR SPRAWYSZKOL/440/2014

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-31

Wrocław: WYKONANIE USŁUGI POLEGAJĄCEJ NA: DOSTAWIE, INSTALACJI, SERWISIE URZĄDZEŃ MULTIMEDIALNYCH I KOMPUTEROWYCH ORAZ WYPOSAŻENIA KWATERUNKOWEGO, WYKONANIU PROJEKTÓW ORAZ BUDOWIE SALI I WDROŻENIU - ZGODNIE Z WYMOGAMI ZAMAWIAJĄCEGO - SYSTEMU INFORMATYCZNEGO, WSPOMAGAJĄCEGO I ZABEZPIECZAJĄCEGO PROCESY PLANISTYCZNE W JW 2644WE WROCŁAWIU. NR SPRAWY: SZKOL/440/2014
Numer ogłoszenia: 256898 - 2014; data zamieszczenia: 31.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4213 , ul. Obornicka 100/102, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 0-71 7656 202, faks 0-71 7652 228.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.2wog.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE USŁUGI POLEGAJĄCEJ NA: DOSTAWIE, INSTALACJI, SERWISIE URZĄDZEŃ MULTIMEDIALNYCH I KOMPUTEROWYCH ORAZ WYPOSAŻENIA KWATERUNKOWEGO, WYKONANIU PROJEKTÓW ORAZ BUDOWIE SALI I WDROŻENIU - ZGODNIE Z WYMOGAMI ZAMAWIAJĄCEGO - SYSTEMU INFORMATYCZNEGO, WSPOMAGAJĄCEGO I ZABEZPIECZAJĄCEGO PROCESY PLANISTYCZNE W JW 2644WE WROCŁAWIU. NR SPRAWY: SZKOL/440/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przetarg nieograniczony o wartości poniżej 134 000 euro na wykonanie usługi polegającej na: dostawie, instalacji, serwisie, urządzeń multimedialnych i komputerowych oraz wyposażenia kwaterunkowego, wykonaniu projektów oraz budowie sali i wdrożeniu - zgodnie z wymogami Zamawiającego - systemu informatycznego wspomagającego i zabezpieczającego procesy planistyczne w JW 2644 we Wrocławiu.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00 - Urządzenia komputerowe 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne 39.10.00.00 - Meble 32.30.00.00 - Odbiorniki telewizyjne i radiowe oraz aparatura nagrywająca dźwięk lub obraz lub aparatura powielająca 51.61.00.00 - Usługi instalowania urządzeń komputerowych i przetwarzania informacji 72.26.00.00 - Usługi w zakresie oprogramowania 80.51.10.00 - Usługi szkolenia personelu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysiące złotych 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert - kwota wadium musi być zaksięgowana na koncie Zamawiającego do dnia 11.08.2014r. do godz. 10:00. Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: NBP O/O Wrocław nr 46 1010 1674 0001 2713 9130 0000 z dopiskiem: Przetarg nieograniczony na wykonanie usługi polegającej na: dostawie, instalacji, serwisie urządzeń multimedialnych i komputerowych oraz wyposażenia kwaterunkowego, wykonaniu projektów oraz budowie sali i wdrożeniu - zgodnie z wymogami Zamawiającego - systemu informatycznego, wspomagającego i zabezpieczającego procesy planistyczne w JW 2644 we Wrocławiu; nr sprawy: SZKOL/440/2014. Stosowny dowód potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do oferty. Termin ważności wadium złożonego w innej formie niż pieniądz, powinien obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku form innych niż pieniądz, musi być precyzyjnie określone: kto jest gwarantem, beneficjentem oraz zleceniodawcą gwarancji, wysokość kwoty gwarancji, termin ważności oraz zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do zapłaty wadium w przypadkach przewidzianych w art. 46 ustawy, mianowicie: Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 cyt. ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Również poręczenie musi precyzyjnie określać, za kogo poręczyciel dokonuje poręczenia, do jakiej wysokości i na jaki czas oraz wskazywać przedmiot poręczenia. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacją np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego - zgłoszone w terminie związania ofertą - wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji i art.46 ust. 4 a i 5 ustawy - następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Dowodem wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz jest załączenie do oferty kopii gwarancji lub poręczenia. Oryginał dokumentu (wadium w formie niepieniężnej) należy zdeponować w kancelarii jawnej (bud. 2 I piętro, pok.121), wskazanej jako miejsce składania ofert w terminie tożsamym, z terminem składania ofert tj. do 11.08.2014 r. do godz. 10:00. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Ponadto zgodnie z art. 46 ust. 5 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. W przypadku wniesienia odwołania po otwarciu ofert Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnianie tego warunku Zamawiający będzie oceniał według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia (zgodnie z zał. nr 6 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnianie tego warunku Zamawiający będzie oceniał według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń o dysponowaniu osobami (zgodnie z zał. nr 7 i 8 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1. Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru zawartego w załączniku nr 1 do SIWZ); 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków określone w art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru zawartego w załączniku nr 2 do SIWZ); 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (wg wzoru zawartego w załączniku nr 3 do SIWZ);. 5. Pełnomocnictwo - w przypadku podmiotów występujących wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum); 6. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu stosownych uprawnień i kwalifikacji do zrealizowania usługi (wg wzoru zawartego w załączniku nr 6 do SIWZ) 7. Oświadczenie Wykonawcy o dysponowaniu osobą pełniącą funkcję kierownika projektu, posiadającą wykształcenie wyższe oraz certyfikat zarządzania projektami, która uczestniczyła we wdrożeniu minimum jednego systemu informatycznego dla jednostek administracji publicznej, szkolnictwa lub służb mundurowych na stanowisku kierownika projektu w ostatnich trzech latach (2011-2013) wraz z podaniem imienia i nazwiska osoby, miejsca / miejsc i ilości wdrażanych systemów informatycznych na stanowisku kierownika projektu oraz podstawy dysponowania osobą wskazaną w oświadczeniu (wg wzoru zawartego w załączniku nr 7 do SIWZ); 8. Oświadczenie Wykonawcy o dysponowaniu osobą pełniącą funkcję specjalisty w zakresie wdrożenia systemu informatycznego, posiadającą wykształcenie wyższe, która uczestniczyła we wdrożeniu minimum jednego systemu informatycznego dla jednostek administracji publicznej, szkolnictwa lub służb mundurowych na stanowisku specjalisty-wdrożeniowca w ostatnich trzech latach (2011-2013) wraz z podaniem imienia i nazwiska osoby, miejsca i ilości wdrażanych systemów informatycznych na stanowisku specjalisty-wdrożeniowca oraz podstawy dysponowania osobą wskazaną w oświadczeniu (wg wzoru zawartego w załączniku nr 8 do SIWZ); 9. Oświadczenie Wykonawcy o wykonaniu przedmiotu umowy bez udziału podwykonawców lub w przypadku udziału podwykonawców - wykaz podwykonawców z określeniem zakresu realizowanych przez nich prac - zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy PZP oraz pkt. 3.6 SIWZ (wg wzoru zawartego w załączniku nr 9 do SIWZ); 10. Zobowiązanie Wykonawcy do zabezpieczenia, w ramach kosztów własnych, materiałów dydaktycznych każdemu uczestnikowi szkolenia z zakresu użytkowania systemu (wg wzoru zawartego w zał. nr 10 do SIWZ); 11. Wykaz firm serwisujących oferowane przez Wykonawcę urządzenia wraz z pisemnym potwierdzeniem (oświadczeniem) posiadania przez te firmy: - certyfikatu ISO 9001:2000 na świadczenie usług serwisowych; - autoryzacji producenta urządzenia; - międzynarodowej gwarancji producenta na serwis gwarancyjny świadczony na terenie min. Unii Europejskiej na: komputer PC (stacja graficzna) i komputer PC (stacja robocza); 12. Certyfikaty, standardy oraz oświadczenia i deklaracje dotyczące oferowanych urządzeń, wymagane załącznikiem nr 5.2 do SIWZ dla następujących pozycji tego załącznika: - poz. 6 - komputer PC, - poz.7 - komputer PC, - poz.10 - notebook; 13. Wydruk z przeprowadzonego testu potwierdzający, że oferowany model komputera PC (stacja graficzna) z oferowanym procesorem osiągnął w teście SPECInt_rate2006 wynik min. 350 pkt. dla poz. poz. 6 załącznika nr 5.2 do SIWZ - komputer PC. Test musi być potwierdzony przez przedstawiciela producenta komputera w Polsce; 14. Wydruk z przeprowadzonego testu potwierdzający, że oferowany model komputera PC (stacja robocza) z oferowanym procesorem osiągnął w teście SYSMark2012 Rating wynik min. 159 pkt. - test musi być potwierdzony przez przedstawiciela producenta komputera w Polsce: komputer PC poz. 7 załącznika nr 5.2 do SIWZ; 15. Wydruk z przeprowadzonego testu potwierdzający, że oferowany model komputera przenośnego (notebook) z oferowanym procesorem osiągnął w teście MobileMark2007 Performance Qualification wynik min. 200 pkt. oraz Battery Life Rating wynik min. 240 minut - test musi być potwierdzony przez przedstawiciela producenta komputera w Polsce dla poz. 10 załącznika nr 5.2 do SIWZ - komputer przenośny (notebook); 16. Dowód wniesienia wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.2wog.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W-w, ul. Obornicka 100-102, bud.2, pok. 101 lub pocztą po dokonaniu przelewu. Opł. 23,62 zł, prośby na fax: 71/76 56 228, przelew: 62 1010 1674 0001 2722 3100 0000, tyt. SZKOL/440/2014.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Wrocław, ul. Obornicka 100-102, bud. nr 2, I piętro, pok. 121 Kancelaria Jawna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom (art. 36a ust. 1 ustawy Pzp) jednakże kluczowe części zamówienia - wskazane w pkt. I ppkt.: 4, 5, 7 i 8 załącznika nr 5.1 do SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) - Wykonawca zobowiązany jest wykonać osobiście. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy ( art. 36b ust. 1 ustawy Pzp). Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia (art. 36b ust. 2 ustawy Pzp) Otwarcie ofert nastąpi w dniu 11.08.2014 r. o godz. 11:00 w siedzibie Zamawiającego - bud. nr 2, parter, sala odpraw (pok. 19).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.