eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Samborzec › Przebudowa drogi gminnej nr 373090 T Janowice - Mazowsze od km 0+000 do km 1+180 i Przebudowa drogi gminnej nr 373008 T Jachimowice - Trzykosy od km 0+000 do km 1+000

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-31

Samborzec: Przebudowa drogi gminnej nr 373090 T Janowice - Mazowsze od km 0+000 do km 1+180 i Przebudowa drogi gminnej nr 373008 T Jachimowice - Trzykosy od km 0+000 do km 1+000
Numer ogłoszenia: 256560 - 2014; data zamieszczenia: 31.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Samborzec , Samborzec 43, 27-650 Samborzec, woj. świętokrzyskie, tel. 015 8314443, faks 015 8314583.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.samborzec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej nr 373090 T Janowice - Mazowsze od km 0+000 do km 1+180 i Przebudowa drogi gminnej nr 373008 T Jachimowice - Trzykosy od km 0+000 do km 1+000.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja następujących zadań: CZĘŚĆ NR 1 Przebudowa drogi gminnej nr 373090 T Janowice - Mazowsze od km 0+000 do km 1+180. Zakres robót obejmuje wykonanie: - karczowanie zagajników - 0,02 ha, - Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni przy użyciu równiarki samojezdnej i walca statycznego - 2 791,00 m2, - Korytowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni przy użyciu równiarki samojezdnej i walca statycznego. Koryto gr 10cm. Grunt wyprofilować pod pobocza - 816,00 m2, - W-wa dolna podbudowy z rumoszu skalnego gr 20 cm po zagęszczeniu - 816,00 m2, - W-wa z kruszywa łamanego 0/63 stabilizowanego mechanicznie, zaklinowana kruszywem łamanym 0/31,5mm gr. warstwy po zagęszczeniu 15cm - 3 787,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa wiążąca, wzmacniająca gr. w-wy 4 cm, transport mieszanki samochodami samowyład. - 3 669,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa ścieralna gr. w-wy 3 cm, transport mieszanki samochodami samowyład. - 3 551,00 m2, - Ścinanie i uzupełnianie pobocza gruntem i tłuczniem. gr. 0,1m. Pobocza utrwalić powierzchniowo emulsją asfaltową lub asfaltem płynnym - 1 570,00 m2. CZĘŚĆ NR 2 Przebudowa drogi gminnej nr 373008 T Jachimowice - Trzykosy od km 0+000 do km 1+000. - Ścinanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni przy użyciu równiarki samojezdnej i walca statycznego - 3 216,00 m2, - W-wa z kruszywa łamanego 0/63 stabilizowanego mechanicznie, zaklinowana kruszywem łamanym 0/31,5mm śr. gr. warstwy po zagęszczeniu 15cm - 3 216,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa wiążąca, wzmacniająca gr. w-wy 3 cm, transport mieszanki samochodami samowyład. - 3 116,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa ścieralna gr. w-wy 3 cm, transport mieszanki samochodami samowyład - 3 016,00 m2, - Ścinanie i uzupełnianie pobocza gruntem i tłuczniem. gr. 0,1m. Pobocza utrwalić powierzchniowo emulsją asfaltową lub asfaltem płynnym - 1 400,00 m2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: - Przedmiary robót (załącznik nr 8 do SIWZ), - Dokumentacja projektowa (załącznik nr 9 do SIWZ). Wszystkie materiały i urządzenia, określone nazwami handlowymi lub poprzez wskazanie ich producenta, które zostały wymienione w dokumentacji przetargowej, podane są jako produkty referencyjne i mogą być zastąpione innymi o równoważnych parametrach. Nazwy handlowe użyte w dokumentacji projektowej są traktowane jako definicje standardu lub typ produktu, a nie jako żądanie zaoferowania przez Wykonawców materiałów i urządzeń oferowanych przez konkretnych producentów. Za materiały i urządzenia równoważne będą uważane takie, które posiadają zbliżone lub lepsze cechy i parametry tj. spełniają podobne funkcje i wykonane są z materiałów o charakterystyce, trwałości oraz wytrzymałości nie gorszych od cech i parametrów materiałów i urządzeń określonych nazwami handlowymi lub poprzez wskazanie ich producenta. Wykonawca może użyć pojazdów o dowolnej ładowności z uwzględnieniem ograniczeń i utrudnień wynikających z przepisów o znakach i sygnałach drogowych oraz warunków lokalnych na poszczególnych drogach, tj. wąskich pasów drogowych na poszczególnych drogach przewidzianych do realizacji oraz występujących w ich ciągach wąwozów. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa wskazuje normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Wykonawca może zaproponować dostawy, usługi lub roboty budowlane niemające certyfikatu zgodności ze wskazaną w dokumentacji technicznej normą, aprobatą czy specyfikacją techniczną zastosowaną przez zamawiającego, o ile parametry oferowanych dostawy, usług lub robót budowlanych nie są gorsze od określonych we wskazanej normie, aprobacie lub specyfikacji technicznej oraz posiadają certyfikat zgodności z normą, aprobatą lub specyfikacją techniczną inną niż wskazana.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9, 45.11.10.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jedną robotę budowlaną o wartości jednostkowej min. 150 000,00 zł i polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej oraz wykaże, że roboty zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku składania oferty wspólnej warunek powinien być spełniony przez co najmniej jednego z wykonawców składających wspólną ofertę albo łącznie przez kilku z nich lub wszystkich

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jedna osoba, które będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako kierownik robót budowlanych, posiada wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy. W zakresie określonych uprawnień budowlanych dopuszcza się odpowiadające im: - ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - kwalifikacje zawodowe uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12 a i innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). W przypadku składania oferty wspólnej warunek powinien być spełniony przez co najmniej jednego z wykonawców składających wspólną ofertę albo łącznie przez kilku z nich lub wszystkich

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia w wysokości min. 150 000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej warunek powinien być spełniony przez co najmniej jednego z wykonawców składających wspólną ofertę albo łącznie przez kilku z nich lub wszystkich. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/ informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę; - kosztorys ofertowy - sporządzony na podstawie przedmiaru robót i podpisany przez wykonawcę; - dokumenty potwierdzające posiadanie pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przepisów prawa lub przedstawionych dokumentów rejestrowych; - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia; - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów (wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowych) na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, lub inne dowody świadczące o tym, iż Wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia - w sytuacji polegania przez Wykonawcę na zasobach innych podmiotów; - wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy - zestawienie tabelaryczne (o ile dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) jeżeli będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót w następstwie szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych, odbiegających od typowych dla polskiego klimatu, lub szczególnych zjawisk atmosferycznych, które uniemożliwią terminowe prowadzenie i ukończenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonywania, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów, w szczególności w postaci powodzi, nawalnych deszczy, gradobicia czy trąby powietrznej, o ile konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; 2) ustawowej zmiany stawki podatku VAT; w razie zmiany stawki wykonawca otrzyma określone w umowie wynagrodzenie netto powiększone o kwotę podatku od towarów i usług obliczoną zgodnie z aktualną stawką; 3) zmniejszenie wynagrodzenia na skutek zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy, rezygnacji z realizacji części przedmiotu umowy lub odstąpienia od niej. W takim wypadku Wykonawca otrzyma wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonanej części umowy obliczone zgodnie z cenami przyjętymi w kosztorysie ofertowym i zakresem realizacji wynikającym z protokołu odbioru oraz kosztorysem powykonawczym; 4) zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: a) niedostępnością na rynku materiałów, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków geologicznych skutkujących brakiem możliwości zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; 5) jeżeli będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót w następstwie okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności z powodu nieterminowego przekazania terenu budowy lub konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót; 6) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji. 7) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 8) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 9) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; 10) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących sytuacjach: 1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 2) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 PrBud, 3) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 4) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, 5) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 6) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 3. W przypadku zaistnienia sytuacji określonych w ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania inspektorowi nadzoru inwestorskiego wniosku, o którym mowa w ust. 6, dotyczącego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 4. W przypadku konieczności modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony wyodrębniają: 1) roboty zamienne, przez które rozumie się roboty nieodstępujące w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego, które Wykonawca wykona w zamian za roboty zawarte w pierwotnej dokumentacji projektowej, a które skutkują usprawnieniem procesu budowlanego, zwiększeniem bezpieczeństwa realizacji robót, bezpieczeństwa użytkowania, funkcjonalności obiektu budowlanego lub zmniejszeniem kosztów realizacji inwestycji, 2) roboty zaniechane, przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne lub od których Wykonawca odstąpił, 3) roboty dodatkowe, przez które rozumie się roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, których nie przewidywała dokumentacja projektowa i których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy, a które wymagają zlecenia w ramach odrębnego zamówienia. 5. Zmiany zakresu świadczenia Wykonawcy, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, mogą nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy, którego podstawę stanowić będzie sporządzony przez Wykonawcę protokół konieczności, zaakceptowany przez inspektora nadzoru i w razie konieczności projektanta. 6. W celu uzyskania zgody Zamawiającego na sporządzenie protokołu konieczności, Wykonawca składa pisemny wniosek z propozycją zmiany, który zawiera: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) obliczenie kosztów zmiany w postaci: a) kosztorysu różnicowego dla robót zamiennych, w stosunku do robót przewidzianych umową, zawierającego wycenę robót zamiennych z podaniem podstaw ich kalkulacji w oparciu o czynniki cenotwórcze przyjęte w kosztorysie ofertowym, b) kosztorysu na roboty zaniechane w oparciu o kosztorys ofertowy; 4) rysunki zamienne sporządzone bądź zaakceptowane przez Projektanta, jeżeli zmiana wymaga dokonania zmian w projekcie. 7. Wniosek, o którym mowa w ust. 6, powinien zostać przekazany Zamawiającemu niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach uzasadniających zmianę zakresu świadczenia Wykonawcy. 8. Przed skierowaniem do Zamawiającego wniosku o dokonanie zmian, Wykonawca winien uzyskać opinię inspektora nadzoru co do proponowanych zmian, a ponadto, jeżeli dotyczą one ust. 4 pkt 1 i 2, również autora projektu. Kosztorysy , o których mowa w ust. 6, muszą zostać sprawdzone i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. 9. W przypadku, gdy o dokonanie zmian zakresu świadczenia Wykonawcy, o których mowa w ust. 4 pkt 1 i 2, wnioskował będzie Zamawiający, Wykonawca dokona wyceny zmiany, która podlegać będzie weryfikacji Inspektora Nadzoru. W przypadku zaakceptowania przez Zamawiającego przedłożonej wyceny, zostanie sporządzony protokół konieczności stanowiący podstawę do aneksu do umowy. 10. Zakazuje się Wykonawcy wprowadzania jakichkolwiek zmian w realizowanym zamówieniu bez wyczerpania procedury określonej w ust. 3-9. 11. Zawarcie umowy na roboty dodatkowe, o której mowa w ust. 2 pkt 3, możliwe będzie po przeprowadzeniu odrębnego postępowania, podstawę którego stanowić będzie protokół konieczności wykonania robót dodatkowych, zaakceptowany przez Zamawiającego, a podpisany przez Wykonawcę, inspektora nadzoru i w razie konieczności projektanta. 12. Załącznikiem do protokołu konieczności, o którym mowa w ust. 5 i 11, stanowiącym jego integralną część, jest protokół z negocjacji dotyczących wyceny robót z Wykonawcą zatwierdzony przez Kierownika budowy i zaakceptowany przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. 13. Wycena robót, o których mowa w ust. 4, dokonywane będzie w szczególności w oparciu o zakres koniecznych dodatkowych robót budowlanych, robót zamiennych lub zaniechanych oraz wartości przyjęte w Kosztorysie ofertowym. 14. Jeżeli roboty, będące przedmiotem protokołu konieczności, nie odpowiadają opisowi pozycji w Kosztorysie ofertowym, ale jest możliwe ustalenie nowej ceny na podstawie ceny jednostkowej z Kosztorysu ofertowego poprzez interpolację, Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia Inspektorowi nadzoru inwestorskiego. 15. Jeżeli nie można wycenić robót, o których mowa w ust. 4, z zastosowaniem metod, o których mowa w ust. 13 i 14, kalkulacja ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji, przedkładana do akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego przez Wykonawcę, nie może być wyższa od średnich cen publikowanych w wydawnictwach branżowych (np. SEKOCENBUD, Orgbud, Intercenbud itp.) dla województwa świętokrzyskiego, aktualnych w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym kalkulacja jest sporządzana

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.samborzec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Samborcu Samborzec 43 27-650 Samborzec.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Samborcu Samborzec 43 27-650 Samborzec pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej nr 373090 T Janowice - Mazowsze od km 0+000 do km 1+180.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje wykonanie: - karczowanie zagajników - 0,02 ha, - Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni przy użyciu równiarki samojezdnej i walca statycznego - 2 791,00 m2, - Korytowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni przy użyciu równiarki samojezdnej i walca statycznego. Koryto gr 10cm. Grunt wyprofilować pod pobocza - 816,00 m2, - W-wa dolna podbudowy z rumoszu skalnego gr 20 cm po zagęszczeniu - 816,00 m2, - W-wa z kruszywa łamanego 0/63 stabilizowanego mechanicznie, zaklinowana kruszywem łamanym 0/31,5mm gr. warstwy po zagęszczeniu 15cm - 3 787,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa wiążąca, wzmacniająca gr. w-wy 4 cm, transport mieszanki samochodami samowyład. - 3 669,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa ścieralna gr. w-wy 3 cm, transport mieszanki samochodami samowyład. - 3 551,00 m2, - Ścinanie i uzupełnianie pobocza gruntem i tłuczniem. gr. 0,1m. Pobocza utrwalić powierzchniowo emulsją asfaltową lub asfaltem płynnym - 1 570,00 m2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: - Przedmiary robót (załącznik nr 8 do SIWZ), - Dokumentacja projektowa (załącznik nr 9 do SIWZ). Wszystkie materiały i urządzenia, określone nazwami handlowymi lub poprzez wskazanie ich producenta, które zostały wymienione w dokumentacji przetargowej, podane są jako produkty referencyjne i mogą być zastąpione innymi o równoważnych parametrach. Nazwy handlowe użyte w dokumentacji projektowej są traktowane jako definicje standardu lub typ produktu, a nie jako żądanie zaoferowania przez Wykonawców materiałów i urządzeń oferowanych przez konkretnych producentów. Za materiały i urządzenia równoważne będą uważane takie, które posiadają zbliżone lub lepsze cechy i parametry tj. spełniają podobne funkcje i wykonane są z materiałów o charakterystyce, trwałości oraz wytrzymałości nie gorszych od cech i parametrów materiałów i urządzeń określonych nazwami handlowymi lub poprzez wskazanie ich producenta. Wykonawca może użyć pojazdów o dowolnej ładowności z uwzględnieniem ograniczeń i utrudnień wynikających z przepisów o znakach i sygnałach drogowych oraz warunków lokalnych na poszczególnych drogach, tj. wąskich pasów drogowych na poszczególnych drogach przewidzianych do realizacji oraz występujących w ich ciągach wąwozów. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa wskazuje normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Wykonawca może zaproponować dostawy, usługi lub roboty budowlane niemające certyfikatu zgodności ze wskazaną w dokumentacji technicznej normą, aprobatą czy specyfikacją techniczną zastosowaną przez zamawiającego, o ile parametry oferowanych dostawy, usług lub robót budowlanych nie są gorsze od określonych we wskazanej normie, aprobacie lub specyfikacji technicznej oraz posiadają certyfikat zgodności z normą, aprobatą lub specyfikacją techniczną inną niż wskazana..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9, 45.11.10.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej nr 373008 T Jachimowice - Trzykosy od km 0+000 do km 1+000.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje wykonanie: - Ścinanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni przy użyciu równiarki samojezdnej i walca statycznego - 3 216,00 m2, - W-wa z kruszywa łamanego 0/63 stabilizowanego mechanicznie, zaklinowana kruszywem łamanym 0/31,5mm śr. gr. warstwy po zagęszczeniu 15cm - 3 216,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa wiążąca, wzmacniająca gr. w-wy 3 cm, transport mieszanki samochodami samowyład. - 3 116,00 m2, - Nawierzchnie z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12,8 warstwa ścieralna gr. w-wy 3 cm, transport mieszanki samochodami samowyład. - 3 016,00 m2, - Ścinanie i uzupełnianie pobocza gruntem i tłuczniem. gr. 0,1m. Pobocza utrwalić powierzchniowo emulsją asfaltową lub asfaltem płynnym - 1 400,00 m2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: - Przedmiary robót (załącznik nr 8 do SIWZ), - Dokumentacja projektowa (załącznik nr 9 do SIWZ). Wszystkie materiały i urządzenia, określone nazwami handlowymi lub poprzez wskazanie ich producenta, które zostały wymienione w dokumentacji przetargowej, podane są jako produkty referencyjne i mogą być zastąpione innymi o równoważnych parametrach. Nazwy handlowe użyte w dokumentacji projektowej są traktowane jako definicje standardu lub typ produktu, a nie jako żądanie zaoferowania przez Wykonawców materiałów i urządzeń oferowanych przez konkretnych producentów. Za materiały i urządzenia równoważne będą uważane takie, które posiadają zbliżone lub lepsze cechy i parametry tj. spełniają podobne funkcje i wykonane są z materiałów o charakterystyce, trwałości oraz wytrzymałości nie gorszych od cech i parametrów materiałów i urządzeń określonych nazwami handlowymi lub poprzez wskazanie ich producenta. Wykonawca może użyć pojazdów o dowolnej ładowności z uwzględnieniem ograniczeń i utrudnień wynikających z przepisów o znakach i sygnałach drogowych oraz warunków lokalnych na poszczególnych drogach, tj. wąskich pasów drogowych na poszczególnych drogach przewidzianych do realizacji oraz występujących w ich ciągach wąwozów. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa wskazuje normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Wykonawca może zaproponować dostawy, usługi lub roboty budowlane niemające certyfikatu zgodności ze wskazaną w dokumentacji technicznej normą, aprobatą czy specyfikacją techniczną zastosowaną przez zamawiającego, o ile parametry oferowanych dostawy, usług lub robót budowlanych nie są gorsze od określonych we wskazanej normie, aprobacie lub specyfikacji technicznej oraz posiadają certyfikat zgodności z normą, aprobatą lub specyfikacją techniczną inną niż wskazana.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9, 45.11.10.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.