eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie ekspertyzy, która będzie materiałem bazowym do opracowania Strategii postępowania z komunalnymi osadami ściekowymi na lata 2014-2020

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-31

Warszawa: Wykonanie ekspertyzy, która będzie materiałem bazowym do opracowania Strategii postępowania z komunalnymi osadami ściekowymi na lata 2014-2020
Numer ogłoszenia: 256442 - 2014; data zamieszczenia: 31.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5792107, faks 22 5792112.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gdos.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie ekspertyzy, która będzie materiałem bazowym do opracowania Strategii postępowania z komunalnymi osadami ściekowymi na lata 2014-2020.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie ekspertyzy, która będzie materiałem bazowym do opracowania Strategii postępowania z komunalnymi osadami ściekowymi na lata 2014-2020. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1 do SIWZ. Po zawarciu umowy stanowił on będzie Załącznik do umowy. Warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze 90.72.00.00 - Ochrona środowiska .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 100.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego numer 19 1010 1010 0060 1513 9120 0000, z dopiskiem wadium 28/GDOŚ/2014 ekspertyza - komunalne osady ściekowe. 5. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż w pieniądzu, należy złożyć w siedzibie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, w Kancelarii, pokój nr 486. 8. Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium, zostanie, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje z należytą starannością co najmniej 3 usługi z zakresu gospodarki wodno-ściekowej lub gospodarki odpadowej, polegające na przygotowaniu bądź opracowaniu: publikacji, ekspertyz, koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000 złotych brutto;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każda spełnia w szczególności następujące wymagania: 1. jedna osoba, jako Ekspert w dziedzinie nauk biologicznych, chemicznych lub technicznych, posiadająca co najmniej stopień doktora habilitowanego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej lub gospodarki odpadowej, posiadająca minimum 10-letnie doświadczenie w pracy zawodowej z zakresu gospodarki wodno-ściekowej lub gospodarki odpadowej oraz wykaże się jako autor lub współautor co najmniej 10 publikacji naukowych oraz co najmniej 5 ekspertyz, koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów z zakresu gospodarki wodno-ściekowej lub gospodarki odpadowej, 2. jedna osoba, jako Ekspert w dyscyplinie prawa, posiadająca co najmniej wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu nauk prawniczych, posiadająca minimum 7-letnie doświadczenie w pracy zawodowej z zakresu prawa związanego z ochrony środowiska oraz wykaże się wykonaniem jako autor lub współautor co najmniej 10 publikacji, ekspertyz, koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów z zakresu prawa dotyczącego zagadnień ochrony środowiska, w tym gospodarki wodno-ściekowej lub gospodarki odpadowej, 3. jedna osoba, jako Ekspert w dziedzinie nauk technicznych lub rolniczych, posiadająca wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z zakresu gospodarki wodnej, posiadająca minimum 7-letnie doświadczenie w pracy zawodowej w zakresie technologii oczyszczania ścieków komunalnych oraz wykaże się wykonaniem jako autor lub współautor co najmniej 10 publikacji, ekspertyz, koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów z zakresu inżynierii środowiska lub gospodarki wodnej, 4. jedna osoba, jako Ekspert z dyscypliny ochrony środowiska lub inżynierii środowiska, specjalizujący się w zagadnieniach obejmujących technologie zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych, posiadająca wykształcenie co najmniej wyższe inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami, w tym w szczególności gospodarki osadowej oraz posiadająca minimum 7-letnie doświadczenie w pracy zawodowej z zakresu gospodarki osadami oraz wykaże się jako autor lub współautor co najmniej 10 publikacji, ekspertyz, koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów z zakresu ochrony środowiska lub gospodarki odpadami, 5. jedna osoba, jako Ekspert w dziedzinie nauk rolniczych lub leśnych, specjalizujący się w zagadnieniach obejmujących gospodarkę nawozową, posiadająca wykształcenie co najmniej magisterskie z zakresu rolnictwa lub leśnictwa oraz posiadająca minimum 7-letnie doświadczenie w pracy zawodowej, badawczej lub naukowej z zakresu gospodarki nawozowej oraz wykonaniem jako autor lub współautor co najmniej 10 publikacji, ekspertyz, koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów z zakresu ochrony środowiska. Zamawiający nie dopuszcza spełnienia tego warunku poprzez łączenie ról osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, wskazanych w pkt. od 1. do 5.;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli osoba (osoby) podpisująca (podpisujące) ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa (działają) na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza musi zostać dołączone do oferty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP, przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w następujących okolicznościach: 1. zmiany stawki VAT w ramach realizacji Umowy, z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie brutto Wykonawcy nie ulegnie zmianie. Zmiana ta następuje z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę VAT; 2. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy; 3. zmiany składu osobowego zespołu do wykonania Dzieła, w tym także z powodu zdarzeń losowych takich jak śmierć, choroba, ustania stosunku pracy, rozwiązania współpracy, pod warunkiem, że osoby proponowane w zastępstwie wyłączonego ze składu członka zespołu, nowe osoby włączone do zespołu, jak również nowy skład zespołu w całości spełnią warunki udziału w postępowaniu; 4. gdy zmiana cech lub sposoby realizacji przedmiotu Umowy jest korzystna dla Zamawiającego; 5. gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony; 6. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu zakończenia realizacji Umowy w sytuacji, gdy przyczyną będzie zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gdos.gov.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa pok. 486..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa pok. 486..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu POPT.03.01.00-00-375/13-00 Wsparcie na działania sieci organów środowiskowych i instytucji zarządzających funduszami unijnymi Partnerstwo: Środowisko dla Rozwoju w 2014 r., realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, Priorytet III - Wsparcie realizacji operacji funduszy strukturalnych; Działanie 3.1 - Funkcjonowanie instytucji zaangażowanych w realizację NSRO, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2. Zamawiający, zgodnie z art. 147 ustawy, żąda od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie. 3. Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są Pani Katarzyna Gałecka - Główny Specjalista w Zespole do spraw Zamówień Publicznych w Wydziale Administracyjno-Kadrowym w Biurze Administracyjno-Kadrowym - fax (22) 579 21 12, adres e-mail: zampub@gdos.gov.pl oraz Pani Magdalena Bławdziewicz-Odolińska, Starszy Specjalista w Biurze Administracyjno -Kadrowym w Wydziale Zamówień Publicznych i Administracji - fax (0 22) 579 21 12, adres e-mail: zampub@gdos.gov.pl. 4. W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) aktualny na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski opatrzone zapisem o następującej treści za zgodność tłumaczenia lub potwierdzam tłumaczenie oraz poświadczone przez Wykonawcę. W razie wątpliwości uznaję się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.