eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Rozwój infrastruktury okołoturystycznej na terenie zabytkowej kopalni IGNACY w Rybniku.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-29

Rybnik: Rozwój infrastruktury okołoturystycznej na terenie zabytkowej kopalni IGNACY w Rybniku.
Numer ogłoszenia: 253452 - 2014; data zamieszczenia: 29.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rybnik , ul. B. Chrobrego 2, 44-200 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 4223011, faks 032 4224124.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozwój infrastruktury okołoturystycznej na terenie zabytkowej kopalni IGNACY w Rybniku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowy budynku maszynowni i stolarni wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu w Rybniku - Niewiadomiu przy ul. Mościckiego 3. Obiekt znajdują się na terenie zespołu zabudowań zabytkowej kopalni Ignacy. Budynek i teren inwestycji znajduje się w strefie bezpośredniej ochrony konserwatorskie. Na terenie objętym zakresem opracowania w stanie istniejącym znajdują się 4 budynki: - przebudowywany budynek maszyny wyciągowej, - budynek nadszybia szybu Głowacki z wieżą wyciągową, - pokopalniany budynek użytkowany jako kort tenisowy, - wieża widokowa (przebudowana wieża ciśnień). Budynek kortu tenisowego przeznaczony jest do rozbiórki, ale nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. Budynek zostanie rozebrany przez Kompanię Węglową S.A. do końca września bieżącego roku, co Wykonawca będzie musiał uwzględnić w harmonogramie swoich prac, ponieważ budynek znajduje się na terenie przeznaczonym do zagospodarowania w ramach planowanej do realizacji inwestycji. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać roboty rozbiórkowe na zewnątrz obiektu: - wskazanych fragmentów ogrodzenia i bram, - nawierzchni z kostki kamiennej - kostkę po rozebraniu należy składować we wskazanym przez inwestora miejscu aż do momentu jej ponownego wykorzystania do wykonania nawierzchni wg części drogowej niniejszego projektu, - pozostałych nawierzchni utwardzonych wraz z krawężnikami, - pozostałości torowiska, - wskazanej kanalizacji oraz studzienek i wpustów drogowych, - remontowanego wpustu i fragmentu kanalizacji, - schodów wejściowych do budynku, - stalowego zbiornika znajdującego się przy budynku maszyny wyciągowej, - pomnika (głaz kamienny z tablicą pamiątkową ) - pomnik należy składować we wskazanym przez inwestora miejscu do momentu umiejscowienia go w projektowanej lokalizacji. Realizacja przedmiotu zamówienia jest związana z budową przyłączy i sieci: - zewnętrznej instalacja oświetlenia terenu, - przyłącza kanalizacji sanitarnej, - przyłącza wodociągowego, - przyłącza ciepłowniczego, - remontem odcinka sieci kanalizacji deszczowej, - rozbudową istniejącej sieci wodociągowej. Dla obsługi komunikacyjnej istniejących obiektów, zaprojektowano drogę dojazdową oraz plac pieszo-jezdny z miejscami parkingowymi i chodniki. Na placu pieszo-jezdnym w sąsiedztwie wieży zaprojektowano wyspę o kształcie koła pełniącą funkcję trawnika, na którym zostanie zlokalizowany przeniesiony pomnik z tablicą pamiątkową. Przedmiotowy teren będzie oświetlony poprzez latarnie oraz oprawy oświetleniowe na elewacjach przebudowywanego budynku. Zachowane zostaną również istniejące lampy podświetlające wieżę widokowa. Na terenie inwestycji zaprojektowano również elementy małej architektury takie jak ławki, kosze na śmieci, zadaszone miejsce gromadzenia odpadów stałych. Przebudowywany budynek zbudowany jest na planie prostokąta o wymiarach 41,3x12,9 m. Wysokość budynku wynosiła będzie po przebudowie 10,41m (15 cm więcej w stosunku do stanu istniejącego). Budynek przekryty dachem dwuspadowym o nachyleniu 5% i 6%. Główne wejście do budynku zlokalizowane będzie od strony południowo-wschodniej. Przed wejściem znajdują się schody zewnętrzne oraz taras. Na taras przed wejściem istnieje również możliwość dostępu chodnikiem o spadku 4% biegnącym wzdłuż elewacji budynku. Od strony północno-zachodniej znajduje się wyjście ewakuacyjne oraz wejście do pomieszczenia wymiennikowni, do których prowadzi chodnik o nawierzchni z kostki betonowej i szerokości 1,5 m. Wzdłuż krótszych elewacji budynku zaprojektowano betonowe koryta odwadniające. W miejscach gdzie do budynku nie przylega ani chodnik ani koryto odwadniające zaprojektowano opaski żwirowe o szerokości 50 cm z krawężnikami betonowymi. Budynek usytuowany jest po południowo-zachodniej części nadszybia, składa się z dwóch części: niższej, jednokondygnacyjnej zawierającej maszynę wyciągową oraz wyższej, dwukondygnacyjnej, w której mieściła się stolarnia. Obiekt maszyny wyciągowej wzniesiony jest na rzucie wydłużonego prostokąta o bryle zwartej, jednokondygnacyjnej o spłaszczonym dachu dwuspadowym. Ściany wzniesiono w konstrukcji murowanej z cegły, od wewnątrz otynkowano. Dach (przebudowany) z płyt korytkowych na stalowych dźwigarach. Pod dźwigarami znajduje się suwnica. Posadzki ceramiczne w formie kwadratowych płytek. W części posadzki znajdują się głębokie kanały (dostęp do obsługi maszyny) przykryte od góry deskami. Otwory okienne zamknięte są łukiem pełnym ze stolarką wielopodziałową, wielopoziomową o przeszkleniu pojedynczym. Otwory drzwiowe zamknięte są łukiem pełnym ze stolarką dwuskrzydłową, pełną. W górnej części otworów widoczne naświetla. Elewacja północno-wschodnia zwieńczona jest spłaszczonym, trójkątnym szczytem, jednokondygnacyjna o symetrycznym układzie rozwiązań. W elewacji widoczne są narożne lizeny oraz otwór linowy w górnej części. Elewacje południowo-wschodnia i północno-zachodnia są jednokondygnacyjne, czteroosiowe z podziałem lizenami oraz płaskim gzymsem na kroksztynach w pasie zamknięcia. W polach między lizenami widoczne pojedyncze otwory okienne oraz otwór drzwiowy w pierwszej osi. Wnętrze jest jednoprzestrzenne. W obiekcie zlokalizowano parową maszynę wyciągową z 1900 roku. Od strony południowo-zachodniej do pomieszczenia maszyny wyciągowej przylega część budynku dwukondygnacyjna, podpiwniczona. Wygląd tej części pod względem kształtu bryły, dachu, podziałów elewacji, formy otworów okiennych parteru, zastosowanych materiałów, jest analogiczny do pomieszczenia maszyny wyciągowej - obie części stanowią integralną całość. Okna piętra budynku mają kształt prostokątny, ponad oknami widoczne są żelbetowe nadproża. W centralnej części budynku znajduje się żelbetowa klatka schodowa - jej lokalizacja powoduje zaburzenie na elewacji rytmu otworów okiennych i drzwiowych. Na elewacji w tym miejscu pojawiają się drzwi bez naświetla łukowego oraz dodatkowe okno na poziomie półpiętra. Prawdopodobnie piętro budynku wraz z klatką schodową dobudowane zostały w późniejszym okresie na co wskazywać może użycie innego rodzaju cegły oraz widoczne zamurowanie otworu zamkniętego łukiem w miejscu obecnych prostokątnych drzwi. Na elewacjach budynku znajdują się pozostałości rurociągów w bardzo złym stanie technicznym na stalowych podkonstrukcjach, znacznie obniżające estetykę obiektu. Wejścia do budynku znajdują się od strony południowo-wschodniej i od strony północno-zachodniej. Od strony południowo-wschodniej znajdują się obecnie 3 wejścia: w/w wejście na klatkę schodową, wejście do pomieszczenia maszyny oraz wejście do pomieszczenia w centralnej części budynku. Przed wejściami po tej stronie budynku, ze względu na warunki terenowe, zlokalizowane są schody wejściowe, które znajdują się w bardzo złym stanie technicznym. Od strony północno-zachodniej wejście odbywa się bezpośrednio z poziomu terenu i znajdują się tu 3 otwory drzwiowe. Lokalizacja wejść, poza przesunięciem jednego wejścia z tyłu budynku, pozostaje bez zmian. W ramach realizacji zamówienia zaprojektowano odtworzenie otworu drzwiowego zamkniętego łukiem oraz likwidację dodatkowego okna na elewacji południowo-wschodniej, co będzie możliwe dzięki przebudowie klatki schodowej. Pozostałe zmiany w elewacjach zostały ograniczone do niezbędnego minimum. Na elewacji północno-wschodniej projektuje się zamurowanie otworu linowego. Od strony południowo-wschodniej zaprojektowano nowe schody zewnętrzne wraz z podestem przedwejściowym. Na elewacji południowo-zachodniej zaprojektowano odtworzenie dwóch częściowo zamurowanych otworów okiennych. Od najmniej widocznej strony północno-zachodniej projektuje się przekształcenie jednego otworu okiennego w drzwi oraz jednych drzwi w okno. Zmiany te są niezbędne - wynikają bezpośrednio z funkcji i układu pomieszczeń zlokalizowanych w budynku. Planuje się również usunięcie nieczynnych rurociągów wraz z konstrukcjami, wykonanie docieplenia dachów i pokrycia oraz związane z tym nieznaczne podniesienie murków attykowych, a także wykonanie systemu drabin aluminiowych, obróbek blacharskich, orynnowania, nowej ślusarki okiennej. Remontowany budynek podzielono funkcjonalnie na 3 strefy: turystyczno-ekspozycyjną, użytkową oraz część wspólną: - część o funkcji turystyczno-ekspozycyjnej obejmuje pomieszczenie maszyny wyciągowej, - część użytkowa to duże sale znajdujące się na parterze i piętrze budynku wraz z zapleczem gastronomicznym, - cześć wspólna obejmująca pomieszczenia higieniczno-sanitarne na parterze i piętrze, pomieszczenia socjalne, gospodarcze, techniczne, komunikację oraz pomieszczenie biura znajdujące się na parterze budynku. W budynku wydzielono również dostępne z zewnątrz pomieszczenie wymiennikowni. W związku z projektowaną funkcją zaprojektowano zupełnie nowy układ pomieszczeń w centralnej części budynku, a także budowę nowych schodów żelbetowych. Zaprojektowano również pomieszczenia gospodarcze i technicznego o wysokości 2 m w kondygnacji parteru, nad pomieszczeniami higieniczno-sanitarnymi i zapleczem gastronomicznym. Pomieszczenia te dostępne będą z poziomu +2,65, tj. spocznika projektowanych schodów. W budynku istnieją piwnice, które zostaną zlikwidowane poprzez zasypanie. Zestawienie charakterystycznych parametrów technicznych budynku: Powierzchnia zabudowy: 557,46 m2 Powierzchnia użytkowa: 737,08 m2 Powierzchnia całkowita: 886,94 m2 Kubatura: 4 499,82 m3 Wysokość budynku 10,41m Liczba kondygnacji: 2 Zestawienie charakterystycznych parametrów technicznych zagospodarowania terenu: Nawierzchnie utwardzone istniejące bez zmian: 158,60 m2 Beton asfaltowy: 477,00 m2 Kostka kamienna 9/11: 904,00 m2 Kostka kamienna 17/20: 25,00 m2 Kostka betonowa systemu przepuszczającego wodę: 778,00 m2 Kostka betonowa chodnikowa: 310,00 m2 Opaski żwirowe, koryta betonowe, murki, schody: 143,60 m2 Powierzchnie terenu zielnego: 2 225,59 m2 Szczegółowy zakres robót opisano w projektach budowlanych p.n.: 1. Zabezpieczenie budynku przed wpływem szkód górniczych. 2. Prace ogólnobudowlane. 3. Instalacje sanitarne. 4. Instalacje elektryczne i teletechniczne. 5. Instalacja sygnalizacji pożaru. 6. Przyłącza wod-kan. 7. Roboty drogowe..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej dwie roboty obejmujące swoim zakresem remont istniejących obiektów budowlanych, każdy o wartości minimum 2.000.000,00 PLN (dwa miliony PLN) brutto. W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji (w przypadku inwestycji rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wraz z dodatkowymi uprawnieniami wymaganymi do kierowania robotami budowlanymi w obiektach zabytkowych podlegających nadzorowi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, b) Wykonawca dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodno-kanalizacyjnych, c) Wykonawca dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji energetycznych, d) Wykonawca dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej. Można łączyć wszystkie funkcje personelu budowlanego. W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy - w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zmianami).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w niżej opisanych przypadkach: 1) w zakresie zmian wartości wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1, w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, co zostanie poprzedzone sporządzeniem protokołów konieczności. Wynagrodzenie zostanie zmienione o wartość wynikającą z protokołów przedłużenie, 2) terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót ze względu na wystąpienie zdarzeń losowych (klęska żywiołowa, znaleziska niewybuchów oraz archeologiczne), 3) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót ze względu na wydane decyzje lub postanowienia wstrzymujących realizację robót przez instytucje niezależne, takie jak: PINB, Policja, PSP, Sanepid, Konserwator Zabytków, itp., 4) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało niezawinione przez Wykonawcę wstrzymanie robót ze względu na decyzję Zamawiającego o czasowym wstrzymaniu robót, np. wynikającą z konieczności czasowego przejęcia przez Zamawiającego terenu budowy. 2. Podstawą przedłużenia terminu umownego jest zgłoszenie przerwania prac przez Wykonawcę w dacie ich przerwania ze wskazaniem przyczyny ich wstrzymania, potwierdzone każdorazowo przez Zamawiającego w formie pisemnej. Przedłużenie terminu nastąpi w oparciu o aneks do umowy. Podstawą sporządzenia aneksu do umowy będzie wniosek Wykonawcy, w którym Zamawiający potwierdzi okres wstrzymania robót na podstawie okoliczności opisanychw ust. 1.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.rybnik.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Rybnika, ul. Bolesława Chrobrego 2, Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta Rybnika, ul. Bolesława Chrobrego 2, pok. 302.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WŚL 2007-2013 na poziomie 40% wydatków kwalifikowanych (działanie 3.2. Infrastruktura okołoturystyczna, Priorytet 3. Turystyka)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.