eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda Śląska › Budowa instalacji fotowoltaicznej na parkingu przy Parku Wodnym Aquadrom Sp. z o.o. ul. Kłodnicka 95A, 41-706 Ruda Śląska-zadanie 1,2,3,4.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-09-25

Ruda Śląska: Budowa instalacji fotowoltaicznej na parkingu przy Parku Wodnym Aquadrom Sp. z o.o. ul. Kłodnicka 95A, 41-706 Ruda Śląska-zadanie 1,2,3,4.
Numer ogłoszenia: 253092 - 2015; data zamieszczenia: 25.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: AQUADROM Sp. z o.o. , ul. Kłodnicka 95A, 41-706 Ruda Śląska, woj. śląskie, tel. 32 797 32 70, faks 32 797 32 71.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.aquadrom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: inny podmiot o którym mowa w art.3 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa instalacji fotowoltaicznej na parkingu przy Parku Wodnym Aquadrom Sp. z o.o. ul. Kłodnicka 95A, 41-706 Ruda Śląska-zadanie 1,2,3,4..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Budowa instalacji fotowoltaicznej na parkingu przy Parku Wodnym Aquadrom Sp. z o.o. ul. Kłodnicka 95A, 41-706 Ruda Śląska,zadanie 1,2,3,4 obejmująca: 1.Budowę instalacji fotowoltaicznej. 2.Oopracowanie schematu układu pomiarowego oraz telemechanicznego w uzgodnieniu z TAURON Dystrybucja S.A. Kraków, oddział Terenowy Gliwice. 3.Uzyskanie pozytywnej opinii opracowanego schematu układu pomiarowego i telemechanicznego przez URE Katowice 4.Wykonanie układu pomiarowego i telemechanicznego wraz dokonanym odbiorem przez TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Kraków, oddział Terenowy Gliwice. 5.Budowę konstrukcji wsporczej pod montaż instalacji fotowoltaicznej 6.Wykonanie robót rozbiórkowych i przygotowawczych 7.Wykonanie robót brukarskich 8.Wykonanie powykonawczego pomiaru geodezyjnego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 9.Przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie czynności eksploatacyjnych. Zadanie 1 System fotowoltaiczny na konstrukcji wsporczej wiat parkingowych o mocy min. 83 kWp, o minimalnej sprawności celki 19,1 % oraz uzysku rocznym energii min. 79 900,00 kWh. 1.Budowa instalacji fotowoltaicznej Obejmuje: panele fotowoltaiczne wykonane w technologii monokrystalicznej. Zainstalowane panele wykonane z połączonych ze sobą dwóch tafli szkła, pomiędzy którymi umieszczone są ogniwa fotowoltaiczne. Zastosowane panele wykonane w formie bezramowej (brak ramki na obwodzie modułu) należy skierować zgodnie z orientacją stanowisk postojowych. System fotowoltaiczny należy podłączyć do sieci poprzez specjalny falownik PV w taki sposób, aby dostarczać energię do instalacji elektrycznej budynku. Całość instalacji należy połączyć zgodnie z systemem fotowoltaicznym. Należy opracować schemat układu pomiarowego oraz telemechanicznego i uzgodnić go z TAURON Dystrybucja S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Należy uzyskać pozytywną opinię dla opracowanego układu pomiarowego i telemechanicznego przez URE Katowice. Wykonać układ pomiarowy i telemechaniczny wraz dokonaniem odbioru przez TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Wykonanie układu pomiarowego energii netto i brutto wraz z systemem inwerterów. Wykonać skrzynkę połączeniowo-zabezpieczającą. Skrzynkę połączyć wewnętrzną magistralą danych z inwerterem w celu monitorowania poszczególnych sekcji paneli. 2.Budowa konstrukcji wsporczej pod montaż instalacji fotowoltaicznej: Wykonanie i zabudowa ocynkowanej konstrukcji wiat wsporczych pod instalację fotowoltaiczną o konstrukcji kratowej słupowo - wiązarowej. 3.Wykonanie robót rozbiórkowych i przygotowawczych: demontaż 3 szt. słupów oświetleniowych, demontaż istniejącej kostki brukowej, wykonanie wykopów pod konstrukcję wsporczą dla instalacji fotowoltaicznej, wykonanie zbrojenia oraz stóp fundamentowych, 4.Wykonanie robót brukarskich: Odbudowa nawierzchni z kostki brukowej 144 m2 gr. 8 cm wraz z odbudową podbudowy. 5. Wykonanie powykonawczego pomiaru geodezyjnego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 6. Przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie czynności eksploatacyjnych. Zadanie 2 System fotowoltaiczny na konstrukcji wsporczej wiat parkingowych o mocy min. 83 kWp o minimalnej sprawności celki 19,1 % oraz uzysku rocznym energii min 79 900,00 kWh. 1.Budowa instalacji fotowoltaicznej Obejmuje: panele fotowoltaiczne wykonane w technologii monokrystalicznej. Zainstalowane panele wykonane z połączonych ze sobą dwóch tafli szkła, pomiędzy którymi umieszczone są ogniwa fotowoltaiczne. Zastosowane panele wykonane w formie bezramowej (brak ramki na obwodzie modułu) należy skierować zgodnie z orientacją stanowisk postojowych. System fotowoltaiczny należy podłączyć do sieci poprzez specjalny falownik PV w taki sposób, aby dostarczać energię do instalacji elektrycznej budynku. Całość instalacji należy połączyć zgodnie z systemem fotowoltaicznym. Należy opracować schemat układu pomiarowego oraz telemechanicznego i uzgodnić go z TAURON Dystrybucja S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Należy uzyskać pozytywną opinię dla opracowanego układu pomiarowego i telemechanicznego przez URE Katowice. Wykonać układ pomiarowy i telemechaniczny wraz dokonaniem odbioru przez TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Wykonanie układu pomiarowego energii netto i brutto wraz z systemem inwerterów. Wykonać skrzynkę połączeniowo-zabezpieczającą. Skrzynkę połączyć wewnętrzną magistralą danych z inwerterem w celu monitorowania poszczególnych sekcji paneli. 2.Budowa konstrukcji wsporczej pod montaż instalacji fotowoltaicznej: Wykonanie i zabudowa ocynkowanej konstrukcji wiat wsporczych pod instalację fotowoltaiczną o konstrukcji kratowej słupowo - wiązarowej. 3.Wykonanie robót rozbiórkowych i przygotowawczych: demontaż 3 szt. słupów oświetleniowych, demontaż istniejącej kostki brukowej, wykonanie wykopów pod konstrukcję wsporczą dla instalacji fotowoltaicznej, wykonanie zbrojenia oraz stóp fundamentowych, 4.Wykonanie robót brukarskich: Odbudowa nawierzchni z kostki brukowej 144 m2 gr. 8 cm wraz z odbudową podbudowy. 5. Wykonanie powykonawczego pomiaru geodezyjnego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 6. Przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie czynności eksploatacyjnych. Zadanie 3 System fotowoltaiczny na konstrukcji wsporczej wiat parkingowych o mocy min. 97 o minimalnej sprawności celki 19,1 % oraz uzysku rocznym energii min 92 300,00 kWh. 1.Budowa instalacji fotowoltaicznej: Obejmuje: panele fotowoltaiczne wykonane w technologii monokrystalicznej. Zainstalowane panele wykonane z połączonych ze sobą dwóch tafli szkła, pomiędzy którymi umieszczone są ogniwa fotowoltaiczne. Zastosowane panele wykonane w formie bezramowej (brak ramki na obwodzie modułu) należy skierować zgodnie z orientacją stanowisk postojowych. System fotowoltaiczny należy podłączyć do sieci poprzez specjalny falownik PV w taki sposób, aby dostarczać energię do instalacji elektrycznej budynku. Całość instalacji należy połączyć zgodnie z systemem fotowoltaicznym. Należy opracować schemat układu pomiarowego oraz telemechanicznego i uzgodnić go z TAURON Dystrybucja S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Należy uzyskać pozytywną opinię dla opracowanego układu pomiarowego i telemechanicznego przez URE Katowice. Wykonać układ pomiarowy i telemechaniczny wraz dokonaniem odbioru przez TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Wykonanie układu pomiarowego energii netto i brutto wraz z systemem inwerterów. Wykonać skrzynkę połączeniowo-zabezpieczającą. Skrzynkę połączyć wewnętrzną magistralą danych z inwerterem w celu monitorowania poszczególnych sekcji paneli. 2.Budowa konstrukcji wsporczej pod montaż instalacji fotowoltaicznej: Wykonanie i zabudowa ocynkowanej konstrukcji wiat wsporczych pod instalację fotowoltaiczną o konstrukcji kratowej słupowo - wiązarowej. 3.Wykonanie robót rozbiórkowych i przygotowawczych: demontaż 3 szt. słupów oświetleniowych, demontaż istniejącej kostki brukowej, wykonanie wykopów pod konstrukcję wsporczą dla instalacji fotowoltaicznej, wykonanie zbrojenia oraz stóp fundamentowych, 4.Wykonanie robót brukarskich: Odbudowa nawierzchni z kostki brukowej 144 m2 gr. 8 cm wraz z odbudową podbudowy 5. Wykonanie powykonawczego pomiaru geodezyjnego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 6. Przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie czynności eksploatacyjnych. Zadanie 4 System fotowoltaiczny na konstrukcji wsporczej wiat parkingowych o mocy min. 87,8 o minimalnej sprawności celki 19,1 % oraz uzysku rocznym energii min 84 600,00 kWh. 1.Budowa instalacji fotowoltaicznej: Obejmuje: panele fotowoltaiczne wykonane w technologii monokrystalicznej. Zainstalowane panele wykonane z połączonych ze sobą dwóch tafli szkła, pomiędzy którymi umieszczone są ogniwa fotowoltaiczne. Zastosowane panele wykonane w formie bezramowej (brak ramki na obwodzie modułu) należy skierować zgodnie z orientacją stanowisk postojowych. System fotowoltaiczny należy podłączyć do sieci poprzez specjalny falownik PV w taki sposób, aby dostarczać energię do instalacji elektrycznej budynku. Całość instalacji należy połączyć zgodnie z systemem fotowoltaicznym. Należy opracować schemat układu pomiarowego oraz telemechanicznego i uzgodnić go z TAURON Dystrybucja S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Należy uzyskać pozytywną opinię dla opracowanego układu pomiarowego i telemechanicznego przez URE Katowice. Wykonać układ pomiarowy i telemechaniczny wraz dokonaniem odbioru przez TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Kraków oddział Terenowy Gliwice. Wykonanie układu pomiarowego energii netto i brutto wraz z systemem inwerterów. Wykonać skrzynkę połączeniowo-zabezpieczającą. Skrzynkę połączyć wewnętrzną magistralą danych z inwerterem w celu monitorowania poszczególnych sekcji paneli. 2.Budowa konstrukcji wsporczej pod montaż instalacji fotowoltaicznej: Wykonanie i zabudowa ocynkowanej konstrukcji wiat wsporczych pod instalację fotowoltaiczną o konstrukcji kratowej słupowo - wiązarowej. 3.Wykonanie robót rozbiórkowych i przygotowawczych: Demontaż 3 szt. słupów oświetleniowych, demontaż istniejącej kostki brukowej, wykonanie wykopów pod konstrukcję wsporczą dla instalacji fotowoltaicznej, wykonanie zbrojenia oraz stóp fundamentowych, 4.Wykonanie robót brukarskich: Odbudowa nawierzchni z kostki brukowej 144 m2 gr. 8 cm wraz z odbudową podbudowy. 5. Wykonanie powykonawczego pomiaru geodezyjnego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 6. Przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie czynności eksploatacyjnych..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.12.15 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wnisienie wadium w wysokości 100 000 ,00 zł. w terminie do dnia 07.10. 2015 . do godz. 10.00 Dopuszczalne formy wadium: pieniądz, poręczenia bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości -Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620.4.3. Sposób wnoszenia wadium: wadium forma pieniężna należy wnieść na rachunek w terminie wcześniejszym, tak by przed godz. 10:00 dnia 07.10.2015 - oferta była zabezpieczona wadium: NR KONTA 34 1140 1078 0000 4067 6100 1002 Wadium forma poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, Oryginał wadium należy załączyć do oferty. Wymagania dla wadium wnoszonego w formie poręczeń bankowych, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej . Wadium w takiej formie należy wystawić na druku wystawcy. Wyżej wymienione gwarancje powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo Bankowe i winny zawierać niżej wymienione elementy: nazwę dającego zlecenie i adres jego siedziby, dokładne określenie nazwy postępowania, na które wnoszone jest wadium kwota wadium, która ma być zabezpieczona gwarancją, termin ważności nie krótszy niż termin związania ofertą warunki wygaśnięcia, zobowiązanie gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne, doręczone przez zamawiającego żądanie zapłaty. Warunki utraty wadium: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami (art. 46 ust. 5 i 4a ustawy), jeżeli Wykonawca którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, Wykonawca którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art.25 ust 1 ustawy Pzp pełnomocnictw listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym,, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 , co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejsza. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy Informacje dodatkowe o wadium: Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek zamawiającego, za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego zamawiającego wadium wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez jednego wykonawców lub pełnomocnika. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty. Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 ustawy - prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu zwrot nastąpi przelewem na rachunek Wykonawcy wskazany na piśmie, a wniesionego w innej formie - w kancelarii zamawiającego. Zwrot wadium nastąpi, jeśli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności: upłynął termin związania ofertą, zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy, zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, na wniosek wykonawcy, jeśli wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, na wniosek wykonawcy, jeśli został on wykluczony z postępowania, na wniosek wykonawcy, jeśli jego oferta została odrzucona. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 2 pkt. 2 i 3, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenie spełnienia wymagań Wykonawca potwierdza spełnienie warunku na postawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp. Złożenie oświadczenia wg wzoru - ZAŁĄCZNIK NR 3. Ocena spełnienia warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą zerojedynkową według formuły Spełnia - Nie Spełnia, na podstawie badania złożonego oświadczenia wg wzoru ZAŁĄCZNIKA NR 3. Złożenie oświadczenia wg wzoru ZAŁ NR 3 żądanego przez Zamawiającego oznacza spełnienie warunku. Nie złożenie oświadczenia wg wzoru ZAŁ NR 3 z zastrzeżeniem art.26 ust ustawy Pzp oznacza nie spełnienie warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenie spełnienia wymagań Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie- wg wzoru ZAŁ NR 4 do SIWZ - minimum 1 robota budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (wykonanie instalacji fotowoltaicznej w przestrzeni miejskiej z wykorzystaniem ogniw o sprawności celki minimum 19, % zainstalowanej mocy min 150 kW oraz wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto, z podaniem jej wartości, daty i miejsca wykonania. Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie oraz wskazując że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Do każdej roboty wykazanej w ZAŁ NR 4 należy załączyć poświadczenie lub inny dokument -jeżeli z uzasadnionych przyczyn, o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, w niniejszym postępowaniu Wykonawca w miejsce poświadczenia może przedłożyć dokument potwierdzający należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie stosowane w postępowaniach wszczętych przed dniem 20 lutego 2013 r. (np. protokół odbioru końcowego robót). w tym okresie wykonali : Sposób oceny spełnienia warunku Ocena spełnienia warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą zerojedynkową według formuły Spełnia - Nie Spełnia, na podstawie badania złożonego wykazu wg wzoru ZAŁĄCZNIKA NR 4. Złożenie wykazu wraz z poświadczeniami wg wzoru ZAŁ NR 4 żądanego przez Zamawiającego oznacza spełnienie warunku. Nie złożenie wykazu wraz z poświadczeniami wg wzoru ZAŁ NR 4 z zastrzeżeniem art.26 ust 3.ustawy Pzp oznacza nie spełnienie warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z załącznikiem nr do SIWZ, że dysponuje potencjałem potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca wykazuje że będzie dysponował następującym personelem: Kierownikiem budowy - co najmniej jedna osoba o następujących kwalifikacjach (łącznie): uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji innych urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), Pięcioletnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (kierowanie lub nadzorowanie) związane z wykonywaniem robót budowlanych w tym w wykonaniu przynajmniej jednej roboty jako kierownik budowy w ramach której wykonano instalację fotowoltaiczną w przestrzeni miejskiej o sprawności min 19,00% i wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto, Kierownik robót - co najmniej jedna osoba o następujących kwalifikacjach- łącznie: Uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów co najmniej roczne doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie kierowanie lub nadzorowanie) związane z wykonywaniem robót budowlanych w tym w wykonaniu przynajmniej jednej roboty jako kierownik budowy w ramach której wykonano instalację fotowoltaiczną w przestrzeni miejskiej o sprawności min. 19,00 % i wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto, Kierownik robót - co najmniej jedna osoba o następujących kwalifikacjach łącznie: Uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów Co najmniej roczne doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie kierowanie lub nadzorowanie związane z wykonywaniem robót budowlanych w tym w wykonaniu przynajmniej jednej roboty jako kierownik budowy w ramach której wykonano instalację fotowoltaiczną w przestrzeni miejskiej o sprawności min. 19,00 % i wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto, Kierownik robót - branża drogowa - co najmniej jedna osoba o następujących kwalifikacjach łącznie: Uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Co najmniej roczne doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie kierowanie lub nadzorowanie związane z wykonywaniem robót budowlanych w tym w wykonaniu przynajmniej jednej roboty jako kierownik budowy w ramach której wykonano instalację fotowoltaiczną w przestrzeni miejskiej o sprawności min. 19,00 i wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto, Kierownik robót branża telekomunikacyjna co najmniej jedna osoba o następujących kwalifikacjach łącznie: Uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń (lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) Co najmniej roczne doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie kierowanie lub nadzorowanie związane z wykonywaniem robót budowlanych w tym w wykonaniu instalacji fotowoltaicznej w przestrzeni miejskiej sprawności celki min. 19,00 i wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto, Potwierdzenie spełnienia wymagań Wykonawca przedstawi wraz z ofertą imienny wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, poświadczeniami tych uprawnień, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- zgodnie z ZAŁĄCZNIKIEM 5 I 6 Do oferty należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm. przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego. Ocena spełnienia warunku przez Wykonawców zostanie dokonana według formuły Spełnia - Nie Spełnia, na podstawie badania złożonych oświadczeń wg wzoru ZAŁĄCZNIKA 5 I 6 Złożenie wykazu osób wraz z potwierdzeniem uprawnień złożonych oświadczeń wg wzoru ZAŁĄCZNIKA 5 I 6 żądanych przez Zamawiającego oznacza spełnienie warunku. Nie złożenie wykazu osób wraz z potwierdzeniem uprawnień wg wzoru ZAŁĄCZNIKA 5 I 6 oznacza nie spełnienie warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż kwota 6 000 000,00 zł. Wymóg opłacenia polisy a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia powinien być spełniony na dzień upływu terminu składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje środkami finansowymi w kwocie co najmniej 4 200 000,00 zł lub posiada zdolność kredytową bezwarunkową na kwotę co najmniej 4 200 000,00 zł. Celem potwierdzenia wymagań zawartych w pkt. 2.4.1. niniejszej SIWZ Wykonawca zobowiązany jest przedstawić: a opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Ocena spełnienia warunku przez Wykonawców zostanie dokonana według formuły Spełnia - Nie Spełnia, na podstawie badania złożonych dokumentów wymienionych w pkt 2.4.2. niniejszej SIWZ. Złożenie dokumentów wymienionych w pkt 2.4.2. niniejszej SIWZ. żądanych przez Zamawiającego oznacza spełnienie warunku. Nie złożenie dokumentów wymienionych w pkt 2.4.2. niniejszej SIWZ oznacza nie spełnienie warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 2. Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnik do reprezentowania w postępowaniu o udzielenia zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Wykonawca, o którym mowa w art. 26 ust. 2b zd. 1 uPzp, zobowiązany jest do udowodnienia Zamawiającemu okoliczności wskazanych w tym zadaniu, na zasadach o których mowa w zd. 2 art. 26 ust. 2b (w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów). 4. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, żąda przedłożenia dokumentów dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 5. Karta ofertowa. 6.Charakterystyki producenta zaproponowanych urządzeń i sprzętu, potwierdzające zgodność urządzeń i sprzętów z wymogami stawianymi w SIWZ i STWiOR. 7.Wydruk z programu komputerowego potwierdzający zakładany uzysk instalacji. 8.Autoryzację na montaż paneli udzieloną przez producenta. 9.Gwarancję producenta paneli fotowoltaicznych..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90.00
  • 2 - Dodatkowy okres jękojmi dla paneli fotowoltaicznych - 10.00

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian. Przewiduje się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następujących okolicznościach: 3.1Wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności. 3.2. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót w przypadkach: a) zawieszenia realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego b)zmiany terminu realizacji umowy w przypadku przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego c) w przypadku gdy opóźnienie w realizacji robót nastąpiło z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy - takim przypadku zmiana terminu realizacji nastąpi o okres niezawinionego opóźnienia w realizacji robót, który to okres zobowiązany jest udowodnić Wykonawca, d) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót; e)warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla pory roku, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych f) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o czas niezbędny do ich usunięcia. g) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, h) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, i) wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie dalszych robót 3.3. Wystąpienie robót zamiennych Dopuszcza się stosowanie robót zamiennych w następujących okolicznościach; 1) na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jaki przewiduje dokumentacja. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 2) w przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy Zamawiający sporządza protokół robót zamiennych, a następnie dostarcza dokumentację na te roboty. 4) zmiany stawki podatku od towarów i usług, 3) konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego i zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy. 4) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, a zmiany te uniemożliwią przekazanie obiektu do użytkowania. 5) Konieczność wprowadzenia zmian spowodowanych kolizją z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, 6) W przypadku, gdy określone w pkt. 2 zmiany spowodują wzrost kosztów, roboty te będą traktowane jako dodatkowe lub uzupełniające i Zamawiający złoży na ich wykonanie dodatkowe zamówienie, w trybie wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych. 7) Rozliczenie robót zamiennych o których mowa w pkt. 1) - 5) następuje w oparciu o czynniki cenotwórcze przedstawione w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. W przypadku braku w kosztorysie ofertowym cen materiałów lub urządzeń przyjmuje się za prawidłowe średnie ceny z ostatniego opublikowanego cennika sekocenbud dla woj. Śląskiego lub udokumentowaną najniższą cenę z trzech porównywalnych cen z hurtowni z tymi materiałami. 3.4. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia wynagrodzenia nie więcej jak 20 % wynagrodzenia określonego w w § 30 Umowy w przypadku; 1) Rezygnacji z części zakresu robót do wykonania 2) Braku konieczności wykonania robót wynikłych z błędów stwierdzonych w dokumentacji projektowej 3) Modyfikacji przedmiotu zamówienia w związku z wystąpieniem robót dodatkowych lub uzupełniających za roboty zaniechane. 4) Jeżeli wartość robót zamiennych będzie mniejsza od podstawowych. 5) Zmniejszenie wynagrodzenia o którym mowa w pkt. 1) - 4) następuje w oparciu o kosztorys ofertowy, 3.5. Zmiana terminu, która uprawnia do zmiany harmonogramu który wymaga akceptacji Zamawiającego nastąpi w następujących okolicznościach; a) Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót, tj.: b) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: c) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót; d)warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla pory roku, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych e) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o czas niezbędny do ich usunięcia. f) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, h) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, i) wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie dalszych robót j) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, a nie zawinione przez wykonawcę w szczególności: k) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, l) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. 3.6. Zmiany materiałowe, dopuszcza się wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że; a) spowodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; b) wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów (następca zmienianego materiału lub urządzenia. c) Zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania lub niedostępność na rynku materiału lub urządzenia oferowanego. Dokonanie zamiany kierownika budowy -robót na osobę o kwalifikacjach i doświadczeniu wymaganym w SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.aquadrom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Aquadrom Sp. z o.o. ul. Kłodnicka 95 a, 41-706 Ruda Śląska województwo śląskie , Telefon: +48 32 797 36 20 , fax+48 32 797 36 35- sekretariat I piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Aquadrom Sp. z o.o. ul. Kłodnicka 95 a, 41-706 Ruda Śląska województwo śląskie , Telefon: +48 32 797 36 20 , fax+48 32 797 36 35- sekretariat I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.