eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupsk › Modernizacja morskiej przystani rybackiej w Ustroniu Morskim

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-07

Słupsk: Modernizacja morskiej przystani rybackiej w Ustroniu Morskim
Numer ogłoszenia: 24887 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Morski w Słupsku , Al. Sienkiewicza 18, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8428406, faks 059 8428406, 8412443.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umsl.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja morskiej przystani rybackiej w Ustroniu Morskim.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych w zakresie modernizacji morskiej przystani rybackiej w Ustroniu Morskim w warunkach otwartego morza, a także oddanie do użytkowania wykonanych konstrukcji morskich budowli hydrotechnicznych. 2.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie pełnej dokumentacji budowlanej zadania, o którym mowa w pkt. 3.1. SIWZ oraz realizację robót budowlanych, tj. wybudowanie zaprojektowanej inwestycji, zgodnie z wykonaną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją budowlaną. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Programie funkcjonalno-użytkowym, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. Program stanowi koncepcję przedprojektową, która będzie stanowiła materiał wyjściowy dla Wykonawcy dokumentacji budowlanej, wykonawczej i uzyskania stosownych pozwoleń w zakresie uzyskania pozwolenia na budowę. Na podstawie zaakceptowanej przez Zamawiającego dokumentacji Wykonawca zrealizuje zadanie inwestycyjne. 4.Stan istniejący: Zamierzone przedsięwzięcie zlokalizowane jest w Ustroniu Morskim. Obszar inwestycji położony jest na 321 kilometrze brzegu morskiego we wsi Ustronie Morskie, w obrębie przystani rybackiej na działce 321/11 obręb ewidencyjny 0029 Ustronie Morskie. Przystań obejmuje dalbę wyciągową, plażę do bazowania łodzi oraz akwatorium o szerokości 100 m liczonej od linii brzegu. Przystań posiada slip (pochylnię) o powierzchni 967,33 m2 oraz plac utwardzony o pow. 326 m2 i drogę dojazdową. Cała wielkość terenu objętego zagospodarowaniem wynosi 0,74 ha. Nieopodal przystani znajduje się masywny wyciąg dla łodzi rybackich, a po jego zachodniej stronie molo. Konstrukcję mola stanowi drewniana nadbudowa posadowiona na stalowych palach, pomiędzy którymi biegnie rurociąg zrzutowy O 800 kanalizacji deszczowej. Brzeg jest zróżnicowany, tworzy go plaża o szerokości 30-40 m i wysokości do 1,5-2 m przy podstawie wydmy wykształcona w postaci wału. Urządzenia wyciągowe, z uwagi na ich wiek oraz błędy w posadowieniu urządzeń wyciągowych wymagają całkowitej wymiany. Istniejące dalby wyciągowe nie stanowią już wystarczającego podparcia dla urządzeń wyciągowych z uwagi na większe obciążenia przenoszone ze względu na większe jednostki podczepiane niż w pierwotnych założeniach. Dalsze użytkowanie tych urządzeń może prowadzić do całkowitego ich zniszczenia, a także zagrażać zdrowiu i życiu osób je obsługujących oraz osób postronnych przebywających w ich pobliżu. Planowana inwestycja będzie wykonana w ramach działań statutowych Urzędu Morskiego w Słupsku jako element przygotowywanej inwestycji realizowanej w ramach: Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013. Wszystkie zaplanowane prace związane z modernizacją infrastruktury przystani morskiej służą poprawie warunków pracy oraz bezpieczeństwa rybaków morskich, których jednostki połowowe stacjonują na terenie przystani. Przedmiotowa inwestycja będzie realizowana na terenie i budynku (maszynowni), którego właścicielem jest Skarb Państwa w trwałym zarządzie Urzędu Morskiego w Słupsku. Cele planowanej inwestycji są całkowicie zgodne z celem przyświecającym operacjom w ramach środka inwestycje w portach rybackich, miejscach wyładunku i przystaniach. Pomoc w ramach tego środka przyznaje się na poprawę bezpieczeństwa, warunków postoju lub obsługi statków rybackich. 5.Technologia i kolejność wykonywania robót: W ramach planowanej inwestycji wymianie ulegną wszystkie urządzenia wyciągowe: dalba wyciągowa zwrotna wraz z wyposażeniem, wyciąg linowy, fundament wyciągu linowego oraz pomieszczenie maszynowni. Projekt przewiduje również budowę trafostacji wraz z przyłączami, celem zapewnienia odpowiedniej rezerwy mocy na podłączenie wszystkich urządzeń energetycznych na terenie przystani. W ostatnich latach obserwuje się tendencję magazynowania połowu ryb przez rybaków celem późniejszej sprzedaży. Niesie to za sobą konsekwencje zwiększenia poboru mocy z uwagi na podłączanie urządzeń chłodniczych. Ponadto w ramach prac związanych z wymianą dalby wyciągowej konieczne będzie wykonanie technologicznych prac czerpalnych. Wskazania głębokości dna przy istniejącej dalbie wykazano na głębokość mniejszą niż 2,5 m. Przewidywana technologia wykonania prac budowlanych zakłada konieczność wprowadzenia na ten teren sprzętu pływającego (barki), z pokładu którego będą prowadzone prace kafarowe związane z wbiciem nowej dalby. Dlatego też będzie konieczne przeprowadzenie prac czerpalnych w wyniku których będzie możliwe wprowadzenie jednostek pływających o zanurzeniu przekraczającym 2,5 m. Realizacja inwestycji przewiduje wykonanie powłok antykorozyjnych w ramach prac malarskich (przewiduje się co najmniej dwie warstwy powłok antykorozyjnych i warstwę farby odblaskowej) w zakresie zabezpieczenia pali stalowych dalby oraz mola przeładunkowego i fundamentu wyciągu linowego. Projekt obejmuje także wykonanie konstrukcji ochronnych w postaci barierek, które będą wykonane zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi dla ciągów komunikacji pieszej. Prace dotyczące modernizacji przystani morskiej w Ustroniu Morskim prowadzone będą ogólnie znanymi technologiami przy użyciu sprzętu transportowego, dźwigów samobieżnych, spychaczy i innych urządzeń niezbędnych do prowadzenia prac budowlanych oraz kafarowych. Prace będą wykonywane z należytą starannością, tak aby nie zniszczyć istniejącej infrastruktury leżącej na zapleczu inwestycji. 6.Dokumentacja budowlana składać się będzie z następujących części: Koncepcja projektowa - 5 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej;projektu architektoniczno-budowlany - 6 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej,projektu budowlanego wykonawczego - 6 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej, operatu wodno-prawnego - 4 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej,specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) zgodnej z Programem funkcjonalno-użytkowym; 3 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej, planu BIOZ - 4 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej, przedmiaru robót budowlanych z określeniem ilościowej wielkości robót i materiałów - 4 egz. w wersji papierowej + 1 egz. w wersji elektronicznej, uzyskanych wszystkich, obligatoryjnych uzgodnień, decyzji, postanowień i opinii (pomijając decyzje uzyskane przez Zamawiającego) celem uzyskania decyzji pozwolenia na budowę lub potrzebnych do zgłoszenia robót. Zamawiający uzyska następujące decyzje: decyzję zezwalającą na wznoszenie i wykorzystywanie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. 7.Dokumentacja budowlana powinna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym w szczególności z: ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.),rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 101 poz. 645),rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 23 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania oraz szczegółowego zakresu kontroli morskich budowli hydrotechnicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 206, poz. 1516),rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462),rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2013 r. poz. 1129),rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389),ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień Publicznych (tj. Dz. U z 2013 r., poz. 907 z późn.zm),innych przepisów normujących przedmiot zamówienia. 8.Zamawiający zastrzega sobie prawo do konsultacji z Wykonawcą na etapie projektowania zadania, pierwszej konsultacji przed przystąpieniem do opracowania koncepcji projektowej, natomiast kolejnych w trakcie prac. Termin konsultacji Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym. 9.Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonywanie nadzoru autorskiego oraz innych czynności przypisanych obowiązkom Projektanta, w tym na miejscu budowy (opisanych w załączonym PFU). 10.Wykonawca we własnym zakresie, własnym kosztem i staraniem pozyska wszelkie potrzebne materiały, badania i uzgodnienia do wykonania dokumentacji stanowiącej przedmiot zamówienia, w tym m.in.: wszelkie uzgodnienia branżowe, wypisy z ewidencji gruntów, mapy do celów projektowych, pomiary batymetryczne, uzupełniające badania geotechniczne, ekspertyzy, itp. 11. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych niż przewidziane w Programie funkcjonalno-użytkowym z zachowaniem tych samych parametrów oraz właściwości technicznych i jakościowych, jakie zostały wskazane w Programie funkcjonalno-użytkowym, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. 12.Zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w Programie funkcjonalno-użytkowym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych bądź systemów odniesienia, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 34.92.84.30 - Znaki nawigacyjne 45.61.10.00 - 45.61.10.00 71.33.20.00 - Geotechniczne usługi inżynieryjne 71.31.50.00 - Usługi budowlane 71.32.60.00 - Dodatkowe usługi budowlane 45.44.22.00 - Nakładanie powłok antykorozyjnych 71.53.00.00 - Doradcze usługi budowlane 71.40.00.00 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu 71.41.00.00 - Usługi planowania przestrzennego 90.52.00.00 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.03.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBP O/Gdańsk, nr 38 1010 1140 0179 2313 9120 0000. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału łącznie z ofertą. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 13.8. SIWZ. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 13.6. SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane w zakresie morskich budowli hydrotechnicznych, w rozumieniu zapisu rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. 1998 nr 101 poz. 645), o wartości minimum 1 500 000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych) brutto każda robota

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział: 8.1.3.1. 1 (jednej) osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub równoważne w zakresie budowli hydrotechnicznych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 z późn. zm.), legitymującej się minimum 10-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy w zakresie morskich budowli hydrotechnicznych; 8.1.3.2. 1 (jednej) osoby, która będzie pełniła funkcję projektanta, posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub o specjalizacji budowle hydrotechniczne, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 z późn. zm.), legitymującej się minimum 10-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie projektowania; 8.1.3.3. 1 (jednej) osoby, która będzie pełniła funkcję projektanta, posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacje i urządzeń elektrycznych i elektroenergetyczne bez ograniczeń, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.), legitymującej się minimum 10-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie projektowania; (Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej);

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany ze spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pomocniczy kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w zakresie: terminu realizacji, na skutek wystąpienia jednej z następujących okoliczności: zaistnienia siły wyższej, zaistnienia nieprzewidywalnych warunków fizycznych, przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez Wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych, wydania decyzji, postanowień lub innych aktów administracyjnych mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, konieczności wykonania badań, monitoringu, wystąpienia nieprzewidzianych prac saperskich lub nieprzewidzianych prac związanych z usuwaniem niezinwentaryzowanych sieci, konieczności zmian dokumentacji projektowej oraz realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, podyktowanych m.in. zwiększeniem bezpieczeństwa wykonywanych robót, zapobieżeniem powstania strat dla Zamawiającego, uzyskaniem założonego efektu użytkowego, koniecznością wykonania robót związanych z likwidacją szkód powstałych w wyniku zdarzenia losowego, występowaniem warunków uniemożliwiających prowadzenie prac podwodnych określonych w rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu prac podwodnych (Dz.U. z 2004 r., Nr 116, poz. 1210), które zostaną potwierdzone w ewidencji dziennika prac podwodnych oraz przez kapitana lub oficera dyżurnego Portu w Kołobrzegu; przestojów lub opóźnień spowodowanych przez Zamawiającego; o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany terminu i zmiany w tym zakresie będą dokonane, z uwzględnieniem okresów niezbędnych do przesunięcia terminu wykonania umowy; ceny, na skutek wystąpienia jednej z następujących okoliczności: zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT, wystąpienia nieprzewidzianych prac saperskich, o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany ceny, przy czym faktyczne zmiany wynagrodzenia zostaną dokonane w oparciu o dokonane obmiary wykonanych robót; sposobu spełnienia świadczenia stron na skutek wystąpienia konieczności zmian dokumentacji projektowej oraz realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, podyktowanych m.in. zwiększeniem bezpieczeństwa wykonywanych robót, zapobieżeniem powstania strat dla Zamawiającego, uzyskaniem założonego efektu użytkowego, koniecznością wykonania robót związanych z likwidacją szkód powstałych w wyniku zdarzenia losowego - o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany sposobu spełnienia świadczeń stron i zmiany w tym zakresie będą dokonane zgodnie z projektem zamiennym (dokumentacją zamienną); wymagań dotyczących umów o podwykonawstwo; osób wskazanych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji: kierownika budowy, projektanta, przy czym nowo wskazane osoby powinny spełniać wymagania określone przez Zamawiającego w punkcie 8.1.3.SIWZ i uzyskać pozytywną akceptację Zamawiającego; dla swojej ważności niniejsza zmiana nie wymaga aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umsl.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Morski w Słupsku Al. Sienkiewicza 18 76-200 Słupsk pok. nr 22.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Morski w Słupsku Al. Sienkiewicza 18 76-200 Słupsk pok. nr 20, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 Środek 3.3 Inwestycje w portach rybackich, miejscach wyładunku i przystaniach. Umowa o dofinansowanie projektu POROZUMIENIE Nr 00073-61722-OR1100013/13 Modernizacja morskiej przystani rybackiej w Ustroniu Morskim..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.