eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przebudowa pomieszczeń na I piętrze w budynku Rektoratu UKSW w Warszawie przy ul. Dewajtis 5 (stary Gmach) wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń mieszkalnych na biurowe z rozbudową budynku o windę dla niepełnosprawnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-07-23

Warszawa: Przebudowa pomieszczeń na I piętrze w budynku Rektoratu UKSW w Warszawie przy ul. Dewajtis 5 (stary Gmach) wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń mieszkalnych na biurowe z rozbudową budynku o windę dla niepełnosprawnych
Numer ogłoszenia: 246806 - 2014; data zamieszczenia: 23.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie , ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5618943, faks 022 5618944.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uksw.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa pomieszczeń na I piętrze w budynku Rektoratu UKSW w Warszawie przy ul. Dewajtis 5 (stary Gmach) wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń mieszkalnych na biurowe z rozbudową budynku o windę dla niepełnosprawnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa pomieszczeń na I piętrze w budynku Rektoratu UKSW w Warszawie przy ul. Dewajtis 5 (stary Gmach) wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń mieszkalnych na biurowe z rozbudową budynku o windę dla niepełnosprawnych. Przedmiot zamówienia obejmuje: I - ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ 1. Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o pozwoleniu na budowę w zakresie : a) inwentaryzacji budowlanej w zakresie niezbędnym dla celów projektowych; b) koncepcji projektowej, podlegającej uzgodnieniu z Zamawiającym - w 3 egz.; c) projektu budowlanego wszystkich branż wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - w 5 egz.; d) uzyskanie wszystkich niezbędnych uzgodnień oraz decyzji administracyjnej zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę; e) projektów wykonawczych wszystkich branż - w 3 egz.; f) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla zakresu robót objętego ww. dokumentacją projektową - w 2 egz.; g) zapis całości opracowania na nośniku elektronicznym (płyta CD) w tym : - koncepcja, dokumentacja projektowa oraz STWiORB w formacie dwg, pdf, doc, - przedmiary robót w formacie ath oraz PDF; h) opracowanie informacji o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w 2 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej; i) uzyskanie dla tej dokumentacji niezbędnych warunków, pozwoleń, uzgodnień, decyzji (.poż., BHP, Sanepid, Konserwator Zabytków itp) wraz z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę. 2. Wykonanie na tej podstawie robót budowlanych obejmujących: a) roboty budowlane; b) instalacje sanitarne c) instalację wentylacji mechanicznej; d) instalacje elektryczne; e) instalacje teletechniczne; f) dostawę i montaż zewnętrznej windy dla niepełnosprawnych. Dane liczbowe budynku : Powierzchnia zabudowy - 1740,95 m2 Powierzchnia wewnętrzna - 3127,00 m2 Powierzchnia całkowita - 3600,00 m2 Długość budynku - 56,30 m Szerokość budynku - 33,30 m Wysokość budynku - 10,75 m Liczba kondygnacji podziemnych - 1 Liczba kondygnacji nadziemnych - 3 Charakterystyczne parametry określające wielkość powierzchni obiektu objętych zakresem zamówienia. Powierzchnia zabudowy kubaturowej 508,0 m2 Powierzchnia użytkowa 444,1 m2 Kubatura 1057,0 m3 Termin wykonania zamówienia Zamawiający przewiduje, aby zamówienie zostało realizowane w terminie: rozpoczęcie niezwłocznie po podpisaniu umowy uzyskanie pozwolenia na budowę 4 miesiące od podpisania umowy zakończenie robót 8 miesięcy od podpisania umowy wykonanie przedmiotu zamówienia (pozwolenie na użytkowanie) 9 miesięcy od podpisania umowy Łączny czas wykonania zamówienia 9 miesięcy od podpisania umowy Szczegółowy zakres określa Program Funkcjonalno-Użytkowy znajdujący się w Załączniku nr 1 do SIWZ oraz posiadana przez Zamawiającego dokumentacja stanowiąca załączniki do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.20.00 - 74.23.20.00 74.84.00.00 - 74.84.00.00 74.84.10.00 - 74.84.10.00 74.84.20.00 - 74.84.20.00 74.84.30.00 - 74.84.30.00 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.44.22.00 - Nakładanie powłok antykorozyjnych 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.26.25.22 - Roboty murarskie 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.43.21.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 9.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca, spełnia warunek jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. roboty polegające na remoncie, przebudowie lub budowie budynków o wartości nie mniejszej niż 1 mln. (jeden milion) brutto każda

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w przypadku gdy dysponuje: 1) Kierownik zespołu projektowego winien posiadać: a) prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo budowlane (Dz.U. z 2013, poz. 1409) lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Prawo do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, określone wyżej, mogą również wykazać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m. in. w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394) oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 z późn. zm.). b) doświadczenie zawodowe - wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed terminem złożenia ofert co najmniej 2 projektów w swojej branży obejmujących remont, przebudowę lub odbudowę obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków o powierzchni użytkowej projektowanego zakresu minimum 500 m2. 2) Uprawnieni projektanci w branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej, teletechnicznej: 4 osoby posiadające prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo budowlane (Dz.U. z 2013, poz. 1409) lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia. Prawo do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, określone wyżej, mogą również wykazać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m. in. w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394) oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza połączenie wskazanych wyżej funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. 3) Kierujący robotami winien posiadać : a) prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo budowlane (Dz.U. z 2013, poz. 1409) lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia. Prawo do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, określone wyżej, mogą również wykazać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m. in. w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394) oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 z późn. zm.). b) doświadczenie zawodowe - wykazanie się odbytą co najmniej 2-letnią praktyką zawodową na budowie, przebudowie lub remoncie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczeniem o posiadaniu kwalifikacji w rozumieniu § 31 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987). Osoba ta winna wykazać także, że pełniła w okresie ostatnich 5 lat przed terminem złożenia ofert co najmniej 2 razy, każdorazowo przez okres minimum 5 miesięcy funkcję kierownika robót nad realizacją robót budowlanych obejmujących remont lub przebudowę obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, w tym jedna o wartości przynajmniej 500 000 zł brutto. 4) Kierujący robotami w branży elektrycznej, sanitarnej, teletechnicznej: 3 osoby posiadające prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami w odpowiedniej specjalności wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo budowlane (Dz.U. z 2013, poz. 1409) lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia. Prawo do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, określone wyżej, mogą również wykazać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m. in. w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394) oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza połączenie wskazanych wyżej funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca, spełnia warunek jeżeli posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę minimum 100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do których wykonywania pełnomocnik jest upoważniony; pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie na poniższych warunkach : 1) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), zmienione zostanie wynagrodzenie Wykonawcy stosownie do obowiązującej stawki podatku VAT; 2) termin wykonania Przedmiotu Umowy bez zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, może ulec zmianie w przypadkach, na które Wykonawca nie mógł mieć wpływu: a) z powodów niezawinionych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że Wykonawca pisemnie wykaże obiektywny brak swojej winy, w tym m.in. wobec konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania robót: danych, uzgodnień lub pozwoleń osób trzecich albo właściwych organów, b) wystąpienia działania siły wyższej, innych zdarzeń nadzwyczajnych jak również wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych nie pozwalających na dochowanie parametrów technologicznych i jakościowych realizowanych robót, c) wystąpienia konieczności wykonania prac archeologicznych na terenie budowy, d) konieczności wykonania robót związanych bezpośrednio z Przedmiotem Umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie Przedmiotu Umowy, e) rezygnacji z wykonania części robót objętych Przedmiotem Umowy, 3) konieczności zmiany osób, przewidzianych do realizacji Przedmiotu Umowy z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy takich jak utrata uprawnień, długotrwała choroba, śmierć, inne

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzp. uksw. edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Dział Zamówień Publicznych (pokój nr 032) ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2014 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Sekretariat Kanclerza (pokój nr 035) ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawa.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.