eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stargard Szczeciński › Budowa chodników w ciągach dróg powiatowych na terenie gminy Stargard Szczeciński

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-23

Stargard Szczeciński: Budowa chodników w ciągach dróg powiatowych na terenie gminy Stargard Szczeciński
Numer ogłoszenia: 246474 - 2014; data zamieszczenia: 23.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Bydgoska 13/15, 73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 5775219, faks 091 5775219.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdp.stargard.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa chodników w ciągach dróg powiatowych na terenie gminy Stargard Szczeciński.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa chodników w ciągach dróg powiatowych na terenie gminy Stargard Szczeciński. 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót rozbiórkowych i budowlanych w zakresie wskazanym w projekcie budowlanym i wykonawczym: Zadanie nr 1 - Przebudowa i budowa drogi powiatowej nr 1700Z. Budowa chodnika w miejscowości Klępino - obejmuje odcinek drogi w miejscowości Klępino od zjazdu do posesji numer 25 do zjazdu do posesji numer 18a tj. o długości 226,8 m, dodatkowo należy wykonać 1 wpust uliczny przy wjeździe do posesji numer 40A i podłączyć do istniejącego kolektora zlokalizowanego w pasie drogowym drogi powiatowej tj. odcinek o długości 50 m. Zadanie nr 2 - Przebudowa i budowa drogi powiatowej nr 1730Z. Budowa chodnika w miejscowości Trzebiatów - obejmuje odcinek drogi w miejscowości Trzebiatów od zjazdu do drogi wewnętrznej tj. działka numer 155 (od istniejącego chodnika) do przystanku komunikacji zbiorczej tj. odcinek o długości 196,0 m Zadanie nr 3 - Przebudowa i budowa drogi 1716Z Stargard Szczeciński - Witkowo -Dolice - do granic powiatu. Budowa chodnika w miejscowości Witkowo - obejmuje odcinek drogi w miejscowości Witkowo Drugie od istniejącego chodnika przy kościele do skrzyżowania z drogą gminną działką numer 124/1 tj. odcinek o długości 415,98 m Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na każde zadanie stanowiące przedmiot zamówienia. 2. Zakres robót ujętych w zamówieniu obejmuje: 1) opracowanie i uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia terenu robót, w tym organizacji ruchu na objazdach 2) oznakowanie i utrzymanie oznakowania oraz zabezpieczenia robót w trakcie trwania organizacji ruchu 3) wykonanie robót budowlanych i towarzyszących w zakresie wynikającym z projektu wykonawczego, opisie przedmiotu zamówienia, w zakresie adekwatnym do danego asortymentu robót 4) wykonanie robót tymczasowych i zabezpieczających teren budowy. 5) wykonanie pomiarów geodezyjnych 6) wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej 7) wykonanie badań i sprawdzeń, w tym laboratoryjnych wynikających ze szczegółowych specyfikacji technicznych 8) zakup lub pozyskanie materiałów i ich transport na miejsce budowy 9) pozyskanie i transport sprzętu oraz niezbędnych urządzeń na miejsce budowy oraz po wykonaniu robót z miejsca na plac 10) zagospodarowanie we własnym zakresie lub też utylizacja powstałego w wyniku prowadzonych robót gruzu, odpadów, urobku zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3. Szczegółowy opis oraz zakres przedmiotu zamówienia określają: 1) Projekt Budowlano - Wykonawczy (część opisowa i rysunkowa dla każdego zadania oddzielnie); 2) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (dla każdego zadania oddzielnie); 3) przedmiar robót - załącznik nr 9 (dla każdego zadania oddzielnie) będące załącznikami oraz integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wartość zamówienia uzupełniającego stanowi nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Będzie ono polegać na wykonaniu usług tego samego rodzaju co przedmiotowe. Zostaną one udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia przedmiotu zamówienia oraz zapewnione zostaną środki finansowe na ten cel.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w Postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: Zadanie 1 - 1 000,00 zł. słownie: jeden tysiąc zł. Zadanie 2 - 1 000,00 zł. słownie: jeden tysiąc zł. Zadanie 3 - 2 000,00 zł. słownie: dwa tysiące zł. W przypadku składania oferty na kilka części, oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości sumy wadiów na poszczególne części. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w Rozdziale I A SIWZ, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w formie poręczeń i gwarancji (oryginał) musi być wniesione w siedzibie Zamawiającego tj. w Zarządzie Dróg Powiatowych w Stargardzie Szczecińskim. ul. Bydgoska 13/15 w terminie do dnia 12 sierpnia 2014 r. do godz. 1000 z oznaczeniem oferty na które jest składane. 4. Wadium wniesione w pieniądzu - przelewem na konto (podane w punkcie IA) należy wpłacić najpóźniej do dnia 12 sierpnia 2014 r. do godz. 1000. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu (wpłacie) w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy jest dbałość o właściwy, odpowiednio wczesny termin dokonania zlecenia przelewu. 5. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 ppkt 2) do 5) muszą zawierać: 1) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia do końca okresu związania ofertą, 2) informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego. 6. Zwrot, bądź zatrzymanie wadium przez Zamawiającego, następuje na zasadach i w przypadkach określonych w art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia nastąpi poprzez sprawdzenie czy w dołączonych do oferty wymaganych oświadczeniach i dokumentach wykonawca przedstawił: a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (zał. nr 5 do SIWZ); b) w wykazie robót, o którym mowa w podpunkcie a) musi znaleźć się przynajmniej jedna robota budowlana, która swoim rodzajem odpowiada przedmiotowi zamówienia tj. - wykonanie chodników lub zjazdów o powierzchni minimum 300,00 m2 o nawierzchni z brukowej kostki betonowej lub kostki kamiennej wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający będzie posługiwał się formułą - spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie robót musi znaleźć się przynajmniej jedna robota budowlana, która swoim rodzajem odpowiada przedmiotowi zamówienia tj. - wykonanie chodników lub zjazdów o powierzchni minimum 300,00 m2 o nawierzchni z brukowej kostki betonowej lub kostki kamiennej wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. wypełniony formularz oferty - załącznik nr 1 (od 1A do 1C*) do SIWZ; 2. wypełniony kosztorys ofertowy - załącznik nr 10 (od 10A do 10C*) do SIWZ; 3. wykaz części zamówienia, jakie będą powierzone Podwykonawcom (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 6 do SIWZ, 4. upoważnienie osób podpisujących ofertę do reprezentacji Wykonawcy, w przypadku gdy ofertę podpisują osoby inne niż wymienione w wypisie z właściwego rejestru bądź innym dokumencie dopuszczającym Wykonawcę do obrotu prawnego; 5. pełnomocnictwo dla podmiotu występującego w postępowaniu w imieniu grupy wykonawców (jeżeli dotyczy) 6. dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, dotyczące zmiany terminu: 1. będącej następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji technicznej, 2. możliwości wykonania robót zamiennych lub zamiany materiałów i urządzeń, w przypadkach określonych w rozdziale II A SIWZ, 3. na skutek działania siły wyższej; 4. zmiany terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy z powodu wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, które mogą spowodować obniżenie jakości wykonanych robót lub też uniemożliwią wykonanie robót zgodnie z wymogami Specyfikacji Technicznych. Warunkiem zmiany terminu umowy jest rzetelne udokumentowanie przez Wykonawcę i zaakceptowanie przez Zamawiającego, iż pozostałe do wykonania roboty nie mogły być zrealizowane ze względów technologicznych wcześniej przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Zamawiający rozumie przez sprzyjające warunki atmosferyczne, warunki przy których dopuszczone jest wykonywanie robót opisanych w Specyfikacjach Technicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdp.stargard.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych ul. Bydgoska 13/15 73-110 Stargard Szczeciński pok. nr 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych ul. Bydgoska 13/15 73-110 Stargard Szczeciński pok. nr 3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 - Przebudowa i budowa drogi powiatowej nr 1700Z. Budowa chodnika w miejscowości Klępino.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 1 - Przebudowa i budowa drogi powiatowej nr 1700Z. Budowa chodnika w miejscowości Klępino - obejmuje odcinek drogi w miejscowości Klępino od zjazdu do posesji numer 25 do zjazdu do posesji numer 18a tj. o długości 226,8 m, dodatkowo należy wykonać 1 wpust uliczny przy wjeździe do posesji numer 40A i podłączyć do istniejącego kolektora zlokalizowanego w pasie drogowym drogi powiatowej tj. odcinek o długości 50 m..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 - Przebudowa i budowa drogi powiatowej nr 1730Z. Budowa chodnika w miejscowości Trzebiatów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 2 - Przebudowa i budowa drogi powiatowej nr 1730Z. Budowa chodnika w miejscowości Trzebiatów - obejmuje odcinek drogi w miejscowości Trzebiatów od zjazdu do drogi wewnętrznej tj. działka numer 155 (od istniejącego chodnika) do przystanku komunikacji zbiorczej tj. odcinek o długości 196,0 m.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 - Przebudowa i budowa drogi 1716Z Stargard Szczeciński - Witkowo -Dolice - do granic powiatu. Budowa chodnika w miejscowości Witkowo.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 3 - Przebudowa i budowa drogi 1716Z Stargard Szczeciński - Witkowo -Dolice - do granic powiatu. Budowa chodnika w miejscowości Witkowo - obejmuje odcinek drogi w miejscowości Witkowo Drugie od istniejącego chodnika przy kościele do skrzyżowania z drogą gminną działką numer 124/1 tj. odcinek o długości 415,98 m.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.