eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodziczno › Przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych i zespołów szkół z terenu Gminy Grodziczno.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-21

Grodziczno: Przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych i zespołów szkół z terenu Gminy Grodziczno.
Numer ogłoszenia: 242800 - 2014; data zamieszczenia: 21.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grodzicznie , Grodziczno 17A, 13-324 Grodziczno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 056 4729327, faks 056 4729327.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops.grodziczno.biuletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Gminna samorządowa jednostka organizacyjna..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych i zespołów szkół z terenu Gminy Grodziczno..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych i zespołów szkół z terenu Gminy Grodziczno. Posiłek z uwzględnieniem zmianowości winien składać się z następujących zestawów: 2. Posiłek z uwzględnieniem zmianowości winien składać się z następujących zestawów: - Poniedziałek - zupa 0,5 l + pieczywo 60 g + ciepła wkładka 100 g (np. kiełbasa typu toruńska - nie może być to parówka) + owoc 150 g (np. jabłko, banan, pomarańcza); - Wtorek - drugie danie 350 g w zestawie (ziemniaki 200 g + porcja mięsa drobiowego 150 g) + surówka wieloskładnikowa 150 g + kompot 200 ml; - Środa - zupa z makaronem lub ryżem 0,5 l + pieczywo 60 g + ciepła wkładka 100 g (np. kiełbasa typu toruńska - nie może być to parówka)+ owoc 150 g (np. jabłko, banan, pomarańcza- zamiennie do owoca w poniedziałek); - Czwartek - drugie danie 350 g w zestawie (np. ziemniaki, ryż, kasza, makaron 200 g + porcja mięsa wieprzowego 150 g) + surówka wieloskładnikowa 150 g + kompot 200 ml; - Piątek - danie bezmięsne np. pierogi, ryba, naleśniki, 350 g w zestawie: minimum dwa razy w miesiącu (ziemniaki 200 g + ryba 150 g + surówka wieloskładnikowa 150 g + kompot 200 ml), minimum raz w miesiącu (pierogi z nadzieniem np. serowy, owocowym, konfiturą + drożdżówka + kompot 200 ml), (minimum raz w miesiącu naleśniki z nadzieniem np. serowym, owocowym, konfiturą + jogurt 150 g + kompot 200 ml); 3.Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę aby zapewnił różnorodność dostarczanych zup i dań głównych z zachowaniem normy kaloryczności, wynoszącej minimum 600 kcal, ponadto zobowiązuje do przestrzegania zmienności dostarczanych surówek w zakresie różnorodności smakowej. 4. Liczba posiłków to około 280 posiłków dziennie. Może ona ulec zwiększeniu (+/- 20%) lub zmniejszeniu (+/- 20%) w trakcie realizacji umowy, w zależności od ilości dożywianych dzieci w danej szkole lub zespole. 5. Posiłki należy dostarczyć do szkół na terenie Gminy Grodziczno do: 1) Zespołu Szkół w Nowym Grodzicznie, 2) Zespołu Szkół w Mrocznie, 3) Szkoły Podstawowej w Boleszynie, 4) Szkoły Podstawowej w Montowie, 5) Szkoły Podstawowej w Zwiniarzu, 6) Szkoły Podstawowej w Zajączkowie. 6. Zamawiający zastrzega sobie u Wykonawcy możliwość wykupienia posiłków przez innych uczniów, nie objętych dożywianiem, w cenie podanej w ofercie przetargowej. 7. Wykonawca winien dostarczyć posiłki gorące w pojemnikach termoizolacyjnych lub termosach z blachy nierdzewnej, zapewniających odpowiednie warunki higieniczno - sanitarne oraz powinien posiadać pojazd dostosowany do przewozu posiłków dopuszczony przez SANEPID. 8. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia posiłków gorących do danej szkoły podstawowej lub zespołu szkół wraz z zastawą stołową składającą się (w miarę potrzeby): z talerza głębokiego, z talerza płaskiego (mogą to być naczynia jednorazowe styropianowe), sztućców /łyżka, widelec, nóż (nie mogą to być sztućce jednorazowe). 9. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania każdorazowo do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzicznie jadłospisu na każdy kolejny tydzień dożywiania. Jadłospis należy dostarczać w formie pisemnej w każdy piątek poprzedzający kolejny tydzień dożywiania do siedziby ośrodka do godziny 10,00. 10. Dostarczenie gorących posiłków winno następować każdego dnia do godz. 10,00, za wyjątkiem świąt, ferii oraz dni, o których wcześniej poinformują Dyrektorzy poszczególnych jednostek. Miejsce dostarczenia gorących posiłków należy uzgodnić z Dyrektorem danej szkoły podstawowej lub zespołu szkół. 11. Wykonawca zobowiązany jest do utylizacji resztek i odpadów pokonsumpcyjnych. Po spożyciu posiłków przez uczniów Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zużytych naczyń i sztućców. 12. Zaoferowana cena przez Wykonawcę za jeden posiłek pomimo zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych gorących posiłków nie może ulec zmianie przez cały okres realizacji zamówienia. 13. Posiłki muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego oraz wykonane ze świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy ważności. Wyklucza się mięso i przetwory z puszek konserwowych. 14. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia- klauzula społeczna. Na podstawie art. 29 ustawy PZP zamawiający wymaga aby wśród osób uczestniczących przy wykonywaniu zamówienia zatrudnione były co najmniej 3 osoby bezrobotne, które zostały wyłączone z ewidencji osób bezrobotnych w związku z podjęciem zatrudnienia na pełen etat zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2013 roku poz 674 z późn. zm.). Wykonawca w przypadku uznania jego oferty jako najkorzystniejszej zobowiązany będzie zgodnie z działem III ust. 14 SIWZ przedłożyć decyzję Powiatowego Urzędu Pracy wskazującą wykreślenie danych osób uczestniczących w realizacji zamówienia z ewidencji osób bezrobotnych bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia u Wykonawcy. Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kserokopii umów o pracę zawartych z osobami realizującymi przedmiot zamówienia minimum na czas trwania realizacji przedmiotu zamówienia (oryginał umowy o pracę do wglądu Zamawiającego). Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia wyżej wymienionych osób..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przedmiot zamówienia: gorące posiłki dla uczniów szkół podstawowych i zespołów szkół z terenu Gminy Grodziczno w ilości potrzebnej do zaspokojenia potrzeb.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.40.00 - Usługi dostarczania posiłków do szkół .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły (spełnia - nie spełnia) w oparciu o wyżej wymieniony dokument dołączony do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły (spełnia - nie spełnia) w oparciu o wyżej wymieniony dokument dołączony do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły (spełnia - nie spełnia) w oparciu o wyżej wymieniony dokument dołączony do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez złożenie oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i złożenia oświadczenia dot. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Na podstawie art. 29 ustawy PZP zamawiający wymaga aby wśród osób uczestniczących przy wykonywaniu zamówienia zatrudnione były co najmniej 3 osoby bezrobotne, które zostały wyłączone z ewidencji osób bezrobotnych w związku z podjęciem zatrudnienia na pełen etat zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2013 roku poz. 674 z póź. zm.). Wykonawca w przypadku uznania jego oferty jako najkorzystniejszej zobowiązany będzie zgodnie z działem III ust. 14 SIWZ przedłożyć decyzję Powiatowego Urzędu Pracy wskazującą wykreślenie danych osób uczestniczących w realizacji zamówienia z ewidencji osób bezrobotnych bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia u Wykonawcy. Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kserokopii umów o pracę zawartych z osobami realizującymi przedmiot zamówienia minimum na czas trwania realizacji przedmiotu zamówienia (oryginał umowy o pracę do wglądu Zamawiającego). Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły (spełnia - nie spełnia) w oparciu o wyżej wymieniony dokument dołączony do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły (spełnia - nie spełnia) w oparciu o wyżej wymieniony dokument dołączony do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca ponadto przedkłada: Wypełniony i podpisany Formularz Oferty, zgodnie z załączonym wzorem do SIWZ; Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Pełnomocnictwo do podpisania oferty w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba, która nie jest wskazana we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej do reprezentacji podmiotu o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Inne dokumenty i oświadczenia, o których mowa w SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie którego dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, obejmujących: 1) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia nieprzewidzianych okoliczności powodujących, że wykonanie zamówienia będzie niemożliwe do wykonania zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, 2) wystąpienia zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji zamówienia, niezależnych od Wykonawcy, 3) zmian terminu realizacji zamówienia, 4) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, proponowanych przez jedną ze stron - jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, 5) inne zmiany, które spowodują ingerencję w określenie przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w zakresie zmiany stawki VAT według zasad określonych w formularzu ofertowym i w projekcie umowy. 3. Zmiany treści umowy pod rygorem nieważności wymagają zachowania formy pisemnej w postaci obustronnie podpisanego aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gops.grodziczno.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej; Grodziczno 17A; 13-324 Grodziczno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grodzicznie; Grodziczno 17a; 13-324 Grodziczno ( pokój nr 2 - II piętro ).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.